تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/07/29 - 16:48
کد خبر: 520275

گاریدو اعتماد پرسپولیسی‌ها را در آسیا بدست ‌می‌‌آورد؟

 گاریدو اعتماد پرسپولیسی‌ها را در آسیا بدست ‌می‌‌آورد؟

سرمربی اسپانیایی پرسپولیس که به واسطه عملکردش در لیگ برتر،‌ اعتماد هواداران را بدست آورده با یک چالش اصلی روبه‌رو است؛ نتیجه گرفتن در لیگ نخبگان.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، خوان کارلوس گاریدو برای اینکه بتواند این چالش را پشت سر بگذارد ساعت 19:30 فردا (دوشنبه) باید السد را در قطر شکست دهد تا مسیر پرسپولیس را در آسیا به همان ریلی ببرد که در لیگ برتر قرار داده است.

مربی اسپانیایی که بعد از حرف و حدیث‌های بسیار و البته رایج در فوتبال ایران به پرسپولیس آمد، با بازی‌های مطلوب و گرفتن نتایج قابل اتکا در مسابقات داخلی اکنون با یک بازی کمتر در رتبه دوم جدول رده بندی لیگ برتر ایستاده و توانسته تا حدود زیادی شایستگی خود را اثبات کند.

گاریدو که در آسیا نتوانسته حداقل از نظر نتایج، افکار عمومی را اقناع کند قطعاً به این مسابقه به چشم یک بازی حیاتی نگاه خواهد کرد. پرسپولیس در دو دیدار قبلی در آسیا تنها یک امتیاز  بدست آورده و در رتبه نهم جدول ایستاده است.

گاریدو که در لیگ برتر آرام آرام خودی نشان داد و در جدول پرسپولیس را بالا کشید، در لیگ نخبگان آسیا هم نیاز به تجربه چنین شرایطی دارد. با این حال نمی‌توان کتمان کرد که پرسپولیس دو چهره متفاوت را از خود با رهبری گاریدو در داخل و خارج نشان داده است.

بازی اول در عربستان و در زمین الاهلی، جز غافلگیری دقایق ابتدایی که منجر به گل خورده پرسپولیس شد، تقریباً در همه معیارها غیر از نتیجه، به نفع سرخپوشان تهرانی بود، به ویژه نحوه بازی این تیم. به همین دلیل با وجود باخت، انتقادات زیادی متوجه این تیم و کادرفنی نشد.

بازی دوم در تهران برخلاف تمام این اتفاقات بود و پرسپولیس برابر پاختاکور ازبکستان به نتیجه یک - یک به تساوی رسید و دو امتیاز را از دست داد. علاوه بر عدم ارائه بازی مناسب و کسب حداقل امتیاز، انتقاداتی به سمت کادر فنی روانه شد که چرا این تیم نتوانسته در آسیا نتایج قابل قبولی کسب کند.

ناگفته نماند پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا تنها دو بازی انجام داده و این دو مسابقه نمی‌تواند معیار درستی برای قضاوت او و کادر فنی باشد؛ خصوصاً که میزبانی در زمین ناهموار ورزشگاه شهدای شهرقدس بیشتر به درد تیم‌های فیزیکی و دونده می‌خورد تا تیم‌هایی که علاقه به بازی روی زمین دارند. با این حال به نظر می‌رسد فضای افکار عمومی حاکم در فوتبال ایران بیشتر از این اجازه آزمون و خطا را به مربیان نمی‌دهند. از این رو بازی با السد و شکست این تیم می‌تواند هم به اثبات شایستگی‌های گاریدو کمک کند و هم اعتماد هواداران پرسپولیس را به دنبال داشته باشد.

گاریدو برای دهمین بار در دوران مربیگری خود تجربه حضور در یک بازی آسیایی را بدست آورده است. او در 9 بازی گذشته آسیایی خود آمار ضعیفی داشته؛ 6 شکست و 3 تساوی. این مربی اسپانیایی پیش از پرسپولیس، با العین امارات در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شرکت کرده بود که در 7 بازی، 5 شکست و 2 تساوی حاصل کارش بوده است.

السد قطر در دو بازی گذشته خود چهار امتیاز کسب کرده و در رتبه سوم جدول لیگ نخبگان آسیا قرار دارد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top