تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/08/02 - 10:11
کد خبر: 520468

بازگشت اتوبوسی افراد مسئله‌دار در سکوت خبری؛ جذب ۵۰ نفر با مدرک جعلی

بازگشت اتوبوسی افراد مسئله‌دار در سکوت خبری؛ جذب ۵۰ نفر با مدرک جعلی

اقدامات دوماه اخیر در فضای دانشگاهی از انتصابات گرفته تا بازگشت بدون کارشناسی اساتید و دانشجویان مسئله‌دار ابهامات و اعتراضاتی را به دنبال داشته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نخبه‌سالاری و شایسته‌گزینی اصول مهمی هستند که در شعارهای مسئولین مختلف زینت بخش سخنرانی‌ها شده اما اینکه تا چه اندازه در عمل به این اصول توجه می‌شود، سوالی است که ذهن دغدغه‌مندان عرصه آموزش عالی را به خود مشغول کرده است.

اقدامات دوماه اخیر در فضای دانشگاهی از انتصابات گرفته تا بازگشت بدون کارشناسی اساتید و دانشجویان مسئله‌دار ابهامات و اعتراضاتی را به دنبال داشته است،   انتصاباتی که به عنوان سرپرستان دانشگاه‌ها از سوی وزیر علوم صورت گرفته، بدون توجه به سابقه افراد انتخاب شدند از جمله افرادی که در فتنه‌های مختلف حضور فعال داشتند یا بازگشت اساتیدی که رکود علمی داشته و این باعث قطع همکاری با آنها شده است.

این انتصاب‌های بدون کارشناسی باعث شد که دانشگاهیان نسبت به تصمیمات معترض شوند، اما این اعتراضات اثرگذار نبوده و حسین سیمایی صراف، وزیر علوم، در پاسخ به انتقادات اخیر صورت گرفته در خصوص انتصابات گفت: تلاش می‌کنیم روسای دانشگاه‌ها را با نظرات دانشگاهی منصوب کنیم و اعتراضاتی که وجود دارد در خصوص افراد مختلف را بررسی می‌کنیم.


اما بازگشت افراد مسئله دار فقط محدود به اساتید، روسای دانشگاه و دانشجویان مسئله دارد نیست بلکه در بدنه دانشگاه از کارمندان گرفته تا حراست دانشگاه نیز این مشکلاتی وجود دارد. کسانی که در دولت قبل با مستندات تخلف، دانشگاه با آنها قطع همکاری کرده مجددا در دولت چهاردهم به دانشگاه برگشته و حتی سمت‌های بالایی در دانشگاه گرفته اند.

جذب ۵۰ نفر با مدرک جعلی در دانشگاه علامه

از دانشگاه علامه طباطبایی خبر می‌رسد علاوه و سرپرست این دانشگاه که خانواده او در آمریکا زندگی می‌کنند و پسر وی تابعیت آمریکایی دارد، انتصاب وی به عنوان سرپرست یک دانشگاه بزرگ تخلف محرز محسوب می‌شود. این مسئله فقط محدود به سرپرست دانشگاه نیست و فردی که به تازگی به سمت رئیس حراست دانشگاه منصوب شده(فرامرز صحرایی) از جمله افرادی است که در اواخر دولت روحانی از جایگاه اداری به هیات علمی تغییر وضعیت داد و در مدرک وی حرف و حدیث میان جامعه دانشگاهی بسیار است؛ هیات علمی پژوهشی شد و در این دولت هم خارج از قواعد دوباره به دانشگاه برگشت.


این فرد در دو-سه سال دولت سیزدهم از دانشگاه علامه رفت و دوباره در دولت چهاردهم به دانشگاه برگشت و حکم ریاست حراست را گرفت. وی در روز تودیع و معارفه گفت که نیرو‌های حراست که در سال ۱۴۰۱با دانشجویان معترض و مشارکت کننده در حوادث مقابله کردند باید تغییر کنند و نیرو‌های دیگری جایگزین آنها شوند.

در دوره قبل با حضور این فرد در دانشگاه علامه اتفاق عجیبی افتاد و حدود ۵۰ نفر را با جعل مدرک در دانشگاه علامه جذب شدند و در حضور مجددش در دانشگاه همان انتصابات قبلی را مجدد می‌خواهد انجام دهد و به افراد مشکل دار سمت بدهد.

خبر‌ها و شنیده‌ها از قشر دانشگاهی حاکی از این است که تمام گزینه‌های معرفی شده برای جایگزین ریاست قبلی دانشگاه همه دارای مشکلاتی از جمله پرونده قضایی، دوتابعیتی بودن و سایر موارد بود که نتوانستند فردی را به غیر از آقای احمدوند انتخاب کنند.


بازگشت استادی که به دلیل ضعف علمی دانشگاه با او قطع همکاری کرد

بازگشت اساتید مشکل دار هم که به دستور وزیر علوم و رئیس جمهور در حال انجام است بدون بررسی تخلفات در حال انجام است. یکی از اساتید دانشگاه علامه که ضعف علمی شدید داشت، و نتوانسته بود طی ۹ سال تبدیل وضعیت شود و بر اساس قانون استادی که نتواند تبدیل وضعیت شود نمی‌تواند با دانشگاه همکاری کند و امکان ادامه همکاری با وی نیست، یعنی  در طی نه سال نتوانسته بود مقاله‌ای بنویسد، برگشت. این استاد که رکود علمی داشت و به دیوان شکایت کرد، دیوان منتظر جواب دانشگاه بود، اما دانشگاه با تدبیر آقای احمدوند جوابی به دیوان نداد، حکم وی قطعی شد و دوباره به دانشگاه برگشت.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسرائیل به دنبال سرپوش گذاشتن بر شکستش در برابر مقاومت است
احکام مربوط به دستمزد و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی شد
آنچه بایدن به آرامی می‌گوید ترامپ فریاد می‌زند
فیلم| اعتراض دانشجویان دانشگاه شهید چمران به وضعیت اسکان و برخوردهای انضباطی
شب تحقیر؛ آیا رئال همانند دفعه قبلی برمی‌گردد و قهرمان می‌شود؟
هر چیزی هنرمندان نیاز داشته باشند را در اختیار آنها قرار می دهیم
زمان رویارویی گرایی و ارسلان
وزنه‌بردار ایران رقابت‌های قهرمانی جهان را از دست داد
فیلم جدید کارگردان شب‌های روشن به زودی اکران می شود
پای سرایدارهای مدارس به مجلس باز شد/ هشدار نمایندگان مجلس به قالیباف
اجاره سند
وضعیت شیوع سرطان پستان در ایران
پروژه‌های جدید فرصت‌های شغلی بیشتری برای زنان فراهم کرد
پرداخت وام مشاغل خانگی الزامی شد
پیام تسلیت معاون زنان رییس جمهور درپی شهادت نیروهای ارتش و فراجا
آماری عجیب از تخصیص بودجه به بانوان در پایتخت
زنان ایرانی نامدار و افتخارآفرین در زمین و فضا هستند
شهادت بیش از ۱۰۰۰ فلسطینی در شمال نوار غزه طی ۲۲ روز
رایزنی وزیران خارجه ایران و انگلیس در مورد حمله نظامی رژیم صهیونیستی
ایران حمله رژیم صهیونیستی را بی‌پاسخ نمی‌گذارد
شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به لبنان به ۲۶۷۲ نفر رسید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top