تاریخ انتشار: سه شنبه 1403/08/01 - 16:26
کد خبر: 520412

علی خضریان؛

افزایش بدون اطلاع شهریه رشته‌های پزشکی دانشگاه آزاد ظلم به مردم است

افزایش بدون اطلاع شهریه رشته‌های پزشکی دانشگاه آزاد ظلم به مردم است

نماینده تهران در مجلس وضعیت فعلی دانشگاه آزاد را ناشی از نبود نظارت بر عملکرد این دانشگاه دانست و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بعد از گذشت ۳۸ سال از تاسیس آن، همچنان از نبود نظارت رنج می‌برد؛ لذا تا وقتی نظارتی بر عملکرد دانشگاه آزاد نباشد و عملکرد مالی این دانشگاه شفاف نشود، شرایط به همین منوال باقی مانده و دانشگاه آزاد به بهانه کسری بودجه سراغ افزایش شهریه دانشجویان می‌رود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ عضو کمیسیون اصل نود قانون اساسی، افزایش شهریه رشته‌های پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی را ظلم به مردم دانست و گفت: افزایش چشمگیر شهریه‌ها آن هم بدون اطلاع قبلی، ناشی از نبود نظارت در دانشگاه آزاد است.

علی خضریان با اشاره به افزایش شهریه‌ رشته‌های پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: افزایش چشم‌گیر و سرسام‌آور رشته‌های‌ پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی ظلم در حق دانشجویان و خانواده‌های آن‌هاست که در ادامه راه باید بین ادامه تحصیل و یا ترک تحصیل یکی را انتخاب کنند.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی بدون اطلاع قبلی شهریه برخی رشته‌ها را تا سه برابر زیاد کرده و به کسی هم پاسخگو نیست. ممکن است دانشگاه آزاد ادعا کند هزینه های آموزش پزشکی زیاد است و مجبوریم هزینه ها را از دانشجویان اخذ کنیم. حتی اگر در این زمینه حق هم با دانشگاه آزاد باشد این دانشگاه می بایست قبل از شروع ترم و در هنگام ثبت نام هزینه تحصیل را به اطلاع داوطلبین می رساند. نه اینکه دانشجویان را در عمل انجام شده قرار دهد. دانشگاه آزاد حتی می توانست برای رعایت حال دانشجویان به صورت پلکانی هزینه تحصیل در رشته های پزشکی را واقعی‌تر کند، اما افزایش سه برابری طبیعتا برای هر قشری مشقت آفرین است.

نماینده تهران در مجلس وضعیت فعلی دانشگاه آزاد را ناشی از نبود نظارت بر عملکرد این دانشگاه دانست و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بعد از گذشت ۳۸ سال از تاسیس آن، همچنان از نبود نظارت رنج می‌برد؛ لذا تا وقتی نظارتی بر عملکرد دانشگاه آزاد نباشد و عملکرد مالی این دانشگاه شفاف نشود، شرایط به همین منوال باقی مانده و دانشگاه آزاد به بهانه کسری بودجه سراغ افزایش شهریه دانشجویان می‌رود.

وزارتخانه‌های علوم و بهداشت از وظیفه قانونی خود شانه خالی کرده‌اند

وی اضافه کرد: وضعیت دانشگاه آزاد به گونه‌ای است که هیچ فردی از جزئیات بودجه مصوب هیات امنا و نتایج حسابرسی این دانشگاه اطلاعی نداشته و اساسا هیچ نهادی در حوزه مالی بر این دانشگاه نظارت ندارد؛ به عنوان مثال بر اساس بند ک ماده ۱۲ اساسنامه اصلاحی دانشگاه آزاد اسلامی میزان شهریه این دانشگاه حسب مورد باید به تصویب وزارت علوم یا بهداشت برسد. متاسفانه در هیچ سالی تاکنون وزارتین مربوطه میزان شهریه این دانشگاه را تصویب نکرده‌اند و از این وظیفه قانونی خود شانه خالی کرده‌اند.

خضریان ادامه داد: اگر سازوکار شکایت از بخشنامه شهریه دانشگاه آزاد فراهم بود دانشجویان می توانستند با مراجعه به مرجع صالح قضایی از دانشگاه آزاد به دلیل تصویب نرساندن شهریه در وزارت علوم یا بهداشت شکایت کنند، اما متاسفانه سازوکارهای نظارتی بر این دانشگاه حاکم نیست.

این نماینده مجلس با اشاره به طرح ساماندهی نظارت بر دانشگاه‌ آزاد اسلامی گفت: با توجه به چنین مشکلاتی، طرح ساماندهی نظارت بر دانشگاه آزاد در مجلس دوازدهم به جریان افتاد که در صورت تصویب آن، سامانه شفافیت مالی در این دانشگاه راه‌اندازی شده تا مردم در جریان این موضوع قرار گیرند که مدیران و مسئولان این دانشگاه چقدر حقوق می‌گیرند و شهریه‌ها صرف چه اموری می‌شود و در صورت لزوم بتوانند تصمیمات غیرقانونی این دانشگاه را ابطال کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وزارت دفاع ترکیه: ۲۳ نفر از عناصر «پ.ک.ک» خنثی شدند
نتانیاهو با پیشنهاد آتش‌بس ارائه شده از سوی مصر مخالفت کرد
تمام پیشینه و کارنامه حرفه‌ای «هریس» و «ترامپ» در یک قاب
۲ مؤلفه مهم شکست اسرائیل/ زمان فرار بزرگ در اراضی اشغالی
رشادت مردان نیروی پدافندهوایی درتاریخ پرافتخار ایران نقش بسته است
مردان پدافندهوایی آماده نثار جان خود در راه آرامش کشور هستند
برابر وعده الهی پیروزی نهایی از آن مجاهدان راه خداوند خواهدبود
مواضع جهانی علیه طرح اسرائیل برای تعطیلی کامل آژانس «آنروا»
امیرحیدری شهادت چهار تن از کارکنان نیروی پدافندهوایی را تسلیت گفت
نگرانی صهیونیست‌ها از پاسخ ایران/ نتانیاهو در اندیشه عزل گالانت
اسرائیل به دنبال سرپوش گذاشتن بر شکستش در برابر مقاومت است
احکام مربوط به دستمزد و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی شد
آنچه بایدن به آرامی می‌گوید ترامپ فریاد می‌زند
فیلم| اعتراض دانشجویان دانشگاه شهید چمران به وضعیت اسکان و برخوردهای انضباطی
شب تحقیر؛ آیا رئال همانند دفعه قبلی برمی‌گردد و قهرمان می‌شود؟
هر چیزی هنرمندان نیاز داشته باشند را در اختیار آنها قرار می دهیم
زمان رویارویی گرایی و ارسلان
وزنه‌بردار ایران رقابت‌های قهرمانی جهان را از دست داد
فیلم جدید کارگردان شب‌های روشن به زودی اکران می شود
پای سرایدارهای مدارس به مجلس باز شد/ هشدار نمایندگان مجلس به قالیباف
اجاره سند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top