تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/07/29 - 11:58
کد خبر: 520232

جنگ سرخابی‌های زیبا در فوتبال جزیره

جنگ سرخابی‌های زیبا در فوتبال جزیره

امشب زیباترین تیم‌های انگلیسی این فصل با سرمربیان جدید خود با هم بازی دارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مهم‌ترین بازی این هفته لیگ‌های اروپایی تا پیش از لیگ قهرمانان، امشب بین لیورپول و چلسی در آنفیلد برگزار می‌شود و زیباترین تیم‌های این فصل با سرمربیان جدید خود به مصاف هم می‌روند.

این نخستین دیدار بین قرمز و آبی‌ها بدون یورگن کلوپ در دهه اخیر است. سرمربی آلمانی که پس از ۹سال از لیورپول رفته و اخیرا به‌عنوان مدیر ورزشی در ردبول (لایپزیش و سالزبورگ) منصوب شده، چندی پیش از عملکرد جانشینش ابراز خرسندی کرده بود.

قرمزها با آرنه اشلوت هلندی تیمی هجومی و زیبا هستند، چلسی هم با انزو مارسکای ایتالیایی زیبا بازی می‌کند و در نتیجه‌گیری هم بهتر از قبل شده است. بعید است بازی امشب ۲تیم مثل بسیاری از دیدارهای رودرروی اخیر بدون گل تمام شود. لیورپول و چلسی بسیار زیباتر از ۲مدعی اصلی قهرمانی این فصل، یعنی منچسترسیتی و آرسنال بازی می‌کنند. باید ببینیم بازی امشب با چه کیفیتی برگزار می‌شود.

اشلوت نخستین سرمربی لیورپول است که در ۹بازی از ۱۰بازی ابتدایی خود در تمامی رقابت‌ها برنده شده است. تیم او فقط در بازی خانگی مقابل ناتینگهام فارست شکست خورد. ناتینگهام همان تیمی است که چلسی را هم زمینگیر کرد و از آنها مساوی گرفت.

لیورپول با پیروزی در ۷بازی از ۸بازی خود در لیگ و قرار گرفتن در صدر جدول، پس از چلسی و تاتنهام سومین تیمی است که بیشترین گل مورد انتظار را در لیگ داشته.

با سرمربی سابق فاینورد، لیورپول این فصل فعلا کمترین گل را دریافت کرده (۲گل)، بیشترین کلین‌شیت (۵) و کمترین گل دریافتی مورد انتظار (۵.۲) را داشته. در ۲۶۶دقیقه‌ای از این فصل از لیگ برتر که بازی‌های لیورپول مساوی بوده، قرمزها فقط ۱۶شوت دریافت کرده‌اند؛ میانگین ۵.۴شوت در هر ۹۰ضربه و کمترین نرخ در لیگ.

در غیاب آلیسون مصدوم، یک دروازه‌بان ایرلندی مطمئن به نام کلهر درون دروازه لیورپول می‌ایستد. او بدون احتساب گل به‌خودی یا پنالتی‌ها، فقط ۱۰گل در لیگ برتر دریافت کرده. کلهر خاطرات خوبی از تقابل با آبی‌ها دارد. او ۲سال پیش در فینال جام اتحادیه از روی نقطه پنالتی به این تیم گل زد.

چلسی پس از شکست مقابل منچسترسیتی در بازی ابتدایی خود، ۴پیروزی از ۶بازی اخیر خود در لیگ کسب کرده. در همان بازی با سیتی هم پیروزی حق‌شان بود.

لیورپول و چلسی تنها تیم‌هایی هستند که در این فصل از لیگ برتر ۱۰۰درصد برد خارج از خانه داشته‌اند(لیورپول ۴/۴و چلسی ۳/۳). فقط در فصل‌های ۰۶-۲۰۰۵و ۰۹-۲۰۰۸چلسی در ۴بازی ابتدایی خارج از خانه خود در لیگ پیروز شد.

مارسکا به‌دنبال تبدیل شدن به پنجمین سرمربی‌ای است که در هر ۴بازی اول خارج از خانه خود در لیگ برتر پیروز می‌شود؛ بعد از بابی گولد، جان گرگوری و لوییس فیلیپه اسکولاری و همین اشلوت.

کول پالمر و نونی مادوئکه، ۲ملی‌پوش انگلیسی تیم چلسی در این فصل ۱۵موقعیت برای یکدیگر در لیگ خلق کرده‌اند که بهترین عملکرد یک زوج در این فصل است. ۴پاس گل پالمر برای مادوئکه نیز بیشترین پاس گل یک بازیکن برای یک هم‌تیمی است.

پالمر از شروع فصل گذشته بیش از هر بازیکن دیگری در لیگ برتر در گل مشارکت داشته؛ ۴۴مشارکت با ۲۸گل و ۱۶پاس گل. او ۲جایزه از ۳جایزه برترین بازیکن ماه‌های اخیر را برده و تنها فرانک لمپارد (۴بار) بیشتر از او جوایز بهترین بازیکن را در یک فصل برای چلسی به‌دست آورده است.

لیورپول که در ۳بازی متوالی لیگ مقابل چلسی بین سال‌های ۲۰۱۳تا ۲۰۱۴شکست خورده بود، فقط ۲بازی از ۱۹رویارویی اخیر خود مقابل آبی‌ها را باخته است (۷برد و ۱۰مساوی). لیورپول در ۶دیدار اخیر خود در لیگ برتر با چلسی شکست نخورده است، اگرچه ۵مورد از این دیدارها مساوی به پایان رسیده است (یک برد).

چلسی تنها یک برد از ۹بازی اخیر لیگ در زمین لیورپول (۵تساوی و ۳شکست) کسب کرده است. آنها فصل پیش در آنفیلد ۴بر یک شکست خوردند. چلسی تحت هدایت شاگرد سابق گواردیولا تیمی هجومی است. مارسکا که جایزه بهترین مربی ‌ماه لیگ برتر را دریافت کرده، تیمش تنها یک گل کمتر از منچسترسیتی(۱۷) به ثمر رسانده است.

۲تیم ۱۷۳دیدار رودررو داشته‌اند که در این مسابقات ۵۰۴گل رد و بدل شده و حاصل آن ۷۷پیروزی برای لیورپول، ۵۳پیروزی برای چلسی و ۴۳تساوی بوده با ۲۷۱گل برای لیورپول و ۲۳۳گل برای چلسی.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شهید یوسفی جزو نیروهای تحول آفرین در سپاه ناحیه زنجان بود
زلزله مرز اصفهان و چهارمحال و بختیاری را لرزاند
اعلام نتایج ذخیره های رشته‌های گروه علوم تجربی آزمون دانشگاه آزاد
مردم؛ گمشده انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
خبر خوش سازمان اداری و استخدامی کشور برای بازنشستگان
بقائی: رژیم صهیونسیتی به دنبال اضمحلال هویت ملت فلسطین و اماکن مقدس این سرزمین است
وقتی صهیونیست‌ها حتی از محل شهادت «السنوار» هم می‌ترسند
نسخه تصویری تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «پاییز آمد» +فیلم
بررسی دوباره اصلاح لایحه تعطیلی روز پنجشنبه در کمیسیون اجتماعی
اعلام آمادگی فراجا برای اجرای قانون حجاب
یک اثر هنری
وام‌های جیب به جیب
انحراف در اقتصاد
مراسم سومین روز شهادت سردار شهید نیلفروشان +عکس
فقدان «قهرمان غزه» خللی در عزم مقاومت به وجود نمی آورد
نکوداشت آیت‌الله مهدوی‌کنی (ره) +عکس
اقدام متفاوت یک شهروند تهرانی در حمایت از لبنان
تصویری متفاوت از نادر سلیمانی در سریال «رویای نیمه شب»
عالیشاه: قهرمانی دور از دسترس نیست
خبر مهم برای بازنشستگان مشمول طرح رتبه‌بندی معلمان
اهدای سرویس طلا به لبنان توسط زن تبریزی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top