تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/10/16 - 18:43
کد خبر: 526834

حضور شرکت‌های قطعه‌سازی در هیئت‌مدیره خودروسازان دلیل عقب‌ماندگی خودروسازی‌ها

خضریان عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس:

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، گروه صنعتی ایران‌خودرو به‌عنوان بزرگ‌ترین خودروساز در کشور و منطقه با داشتن امکانات سخت‌افزاری تولید قریب به یک میلیون دستگاه خودرو در سال و اشتغال مستقیم قریب به ۵۰ هزار نفر در شرکت اصلی و شرکت‌های تابعه، یکی از بنگاه‌های اصلی کشور اقتصادی کشور است. 
 
صنعتی که خود سهمی قریب به ۷ درصد در تولید ناخالص داخلی کشور دارد و به‌شرط قرارگرفتن در ریل صحیح و بهره‌گیری از تمام ظرفیت زنجیره ارزش می‌تواند نقش پررنگی در رشد اقتصادی اجرا کند این در حالی است که امروز شاهد وجود تعارض منافع جدی در ساختار مدیریتی این شرکت هستیم. 
 
دلیل بسیاری از عقب‌ماندگی‌های این گروه صنعتی این تعارض منافع، حضور قطعه‌ساز در هیئت‌مدیره خودروساز است اتفاقی که ما از آن تحت عنوان باندها، لابی‌ها و جریان مافیا در خودروسازی از آن یاد می‌کنیم. 
 
اگرچه خصوصی‌سازی درست است و می‌تواند راه نجات صنعت خودرو باشد؛ اما سپردن خودروساز به بانیان وضع موجود یعنی به شرکت کروزی که امروز این شرایط را رقم زده است، به مصلحت نیست.از وزارت صمت می‌خواهم از این موضوع جلوگیری کند در غیر این صورت‌مجلس به وزیر صمت ورود می‌کند. 
 


مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top