به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سردار سید تیمور حسینی از امنیت پایین خودرهای داخلی انتقاد و اظهار کرد: این مشکل به تهدید جدی برای جان رانندگان و سرنشینان تبدیل شده است. وی با ابراز نگرانی عمیق از وضعیت ایمنی خودروهای تولید داخل هشدار داد که بدنه، ستونها، شاسی و اتاق این خودروها از استحکام کافی برای مقابله با تصادفات برخوردار نیستند.
تحقق نیافتن وعدهها برای راهاندازی مرکز آزمون تصادف
وی همچنین به تحقق نیافتن وعدهها برای راهاندازی «مرکز آزمون تصادف» اشاره کرد و اظهار داشت: این مرکز که قرار بود تا نیمه اول سال جاری افتتاح شود، همچنان از پیشرفت فیزیکی قابل توجهی برخوردار نبوده و هیچ تحولی در روند اجرای آن مشاهده نمیشود.
رئیس پلیس راهور فراجا افزود: مرکز آزمون تصادف میتواند به صورت تخصصی میزان استحکام بدنه خودروها در زمان برخورد را ارزیابی کند و این ارزیابیها میتواند راهگشای اصلاحات ضروری در صنعت خودروسازی کشور باشد.
افزایش قیمت خودروهای داخلی به کیفیت آنها منجر نمیشود
سردار حسینی همچنین به موضوع افزایش قیمت خودروها در ماههای اخیر اشاره کرد و گفت: با وجود افزایش قیمتها به بهانه رشد هزینههای مواد اولیه، بعید به نظر میرسد که این تغییرات منجر به بهبود کیفیت خودروها و ارتقای ایمنی آنها شود.
مسئولیت ارتقای ایمنی خودروها بر عهده این دو نهاد است
این سخنان رئیس پلیس راهور به انتقادات جدی از وضعیت خودروسازی داخلی و ضرورت اصلاحات ساختاری در این صنعت پرداخت و در ادامه تأکید کرد: مسئولیت ارتقای ایمنی خودروها بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) و سازمان ملی استاندارد است و از این دستگاهها درخواست می شود که در این زمینه اقدام فوری انجام دهند.
به گفته سردار حسینی، پلیس همچنان پیگیر مطالبه جدی خود در خصوص ارتقای ایمنی خودروهای داخلی است و از مسئولان درخواست دارد که نسبت به این مسئله پاسخگو باشند.
هیچ اقدامی برای اصلاح نقاط حادثهخیز جادهها انجام نشده
رئیس پلیس راهور همچنین بر لزوم رفع نقاط حادثهخیز در جادهها تاکید و با اشاره به کمبود اعتبارات در این زمینه گفت: سالهاست که با دغدغه رفع نقاط حادثهخیز در جادهها روبهرو هستیم و با وجود تخصیص بودجه در سالهای گذشته، هیچ اقدام ملموسی در این خصوص انجام نشده است.