تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/07/23 - 17:23
کد خبر: 519615

۴ گام اساسی شهرداری تهران برای حل معضل ترافیک

۴ گام اساسی شهرداری تهران برای حل معضل ترافیک

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه چهار مرحله برای حل مسئله ترافیک تعریف شده است، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند ابتکارات جدیدی مانند استفاده از اسکوترهای برقی یا فناوری‌های نوین را به شهرداری پیشنهاد دهند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، پوریا علیمردانی در حاشیه نشست مدیران ارشد شهرداری با شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور اظهار کرد: استفاده از طرح ترافیک باید به‌گونه‌ای تنظیم شود که میزان استفاده، دفعات تردد و پیمایش به‌درستی محاسبه شود. همچنین از هوش مصنوعی برای بهبود اجرای این طرح بهره خواهیم گرفت.

وی افزود: در این جلسه، جامعه علمی و نخبگان باید توجیه شوند و نظرات خود را ارائه دهند. این طرح به دو مرحله تصویب در شورای ترافیک تهران و شورای شهر نیاز دارد و باید پیش از پایان سال مراحل تصویب آن نهایی شود تا از ابتدای سال آینده اجرایی گردد.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: برای ورود پلاک‌های شهرستانی به محدوده طرح ترافیک نیز در طرح جدید با همکاری وزارت کشور نسبت به دریافت عوارض اقدام خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در نیمه دوم سال و با آغاز سال تحصیلی، سفرهای بین‌شهری کاهش یافته و ترافیک درون‌شهری افزایش می‌یابد، باید برنامه‌هایی برای مدیریت ترافیک در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تدوین شود. شهرداری تهران با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و سایر دستگاه‌ها برای حل این مشکل تلاش می‌کند.

علیمردانی با اشاره به اینکه حل معضل ترافیک تهران نیازمند همکاری دولت، شهرداری و نخبگان جامعه است، تصریح کرد: چهار راهکار برای حل مسئله ترافیک وجود دارد. نخست، کاهش سفرهای غیرضروری از طریق استفاده از سیستم‌های هوشمند، خریدهای الکترونیکی، دورکاری و آموزش آنلاین است.

وی اضافه کرد: راهکار دوم تشویق به استفاده از حمل‌ونقل پاک، مانند دوچرخه، دوچرخه برقی و موتورهای برقی است. راهکار سوم افزایش استفاده از وسایل نقلیه عمومی همچون مترو، اتوبوس و تاکسی می‌باشد.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران بیان کرد: چهارمین راهکار سیاست‌گذاری و کنترل ترافیک از طریق تأمین پارکینگ، کنترل آلودگی خودروها و اجرای طرح‌های ترافیکی است. سازمان حمل‌ونقل و ترافیک بودجه و برنامه‌های لازم برای این طرح‌ها را در نظر گرفته است و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز می‌توانند در اجرای این برنامه‌ها مشارکت کنند.

وی همچنین بیان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند پیشنهادهای نوآورانه‌ای همچون استفاده از اسکوترهای برقی یا سایر فناوری‌های نوین را ارائه دهند.

علیمردانی خاطرنشان کرد: این جلسه برای آن است که با همکاری و استفاده از ظرفیت‌ها و راهکارهای مختلف، مسئله ترافیک تهران را در چهار بعد مختلف حل کنیم. در همین راستا، دبیرخانه‌ای دائمی برای پیگیری و اجرای این طرح‌ها تشکیل خواهد شد تا اعتبارات و زمان‌بندی لازم برای اجرای طرح‌ها تأمین شود.

بیشتر بخوانید
احتمال اجرای طرح ترافیک جدید تهران از سال 1404

وی در پایان گفت: با توجه به اهمیت مسئله ترافیک در تهران، تلاش برای اجرای طرح‌های جدید و ابتکارات مختلف ادامه خواهد یافت تا بتوانیم تأثیرات مثبتی بر مدیریت ترافیک شهر داشته باشیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
عکس | فرزندان شهید نیلفروشان در انتظار پیکر پدر در بغداد
غول‌های جدید چینی از راه رسیدند/ عکس
آخرین وضعیت استرداد خاوری به ایران
تهران نقشی در طراحی و اجرای عملیات ۷ اکتبر نداشت
انتقام از قطر؟ می‌خواهیم بازی ۶ امتیازی را ببریم
خوشحالی مردم مهم است نه رکورد و کلین‌شیت
از مسعود رجوی تا مهدی نصیری
بررسی راه‌حل مشکلات اقتصادی در جلسه پزشکیان با رهبر انقلاب
دستور توقف حملات به بیروت از واشنگتن صادر شد
دسته‌جات عزاداری در حرم حضرت معصومه(س) +عکس
مراسم دهمین سالگرد درگذشت آیت الله مهدوی کنی +عکس
تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران
رئیس مجلس ترکیه با قالیباف دیدار و گفتگو کرد
برگزاری مراسم وداع شهید نیلفروشان در امامزاده شاه میرحمزه
جدیدترین اقدام خصمانه لندن علیه تهران
کمیته بین المللی صلیب سرخ، جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کند
قالیباف: با رژیمی مواجه هستیم که به کودک‌کشی افتخار می‌کند
شهید نیلفروشان پنجشنبه در اصفهان تشییع می‌شود
ایران صدرنشین افزایش تولید نفت اوپک شد
آمریکا از اتباعش خواست سریع‌تر از لبنان خارج شوند
ظریف: دولت به وضعیت میانه بین تصدی‌گری و تنظیم‌گری معتقد است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top