تاریخ انتشار: پنجشنبه 1403/07/26 - 09:40
کد خبر: 519910

اشتباه بد رژیم صهیونیستی چیست؟ اشتباه بزرگ‌تر کدام است؟!

اشتباه بد رژیم صهیونیستی چیست؟ اشتباه بزرگ‌تر کدام است؟!

رژیم صهیونیستی در حالی گزینه‌های موجود برای حمله به ایران را بررسی می‌کند، که در آستانه‌ اشتباهی بزرگتر و بدتر است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یقیناً آتش‌بس بدون تامین اهداف سران رژیم صهیونیستی از جمله آزادی گروگان‌ها، برچیده شدن حماس از غزه، بازگشت آوارگان به شمال سرزمین‌های اشغالی و استقرار حزب‌الله در شمال لیتانی، برای اسرائیل یک شکست بزرگ است. آن‌هم پس از این همه هزینه مادی و حیثیتی در غزه و لبنان متحمل شده است.

در واقع اشتباه بد نتانیاهو آن است که بدون فروپاشی مقاومت در غزه و لبنان آتش بس را بپذیرد. چراکه این به معنای آن است که تمام معادلات تحمیل شده از سوی مقاومت را پذیرفته است. معادلاتی که پس از طوفان الاقصی در مهرماه سال گذشته و وعده صادق 2 ، نظم منطقه‌ای را به نفع مقاومت دست‌خوش تغییر قرار می‌دهد.

اکنون رژیم صهیونیستی در حالی گزینه‌های موجود برای حمله به ایران را بررسی می‌کند، که در آستانه‌ اشتباهی بزرگتر و بدتر است. به گفته فرماندهان سپاه حمله رژیم صهیونیستی به ایران، پاسخی دردناک‌تر و سخت‌تر در پی خواهد داشت. عرض و طول کوچک رژیم صهیونیستی و محدودیت منابع آن به طوری که تعداد مراکز حساس انرژی اسرائیل از انگشتان دو دست هم تجاوز نمی‌کند، پاشنه آشیل این رژیم در مواجهه با ایران است. این باعث می‌شود که حتی پذیرفتن آمریکا برای ورود به جنگ منطقه‌ای، دردی از اسرائیل دعوا نکند. چراکه وعده صادق 3 ظرفیت این را دارد که اسرائیل را پیش از ورود آمریکا به جنگ به مرحله نابودی برساند؛ چون در عملیات های گذشته جبهه مقاومت رژیم به هفتاد سال گذشته و مرحال تاسیس خود رانده شد.

از طرفی سران رژیم هم اگر بخواهند پاسخ ایران را در منطقه و از طریق گسترش درگیری‌ها به سوریه، یمن و عراق بدهند، جز اینکه جبهه‌های جدیدی علیه خود ایجاد کنند، دستاورد دیگری نخواهد داشت. درگیر کردن سایر اجزاء مقاومت در نقاط دورتر، می‌تواند حملات پراکنده پهپادی و موشکی انصارلله و مقاومت عراق را به حملات پرحجم روزانه تبدیل کند. امری که جنگ را بیش از پیش با فرسایش مواجه کرده و قدرت چانه‌زنی مقاومت را در مذاکرات آتش بس آینده افزایش می‌دهد.

در این میان شاید تنها راه پیش روی اسرائیل قبول آتش بس با تمام اجزاء مقاومت، از غزه و کرانه تا لینان، عراق و یمن باشد. با این‌کار، هم اشتباه بزرگتر را مرتکب نشده، و هم فرصتی برای بازبینی و بهینه سازی راهبردهای امنیتی و نظامی خود، در عصر تازه و نظم جدید منطقه‌ای بدست می‌آورد. نظمی که پس از طوفان الاقصی شروع شد و با وعده صادق، پیکره آن مستحکم‌تر شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اخراج کارمندان واتس‌اپ و اینستاگرام
معاون وزیر نفت: از ظرفیت CNG غافل شده‌ایم
نتیجه بیست وپنجمین مرحله از حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳ و برگزاری حراج بیست وششم
اطلاعاتی درباره بلنک زیرکونیا و میلینگ دندانسازی
اختصاص ۵۰ همت منابع به ۷ بانک عامل برای تسریع در پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری
بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی اصفهان
صدای رسای دانشجویان/ نه به افزایش نامعقول شهریه پزشکی
ایلان ماسک سراغ ونزوئلا رفت +توئیت
برای مهاجرت به هلند چقدر پول لازم است؟
با این روش راحت ویلا تو بساز
وقت سفارت آلمان
برای عفونت سرماخوردگی کودکان چی خوبه
تعمیرگاه عباسی ، تعمیرگاه لیفان در تهران
معرفی مرکز فیزیوتراپی سبلان شرق + خدمات و بیمه های تحت پوشش
هزینه سفر به استانبول هوایی و زمینی در سال ۱۴۰۳
افزایش فرهنگ تجربه سفر با اجاره خودرو و ماشین در ایران
بررسی انواع مختلف سقف های متحرک: کدام گزینه برای شما مناسب است
چه برای اجاره سوییت و آپارتمان مبله در تهران لازم است؟
رستوران‌های خوب اصفهان
تکنولوژی های نوین در صنعت برای افزایش ایمنی تجهیزات صنعتی
برترین کشورها برای مهاجرت از طریق دوره زبان با موسسه مهاجرتی هما
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top