به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛
وقتی نوبت به ارسال محصولات تان می رسد، مسلما به دنبال بهترین ها هستید.
اما چگونه بهترین شرکت حمل و نقل یا باربری آنلاین را پیدا کنیم؟
یک شریک حمل و نقل ایده آل خدمات بهینه ای را به شما ارائه می دهد و باعث توسعه تجارت بین المللی شما در طولانی مدت می شود. یک شرکت حمل و نقل قابل اعتماد، ارزش زیادی به کسب و کار شما میافزاید. این ارزش به خصوص زمانی که به حجم قابل توجهی از تجارت رسیده باشید، اهمیت دارد.
نکته 1: یک شریک حمل و نقل با تخصص خاص در زمینه خود پیدا کنید
یک شرکت باربری یزد که واجد شرایط برای صنعت شما باشد، می تواند فعالیت های قبلی خود که در زمینه تخصص شماست را در اختیار شما قرار دهد. مشاهده فعالیت های قبلی این شرکت در زمینه تخصصی شما، تضمین می کند که شرکت موردنظر تجربه و دانش موردنیاز برای تجارت شما را دارد. شرکتی که تخصص در زمینه فعالیت شما را دارد، می داند که برای ارسال محصولات شما به سرتاسر جهان، لازم است چه مواردی را رعایت کند. همچنین به شما اطمینان می دهد که محصولات شما در صحت و سلامت جابجا می شوند.
این اطلاعات، همچنین شامل اطلاع از نحوه بسته بندی موردنیاز محصولات شما به روش صحیح تا خراب یا خاکی نشوند نیز می شود. همچنین دانستن مقررات حمل و نقل بین المللی و مدارک لازم برای جابجایی محصولات شما از دیگر اطلاعاتی است که یک شرکت باتجربه در زمینه تخصص شما، در اختیار دارد.
نکته 2: متعلق به یک شبکه
شبکههای یکپارچه حمل و نقل باربری قم که در بخش های مختلف جهان فعالیت دارند، اگرچه ممکن است در نگاه اول اطمینانبخشتر به نظر برسند اما در واقعیت محدودتر هستند. یک شرکت حمل و نقل مستقل می تواند با جستجوی انواع ارائه دهندگان خدمات حمل و نقل در سراسر جهان، بهترین گزینه برای هر مقصدی را بیابند. این در حالی است که شبکه های یکپارچه که در قسمت های مختلف، شعبه دارند، تنها به همان طریق اکتفا کرده و مسلما محدودیت هایی نیز دارند.
نکته 3: شیوه های حمل و نقل متنوع
یک باربری که انواع حمل و نقل را به مشتریان خود ارائه می دهد، مسلما پایدارترین و مقرون به صرفه ترین گزینه را با توجه به محدودیت های زمان و هزینه شما، پیشنهاد می کند.
این ویژگی به شما امکان می دهد تا بتوانید ترکیبی از انواع حمل و نقل را برای کاهش هزینه ها انتخاب کرده و از تاخیر های غیرضروری یا اختلال در کیفیت محصولات تان جلوگیری کنید.
نکته 4: ظرفیت تجمیع
اگر شما حجم کافی برای پر کردن کانتینر را نداشته باشید، یک شرکت حمل و نقل خوب، می تواند از یکپارچگی بهره مند شده و به این ترتیب هزینه های حمل و نقل کمتری را به شما تحمیل کند. به این صورت، هزینههای حمل و نقل شما با دیگر شرکا تقسیم شده و در عین حال اطمینان دارید که محصول شما در زمان مناسب ارسال میشود.
نکته 5: تاییدیه ها و گواهینامه ها
شرکت حمل و نقل موردنظر شما باید گواهینامه ها و تاییدیه های لازم را داشته باشد تا مجاز قلمداد شود. داشتن این گواهینامه ها می تواند به شما اطمینان دهد تا سطح بالایی از کیفیت و قابل اطمینان بودن را تجربه می کنید.
نکته 6: بیمه
اگر به دنبال یک شرکت حملونقل هستید، باید بدانید که شرکت موردنظر، خدمات خود و محصولات را بیمه می کند تا در صورت بروز خطرات احتمالی بتوانید خسارت خود را دریافت کنید.
بیمهنامهها راهی عالی برای ایجاد حس اطمینان و تضمین این است که با یک شرکت باکیفیت شریک شده اید.
نکته 7: ارائه سایر خدمات
اگر شرکت حمل و نقل موردنظر شما، خدمات دیگری مانند انبارداری، بسته بندی، توزیع و ... را ارائه دهد، می توانید به میزان زیادی در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید.
نکته 8: سیاست ردیابی
بررسی کنید که شرکت موردنظر شما پیشرفت محموله ها را چگونه به اطلاع شما می رساند. آیا این شرکت، امکان رهگیری آنلاین کالاها را ارائه می دهد؟
آیا رهگیری باید توسط خودتان انجام شود یا اپراتور مخصوص به این کار در این شرکت وجود دارد که هرگونه خطرات احتمالی را به شما اطلاع می دهد.
نکته 9: تجربه کارکنان
کارکنان شرکتی که قرار است انتخاب کنید، چه مدت در این شرکت بوده اند؟ تجربه کارکنان، ضامن آرامش خاطر شما است.
با کمی جستجوی آنلاین در وبسایت یا شبکه های اجتماعی شرکت موردنظر، می توانید ببینید که خوب اداره میشود یا خیر. شرکتهایی که کارکنان طولانیمدت و باتجربه دارند به شما اطمینان می دهند که حساب شما را مدیریت میکنند، به تمامی نگرانی ها و سؤالات شما پاسخ میدهند و در نهایت نیز بهترین خدمات را به شما ارائه میدهند. کارکنان باتجربه نکات صنعت شما و حمل و نقل را می دانند بنابراین می توانند بهترین قیمت را بدون کاهش کیفیت جابجایی، به شما ارائه دهند.
نکته 10: توانایی پاسخ سریع و دقیق
پاسخگو بودن در هر کسب و کاری بسیار مهم است.
بررسی کنید که آیا شرکت موردنظر، پشتیبانی مشتری خوبی دارد یا خیر.
توانایی پاسخگویی سریع به تماس مشتری و پاسخ دقیق و درست به او، یکی از لازمه های اصلی یک شرکت حمل و نقل است، به خصوص اگر می خواهید محموله های شما در زمان مناسب به دست مشتریان تان برسد.
یکی از راههای ارزیابی این موضوع، این است که با خدمات مشتری شرکت موردنظر تماس بگیرید و ببینید که چگونه به پرسش های شما اعم از جزئیات هزینهها، خدمات و ... پاسخ می دهند. همچنین می توانید درباره قیمت ها از آن ها بپرسید تا ببینید چقدر در حرفه خود به روز و مطلع هستند. سهولت برخورد و دسترسی به آنها به شما اطمینان می دهد که شرکت درستی را انتخاب کرده اید.
کلام پایانی
در نهایت با توجه به تمام نکات گفته شده در این مقاله، هنگامی که یک شرکت حمل و نقل را انتخاب کردید، فراموش نکنید که هر سال آنها را به چالش بکشید تا حداکثر تلاش خود را برای باقی ماندن به عنوان شریک حمل و نقل شما انجام دهند!