تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/07/23 - 10:31
کد خبر: 519548

جوانگرایی در تیم ملی بزرگسالان شدنی نیست

 جوانگرایی در تیم ملی بزرگسالان شدنی نیست

ملی‌پوش سابق گفت: باید از سال‌ها پیش به سمت جوانگرایی می‌رفتیم و الان دنبال این هستیم که در تیم ملی بزرگسالان چنین کاری را انجام دهیم که شدنی نیست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حمید درخشان،‌ درباره عملکرد تیم ملی پیش از دیدار با قطر و مصاف با این حریف در دور چهارم مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار کرد: ما پوئن بازی خانگی را نداریم، قطر از ما شناخت کافی دارد و ما هم این تیم را به خوبی می‌شناسیم. ما باید از شناخت خود بهتر استفاده کنیم و البته برتری فنی خود را به رخ حریف بکشیم. بازیکنان ما به لحاظ فنی تجربه و توانایی بالاتری دارند و سرنوشت نتیجه مسابقه را مشخص می‌کنند. باید روی توانایی‌های خود اتکا کنیم و بتوانیم برتری فنی‌مان را به حریف دیکته کنیم. هوشمندانه و آگاهانه بازی کنیم حتما‍ از سد قطر می‌گذریم.

وی درباره اینکه بازی تیم ملی در زمین ثالث بر روی چمن با کیفیت است، گفت: بحران زمین چمن برای همه تیم‌هاست. اگر در ایران بازی می‌کردیم کیفیت پایین زمین چمن بیشتر به حریف لطمه می‌زد. زمین خوب تا ۵۰ درصد بر کیفیت بازی تأثیر مثبت دارد و کمک می‌کند تا تیمی که روی زمین بازی می‌کند استفاده بهتری ببرد. اگر با برنامه به زمین برویم برتری تاکتیکی خود را به حریف نشان دهیم خیلی بخت بیشتری برای برنده شدن خواهیم داشت.

ملی‌پوش سابق درباره حضور اکرم عفیف در تیم ملی قطر که سابقه گلزنی به تیم ملی، استقلال، پرسپولیس و سپاهان را دارد، خاطرنشان کرد: ایران بازیکنان بهتری از اکرم عفیف دارد. طارمی و آزمون خیلی بهتر هستند ولی نباید از این بازیکن هم غافل شد. باید برای این بازیکن برنامه داشته باشیم و به او فضا و موقعیت ندهیم تا بتواند کار خاصی کند. باید هشیار بازی کنیم، مانع از آن شویم تا این بازیکن کار خاصی انجام دهد، هشیاری امیر قلعه‌نویی و دستیاران او به همراه بازیکنان تیم باعث خواهد شد تا عفیف نتواند کاری را از پیش ببرد. تا زمانی که سوت پایان زده نشده نه تنها اکرم عفیف که کلیه بازیکنان تهاجمی این تیم باید مهار شوند، باید ثابت کنیم تیمی آماده‌تر و با کیفیت بالاتری هستیم و می‌توانیم برنده مسابقه شویم.

درخشان درباره بحث جوانگرایی و تغییر نسل در تیم ملی بزرگسالان گفت: باید از سال‌ها پیش به سمت جوانگرایی می‌رفتیم و روی تیم‌های پایه خود کار می‌کردیم. به این موضوع بارها اشاره شد، اما اهمیت لازم به آن نشد. به خصوص باید در باشگاه‌ها این موضوع را جا می‌انداختیم تا بازیکنان در تیم‌های باشگاهی توانایی خود را نشان دهند و بهترین‌ها به تیم‌های ملی رده‌های سنی مختلف دعوت شوند. پشتوانه سازی نکردیم و الان دنبال این هستیم که در تیم ملی بزرگسالان چنین کاری را انجام دهیم که شدنی نیست و طبیعتاً کادرفنی هم با توجه به اهمیت صعود به جام جهانی، جایی به جوان‌ها فرصت می‌دهد که صعود به خطر نیفتد. جوانگرایی باید در باشگاه‌ها صورت گیرد و گلچین بازیکنان جوان به تیم ملی رده سنی مرتبط بروند، از آنجا شایسته‌ترین‌ها به تیم ملی بزرگسالان بروند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۸ روش افزایش درآمد جانبی با استفاده از درآمد غیرفعال
معرفی بهترین تجهیزات برای کاهش صدا در محیط‌ های کاری شلوغ
معرفی دوربین IP داهوا برای تامین امنیت با دقت بالا
جراح و متخصص ایمپلنت دکتر میثم یوسفی رامندی در تهران
مستعدترین دانشجویان برای کلاه برداری در انجام پایان نامه چه کسانی هستند؟
بورس ریخت/ افت ۲۴ هزار و ۷۶۴ واحدی شاخص کل
اقدام تازه اتحادیه اروپا علیه ایران؛ تحریم‌ها تشدید شد
نحوه ثبت‌نام پذیرفته شدگان با آزمون و بدون آزمون دانشگاه آزاد
زمان و نحوه پذیرش پذیرفته‌شدگان دانشگاه شهید بهشتی اعلام شد
بهای خوشه‌‌ طلا هفته آینده به جیب گندمکار می‌رسد
ثابتی: تلاشمان در ژنو این است که قطعنامه‌ای علیه اسرائیل به تصویب برسانیم
جمع آوری ۸۶۱۵ ماینر در سال جاری
جزئیاتی از مداخله آمریکا در جنگ لبنان و رژیم صهیونیستی
تاکید ایران و عمان بر ضرورت اقدام عاجل بین‌المللی برای توقف جنایات اسرائیل
سورپرایز ویژه قلعه‌نویی در قطر؛ قایدی به جای محبی
لباس یوزهای ایرانی برابر قطر مشخص شد
محل میزبانی استقلال از رونالدو و یارانش مشخص شد
تغییرات دفاعی تیم ملی مقابل قطر؛ میلاد آلترناتیو حردانی، نورافکن در دفاع چپ
داور دیدار قطر و ایران اعلام شد
هشدار فرمانده سپاه به صهیونیست‌ها
نگاهی متفاوت به رویارویی ایران و قطر؛ تلخی بی‌پایان از بن‌حمد تا الثمامه
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top