تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/08/07 - 17:48
کد خبر: 520908

افتادگی پوست صورت (علل + درمان ها)

افتادگی پوست صورت (علل + درمان ها)

در این مقاله می خواهیم افتادگی پوست را برای شما شرح داده و سپس دلایل این افتادگی و درمان های موجود برای رفع آن را برای شما بیان کنیم. پس ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دیر یا زود، پوست صورت همه ما آویزان می شود. اولین علائم پیری را می توانید از سی سالگی به بعد در صورت یا دیگر قسمت های بدن تان مشاهده کنید. پوست ابتدا کمی شل می شود و با گذشت زمان بیشتر و بیشتر آویزان می شود و در نهایت با پوستی افتاده رو به رو خواهید شد. این مشکل هم در زنان و هم در مردان به وجود می آید و ظاهری خسته ایجاد می کند. برخورد افراد با این افتادگی ها متفاوت است. ممکن است افتادگی ها برای بسیاری از افراد، اهمیتی نداشته باشد و در مقابل برای برخی بسیار آزاردهنده باشد. استفاده از خدمات متنوع کلینیک زیبایی رشت به شما کمک می کند تا افتادگی ها را درمان کنید.

در این مقاله می خواهیم افتادگی پوست را برای شما شرح داده و سپس دلایل این افتادگی و درمان های موجود برای رفع آن را برای شما بیان کنیم. پس ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید.

کلینیک زیبایی رشت

افتادگی پوست صورت چیست؟

صورت بانوان جوان معمولاً به شکل یک مثلث وارونه است. چانه نوک این مثلث و استخوان گونه زوایای دیگر این مثلث را تشکیل می دهند. با گذشت زمان مرزهای این حالت مثلث رو به پایین صورت، از بین رفته و سست شدن صورت پدیدار می شود. کلینیک زیبایی جردن یکی از مراکز تخصصی برای درمان افتادگی پوست صورت است.

همانطور که حتما می دانید، پوست ما از تعداد زیادی سلول تشکیل شده که در ماتریکسی از فیبرهای کلاژن و الاستین غوطه ور شده اند. (بافت پیوندی)

کلاژن یکی از انواع رشته های این ماتریکس است که توسط فیبروبلاست ها ایجاد شده و باعث استحکام پوست می شود. کلاژن به پوست اجازه می دهد کشش و استرس را تحمل کند. الاستین نیز رشته دیگر ماتریکس پوست است که توسط فیبروبلاست ها تشکیل شده و به پوست خاصیت ارتجاعی می دهد.

این سلول های مختلف بسیار باکیفیت هستند و در کودکی و جوانی به طور مداوم تجدید شده و وظایف خود را به راحتی انجام می دهند. اما با گذشت زمان، این سلول ها بسیار شکننده‌تر شده و بازسازی آن‌ها نیز به کندی انجام می شود. درنتیجه استحکام پوست کاهش پیدا کرده و باعث می‌شود که صورت ما قوام اولیه خود را از دست بدهد.

کلینیک زیبایی جردن

علل افتادگی پوست صورت

ازجمله علل افتادگی پوست صورت که می توانید با مراجعه به کلینیک زیبایی رشت برای درمان آن اقدام کنید، شامل موارد زیر می باشد:

ژنتیک: عامل اصلی افتادگی پوست صورت است.

تغییرات هورمونی: به ویژه در دوران یائسگی بانوان می تواند به پیری و افتادگی پوست کمک کند.

آفتاب: عامل دیگر تشدید کننده افتادگی پوست صورت است. قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید می تواند باعث کاهش رشد کلاژن و الاستین پوست شود. اشعه خورشید همچنین با ایجاد خشکی و کم آبی پوست، به پیری و افتادگی پوست صورت کمک می کند.

تنباکو: مواد تشکیل دهنده تنباکو، مسئول تخریب الیاف الاستیک پوست هستند. سیگار کشیدن یکی از عوامل تشدید کننده افتادگی پوست صورت است.

رژیم غذایی: رژیم های غذایی نیز از علل دیگر افتادگی پوست هستند. تغذیه نامناسب، افزایش و کاهش وزن قابل توجه نیز می تواند منجر به شل شدن پوست شود.

چگونه افتادگی پوست صورت را درمان کنیم؟

خوشبختانه امروزه روش های درمانی زیادی برای رفع افتادگی پوست صورت وجود دارد. از تزریق فیلر گرفته تا جراحی های زیبایی و لیفت صورت. این روش ها کمک می کنند تا چهره جوان و زیبای خود را بازیابی کنید.

هنگامی که متوجه افتادگی قابل توجهی در پوست صورت خود شدید، بهتر است با یک متخصص صحبت کنید. پزشک ابتدا شما را معاینه کرده و با توجه به وضعیت پوست و میزان افتادگی آن، بهترین روش درمان را با توجه به نیازها و انتظارات شما پیشنهاد می دهد تا نتایج درمان برای شما رضایت بخش باشد.

بهترین کلینیک زیبایی جردن

انتخاب بهترین درمان برای افتادگی پوست صورت

همانطور که گفتیم، روش های مختلفی برای درمان افتادگی پوست وجود دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کشیدن پوست با نخ

لیفت صورت با نخ یک روش محبوب است که برای رفع شل شدگی پوست استفاده می شود. لیفت با نخ یک روش کم تهاجمی است که در آن متخصصین با استفاده از چند نخ، پوست را بالا می کشند و نخ ها را محکم می کنند. بعد از گذشت مدتی از انجام این روش، جای هیچ نوع درمانی روی پوست دیده نمی شود.

هیالورونیک اسید

تزریق هیالورونیک اسید روشی ایده آل برای پرکردن چین و چروک ها و بازگرداندن حجم به پوست های افتاده و شل شده است.

هایفوتراپی

(HIFU) اولین سیستم اولتراسوند متمرکز با شدت بالا است که غیرتهاجمی بوده و می تواند افتادگی پوست صورت، گردن و بدن را به بدون درد بهبود دهد. هایفوتراپی به سه روش سفا کردن پوست، صاف کردن چین و چروک، و از بین بردن سلول های چربی عمل می کند.

اکسنت پوست یا رادیوفریکوئنسی RF

Accent Prime درواقع یک دستگاه فراصوت با فرکانس های رادیویی است که می توان به کمک آن، چربی موضعی را از بین می برد، سلولیت را کاهش داد و کلاژن سازی را تحریک کرد. این نوع روش درمانی برای از بین بردن افتادگی پوست بسیار موثر بوده و یک روش غیرتهاجمی شناخته می شود. نتایج این روش نیز بسیار طبیعی و طولانی مدت است.

 

بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی یک روش مناسب برای از بین بردن افتادگی پلک است. افتادگی پلک به دلایل مختلفی نظیر افزایش سن، مصرف الکل، تنباکو یا ژنتیک ایجاد می شود و باعث می شود تا صورت شما نامتناسب، غمگین، بی روح و خسته به نظر برسد. همچنین باعث پیرتر نشان دادن شما می شود. بلفاروپلاستی یا جراحی پلک باعث می شود تا حداقل تا 10 سال آینده شاداب تر و جوان تر به نظر برسید.

لیفت صورت

افتادگی صورت یکی از مسائل قرن حاضر است. لیفت صورت یکی از موفق ترین درمان های چین و چروک و افتادگی صورت می باشد که به شما کمک می کند 10 سال جوان تر به نظر برسید. درواقع با لیفت صورت، پوست صورت و گردن شما سفت می شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مراسم یادبود شهید دکتر علی حیدری در دانشگاه تهران +عکس
آئین استقبال از دانشجویان جدید الورود دانشگاه تهران +عکس
بانک مرکزی مکلف به پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج شد
تأکید رئیس هلال‌احمر بر لزوم تجهیز و توان‌افزایی امدادگران
بیانیه دفتر نتانیاهو درباره توافق پیشنهادی آتش‌بس در نوار غزه
بایدن: به آتش بس در غزه نیاز داریم
تماس تلفنی «بن فرحان» و «عراقچی»
جزئیات توافق مورد نظر صهیونیست‌ها درباره آتش‌بس با حزب‌الله
۲ گروه از مجلس به تفتان اعزام شدند
قبل از دیر شدن اصلاح کنید/ مسئولان دانشگاه باید دارای ویژگی‌هایی درخور انقلاب اسلامی باشند
دستور عارف برای احصاء راه‌های افزایش رتبه علمی کشور
پالس‌های شکست؛ اختلاف در کابینۀ نتانیاهو
تکرار اظهارات متوهمانه نتانیاهو درباره تجاوز اخیر به ایران
جمشید شارمهد سرکرده گروهک تروریستی تندر اعدام شد
وداع باشکوه خوزستانی‌ها با شهدای امنیت حریم هوایی کشور +فیلم
اختتامیه المپیک فناوری ۲۰۲۴ با حضور معاون اول
نخستین المپیک فناوری با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد/ دولت با تمام توان در خدمت راهبرد توسعه فناوری است
بهترین پاد ماد (ویپ دو کاره)
چرا کشورهای بریکس به دنبال استفاده از یک ارز جدید هستند؟
واکنش وزیر آموزش و پرورش به کلاس‌های خالی از معلم
کار عجیب آیت الله بهجت در کفشداری حرم حضرت معصومه
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top