تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/07/23 - 17:05
کد خبر: 519612

برپایی نمایشگاه کار در دانشگاه تهران با ایجاد ۷۰۰ فرصت شغلی

برپایی نمایشگاه کار در دانشگاه تهران با ایجاد ۷۰۰ فرصت شغلی

دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران عصر امروز در مصلی نماز جمعه این دانشگاه با حضور دستیار رئیس جمهور در امور اجتماعی آغاز به کار کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران عصر امروز در مصلی نماز جمعه این دانشگاه آغاز به کار کرد.

این مراسم با حضور ربیعی دستیار رئیس جمهور در امور اجتماعی، مسئولان دانشگاه تهران و غرفه‌داران در این نمایشگاه برگزار شد.

ایجاد 700 فرصت شغلی و حضور 100 سازمان

فرشته امین، مدیرکل مهارت دانشگاه تهران شعار نمایشگاه امسال را شبکه‌سازی با بهترینها اعلام کرد و گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه رویارویی کارفرمایان با کارجویان است تا کارجویان با شناسایی و آگاهی بهترین فرصت‌های شغلی الزامات صنعت را بشناسند، کسب تجربه کنند و راهی بازار کار شوند.البته هدف فقط این نیست، بلکه شبکه سازی هم مهم است.

امین با اشاره به تفاوت این نمایشگاه نسبت به سال قبل تصریح کرد: یکی از وجوه تمایز نمایشگاه امسال با سال گذشته از لحاظ کمی و حضور شرکت‌ها و سازمان‌هاست. تعداد سازمان‌های حاضر در نمایشگاه افزایش یافته و در این دوره 100 سازمان حضور دارند. همچنین سازمان‌ها تنوع بیشتری دارند و برای دانشجویان علوم‌انسانی نیز فرصت شغلی معرفی شده است.

وی گفت: در این دوره از شرکت‌هایی دعوت شده که ارزیابی از وضعیت دانشجویان و استعدادیابی آنها داشته باشند تا کارجویان بتوانند آنها را به سازمان‌ها ارائه کنند.

مدیر کل مهارت دانشگاه تهران افزود: امسال 700 فرصت شغلی را از سازمان‌ها برای نمایشگاه بازار کار دریافت کردیم، افزایش نرخ اشتغال هدف اصلی ما در این نمایشگاه است. این نمایشگاه به مدت سه روز در این بخش دایر است.

علی ربیعی،  دستیار رئیس جمهور در امور اجتماعی، نیز طی سخنانی اظهار داشت: اینکه ارزش کار گذشتگان را حفظ کنیم و کار آنها را قدر بدانیم و  امور را به آنها تحویل دهیم روی دیگر وفاق است.

وی افزود: ما امروز دانشگاهی نیاز داریم که انسانهای با مهارت تربیت کند و آنها را به جامعه منتقل کند.

ربیعی با اشاره به اینکه قطعا در سالهای آینده جمعیت کشور ما از نظر کمی و دچار تغییر می‌شود و برای این منظور باید تغییراتی را در روش کار دانشگاهها ایجاد کرد، گفت: متاسفانه 26 درصد جوانان ما مهارت کافی برای کار ندارند و نرخ مشارکت زنان ما در اشتغال همچنان پایین است لذا مسئله امروز در دانشگاه باید خلاقیت و توانایی باشد.

باید مشکل مهارت دانشجویان را حل کرد

سیدحسین حسینی سرپرست دانشگاه تهران نیز در این مراسم طی سخنانی با تاکید بر ضرورت شکل‌گیری ارتباط بین صنعت و دانشگاه گفت: متاسفانه مشکل ارتباط بین صنعت و دانشگاه هنوز حل نشده است و ما در این زمینه از نظر ساختاری و اقداماتی که دانشگاه ها و صنعت باید انجام دهند مشکل داریم.

وی افزود: در کشور ما خود صنایع بعضاً مراکز تحقیقاتی ایجاد کردند؛ در نتیجه ما از این ساختار خروجی چه انتظاری باید داشته باشیم. بر این اساس باید به این مسئله اساسی ورود کنیم. امیدوارم در این دولت به این موضوع پرداخته شود.

سرپرست دانشگاه تهران به تمهیدات دانشگاه تهران در راستای مهارت آموزی دانشجویان تاکید کرد و گفت: ایجاد دوره‌های کهاد، دو وجهی و مهارت‌آموزی از جمله این تمهیدات است. در بحث راه‌اندازی دوره‌های دو وجهی نیازی نیست دانشجویان به طور اضافی واحدهای را در دانشگاه بگذرانند. بلکه در دوره کارشناسی به دانشجو اجازه می‌دهیم 20 واحد از 140 واحد درسی خود را در رشته دیگری بگذرانند.

حسینی اضافه کرد: متاسفانه در دانشگاه‌ها نتوانستیم از ظرفیت بیرون استفاده کامل ببریم براین اساس باید بتوانیم در بازنگری درس‌ها از صاحب‌نظران صنعت استفاده کنیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
عکس | فرزندان شهید نیلفروشان در انتظار پیکر پدر در بغداد
غول‌های جدید چینی از راه رسیدند/ عکس
آخرین وضعیت استرداد خاوری به ایران
تهران نقشی در طراحی و اجرای عملیات ۷ اکتبر نداشت
انتقام از قطر؟ می‌خواهیم بازی ۶ امتیازی را ببریم
خوشحالی مردم مهم است نه رکورد و کلین‌شیت
از مسعود رجوی تا مهدی نصیری
بررسی راه‌حل مشکلات اقتصادی در جلسه پزشکیان با رهبر انقلاب
دستور توقف حملات به بیروت از واشنگتن صادر شد
دسته‌جات عزاداری در حرم حضرت معصومه(س) +عکس
مراسم دهمین سالگرد درگذشت آیت الله مهدوی کنی +عکس
تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران
رئیس مجلس ترکیه با قالیباف دیدار و گفتگو کرد
برگزاری مراسم وداع شهید نیلفروشان در امامزاده شاه میرحمزه
جدیدترین اقدام خصمانه لندن علیه تهران
کمیته بین المللی صلیب سرخ، جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کند
قالیباف: با رژیمی مواجه هستیم که به کودک‌کشی افتخار می‌کند
شهید نیلفروشان پنجشنبه در اصفهان تشییع می‌شود
ایران صدرنشین افزایش تولید نفت اوپک شد
آمریکا از اتباعش خواست سریع‌تر از لبنان خارج شوند
ظریف: دولت به وضعیت میانه بین تصدی‌گری و تنظیم‌گری معتقد است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top