تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/07/30 - 17:38
کد خبر: 520358

با حضور وزیر علوم برگزار شد؛

تکریم و معارفه رئیس دفتر نهاد نمایندگی رهبر انقلاب در وزارت علوم

تکریم و معارفه رئیس دفتر نهاد نمایندگی رهبر انقلاب در وزارت علوم

آئین تکریم و معارفه رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت علوم با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس نهاد نمایندگی رهبر انقلاب در دانشگاه‌های تهران برگزار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل وزارت علوم، حسین سیمایی در این آئین که امروز (دوشنبه) در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، اظهار داشت: همه اقداماتی که ما انجام می‌دهیم مقدمه‌ای برای غایتی می‌باشد و آن «هدایت» است.

وزیر علوم با اشاره به حدیث پیامبر اکرم (ص) که فرمودند: «ما اگر بتوانیم یک نفر را هدایت کنیم از تمام آنچه خورشید بر آن می‌تابد بهتر است» گفت: یادمان باشد برای هدایت تلاش کنیم و هدایت نیز امروزه روش‌های پیچیده‌ای دارد.

وی با بیان اینکه روش‌ها در علوم انسانی فراوان است تصریح کرد: ما با نسلی مواجهیم که فرهنگ و مطالبات خاص خود را دارند لذا باید عالم به زمان باشیم و مخاطب‌شناسی کنیم؛ مقتضیات زمان در هدایت بسیار موثر است.

وی افزود: به جز اخلاق، خیرخواهی و اخلاق حسنه باید مجهز به علوم و معارفی شویم تا بتوانیم با این نسل ارتباط پیدا کنیم.

جهت‌دهی به علم ماموریت دانشگاه است

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این آئین گفت: امروز شاهدیم بیش از ۴۸ هزار زن و کودک با سلاح‌هایی که محصول علم و دانش‌های مختلف بهترین مغزهاست در غزه به شهادت رسیدند. از سوی دیگر شادی و نشاط فرزندان غزه در شب عملیات وعده صادق نیز محصول علم و نهاد علم است. لذا غیر از تولید علم و تربیت عالم، جهت‌دهی به آن نیز ماموریت دانشگاه است.

وی با بیان اینکه باور داریم جریان علمی کشور و متولی آموزش عالی کشور، ماموریت و رسالت اصلیش بر دوش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، افزود: علم بی‌جهت و خنثی نیست و جهت دادن به علم و عالمان برعهده استادان است.

حضور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه یکی از مظاهر وحدت حوزه و دانشگاه

حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید مهدی ساداتی‌نژاد نیز اظهار داشت: «دانشگاه» و «حوزه» دو نهاد بزرگ کشور ما، مسئولیت تربیت امرا و علما را برعهده دارند.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت علوم به فرمایشات مقام معظم رهبری در فروردین ماه سال جاری در جمع دانشجویان اشاره کرد و گفت: ایشان به درستی اشاره فرمودند دانشگاه سه وظیفه: «تولید علم»، «تربیت عالم» و «جهت دادن به علم» را بر عهده دارد. لذا مسیر دانشگاه امروز مشخص است و باید به خوبی در این مسیر قدم بردارد.

این استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: مأموریت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری کمک به جهت‌دهی به تولید علم و تربیت عالم است.

ساداتی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: معتقدم حضور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه یکی از مظاهر وحدت حوزه و دانشگاه است.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی فاطمی‌پور نیز در این آیین با اشاره به مراحل راه‌اندازی این دفتر در وزارت علوم گفت: حضور در گلوگاه‌های تصمیم‌سازی و تصمیم گیری شرایط را برای رسیدن به اهداف آموزش عالی تسهیل می‌کند.

رئیس پیشین دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بخش دیگری از سخنان خود از وزیر علوم و معاونان و مدیران وی تقاضا کرد کمک کنند این دفتر با قوت و قوام بیشتری شکل گیرد چرا که هرچه توان آن جدی‌تر باشد، دستگیری و کمک آن نیز می‌تواند بیشتر باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاطمی‌پور خاطرنشان کرد: نگاه آن است که بخشی از عملیات اجرایی که ستاد نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری انجام می‌داده از این پس در حوزه ستاد وزارت علوم راهبری شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هشدار ترکیه درباره حمله احتمالی تل‌آویو به ایران
اعلام آمادگی ارتش برای برخورد با هرگونه ناامنی
انفجار مهیب در تل آویو
ایرلند تحریم‌های اقتصادی مستقلی علیه اسرائیل اعمال می‌کند
گوترش خواستار توقف فوری جنگ در غزه شد
قرارداد رضاییان با استقلال ۳۵ میلیارد است
حمله سایبری به حیفا همزمان با حمله موشکی به تل‌آویو
با استفاده از هوش مصنوعی عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم
هشدار وزارت بهداشت درباره خرید مکمل از آرایشگاه‌های زنانه
نمی‌دانم چطور از موقعیت‌ها استفاده نکردیم
تسلیت وزیر بهداشت در پی درگذشت ۳ ماما در سانحه تصادف
شکست تلخ پرسپولیس مقابل السد در روز فرصت‌سوزی مهاجمان
عراقچی با پادشاه بحرین دیدار کرد
بازیکنانی بزرگ در استقلال حضور دارند
پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت همسر شهید اسلامی
برگزاری بزرگترین جشن ازدواج دانشجویی در اصفهان
یارانه دهک های ۴تا ۹ واریز شد
توقف پروازها در فرودگاه بین‌المللی بن گورین
نامه دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران خطاب به وزیر علوم
واگذاری مسکن با امکانات کامل به خانواده جانباختگان معدن طبس
برگزاری مراسم بزرگداشت شهید السنوار در دفتر حماس در تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top