تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/07/30 - 17:58
کد خبر: 520360

برگزاری اولین رویداد کشوری کرسی‌های آزاداندیشی

برگزاری اولین رویداد کشوری کرسی‌های آزاداندیشی

مراسم اختتامیه اولین رویداد کشوری رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی با حضور رییس دانشگاه آزاد برگزار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، مراسم اختتامیه اولین رویداد کشوری رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی با حضور محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در واحد تهران مرکزی برگزار شد.

محمد نریمانی راد سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در این مراسم با بیان اینکه رویداد کرسی های آزاداندیشی یک رویداد فرهنگی بزرگ به حساب می آید، گفت: برگزاری رویداد کرسی های آزاداندیشی برگ زرینی در فرهنگ کشورمان خواهد بود.

در ادامه، سیدحمید مهدیون مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی به ارائه گزارشی از روند برگزاری اولین رویداد کشوری رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت و گفت: در رویداد کرسی های آزاداندیشی که در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، هزار و ۴۶۰ تیم شرکت داشتند که به لطف خداوند و با حمایت های رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سال بعد، تعداد شرکت‌کنندگان به ۲ هزار و ۶۸۰ تیم رسید و در سومین دوره خود به ۵ هزار و ۶۱۲ تیم رسید.

وی با بیان اینکه برگزاری رویداد کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی بسیار پربرکت بود به نحوی که شاهد پیام مقام معظم رهبری به این رویداد بودیم، گفت: ایشان در این پیام فرمودند که برگزاری این کرسی در شمار افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی ثبت خواهد شد و بقیه دستگاه ها نیز باید این سنت حسنه را در پیش بگیرند.

مهدیون با اشاره به اینکه اولین رویداد کشوری رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی با هماهنگی وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: برای برگزاری این رویداد جلسات شورای سیاستگذاری و شورای علمی برای بهبود مستمر فرایندهای رویداد برگزار شد. ملاک داوری این بود که تیم‌هایی که بتوانند ضمن نقد قوی گزاره تیم مقابل با استدلال و استناد قوی‌تری گزاره خود را اثبات و مباحث اصول اخلاق‌مداری را رعایت کنند، از سوی هیأت داوران حائز امتیاز بالاتر بودند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد کل تیم ها در این رویداد، ۷ هزار و ۲۴۶ تیم بود که آمار تیم های راه‌یافته به مرحله کشوری مجازی مجموعاً ۵۵۲ تیم بود که ۹۶ تیم به دور پایانی راه یافته و به رقابت پرداختند.

عبدالحسین کلانتری رئیس دبیرخانه مرکزی اولین رویداد کشوری رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم با تسلیت شهادت اسطوره‌های مقاومت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام خمینی (ره)، گفت: از همه دانشجویانی که با حضور پرشور و گرم خود در این رویداد شرکت کردند که ثمراتش را به زودی خواهیم دید، تشکر می کنم.

وی با تأکید بر اهمیت تبدیل ارزش‌ها و آرمان‌ها به فناوری های فرهنگی گفت: یکی از مواردی که در زمینه کرسی های آزاداندیشی باید به آن توجه کرده و آموزش عالی را به این سمت هدایت کنیم، تبدیل ارزش‌ها و آرمان‌ها به فناوری‌های فرهنگی است. علاوه بر این فناوری ها ما محتاج به آموزش قواعد، آداب و اخلاق گفت وگو در جامعه هستیم، این موارد در جامعه به خوبی نهادینه نشده و ما نیازمند آموزش ها هستیم.

کلانتری تأکید کرد: برگزاری کرسی های آزاداندیشی که به نوعی تبلیغ کردن گفت‌وگوی مستدل است، ثمرات بسیار زیادی خواهد داشت که بدون شک از آن بهره‌مند خواهیم شد.

در ادامه این مراسم، یک کرسی آزاداندیشی به صورت نمادین برگزار شد. همچنین سرپرستان ۶ تیم اول برگزیده در اولین رویداد کشوری رقابت تیم های دانشجویی در کرسی های آزاداندیشی به ارائه نظرات و مطالبات خود پرداختند.

در پایان مراسم، از برگزیدگان اولین رویداد کشوری رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر طهرانچی تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است اولین رویداد کشوری رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی های آزاداندیشی در محورهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، سلامت، هنر و معماری به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هشدار ترکیه درباره حمله احتمالی تل‌آویو به ایران
اعلام آمادگی ارتش برای برخورد با هرگونه ناامنی
انفجار مهیب در تل آویو
ایرلند تحریم‌های اقتصادی مستقلی علیه اسرائیل اعمال می‌کند
گوترش خواستار توقف فوری جنگ در غزه شد
قرارداد رضاییان با استقلال ۳۵ میلیارد است
حمله سایبری به حیفا همزمان با حمله موشکی به تل‌آویو
با استفاده از هوش مصنوعی عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم
هشدار وزارت بهداشت درباره خرید مکمل از آرایشگاه‌های زنانه
نمی‌دانم چطور از موقعیت‌ها استفاده نکردیم
تسلیت وزیر بهداشت در پی درگذشت ۳ ماما در سانحه تصادف
شکست تلخ پرسپولیس مقابل السد در روز فرصت‌سوزی مهاجمان
عراقچی با پادشاه بحرین دیدار کرد
بازیکنانی بزرگ در استقلال حضور دارند
پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت همسر شهید اسلامی
برگزاری بزرگترین جشن ازدواج دانشجویی در اصفهان
یارانه دهک های ۴تا ۹ واریز شد
توقف پروازها در فرودگاه بین‌المللی بن گورین
نامه دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران خطاب به وزیر علوم
واگذاری مسکن با امکانات کامل به خانواده جانباختگان معدن طبس
برگزاری مراسم بزرگداشت شهید السنوار در دفتر حماس در تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top