تاریخ انتشار: شنبه 1403/07/28 - 10:57
کد خبر: 520063

نظام بانکداری اسلامی مقدمه دلارزدایی و عدالت محوری است

نظام بانکداری اسلامی مقدمه دلارزدایی و عدالت محوری است

علی‌اصغر ولایتی در معرفی بانکداری اسلامی گفت: بانکداری اسلامی مبتنی بر اصول دین مبین اسلام است، زیرا این اصول با معاملات تجاری نیز مرتبط است باید گفت اصول بانکداری اسلامی برگرفته از قرآن کریم و روایات و احادیث اهل بیت علیهم السلام است

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حجت الاسلام علی اصغر ولایتی مسئول امور فرهنگی اجتماعی وزارت اقتصاد در همایش ملی لاله های سرخ سپهر گفت: به فرموده مقام معظم رهبری در شرایط کنونی کشور، اولویت اصلی ما باید مسئله اقتصاد باشد البته این موضوع به معنای نادیده گرفتن سرفصل‌های دیگری همچون علم و فرهنگ نیست، ولی اولویت باید اقتصاد باشد باهمراهی پیوست فرهنگی چون باید به اقتصاد رنگ و بوی فرهنگی داد. پیوست فرهنگی برای اقتصاد حکم روح بر جسم دارد تا نتیجه بخش و عدالت محور باشد و به نفع عموم مردم و مایه رشد همه قشرها شود.

ولایتی در معرفی بانکداری اسلامی گفت: بانکداری اسلامی مبتنی بر اصول دین مبین اسلام است، زیرا این اصول با معاملات تجاری نیز مرتبط است باید گفت اصول بانکداری اسلامی برگرفته از قرآن کریم و روایات و احادیث اهلبیت علیهم السلام است. تمام معاملات باید با شریعت، قوانین حقوقی اسلام بر اساس آموزه‌های قرآن مطابقت داشته باشد و قواعد فقه المعاملات بر آن پیاده شود.

ولایتی در همایش لاله های سرخ سپهر ضمن قدردانی از تلاش شورای فقهی بانک مرکزی به مقوله فرهنگ پرداخت و گفت: در بانک ها باید فرهنگ قرض الحسنه و عقود اسلامی توسعه پیدا کند و امیدواریم مدیران در نظام اسلامی با مجاهدت و اعتقاد راسخ دینی روال رایج را در بانک ها تغییر بدهند و زمینه توسعه بانکداری اسلامی را با طراحی طرح های موفق فراهم کنند.

ولایتی در ادامه با اشاره به تحولات اخیر منطقه به دشمنان جبهه مقاومت گفت: ملت ما قوی و مقاوم اند و پیرو رهبر حکیم خود هستند. و با صدای بلند اعلام می کنیم ما را از جنگ و جهاد نترسانید ما پیرو مکتب متعالی امام حسین علیه‌السلام و فرهنگ عاشورا هستیم ، و با رهبری و تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری و هوشمندی مردم و آمادگی کامل مقامات نظامی و سیاسی کشور با قدرت بازدارنده بالا عمل می کنیم و همه بدانند حمایت ما از جبهه مقاومت و ملت های آزاده ، سیاسی،مقطعی و تاکتیکی نیست بلکه این امر مهم دستور قرآن و تکلیف اسلامی و انسانی ماست.

ولایتی در پایان گفت شهدا مایه افتخار و نماد فداکاری و کار جهادی هستند و امروز فرزندان و وارثان این قشر شریف باید تجلی بخش این فرهنگ در ادامه راه پدران شهیدشان باشند. همکاران ما در این سازمان اقتصادی مکلفند احترام شهدا و فرزندان شان در سازمان داشته باشند و فرزندان شهدا و ایثارگران هم باید در کار ، تخصص ،تعهد ، اخلاق و معنویت در بانک همواره الگو و اولین در بین همکاران باشند و بوی شهدا در کار و اخلاق از ایشان استشمام شود. ما هم خود را خادم و شرمنده شهدا و خانواده معظم شهدا می دانیم و باید میراث دار خوب و موفقی برایشان باشیم. امیدواریم راه شهدا در سنگر اقتصادی دنبال شود و مشکلات اقتصادی مردم مرتفع شود چون شهدا خود را فدای مردم کردند و مردم مطالبه اقتصاد سالم و عدالت محور دارند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نصرتی ، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شد
نظارت بر تاکسی‌ها هوشمند می‌شود
ایرج طهماسب به تئاتر برگشت
لیلا حاتمی و محمدرضا فروتن در یک فیلم جدید
قاشق هخامنشی با طراحی پیچیده الهام‌گرفته از اساطیر کهن ایران!
تتلو و رفتارهای عجیب‌اش تا پیش از دستگیری
کاهش ۴۳ تومانی نرخ یورو در مرکز مبادله ایران
ذره‌بین روی موسیمانه، از قهرمانی تا اخراج؛ قاتل مجیدی و ویلموتس، مغلوبِ قایدی
استیناف، اعتراض پرسپولیس و ذوب‌آهن را رد کرد
جنایت هولناک پس از مرگ برادر دوقلو
عبدی سرمربی تیم جوانان پرسپولیس شد
نکونام شوکه شد و خبر را تکذیب کردید!
دلیل غیبت وحید شمسایی در جلسه کمیته فوتسال
روش کاشت دانه عناب در گلدان [۷ مرحله گام به گام]
پرسپولیس به دنبال شکایت خارجی‌ها به فیفا!
وزیر نیرو به چین سفر می‌کند
بازار طلا در انتخابات آمریکا داغ شد
مقایسه محلول تقویت مژه سریتا و اکسیلیا (کدوم بهتره؟)
۲۰۰۰ واحد نهضت مسکن تا بهمن‌ماه‌ تحویل داده می‌شود
با علائم دیابت در انواع دیابت آشنا شوید؟
مخبر: تحولات علمی و فناوری شیوه‌های حکمرانی را تغییر خواهد داد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top