تاریخ انتشار: 00 00 0000 - 00:00:00
کد خبر: 5297

هزینه تونل توحید چقدر شد؟ 320 یا 200 میلیارد

سیدمحمد هادی ایازی در نشست خبری که روز گذشته به مناسبت افتتاح تونل «توحید» برگزار شد، صورت حساب ارائه شده توسط پیمانکار در مورد هزینه ساخت این تونل را 200 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در حال مذاکره با پیمانکار هستیم، اما پیش‌بینی می‌شود هزینه ساخت این تونل از صورت حساب اعلام شده بیشتر و قریب به همان 320 میلیارد تومانی است که پیش از این قالیباف اعلام کرده است.

به گزارش « خبرنامه دانشجویان ایران »به نقل از رجا نیوز، اظهارات روز گذشته سخنگوی شهرداری تهران که سرانجام پس از ماه‌ها در جمع خبرنگاران حاضر شد، پرسش‌های جدیدی درخصوص هزینه نهایی ساخت تونل توحید و افتتاح ناقص این پروژه ایجاد کرده است.

هزینه تونل توحید چقدر شد؟ 320 یا 200 میلیارد

این در حالی است که تفاوت میان صورت حساب اعلام شده از سوی پیمانکار با رقم اعلام شده توسط شهردار تهران 120 میلیارد تومان است و جالب اینجاست که سخنگوی شهرداری به‌جای اینکه به فکر کاهش هزینه‌های ساخت به نفع مردمی باشد که به گفته‌ی او هزینه ساخت تونل از محل دریافت عوارض از آن‌ها تامین و پرداخت شده است، در نقش سخنگوی پیمانکاری که خود در صورت‌حساب اعلامی، رقم 200 میلیارد تومان را اعلام کرده است، ظاهر شده و در اظهاراتی عجیب اعلام می‌کند هزینه ساخت این تونل از صورت حساب اعلام شده بیشتر و قریب به همان 320 میلیارد تومانی است که پیش از این قالیباف اعلام کرده است.

وی در مورد تاخیری که در افتتاح تونل توحید پیش آمده است نیز گفت: برابر تعهد شهروندان، این تونل باید موعد مقرر افتتاح می‌شد که در این راستا از مردم عذرخواهی هم کردیم. صحبت‌ها و انتقادات زیادی در مورد ریزش تونل توحید صورت گرفت که باید گفت در مورد پروژه‌های این چنینی ممکن است مشکلات حادتری نیز ایجاد شود، در عین حال زمانی که خواستیم دیوار رمپ جنوبی تونل را برداریم، گفتند تونل ریزش کرده است. این در حالی است که آنچه مهم است، اجرای چنین پروژه‌های عظیمی است که رسانه‌ها باید با انعکاس خوب از سیاه‌نمایی جلوگیری کنند.

اما بخش جالب توجه دیگر سخنان سخنگوی شهرداری تهران مربوط به مسدود شدن تونل توحید از ساعت 22 تا 6 شش صبح پس از افتتاح آن‌هم به مدت دو ماه بود: احتمالا به مدت دو ماه از ساعت 22 تا شش صبح تونل توحید به منظور انجام اقدامات تکمیلی در راستای زیباسازی داخل آن بسته می‌شود.

این اظهارنظر شایبه تعجیل در افتتاح این تونل قبل از تکمیل نهایی آن را ایجاد می‌کند، چراکه مدت زمان درنظر گرفته شده دو ماهه و هشت ساعت در روز، برای این اقدام که احتمالا بیش از آن نیز به‌طول می‌انجامد، نشان می‌دهد بزرگ‌ترین تونل شهری کشور علی‌رغم افتتاح آن، هنوز تا تکمیل نهایی فاصله دارد.

اگرچه پروژه ساخت این تونل از سرعت قابل قولی در مقایسه با سایر پروژه‌های شهری در مقایسه با گذشته برخوردار بود اما به نظر می‌رسد شفاف‌سازی در زمینه جزئیات قرارداد ساخت و همچنین اعلام میزان باقیمانده از مراحل تکمیل، حق طبیعی شهروندان باشد و این رویکرد رضایت مضاعفی از ساخت این تونل و باز شدن یکی از گره‌های ترافیکی برای تهرانی‌ها ایجاد می‌کند.

سخنگوی شهرداری تهران در بخش دیگری از اظهاراتش در مورد میزان تلفات جانی پروژه تونل توحید نیز به خبرنگاران گفت: یک نفر در همان حادثه ریزش تونل کشته شد که با برگزاری مراسمی از وی تجلیل به عمل آمد. این در حالی است که ممکن است در مسیر اجرای این پروژه اتفاقاتی نیز رخ داده باشد که در مورد آن‌ها حضور ذهن ندارم، اما باید گفت نسبت به سایر پروژه‌های اجرا شده در تهران و کشور میزان تلفات تونل «توحید» بسیار کمتر بوده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعتراف تازه رسانه‌های رسمی رژیم صهیونیستی درباره حمله ایران
۵ تکنیک [تست شده] برای تمیز کردن کیف چرم طبیعی و مصنوعی
سرمربی پرسپولیس جایگزین حمید مطهری در تیم ملی ؟
معلم‌های سلبریتی که نمی‌شناسید! +فیلم
کلاهبرداری اینترنتی خودش را خواننده سرشناس جا زد
دریافت هرگونه هدیه از سوی کارمندان دولت ممنوع
حادثه در ایستگاه راه‌آهن اهواز/ ۴ نفر مصدوم شدند
واکنش وزیر کشور به گزارش ادعایی درباره مرگ نیکا شاکرمی
افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند
طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد
اعلام جرم دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای درباره پرونده نیکا شاکرمی + جزئیات
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب +عکس
جزییاتی جدید از پرونده بابک زنجانی
بسته ویژه اینترنت رایگان برای معلمان
واکنش رهبرانقلاب به خیزش دانشجویی در جهان +فیلم
یحیی گل‌محمدی رفت تا فصل بعد؟
رهبر انقلاب: الگوهای جامعه معلمین باید به‌ عنوان قهرمان معرفی شوند +فیلم
۷ جاذبه دیدنی که شما را به سبزوار می‌کشاند
تنها مرکز چاپ نمایشگاهی در تهران
۵ جراح بینی برتر شهر مشهد در سال ۱۴۰۳
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top