تاریخ انتشار: پنجشنبه 1403/08/03 - 16:57
کد خبر: 520603

چهارم آبان ماه روزی تلخ در تاریخ ایران و بهبهان +فیلم

یکی از دردناکترین و مظلومانه ترین این حملات، در ساعت ۵:۱۰ دقیقه غروب دلگیر چهارم آبان سال ۱۳۶۲ صورت گرفت و دانش آموزان نوبت عصر مدرسه شهید حمدالله پیروز در شهر بهبهان مورد اصابت حمله موشکی دشمن بعثی قرار گرفتند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» یادداشت از رسول قجر/// جنگ تحمیلی صدام علیه کشورمان، خسارات جبران ناپذیری را در حوزه های مختلف انسانی، اقتصادی، اجتماعی و… به ما وارد کرد؛ ولی رشادات ها و جانفشانی مردان و زنان این سرزمین در دوران دفاع مقدس برای همیشه برگ زرینی را در تاریخ این مرز و بوم ثبت کرد.

حکومت جنایتکار بعثی در طول جنگ و در سکوت جوامع بین المللی، بارها از سلاح های شیمایی و ممنوعه استفاده کرد.

حجم و گستردگی استفاده از سلاح های ممنوعه به حدی بود که حتی بر اکوسیستم بسیاری از مناطق جنگی و مورد حمله نیز تاثیر نهاده و موجب خسارات جبران ناپذیری شد.

رژیم بعث با رهبری صدام که می خواست بزرگی خود در بین کشورهای حوزه خلیج فارس و هم پیمانانش را با جنایت هایش تثبیت کند، در کنار استفاده از سلاح های ممنوعه و برای سرپوش گذاشتن بر شکست هایش و همچنین به زانو در آورردن ملت ایران، ناجوانمردانه شروع به بمباران شهرها و نقاط مسکونی ایران کرد؛ که گستردگی این حملات از سال ۶۲ وسیع تر شد.

تبعات و خسارات جنگ ها هیچ گاه محدود به مناطق نظامی و عملیاتی نبوده و غیره نظامی های زیادی نیز مثل زنان و کودکان در جنگ ها جانشان را بر اثر بمباران مناطق شهری از دست داده اند، که جنگ ایران و عراق نیز از این قاعده مستثنا نبود.

جنون رژیم بعث و در صدر آن صدام زمانی به اوج خود رسید که مدارس نیز در حملات موشکی در امان نماندند، و رژیم بعث چندین مدرسه را در نقاط مختلف کشور مورد حمله موشکی قرار داد.

جنایت غیر قابل باور:

یکی از دردناکترین و مظلومانه ترین این حملات، در ساعت ۵:۱۰ دقیقه غروب دلگیر چهارم آبان سال ۱۳۶۲ صورت گرفت و دانش آموزان نوبت عصر مدرسه شهید حمدالله پیروز در شهر بهبهان مورد اصابت حمله موشکی دشمن بعثی قرار گرفتند.

شدت این حمله به حدی بود که ساختمان مدرسه به کلی نابود شده و ۶۹ دانش آموز، ۴ معلم و ۱ خدمتگزار به شهادت رسیده و تعداد زیادی از دانش آموزان نیز مجروح شدند.

این حمله را می توان ناجوانمردانه ترین حمله به یک مدرسه در سراسر جهان دانست‌.

۴۱ سال از حمله موشکی رژیم بعثی به مدرسه پیروز می گذرد؛ حمله ای که همه مردم بهبهان را عزادار کرد، حمله ای که هر ساله در ۴ آبان خاطره دردناک آن برای خانواده های دانش آموزان و مردم بهبهان تجدید می شود و داغ مردم این شهر را تازه می کند.

۴ آبان روزیست که نه تنها بهبهان، بلکه ملت ایران برای مظلومیت دانش آموزان مدرسه پیروز گریستند.

۴ آبان روزیست که دانش آموزان یک مدرسه در حالی به شهادت رسیدند که صفحه دفتر انشایشان با موضوع شهادت با خون آغشته شد.

۴ آبان روزیست که رهبر انقلاب در رابطه با آن فرمودند: بهبهان دین خود را به اسلام ادا کرده است.

یاد و خاطره شهدای مدرسه پیروز در چهارم آبان ماه ۶۲ را گرامی می داریم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top