تاریخ انتشار: پنجشنبه 1403/08/03 - 10:53
کد خبر: 520569

بررسی انواع وام دانشجویی؛

تسهیلات دانشجویی وزارت بهداشت اعلام شد

تسهیلات دانشجویی وزارت بهداشت اعلام شد

معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت از آغاز پرداخت تسهیلات دانشجویی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ به دانشجویان علوم پزشکی خبر داد.

به گزارش سرویس صنفی و آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ وام دانشجویی وزارت بهداشت ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ برای آن دسته از داوطلبانی که مشغول به تحصیل در رشته های گروه پزشکی و پیراپزشکی هستند؛ از سوی سازمان وزارت بهداشت ارائه می شود. مبلغ وام علوم پزشکی بسته به نوع وام و نیز مقطع تحصیلی فرد متفاوت بوده که پس از اعلام درخواست در زمان مقرر به حساب داوطلب واریز می شود.

دانشجویان علوم پزشکی نیز همانند سایر دانشجویان دانشگاه های دیگر همواره با بحران های مختلفی در طول زندگی دانشجویی خود مواجه هستند. اعطاء تسهیلات می تواند به دانشجویان علوم پزشکی کمک کند تا بسته به شرایط و وضعیت موجود اقدام به دریافت وام مورد نظر کنند. هر وام دانشجویی وزارت بهداشت شرایط خاصی دارد که متقاضیان باید در زمان ثبت نام به موارد اعلام شده توجه کنند.

برای رفع نیاز های مالی و تحصیلی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی نیز وزارت بهداشت در هر نیمسال تحصیلی لیستی از انواع وام دانشجویی را در اختیار متقاضیان قرار می دهد تا بتوانند با بررسی جزئیات مربوط به هر وام مانند مبلغ و زمان واریز در مهلت مقرر درخواست خود را برای دریافت وام ثبت کنند. در ادامه مقاله به شرح وام دانشجویی وزارت بهداشت ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴، میزان مبلغ وام علوم پزشکی و زمان واریز هر وام به حساب دانشجویان علوم پزشکی پرداخته شده است.

انواع وام دانشجویی علوم پزشکی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴

صندوق رفاه وزارت بهداشت هر ساله وام هایی از جمله وام های ضروری دانشجویی، وام تحصیلی، وام مسکن، ودیعه مسکن و وام تولد فرزند را برای دانشجویان علوم پزشکی در نظر می گیرد. دانشجویان در زمان ثبت نام وام دانشجویی وزارت بهداشت می توانند با داشتن شرایط برای هر کدام از این وام ها ثبت نام کنند. دانشجویان برای دریافت بعضی از این وام ها در طول تحصیل تنها یک بار، بعضی را ماهانه و بعضی دیگر بسته به نوع مقطع در طول تحصیل می توانند درخواست داشته باشند.

در ادامه در جدول زیر انواع وام دانشجویی علوم پزشکی مربوط به سال گذشته و مبلغ هر یک از آن ها را بر اساس اطلاعات منتشر شده ارائه شده است. در صورت اعلام زمان ثبت نام انواع وام دانشجویی علوم پزشکی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ در این مقاله اطلاع رسانی می شود. 

 

نوع وام سال گذشته

مبالغ

وام تحصیلی

5 میلیون و 500 هزار ریال (دانشجویان مجرد)

10میلیون ریال (دانشجویان متأهل)

وام ضروری

25 میلیون ریال (دانشجویان کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و پیوسته، کارشناسی ارشد و دکتری حرفه‌ای)

40 میلیون ریال (دانشجویان دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) و تخصص (دستیاران))

وام ضروری 2 برابری

نفرات اول تا سوم (تیمی و انفرادی) المپیادهای فرهنگی / المپیادهای پژوهشی / المپیادهای ورزشی دانشگاه‌های کشور / نفرات اول تا سوم (تیمی و انفرادی) مسابقات ورزشی بین المللی و جهانی دانشجویی

نفرات اول تا سوم مسابقات قرآنی دانشگاه‌های کشور / نفرات اول تا سوم مسابقات قرآنی بین المللی

نفرات اول تا سوم امتحانات جامع علوم پایه و کارورزی / دانشجویان استعدادهای درخشان معرفی شده از مدیریت مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه / دانشکده

دانشجویان حادثه دیده در بلایای طبیعی (سیل، زلزله و) که در یکی از دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل بوده و خود یا خانواده آنها خسارت دیده باشند / دانشجویان حادثه دیده در سوانح و تصادفات / دانشجویان مبتلا به بیماری‌های خاص و پرهزینه

وام ضروری حج و عتبات

50 میلیون ریال وام ضروری حج و عتبات (زمینی)

100 میلیون ریال وام ضروری حج و عتبات (هوایی)

40 میلیون ریال وام اربعین

تسهیلات ازدواج

هر دانشجو 250 میلیون ریال

تسهیلات تولد فرزند

هر فرزند 60 میلیون ریال

ودیعه مسکن

دانشگاه شهرهای با جمعیت بالای 500 هزار نفر: حداکثر 700 میلیون ریال

دانشگاه شهرهای با جمعیت پایین‌تر از 500 هزار نفر) حداکثر 600 میلیون ریال

 

علاوه بر مبالغ ذکر شده در جدول بالا، یکی دیگر از تسهیلاتی که صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت برای دانشجویان در نظر گرفته است، وام ودیعه مسکن می باشد. از این رو دانشجویانی که خواستار دریافت وام دانشجویی ویژه مسکن هستند، می توانند بر اساس اطلاعات درج شده در جدول زیر که طبق اطلاعات وام ودیعه مسکن سال گذشته تهیه شده است، برای دریافت وام مسکن دانشجویی وزارت بهداشت اقدام نمایند. در صورت اعلام مبلغ وام ودیعه مسکن برای دانشجویان علوم پزشکی در سال 1403 - 1404، اطلاعات درج شده در جدول زیر بروزرسانی می شود.

 

مبلغ وام ودیعه مسکن

دسته بندی دانشجویان

مدت پرداخت

 

7۰۰ میلیون ریال

دانشجویان گروه یک: دانشگاه علوم پزشکی ارتش، انستیتو پاستور ایران، دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)، دانشگاه علوم توانبخشی، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه علوم پزشکی تهران، سازمان انتقال خون، دانشگاه شاهد، دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، هلال احمر ایران و پژوهشگاه رویان.

حداکثر 4 نیمسال برای مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی ارشد ناپیوسته

 
   

حداکثر 8 نیمسال برای کارشناسی پیوسته

   
   

حداکثر 14 نیمسال برای دکتری عمومی

   
   

حداکثر 9 نیمسال برای مقاطع دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی و دستیاران و فلوشیپ

   

6۰۰ میلیون ریال

دانشجویان گروه دو: دانشگاه‌های علوم پزشکی اراک، اردبیل، ارومیه، اصفهان، البرز، ایلام، بندرعباس، بوشهر، بیرجند، تبریز، جندی شاپور اهواز، خراسان شمالی، زاهدان، زنجان، سمنان، شهرکرد، شیراز، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مشهد، همدان، یاسوج، یزد

حداکثر 4 نیمسال برای مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی ارشد ناپیوسته

   
   

حداکثر 8 نیمسال برای کارشناسی پیوسته

   
   

حداکثر 14 نیمسال برای دکتری عمومی

   
   

حداکثر 9 نیمسال برای مقاطع دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی و دستیاران و فلوشیپ

   

5۰۰ میلیون ریال

گروه سه: دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی آبادان، اسدآباد، اسفراین، ایرانشهر، بابل، بم، بهبهان، تربت جام، تربت حیدریه، جهرم، جیرفت، خمین، خوی، خلخال، دزفول، رفسنجان، زابل، ساوه، سبزوار، سراب، سیرجان، شاهرود، شوشتر، فسا، کاشان، گراش، گناباد، لارستان، مراغه، نیشابور

حداکثر 4 نیمسال برای مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی ارشد ناپیوسته

   
   

حداکثر 8 نیمسال برای کارشناسی پیوسته

   
   

حداکثر 14 نیمسال برای دکتری عمومی

   
   

حداکثر 9 نیمسال برای مقاطع دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی و دستیاران و فلوشیپ

   

 

دکتر حمید رئیسی با اعلام خبر پرداخت تسهیلات اظهار کرد: پرداخت تسهیلات دانشجویی سال تحصیلی جدید دانشکده ها و دانشگاههای علوم پزشکی آغاز شده است و تلاش داریم براساس دستورالعمل در راستای اعطای آن اقدام کنیم.

معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت اظهار کر د: این صندوق در جهت خدمت رسانی به دانشجویان مستعد و کم بضاعت، پس از وصول و بررسی اسناد، تسهیلات مذکور را حداکثر تا ۷ روز کاری به حساب دانشجویان واریز می کند.

معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت همچنین از پرداخت تعداد ۳۸۱ فقره وام تولد فرزند به مبلغ ۵.۲ میلیارد تومان به واجدین شرایط خبر داد و گفت: این پرداختی در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده صورت گرفته است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در جهت حمایت و کاهش دغدغه های فکری و آسودگی خیال دانشجویان دستیاری و دکترای تخصصی از سال ۱۴۰۰ نسبت به برقراری بیمه درمانی و سنوات بازنشستگی با توجه به قرارداد سازمان تامین اجتماعی اقدام کرده است و تا پایان سال ۱۴۰۲ مبلغ ۹۷۰ میلیارد ریال تسهیلات ویژه بیمه تامین اجتماعی پرداخت شده است.

مشاوره دریافت وام دانشجویی وزارت بهداشت 1403 - 1404

دانشجویانی که قصد دریافت وام دانشجویی وزارت بهداشت ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ را دارند در ابتدا باید نوع وام درخواستی خود را انتخاب نموده و سپس به سایت صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت به نشانی srd.ir مراجعه نمایند. تمام مراحل از ثبت نام تا پرداخت وام ها به صورت الکترونیکی انجام می پذیرد و پس از ثبت نام، در صورت تایید وام مورد نظر، دانشگاه ها فهرست اسامی دانشجویان را برای صندوق رفاه ارسال می کنند.

اگر تقاضای وام های صندوق رفاه وزارت بهداشت بالا باشد، اولویت دریافت وام با دانشجویان مناطق محروم و متاهلان خواهد بود. همچنین بازپرداخت وام های وزارت بهداشت نیز مانند دستورالعمل نحوه بازپرداخت ها وام های دانشجویی وزارت علوم، در یک یا چند مرحله به صورت الکترونیکی صورت می گیرد و نیاز به حضور دانشجو نیست.

صندوق رفاه دانشجویی هر ساله وام هایی از جمله وام مسکن، وام شهریه برای دانشگاه های شهریه پرداز، وام ضروری و... به دانشجویان ارائه می دهد و مبلغ هر وام با توجه به مقطع تحصیلی و شرایط دانشجو متفاوت می باشد.

اعطای وام های دانشجویی تنها محدود به دانشجویان دانشگاه های وابسته به وزارت بهداشت نمی شود و متقاضیان دریافت وام دانشجویی که در دانشگاه های زیر مجموعه وزارت علوم در حال تحصیل هستند نیز می توانند در صورت احراز شرایط دریافت وام دانشجویی وزارت علوم با مراجعه به صندوق رفاه دانشجویی این وزارتخانه، جهت دریافت وام ثبت نام نمایند.

سوالات متداول

1-  صندوق رفاه وزارت بهداشت چه نوع وام هایی را به دانشجویان اعطا می کند؟

✔️ از جمله وام های دانشجویی وزارت بهداشت می توان به وام تحصیلی، تسهیلات اولاد، وام مسکن، وام ضروری دانشجویی و غیره اشاره کرد که جدول انواع وام دانشجویی و مبلغ هر یک در این مطلب ارائه شده است.

2-  برای ثبت نام وام دانشجویی وزارت بهداشت باید به چه سایتی مراجعه کرد؟

✔️ متقاضیان وام های دانشجویی وزارت بهداشت می بایست جهت ثبت نام به سامانه صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت مراجعه کنند.

3-  چگونه می توان از مبلغ وام های دانشجویی وزارت بهداشت با خبر شد؟

✔️ صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت جدول انواع وام دانشجویی و مبلغ هر کدام را منتشر می کند.

گزارش از عرفان عباسی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اطلاعیه قرارگاه پدافند هوایی کشور
بالاخره دانشگاه تهران تخلف کرده یا نه؟ / برگزاری بزرگترین جشن ازدواج دانشجویی / سلام ۱۳۰۰ نودانشجو
حمله مستقیم رژیم صهیونیستی به بیمارستان «کمال عدوان» غزه
ضرورت راه‌اندازی بیمارستان در مناطق جنگ‌زده لبنان
موج جدید توحش رژیم صهیونیستی در لبنان
حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به سرزمین‌های اشغالی
جزئیات سفر نظارتی اعضای کمیسون امنیت ملی به جزایز سه‌گانه
حزب‌الله شهادت «حسین علی هزیمه» را تایید کرد
تأثیرات مثبت اقدامات شورای فقهی بانک مرکزی بر کاهش نرخ تورم
کشته و زخمی شدن ۱۰ نظامی صهیونیست در کمین مرگبار حزب‌الله
رئیس‌جمهور وارد تهران شد
پزشکیان: توطئه آمریکا به مرور خنتی خواهد شد
حمله پهپادی به پادگان «راموت نفتالی»/حمله موشکی به پایگاه «نشریم»
پوتین: نگران اوضاع خاورمیانه هستیم/ با ایران تماس مستمر داریم
حزب‌الله یک جنگنده و یک پهپاد «هرمس۴۵۰» صهیونیست‌ها را فراری داد
پزشکیان روسیه را به مقصد تهران ترک کرد
جریان ریشه‌دار حزب‌الله لبنان را نمی‌توان با ترور سرانش تضعیف کرد
حزب‌الله قوی‌ترین مدافع لبنان در برابر طمع ورزی رژیم صهیونی است
چهارم آبان ماه روزی تلخ در تاریخ ایران و بهبهان +فیلم
تکذیب یک خبر درباره محمدرضا عارف؛ ماجرای حکم پزشکیان چیست؟
این فوتبالیست به دلیل فوت پدرش در بازی فردا حضور ندارد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top