تاریخ انتشار: 00 00 0000 - 00:00:00
کد خبر: 5255

فتنه ریشه 20 ساله دارد

حجت‌الاسلام سیدحمید روحانی ظهر امروز در ششمین نشست صمیمی طلاب و روحانیان استان که در حسینیه امامزاده حسین (ع) برگزار شد، اظهار داشت: یکی از عوامل موثر در پیروزی انقلاب اسلامی نقش برجسته و حساس رهبری است که در این میان حضرت امام (ره) جایگاه ویژه و برجسته‌ای دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایرن» به نقل از فارس، رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی ایران معاصر گفت: فتنه‌هایی که پس از انتخابات روی داد، ریشه‌ 20 ساله دارد.

وی ادامه داد: در طول زمان‌های گذشته ما میان علما و شخصیت‌ها افراد بزرگی داشتیم ولی هیچ‌کدام از آنها هیچ‌گاه نتوانسته‌اند به اندازه‌ حضرت امام (ره) چنین تحول‌آفرین و تاثیرگذار باشند تا آنجا که چنین تحولی را در جامعه ایرانی ایجاد کنند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی ایران معاصر بیان داشت: یکی از ویژگی‌های مهم و اساسی حضرت امام (ره) این است که به تهذیب خود می‌پرداخت و در واقع بزرگ‌ترین بدبختی ما این است که سرگرم تحصیل می‌شویم و فکر می‌کنیم روزی می‌توانیم خود را بسازیم ولی فرصت‌ها از دست می‌رود و البته همین فکرها که ما بعدها می‌توانیم خود را بسازیم جنبه‌ای را برای انحراف درست می‌کند ولی امام (ره) از همان ابتدای طلبگی به دنبال تهذیب بود از همین رو در دوران مختلف زندگی ایشان شاهد این تهذیب هستیم.

وی تصریح کرد: امام (ره)‌ به هیچ عنوان از تعریف از خود راضی نمی‌شد از همین رو وقتی آیت‌الله بروجردی فوت کرد تا 40 روز مجالس مختلفی در اوقات مختلف در قم برپا بود و امام (ره) در این مجالس شرکت نمی‌کرد که برای برخی ایجاد سوال شده بود در نتیجه عده‌ای از علما نزد ایشان رفتند و از امام (ره)‌ در زمینه علت عدم حضورشان در مجالس ختم آیت‌الله بروجردی سئوال کردند و امام (ره)‌ فرمود که من بسیار مایلم در برخی از این مجالس حضور یابم ولی یک بار که وارد شدم با من طوری برخورد شد که دیگر نیامدم، البته این برخوردی که با ایشان شده بود اینگونه بود که وقتی امام (ره) وارد مجلس ختم بروجردی می‌شوند مداح یا قاری می‌گوید برای سلامتی آیت‌الله خمینی صلوات بفرستید و ایشان از آنجا که از تعریف و تمجید اکراه داشتند دیگر در آن جلسات حضور پیدا نمی‌کند، این روش و سیره نشان از عمق شخصیت اخلاقی حضرت امام (ره) دارد.

روحانی افزود: و یا زمان دیگری وقتی عده‌ای به نزد امام (ره) رفتند و شعار دادند که «توطئه چپ و راست / کوبنده است روح‌الله است»‌ ، امام فرمودند: روح‌الله دیگر کیست، این رفتارها که در طول زندگی حضرت امام (ره) کم نیست نشان می‌دهد که ایشان به شدت از تعریف و تمجید به دور بود و این نشان از عمق تهذیب در امام (ره) دارد.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهشی ایران معاصر خاطرنشان کرد: در سال 1343 نیز وقتی امام (ره) به نجف اشرف تبعید شدند و تمام تلاش دشمن و رژیم پهلوی بر این نکته متمرکز بود که با عبور ایشان از نجف و وجود برخی از منتقدان و مخالفان امام (ره) در حوزه علمیه نجف می‌تواند میان ایشان و دیگر روحانیان تفرقه ایجاد کند و امام (ره) را از مبارزه بازیابد ولی وقتی که ایشان وارد نجف شد با وجود جوسازی‌ها و شماتت‌ها وقتی دو تن از علمای بزرگی که امروز نیز در قید حیات هستند به پیش ایشان رفتند، امام (ره) اظهار داشتند که امروز مجال برای دفاع از خود ندارم بلکه تنها وظیفه ما دفاع از اسلام است، در واقع هر چه علیه ایشان حمله می‌شد امام (ره) بدون توجه تنها به تکلیف خود می‌پرداختند.

وی ادامه داد: در اختلاف‌ها و توطئه‌های اخیر نیز اگر به درستی دقت کنیم می‌بینیم که همه این‌ها ریشه 20 ساله دارد یعنی دشمنی که در تحریم اقتصادی،‌ ترور داخلی، کودتای نافرجام و ... شکست خورده برنامه‌ریزی کرد و طرح‌های مختلفی ریخت و برای رسیدن به هدف شومش شروع به شناسایی چهره‌های انقلابی کرد تا نقاط ضعف و قوت آنها را بشناسد و بتواند به براندازی شخصیت‌ها بپردازد.

روحانی یادآور شد: اگر به تاریخ نگاهی بیندازیم می‌بینیم آمریکایی‌ها در گذشته نیز چنین کارهایی می‌کردند به طوری که در اسناد به دست آمده از آمریکایی‌ها که مربوط به سال 1342 است، تعداد 2 هزار نفر از شخصیت‌های برجسته کشور شناسایی شدند و از میان آنها 200 نفر نیز مشخص شده که در میان این 200 نفر نام امام خمینی در ردیف سوم قرار دارد،‌اینها همه نشان می‌دهد که دشمن برای ضربه زدن به ما برای شناسایی افراد طراحی و برنامه‌ریزی می‌کند تا بتواند افراد را به خوبی بشناسد.

وی خاطرنشان کرد: در زمان‌های گذشته نیز اتفاقات دیگری از این دست را شاهد هستیم به طوری که یک سرهنگ با لباس غیرنظامی و پیراهن یقه آخوندی و کفش پاشنه خوابیده روزها در بیت مراجع رفت و آمد می‌کرده و شب‌ها در قهوه‌خانه‌ها پرسه می‌زده است، این فرد در گزارش فعالیت خود می‌نویسد که روحانیت اغلبشان با حکومت پهلوی نیستند و در ادامه این سرهنگ از امام خمینی (ره) به عنوان یکی از جانشینان آیت‌الله بروجردی یاد می‌کند و پیشنهاد می‌کند با توجه به عدم همراهی طلاب و روحانیان با رژیم شاه مدرسه‌ای علمیه در تهران توسط دولت ساخته شود تا طلابی همسو و همفکر با رژیم پهلوی به نقاط مختلف کشور برای تبلیغ اعزام شوند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی ایران معاصر اعلام کرد: دشمن برای نفوذ در امام (ره) کارهای زیادی کرد اما وقتی در سال 1357 از ایشان ناامید شد در صدد برآمد که یاران امام (ره) را شناسایی کند و نقاط قوت و ضعف آنها را بشناسد در نتیجه در طول این سال‌ها روی آنها کار کرد و در 20 سال گذشته نقشه‌ها کشیدند و ترفندها به کار بردند و شخصیت‌های ما را بررسی کردند و دریافتند که برخی از آنها ساده‌لوح ، برخی به دنبال قدرت و برخی بی‌بصیرت هستند.

روحانی تاکید کرد: در آن جریانی که پس از انتخابات اتفاق افتاد دشمن زحمت‌های بسیاری کشید ولی وقتی پس از انتخابات برخی اساس انتخابات را رد کردند و مدعی تقلب شدند قدرت‌طلبان و ساده‌لوحان به صحنه آمدند و اینگونه قدرت‌طلبی و جوسازی آغاز شد ولی اسناد و مدارکی که جسته و گریخته به دست می‌آید نشان می‌دهد که مسائل پس از انتخابات عمیق‌تر از آن بود که بتوان از آن به عنوان جنگ قدرت نام برد.

وی یادآور شد: در زمان انتخابات بروشورهایی توسط کاندیدها پخش می‌شد که به دلیل تعدد آن به آن بی‌توجه بودیم ولی اگر به بروشور میرحسین موسوی نگاه کنیم می‌بینیم که در یکی از این بروشورها آمده است که ما انقلاب کردیم که هیچ مقامی در جمهوری اسلامی در پشت خود جاویدان نباشد،‌ این سخن یعنی چه، ما در جمهوری اسلامی چه کسی را داریم که در مسئولیت خود ماندگار باشد. به واقع رئیس ‌جمهور و نمایندگان و سایر مسئولان در مهلت مقرر قانونی خود مسئولیت دارند، این بیان را کسی می‌کند که حتی در انقلاب نقشی نداشته در واقع میرحسین موسوی حتی برای انقلاب یک سیلی هم نخورده است.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی ایران معاصر ادامه داد: بررسی این انتخابات با انتخابات‌های گذشته نشان می‌دهد که حتی نحوه حضور این آقایان در انتخابات نیز به گونه‌ای دیگر بود به طوری که در گذشته وقتی کاندیداها وارد انتخابات می‌شدند از کارهایی که باید انجام دهند سخن می‌گفتند و در زمینه مسائل اقتصادی و مشکلات جامعه برنامه می‌دادند ولی این عده از ابتدا وقتی وارد انتخابات شدند اعلام کردند که برای مبارزه قانون‌شکنی و نجات کشور آمده‌ایم و این حکایت از روحیه جنگ‌طلبی آنها داشت.

وی اضافه کرد: حتی در بازسی خانه برخی از این افراد قانون اساسی جدیدی به دست آمده که در آن با رویکرد اندیشه سکولاری نگارش شده و این نشان می‌دهد که این عده با تفکر خاصی این فتنه‌ها را آغاز کردند البته در دوران مشروطیت نیز چنین فضایی را شاهد بودیم به طوری که فراماسون‌ها می‌گفتند باید برای رسیدن به قدرت از روحانیت استفاده کنیم ولی وقتی حکومتی تشکیل دادیم نباید روحانیت در آن حضور داشته باشد بلکه باید حکومتمان لائیک باشد، این روند حرکت به قهقهرایی و دوران سیاه است که برخی مدعیان آن ادعا دارند که می‌توان با وابستگی به غرب به جایی رسید.

روحانی تصریح کرد: 30 سال است که این ملت ایستاده‌اند و در این 30 سال به اندازه 300 سال طاغوت کشور پیشرفت کرده ولی طوری جا افتاده که گویی هیچ کاری نشده و بعد یک دانشجو فکر می‌کند اگر با آمریکا ارتباط داشته باشیم دیگر گرانی و بیکاری نداریم ولی باید گفت که کشورهایی مثل عربستان، مصر و ... که با آمریکا ارتباط زیادی دارند چرا همچنان در مشکلات مختلف غرق هستند در واقع باید گفت که آمریکا با هر دولتی که با مردمش به دور از دیکتاتوری رفتار کند ارتباط خوشی ندارد ولی هر دولتی که با مردمش دیکتاتورانه رفتار کند مورد علاقه و حمایت آمریکاست.

روحانی اظهار داشت: این همه کار برجسته در این 30 سال در کشور اتفاق افتاده ولی برخی طوری وانمود می‌کنند که هیچ کاری صورت نگرفته البته در این میان برخی مسئولان نیز اشتباهی دارند که رفتارهای ناشایست و اشتباه آنها برای دشمن شرایطی را فراهم می‌کند ولی ما باید در این زندگی وانفسا ابتدا به دنبال اصلاح خود و تهذیب رفتارمان باشیم و منتظر نباشیم تا روز امتحان فرا برسد چراکه معلوم نیست اگر خودسازی نکنیم در روز امتحان چه سرنوشتی داشته باشیم.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی ایران معاصر اضافه کرد: وظیفه دیگر امروز ما عمل به توصیه حضرت امام (ره) است و آن حضور همیشگی در صحنه است و امروز این حضور ما می‌تواند بهترین پشتیبانی برای انقلاب باشد همان‌گونه که حضور مردم در 9 دی ماه سال جاری چه ضربه بزرگی به دشمن زد و چقدر توانست تاثیرگذار باشد.

وی تاکید کرد: شناخت حق از باطل و حمایت از حق وظیفه دیگر ماست، برخی امروز می‌گویند که حق و باطل روشن نیست ولی باید پرسید چه کسی امروز پشت سرش آمریکا، اسرائیل، سلطنت‌طلبان و خائنان وطن‌فروش هستند، مگر می‌شود کسی در راه امام (ره) باشد و دشمنان ایشان از او حمایت کنند آن هم دشمنانی که در طول این 30 سال هر چه توانسته‌اند علیه انقلاب توطئه کرده‌اند و امروز حزب صهیونیستی بهاییت به صحنه آمده و از این افراد حمایت می‌کند.

روحانی ادامه داد: در واقع واژه‌های اصولگرایی، اصلاح‌طلبی و ... واژه‌های خارجی هستند و باید گفت که این بازی‌ها و جناح‌بندی‌ها هیچ مشکلی را برای کشور حل نمی‌کند و حتی این حرکت‌ها کشور را بیچاره کرده است.

وی گفت: من برخی اوقات به دلایلی در برخی از جمع‌های این دوستان حضور داشته‌ام ولی هیچ‌گاه راه‌حلی در زمینه مشکلات کشور در این نشست‌ها بیان نشده بلکه همه هم و غم آنها این بوده که چگونه رقیب را حذف کنند و قدرت را کسب کنند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی ایران معاصر در پایان یادآور شد: البته آنها در سخنرانی‌ها از مردم و مشکلات جامعه بسیار حرف می‌زنند ولی در پشت پرده از این مسائل چیزی نمی‌گویند و این نشان می‌دهد که ما باید به دنبال تهذیب خود باشیم تا بتوانیم راه واقعی اسلام و انقلاب را ادامه دهیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زن ایرانی در همه‌ میدان‌ها با موفقیت، سربلندی و حجاب اسلامی
مصرف این چهار مکمل را بعد از ۴۰ سالگی جدی بگیرید
چرا ناخواسته وزن اضافه می‌کنیم؟
نگاهی به تغییرات جدید در جامعه ژاپن با محوریت خانواده‌
دانشجویان خط مقدم اجرای سیاست‌های قانون جوانی جمعیت
بهانه‌های بنی اسرائیلی تل‌آویو برای کارشکنی در توافق جدید
اظهارات گروسی در خصوص مذاکراتش در ایران
نقش فعال ایران در ارتقای صلح و امنیت بین‌الملل
رونمایی از ۳ محصول نوآورانه و خلاق در اینوتکس ۲۰۲۴
زلفی‌گل: نشریات دانشجویی قدرت انتشار دستاوردهای علمی را دارند
برگزاری دو دیدار آینده پرسپولیس و سپاهان فقط با تماشاگر خانم
حجت الاسلام نبویان منتخب اول تهران در دور دوم انتخابات به چه کسانی رای می‌دهد؟
کاریکاتور| انقلاب اسلامی ایران زنجیرهای وابستگی به غرب و آمریکا را گسست
مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت شهدای راه قدس +عکس
اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس حق التدریس دانشگاه علمی‌کاربردی
کنفرانس خبری رییس سازمان انرژی اتمی و مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی +عکس
دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با قالیباف +عکس
آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از فردا
دانشجویان آزادی‌خواه حامی غزه با شرایط ویژه پذیرش می‌شوند
عبور از نگاه سنتی به رسانه با پدیده‌ دانشجو خبرنگار
دادگاه رسیدگی به اتهامات گروهک تروریستی منافقین +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top