تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/07/30 - 13:23
کد خبر: 520344

چه کسی اسناد محرمانه آمریکا درباره حمله اسرائیل به ایران را افشا کرد؟

چه کسی اسناد محرمانه آمریکا درباره حمله اسرائیل به ایران را افشا کرد؟

این گزارش به نشت دو سند فوق‌محرمانه آمریکا در تلگرام می‌پردازد که شامل برنامه‌های احتمالی اسرائیل برای حمله به ایران است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ پنج فرضیه در مورد این نشت مطرح شده است: نفوذ ایران به سیستم‌های اطلاعاتی آمریکا، نشت اطلاعات توسط فردی در داخل دولت آمریکا، افشای عمدی توسط دولت بایدن برای تأخیر در حمله اسرائیل، افشای اطلاعات توسط خود اسرائیل برای انحراف توجه ایران و احتمال نشت توسط یکی از متحدان نزدیک آمریکا.

نشریه ریسپانسیبل استیت کرفت نوشت، مقامات ارشد آمریکا به شدت در تلاش‌اند تا کشف کنند چگونه دو سند فوق‌محرمانه که حاوی برنامه‌های احتمالی اسرائیل برای حمله به ایران است، در اپلیکیشن تلگرام افشا شده‌اند. طبق گزارش نیویورک تایمز، این اسناد به تازگی توسط آژانس ملی اطلاعات جغرافیایی-فضایی، مسئول تحلیل داده‌ها و تصاویر ماهواره‌های جاسوسی آمریکا، تهیه شده‌اند.

درباره این نشت اطلاعات چندین فرضیه مطرح شده است:

اولین فرضیه این است که ایران با نفوذ به سیستم‌های اطلاعاتی آمریکا، این اسناد را به عنوان بخشی از عملیات جنگ روانی علیه اسرائیل منتشر کرده است. این فرضیه بر این تاکید دارد که ایران با این اقدام توانسته حمله نظامی اسرائیل را به تعویق بیندازد.

فرضیه دوم این است که شاید فردی در داخل دولت آمریکا مسئول این نشت اطلاعات باشد؛ البته تحقیقات داخلی این احتمال را ضعیف می‌دانند و بیشتر بر عوامل و متغیرهای خارجی تمرکز کرده اند.

فرضیه سوم این است که دولت بایدن تعمدا این نشت اطلاعات را ترتیب داده تا حمله اسرائیل به ایران را به تأخیر بیندازد. از آنجا که دولت بایدن توانایی مخالفت مستقیم با اسرائیل را ندارد، احتمالاً از افشای اطلاعات به عنوان ابزاری برای عقب انداختن نقشه‌های اسرائیل استفاده کرده است، به این امید که پس از انتخابات بتواند با شرایط بهتر و قاطعانه‌تری به این موضوع بپردازد.

فرضیه چهارم این است که خود اسرائیل تعمدا این اسناد را فاش کرده تا توجهات ایران را منحرف کند و آنها را به جستجو در مسیرهای نادرست بکشاند.

فرضیه پنجم این است که شاید یکی از متحدان نزدیک آمریکا، مانند کشورهای عضو گروه پنج چشم یا یکی از کشورهای ناتو با دسترسی به اطلاعات گروه پنجم چشم، مسئول نشت این اطلاعات باشد. اگر چنین باشد، نشان می‌دهد که این متحدان از ناتوانی جو بایدن در جلوگیری از اقدامات نتانیاهو و احتمال شعله‌ور شدن بزرگ‌ترین جنگ خاورمیانه پس از جنگ جهانی دوم به‌شدت ناامید شده‌اند و خود وارد عمل شده‌اند تا مانع افزایش تنش‌های نتانیاهو شوند.

یک دیپلمات غربی اخیراً بیان کرده است که تنها راه جلوگیری از جنگ، تکرار اقدامی مشابه آنچه در ماه ژوئیه رخ داد، می‌باشد؛ یعنی بایدن را وادار کنند تا نتانیاهو را متوقف کند و مانع ادامه اقدامات او شود. این در حالی است که واشنگتن همچنان به افسانه رهبری خود به عنوان عامل وحدت جهانی دامن می‌زند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نامه دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران خطاب به وزیر علوم
واگذاری مسکن با امکانات کامل به خانواده جانباختگان معدن طبس
برگزاری مراسم بزرگداشت شهید السنوار در دفتر حماس در تهران
حبیب والی‌نژاد مسئول دفتر مقاومت بنیاد فرهنگی روایت فتح شد
هشدار نارنجی نسبت به تشدید بارش در ۲۱ استان
رستمی: جهت‌دهی به علم و عالم یکی از رسالت‌های مهم متولیان آموزش عالی است
ترکیب پرسپولیس و السد برای دیدار امشب
ظریف: فرصت‌ها را نمی‌توان به تعویق انداخت
یارانه از ساعت ۱۲ امشب قابل برداشت است
وزارت بهداشت غزه: رژیم صهیونیستی بیمارستان‌ها را محاصره کرده و وضعیت فاجعه‌بار است
تصویر «سنوار» چریک اسطوره‌ای قرن ۲۱ را ساخت!
برنامه پزشکیان در شانزدهمین اجلاس سران بریکس چیست؟
توقف فعالیت فرودگاه بن گوریون
پرونده ویلموتس بسته شد
آزمون صلاحیت بالینی دکتری عمومی دانشگاه آزاد برگزار شد
برگزاری اولین رویداد کشوری کرسی‌های آزاداندیشی
اولین رویداد طوفان فکری دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد
تکریم و معارفه رئیس دفتر نهاد نمایندگی رهبر انقلاب در وزارت علوم
عراقچی عازم بحرین شد
پلتفرم نانویی برای درمان سرطان پستان معرفی شد
زنان علیه فیفا؛ با عربستانی‌‌ها قطع همکاری کن!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top