تاریخ انتشار: پنجشنبه 1403/07/26 - 09:50
کد خبر: 519916

کاهش روابط دیپلماتیک مصر و رژیم صهیونیستی

 کاهش روابط دیپلماتیک مصر و رژیم صهیونیستی

مصر تاکنون از فرستادن سفیر جدید به اراضی اشغالی خودداری کرده و به پذیرش سفیر جدید رژیم نیز تن نداده است و به اعتقاد تحلیلگران، قاهره بدون جنجال رسانه‌ای سطح روابط خود را با تل‌آویو کاهش داده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ العربی الجدید در گزارشی با اشاره به روابط میان مصر و رژیم صهیونیستی آورده است: قاهره هنوز تکلیف سفیر خود را در اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) مشخص و جایگزین خالد عزمی که دوره ماموریتش تمام شده و چند هفته قبل به مصر بازگشته را تعیین نکرده است.

برخی منابع به العربی الجدید اعلام کردند که «تعیین سفیر مصر در اسرائیل همچنان بلاتکلیف است و عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر منتظر ثبات اوضاع سیاسی و امنیتی در منطقه و توقف حملات (رژیم) اسرائیل به غزه و لبنان است و انتظار می‌رود که این روند تا ژانویه ۲۰۲۵ به تاخیر افتد».

بر اساس این گزارش، اسامی برای این منصب دیپلماتیک بسیار حساس در وزارت امور خارجه مصر مطرح است و انتخاب آن پس از طی مراحل متعدد و بررسی دقیق اسامی رخ می دهد. نامزد مطرح در این زمینه طارق دحروج رئیس بخش لیبی وزارت امور خارجه مصر و سفیر سابق مصر در پاکستان است اما همه چیز به شرایط سیاسی ارتباط دارد.

العربی الجدید در ادامه گزارش خود آورده است: مدت فعالیت امیره اورون سفیر (رژیم) اسرائیل در مصر نیز تمام شده است و با وجود اقدامات انجام شده از سوی تل آویو، قاهره تاکنون اقدامی برای پذیرش استوارنامه سفیر جدید اسرائیل به عمل نیاورده است.

حسین هریدی معاون سابق وزیر امور خارجه مصر در این باره گفت: سخت است که مصر استوارنامه سفیر اسرائیل با بپذیرد آنهم در حالی که ارتش این رژیم در حال کشتن اعراب و مسلمانان است و نخست وزیر این رژیم از تبدیل کردن لبنان به غزه ای دیگر سخن می گوید.

عبدالله الاشعل دیپلمات سابق مصری نیز بیان کرد: مصر عامدانه از پذیرش سفیر اسرائیل سرباز می زند و قاهره عامدانه خشم خود را از اسرائیل ولو به شکل صوری اعلام می کند.

این در حالی است که روزنامه معاریو رژیم صهیونیستی در این باره نوشت: قاهره هنوز سفیری در اسرائیل تعیین نکرده است و به این زودی نیز قصد آن را ندارد. پس از اینکه دوره فعالیت امیره اورون در قاهره تمام شد و به تل آویو برگشت باید اوری روثمان سفیر جدید جایگزین او می شد اما مصری ها عجله ای برای پذیرش استوار نامه او ندارند.

این رسانه صهیونیست آورده است: قاهره بدون جنجال و اظهارنظر سطح روابط دیپلماتیک با اسرائیل را تا اطلاع ثانوی پایین آورده است. روابط میان قاهره و تل‌آویو با آسیب جدی روبروست و مصر در حال حاضر سیاست های اسرائیل را خطری برای ثبات منطقه می داند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ماجرای درگیری فیزیکی ماموران ارشاد با عوامل کنسرت یگانه
واکنش تند فاطمه مهاجرانی به بیانیه اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس درباره جزایر ایران
عفیف یا خفیف؟
رونمایی از شهاب‌سنگ ۱۰۰ کیلویی در برج آزادی تهران
دشمن روی نیمکت سه‌شیرها
کشف ابعاد نفوذ اطلاعاتی اسرائیل به حزب‌الله
دستگیری ۳ فروشنده مواد مخدر در فضای مجازی
حساب بازکردن اینزاگی روی طارمی
نخستین محله‌ زرتشتی‌نشین تهران کجاست؟
اهدای عبای رهبری برای همراهی با پیکر شهید نیلفروشان
در دیدار مهم عراقچی با بدر عبدالعاطی چه گذشت؟
پیکر شهید نیلفروشان در دل خاک آرام گرفت
شیوه دریافت حق کمیسیون معاملات مسکن تغییر می کند
فروش فوق العاده لاماری ایما با قیمت قطعی
قالیباف خطاب به اهل سنت: شما جان و برادر ما هستید
سپاه با اسرائیل جلسه داشت؟
اعلام موضع اتحادیه اروپا درباره غزه و لبنان
حزب‌الله ۲ تانک مرکاوا را منهدم کرد
شیوه دریافت حق کمیسیون معاملات مسکن تغییر می کند
۵ اختراع مهم انسان در طول تاریخ
مهمتربن علائم خرابی گیربکس خودرو
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top