تاریخ انتشار: 09 بهمن 1388 - 00:00:00
کد خبر: 5202

جزییات اخبار درباره اینترنت پرسرعت بی سیم

متقاضیان برای ثبت‌نام وایمکس می‌توانند به یکی از فروشندگان مجاز منتخب ایرانسل مراجعه کنند که ظاهرا آخرین فهرست به‌روزرسانی شده فروشندگان در وب‌سایت ایرانسل قرار داده شده، همچنین امکان پیش ثبت‌نام از طریق تماس تلفنی با مرکز خدمات مشتریان ویژه وایمکس ایرانسل با تماس با شماره 707 از طریق خطوط ایرانسل و 09377070000 از سایر خطوط ممکن شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایرن» به نقل از ایسنا، وایمکس (WiMAX) - اینترنت پرسرعت بی‌سیم - سیستم ارتباطی و دیجیتالی تبادل پرسرعت اطلاعات به‌صورت بی‌سیم است که جایگزینی مناسب برای شبکه‌های بی‌سیم نواحی شهری محسوب می‌شود و امکان دستیابی بی‌سیم به باند پهن را فراهم می‌سازد؛ تاکنون سه شرکت در ایران برای عرضه این سرویس مجوز گرفتند و اکنون ایرانسل به‌عنوان اولین اپراتور توانسته این سرویس را با پهنای باندهایی بین 64 کیلوبیت بر ثانیه تا 2 مگابیت بر ثانیه، در شهرهای اصفهان، اهواز، تبریز، تهران، شیراز، کرج و مشهد مقدس راه‌اندازی کند.

هزینه اندک توسعه و نگه‌داری، مودم کوچک و قابل حمل، عدم تداخل امواج، امنیت بالای شبکه، یکپارچگی مودم، ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت گسترش شبکه انتقال داده، توسعه ظرفیت تجارت الکترونیک، عدم نیاز به کابل کشی و خطوط تلفن از جمله مزایا و برتری‌های فن‌آوری وایمکس به شمار می‌روند.

برای استفاده از وایمکس، نیازی به نزدیکی و یا دید مستقیم نسبت به آنتن ارسال کننده نیست و با بهره‌گیری از انواع مودم‌های وایمکس، امکان دسترسی به این سرویس چه در داخل ساختمان و چه در فضای باز فراهم خواهد بود.

مشترکان برای ثبت‌نام لازم است اطلاعات کامل خود شامل مشخصات فردی، نشانی محل سکونت، شماره تماس، نشانی پست الکترونیکی، طرح تعرفه انتخابی و نوع مودم دلخواه را در اختیار این اپراتور قرار دهند، همچنین در وب سایت ایرانسل نوعی نرم‌افزار محاسبه‌گر تعرفه در دسترس قرار گرفته که در طول روند ثبت نام مبلغ قابل پرداخت را براساس گزینه‌های انتخابی فرد نمایش می‌دهد که این گزینه‌ها شامل نحوه پرداخت (اعتباری یا دائمی) طرح تعرفه، بسته‌های افزایش، نوع مودم و نیز نحوه دریافت و نصب مودم است.

متقاضی باید گزینه‌ها را به دقت بررسی و طرحی را انتخاب کند که بیشترین تناسب را با نیاز و بودجه‌اش داشته باشد، پس از ثبت‌نام و انتخاب بسته دلخواه که شامل طرح تعرفه، نوع مودم وایمکس و قیمت آن است و با تکمیل پیش ثبت نام و تایید آن یک شناسه وایمکس یک رمز عبور، مبلغ قابل پرداخت و یک شناسه پرداخت از طریق پست الکترونیک و پیام کوتاه برای فرد ارسال می‌شود و در هنگام مراجعه به بانک لازم است شماره شناسه دریافتی را در فیش پرداخت خود ذکر کند که این شماره شناسه برای کلیه پرداخت‌های آتی فرد در شعب بانک‌ نیز قابل به‌کارگیری است.

در حال حاضر علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به یکی از شعب بانک‌های ملت، تجارت و پرداخت مبلغ مربوط به صورت نقدی نسبت به ثبت‌نام برای سرویس وایمکس اقدام کنند و باید توجه داشته باشند شماره شناسه‌ای که قبلا دریافت کردند را در فیش پرداخت منظور کنند چرا که کلیه مراحل بعد براساس شماره شناسه مذکور انجام می‌شود.

لازم است فیش پرداخت را در جایی مطمئن نگهداری تا در زمان لازم به ایرانسل ارائه کنند که به‌زودی نیز پرداخت هزینه‌های سرویس وایمکس از طرق کلیه‌ بانک‌های عضو شبکه شتاب امکانپذیر خواهد بود.

پس از پرداخت مبلغ مربوطه کارشناسان ظرف 24 ساعت با فرد تماس گرفته و برای مراجعه به محل سکونت به منظور نهایی ساختن قرارداد و نصب مودم قرار ملاقاتی تعیین می‌کنند و کاربر باید بعد از این مراحل و پس از مراجعه کارشناسان قرارداد را امضا کرده و یک نسخه را تحویل بگیرد؛ لازم است در زمان مراجعه کارشناس ایرانسل اصل و کپی کارت ملی، فیش پرداخت و آخرین قبض تلفن، آب و یا برق پرداختی را جهت تایید نشانی به وی ارائه شود.

طرح تعرفه در واقع بسته‌ای است متشکل از سرعتی که مشترک برای اتصال انتخاب می‌کند و میزان ترافیک ماهانه‌ای که مایل به استفاده از آن است، به‌عنوان مثال مشترکان، امکان انتخاب طرح تعرفه‌ای با سرعت 128 کیلوبیت بر ثانیه و ترافیک ماهانه 3 گیگابایت را خواهند داشت.

بنا بر اعلام کاربران وایمکس می‌توانند بر اساس تمایل خود نسبت به نحوه پرداخت، از میان دو گزینه اشتراک اعتباری و یا دائمی یکی را انتخاب کنند. همچنین تمامی کاربران این سرویس، صرف نظر از روش پرداخت انتخابی خود، می‌توانند در هر زمان به ریز صورتحساب و جزئیات استفاده خود از خدمات دسترسی داشته باشند.

تعرفه استفاده از وایمکس ایرانسل با سرعت 64کیلوبیت بر ثانیه با آبونمان رایگان، 100 ریال به ازای هر مگابایت تبادل اطلاعات به عنوان نرخ مصرف آزاد تعیین شده است، هزینه آبونمان ماهیانه استفاده از این سرویس با سرعت 128کیلوبیت برثانیه با طرح تعرفه پایه به همراه 3 گیگابایت ترافیک رایگان 150هزار ریال و با ترافیک نامحدود 450هزار ریال است.

این تعرفه برای سرعت 256 کیلوبیت بر ثانیه به همراه 3 گیگابایت ترافیک رایگان 290هزار ریال و با ترافیک نامحدود 850هزار ریال است، هزینه آبونمان ماهیانه سرویس وایمکس ایرانسل با سرعت 512 کیلوبیت بر ثانیه با 4 گیگابایت ترافیک رایگان 350هزار ریال و با ترافیک نامحدود یک میلیون و 200هزار ریال خواهد بود.

هزینه آبونمان ماهیانه این سرویس برای سرعت 1 مگابیت بر ثانیه با طرح تعرفه پایه به همراه 10 گیگابایت ترافیک رایگان 800 هزار ریال و برای استفاده با ترافیک نامحدود دو میلیون ریال است. این تعرفه برای سرعت 2 مگابیت برثانیه با 20 گیگابایت ترافیک رایگان، یک میلیون 400هزار ریال و با ترافیک نامحدود سه میلیون و 600هزار ریال است.

گفتنی است امکان استفاده از ترافیک اضافه با تعرفه 100ریال به ازای هر مگابایت به عنوان نرخ مصرف آزاد و یا خرید بسته های افزایشی 1، 2، 3، 5 و یا 10 گیگابایتی برای تمامی مشترکین اعتباری و دائمی وایمکس ایرانسل فراهم شده است.

بر اساس این گزارش زمانی که میزان مصرف مشترک یکی از طرح‌های تعرفه پایه، بیش از میزان حجم اینترنت قابل دسترس در طرح تعرفه انتخابی وی باشد یا زمانی که وی احتمال می‌دهد در یک بازه زمانی نیاز به حجم بیشتری ترافیک خواهد داشت، می‌تواند میزان ترافیک طرح تعرفه پایه خود را با استفاده از بسته افزایشی، اضافه کند.

بنا بر اعلام در حال حاضر مودم‌های وایمکس ایرانسل در دو نوع داخلی و فضای باز عرضه می‌شوند که مودم‌های داخلی، با ابعادی کوچکتر و قابلیت نصب و کاربرد بسیار آسان، متناسب با فضای منزل و یا دفاتر کار کوچک طراحی شده‌اند، مودم فضای باز که در خارج از ساختمان نصب می‌گردد، به علت قدرت بالا در دریافت و ارسال امواج، برای مکان‌هایی که به علت فشردگی ساختمان‌ها، پیچیدگی ساخت و ساز و یا دلایل دیگر، فرکانس‌ها ضعیف‌تر است، طراحی شده و توصیه می‌شود.

بر اساس این گزارش درحال حاضر مودم داخلی ایرانسل با بهای یک میلیون و 100هزار ریال و مودم فضای باز با بهای دو میلیون و 200هزار ریال به متقاضیان عرضه می‌شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top