تاریخ انتشار: شنبه 1403/07/28 - 10:57
کد خبر: 520063

نظام بانکداری اسلامی مقدمه دلارزدایی و عدالت محوری است

نظام بانکداری اسلامی مقدمه دلارزدایی و عدالت محوری است

علی‌اصغر ولایتی در معرفی بانکداری اسلامی گفت: بانکداری اسلامی مبتنی بر اصول دین مبین اسلام است، زیرا این اصول با معاملات تجاری نیز مرتبط است باید گفت اصول بانکداری اسلامی برگرفته از قرآن کریم و روایات و احادیث اهل بیت علیهم السلام است

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حجت الاسلام علی اصغر ولایتی مسئول امور فرهنگی اجتماعی وزارت اقتصاد در همایش ملی لاله های سرخ سپهر گفت: به فرموده مقام معظم رهبری در شرایط کنونی کشور، اولویت اصلی ما باید مسئله اقتصاد باشد البته این موضوع به معنای نادیده گرفتن سرفصل‌های دیگری همچون علم و فرهنگ نیست، ولی اولویت باید اقتصاد باشد باهمراهی پیوست فرهنگی چون باید به اقتصاد رنگ و بوی فرهنگی داد. پیوست فرهنگی برای اقتصاد حکم روح بر جسم دارد تا نتیجه بخش و عدالت محور باشد و به نفع عموم مردم و مایه رشد همه قشرها شود.

ولایتی در معرفی بانکداری اسلامی گفت: بانکداری اسلامی مبتنی بر اصول دین مبین اسلام است، زیرا این اصول با معاملات تجاری نیز مرتبط است باید گفت اصول بانکداری اسلامی برگرفته از قرآن کریم و روایات و احادیث اهلبیت علیهم السلام است. تمام معاملات باید با شریعت، قوانین حقوقی اسلام بر اساس آموزه‌های قرآن مطابقت داشته باشد و قواعد فقه المعاملات بر آن پیاده شود.

ولایتی در همایش لاله های سرخ سپهر ضمن قدردانی از تلاش شورای فقهی بانک مرکزی به مقوله فرهنگ پرداخت و گفت: در بانک ها باید فرهنگ قرض الحسنه و عقود اسلامی توسعه پیدا کند و امیدواریم مدیران در نظام اسلامی با مجاهدت و اعتقاد راسخ دینی روال رایج را در بانک ها تغییر بدهند و زمینه توسعه بانکداری اسلامی را با طراحی طرح های موفق فراهم کنند.

ولایتی در ادامه با اشاره به تحولات اخیر منطقه به دشمنان جبهه مقاومت گفت: ملت ما قوی و مقاوم اند و پیرو رهبر حکیم خود هستند. و با صدای بلند اعلام می کنیم ما را از جنگ و جهاد نترسانید ما پیرو مکتب متعالی امام حسین علیه‌السلام و فرهنگ عاشورا هستیم ، و با رهبری و تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری و هوشمندی مردم و آمادگی کامل مقامات نظامی و سیاسی کشور با قدرت بازدارنده بالا عمل می کنیم و همه بدانند حمایت ما از جبهه مقاومت و ملت های آزاده ، سیاسی،مقطعی و تاکتیکی نیست بلکه این امر مهم دستور قرآن و تکلیف اسلامی و انسانی ماست.

ولایتی در پایان گفت شهدا مایه افتخار و نماد فداکاری و کار جهادی هستند و امروز فرزندان و وارثان این قشر شریف باید تجلی بخش این فرهنگ در ادامه راه پدران شهیدشان باشند. همکاران ما در این سازمان اقتصادی مکلفند احترام شهدا و فرزندان شان در سازمان داشته باشند و فرزندان شهدا و ایثارگران هم باید در کار ، تخصص ،تعهد ، اخلاق و معنویت در بانک همواره الگو و اولین در بین همکاران باشند و بوی شهدا در کار و اخلاق از ایشان استشمام شود. ما هم خود را خادم و شرمنده شهدا و خانواده معظم شهدا می دانیم و باید میراث دار خوب و موفقی برایشان باشیم. امیدواریم راه شهدا در سنگر اقتصادی دنبال شود و مشکلات اقتصادی مردم مرتفع شود چون شهدا خود را فدای مردم کردند و مردم مطالبه اقتصاد سالم و عدالت محور دارند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بخشنامه جدید بانک مرکزی درباره نحوه پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری
حکایت هیئت دو نفره‌ای که در سنگلج پا گرفت
آستین: اوکراین به‌ جای موشک دوربرد از پهپاد استفاده کند
دستگیری عامل شهادت سرباز رئوفیان در زاهدان
فرصتی برای تحول
جدیدترین تصاویر از پرواز پهپاد حزب‌الله به‌ سمت محل اقامت نتانیاهو
طرح نمایندگان در زمینه برنامه هسته‌ای تقدیم مجلس شد
واکنش طالبان به شهادت یحیی السنوار
کاهش ۷۳۰ کیلومتری تردد شهروندان با ساخت ۹۸ تقاطع
تصویری از حضور شهید «یحیی السنوار» در دیدار با رهبر انقلاب
کلاهبرداری از ۱۳۲ نفر در تهران ؛‌ پرونده ۱۳ متهم دارد
مصوبه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
آغاز فروش بلیت قطار مسافری آبان
نرخ سود بین بانکی دوباره اوج گرفت +جدول
چه تصاویری ابوابراهیم!
زمان برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس مشخص شد
شورای نگهبان با ۲ برابر شدن سقف معافیت مالیاتی موافقت خواهد کرد؟
چرا سلطان عمان شخصاً به پزشکیان زنگ زد؟
آیا همتی مقابل روند کاهش نرخ تورم می‌ایستد؟
واکنش شدید تهران به ادعاهای شورای اروپا علیه ایران
پیشگیری از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top