تاریخ انتشار: شنبه 1404/03/17 - 11:59
کد خبر: 537301

تولید محتوا متنی چیست و چرا کسب و کار ها به آن نیاز دارند؟

تولید محتوا متنی چیست و چرا کسب و کار ها به آن نیاز دارند؟

دیگر برای دیده شدن، نیازی به هزینه‌های هنگفت تبلیغاتی نیست. حتی کسب‌وکارهای کوچک و نوپا نیز با استفاده از محتوای هدفمند و خلاقانه، جایگاه خود را در بازار پیدا می­کنند. به جرات می­توان گفت که تولید محتوای متنی جزو مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش‌های بازاریابی دیجیتال در نظر می‌شود و کارایی بسیار خوبی دارد. محتوای خوب، اطلاعات را منتقل نموده، برندسازی می­کند، اعتماد ایجاد کرده و مسیر تعامل با مخاطب را هموار خواهد کرد. در عصر تجارت الکترونیک، تولید محتوا متنی است که توجه مشتری را جلب کرده و او را برای خر...

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دیگر برای دیده شدن، نیازی به هزینه‌های هنگفت تبلیغاتی نیست. حتی کسب‌وکارهای کوچک و نوپا نیز با استفاده از محتوای هدفمند و خلاقانه، جایگاه خود را در بازار پیدا می­کنند. به جرات می­توان گفت که تولید محتوای متنی جزو مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش‌های بازاریابی دیجیتال در نظر می‌شود و کارایی بسیار خوبی دارد. محتوای خوب، اطلاعات را منتقل نموده، برندسازی می­کند، اعتماد ایجاد کرده و مسیر تعامل با مخاطب را هموار خواهد کرد. در عصر تجارت الکترونیک، تولید محتوا متنی است که توجه مشتری را جلب کرده و او را برای خرید یا استفاده از خدمات متقاعد می‌سازد.

بدون شک،کسب‌وکارهایی که تولید محتوای حرفه‌ای را جدی می‌گیرند در موتورهای جستجو بیشتر دیده می‌شوند و در ذهن مخاطب نیز ماندگارتر خواهند بود. تولید محتوا متنی چیست؟ اهمیت آن در رشد برند؟ انواع مختلف محتوا ؟ همه و همه در ادامه توضیح داده می­شوند.

منظور از تولید محتوای متنی و علت اهمیت آن

تولید محتوای متنی یعنی تولید اطلاعات و برقراری ارتباط با کاربران. قطعا زمانی که کاربران می خواهند از طریق پلتفرم های مجازی با کسب و کار یا خدمات شما آشنا شوند، به یک سری اطلاعات نیاز دارند. این اطلاعات را چگونه باید دریافت کنند؟ به طور حتم، کاربران نمی­توانند یک به یک با شما وارد بحث و گفتگو شوند. در نتیجه از طریق اطلاعات و محتواهایی که در شبکه های اجتماعی قرار می­دهید، با شما آشنا می شوند.

با توجه به اینکه در تولید محتوای متنی، تمامی اطلاعاتی که کاربران نیاز دارند را در اختیار آنها قرار می دهید، بدین ترتیب یک پل ارتباطی بین شما و کاربران ایجاد می­گررد. مجموعه های موفقی که در حال حاضر، زبانزد خاص و عام هستند در نقطه شروع از تولید محتوا استفاده کرده و بدین ترتیب به مردم معرفی شده اند.

تاثیر تولید محتوای متنی در افزایش درآمد

هر محتوایی که با هدف مشخص تولید می‌شود- معرفی محصول، آموزش یا ترغیب به خرید، یک هدف نهایی دارد و آن هم درآمد زایی بیشتر برای کسب‌وکار است. دستیابی به این هدف مستلزم برنامه‌ریزی دقیق و تولید محتوای تخصصی می­باشد. به این عت که بازار رقابتی است و بیشتر کسب‌وکارهایی که خدماتی مشابه شما ارائه می‌دهند، از همان ابزارها استفاده می‌کنند.

در چنین شرایطی، فقط محتوایی تاثیرگذار است که حرفه‌ای، هدفمند و متناسب با نیاز مخاطب باشد. همکاری با مجموعه‌هایی که تجربه و تخصص کافی در این زمینه دارند، امکان برندسازی، جذب مخاطب و افزایش فروش را ممکن می­سازند.

تفاوت تولید محتوا با تبلیغات چیست؟

تبلیغات، پیامی یک ‌طرفه است که در قالبی کوتاه و سریع به مخاطب منتقل می‌شود. این پیام یا معرفی محصول، خدمات، یا حتی یک عقیده خواهد بود و هدف آن جلب توجه در زمان و مکان مناسب است. در واقع، هدف تبلیغ این است که در همان لحظه نتیچه بدهد باشد و مخاطب را به اقدام فوری ترغیب نماید.

تولید محتوا بخشی از استراتژی بلندمدت در بازاریابی است که بر برقراری ارتباط دو طرفه و مستمر با مخاطب تمرکز دارد. محتوا با ارائه اطلاعات ارزشمند، جذاب و مفید سعی بر این دارد که اعتماد مخاطب را جلب کرده و او را در مراحل مختلف قیف فروش- آشنایی تا خرید- همراهی کند.

برای مثال، دیدن بیلبورد تبلیغاتی از یک آژانس مسافرتی شاید فقط نام برند را در ذهن شما ثبت کند. اما خواندن مقالات یا تماشای ویدیوهای جذاب آن برند درباره مقاصد گردشگری، سب ایجاد وابستگی احساسی و اعتماد می‌گردد.

خلاصه کلام اینکه:

  • تبلیغات سریع، یک‌ طرفه و هدف ‌محور است.
  • تولید محتوا تدریجی، تعاملی و اعتماد ساز می­باشد.

آیا همه کسب‌وکارها نیلز به تولید محتوا متنی دارند؟

پاسخ قاطع، بله است اما با در نظر گرفتن شرایط و نیازهای خاص مشاغل مختلف. بازاریابی محتوا، ضرورتی است برای برندهایی که می‌خواهند:

  • مشتری جذب کنند
  • هزینه‌های تبلیغاتی خود را کمتر نمایند
  • اعتماد و اعتبار برند را افزایش دهند
  • از همه مهم ‌تر، درآمد خود را به ‌صورت مستمر بالا ببرند.

نکته مهم اینجاست که لزومی ندارد همه حرفه­ها در همه بسترها و کانال‌های محتوایی فعال باشند. بسته به نوع خدمات، محصولات، مخاطب هدف و منابع در دسترس یعنی زمان، هزینه و نیرو، باید استراتژی تولید محتوا را درست انتخاب کرد.

تعدادی کسب‌وکارها فقط به یک صفحه اینستاگرام فعال و کاربردی نیاز دارند و برای سایرین داشتن وب ‌سایتی پر از مقالات آموزشی، همراه با پادکست، ویدیو و حضور در شبکه‌های اجتماعی متنوع، الزامی است.

ضرورت سرمایه ‌گذاری بر روی محتوا نویسی

قطع به یقین، محتوای باکیفیتی که به سوالات مخاطب پاسخ بدهد یا او را سرگرم کند، زمینه ‌ساز تعامل مداوم با برند شما خواهد بود. وقتی ارتباط بیشتر و هدفمندتر باشد، مخاطب، شما را معتبرتر می‌بیند و به برندتان اعتماد می‌کند.

معرفی و تقویت برند

با انتشار مداوم مطالب منسجم از طریق لحن نوشتاری، رنگ سازمانی، لوگو و سبک ارائه، مخاطب برند شما را به خاطر می‌سپارد. تمایز بصری و محتوایی موجب می­گردد که از رقبا متفاوت دیده شوید و هویت برند شما در ذهن مخاطب ثبت گردد.

کمک به سئو (SEO)

استفاده از کلمات کلیدی، تولید محتوای ارزشمند و به‌ روز، این فرصت را در اختیار شما می­گذارد تا در نتایج جستجو، بیشتر دیده شوید و بازدید وب ‌سایت شما افزایش پیدا کند.

ایجاد سرنخ

هر مطلبی که منتشر می‌کنید، فرصتی برای جذب مخاطب جدید است. بلاخص در رسانه‌های اجتماعی، محتوا با قابلیت اشتراک‌گذاری، منجر به افزایش بازدید و تولید اولین سرنخ‌های فروش خواهد شد. به این ترتیب، مخاطب با محتوای شما آشنا شده و احتمال می­رود که در آینده به مشتری وفادار تبدیل گردد.

نمایش تخصص و مهارت

زمانی که محتوایی تولید می‌کنید و پاسخگوی سؤالات تخصصی مخاطب هستید، در واقع خودتان را به ‌عنوان یک متخصص قابل اعتماد معرفی می‌کنید. در حوزه‌های تخصصی مثل فروش مصالح صنعتی یا خدمات فنی، ارائه دانش تخصصی، مزیت رقابتی قدرتمندی برای شما خواهد بود.

مزایای تولید محتوای متنی برای کسب‌وکارها

چرا کسب و کار ها به تولید محتوا متنی نیاز دارند؟ محتوایی که با هدف بازاریابی و تبلیغات تولید می‌شود، مستقیما بر روی نرخ تبدیل و فروش تأثیر می‌گذارد. کاربران پس از خواندن مطالب مفید و هدفمند، راحت‌تر تصمیم به خرید می‌گیرند و این به معنای افزایش فروش و در نتیجه درآمد بیشتر خواهد بود.

نتیجه تداوم در تولید محتوای متنی حرفه‌ای این است که برند شما به مرور در ذهن مخاطب ماندگار می­شود. لحن یکنواخت، پیام‌های هماهنگ و حضور مستمر در فضای دیجیتال سبب شکل‌گیری شخصیت برند و افزایش شهرت آن در بازار رقابتی خواهد شد.

از طریق محتوای متنی می‌توانی نیازها، دغدغه‌ها و سؤالات مشتریان را شناسایی کرده و بر اساس آن، محتوای هدفمند و شخصی‌سازی‌شده تولید کنید. قطعا، تعامل دوطرفه، هم حس رضایت در مشتری ایجاد نموده و هم وفاداری او را افزایش می‌دهد.

سخن پایانی

تولید محتوا متنی چیست و چرا کسب و کار ها به آن نیاز دارند؟ این حرفه، ترکیبی از خلاقیت، دانش روز، پشتکار و یادگیری مداوم است. شاید همین ویژگی‌هاس که سبب گردیده که بسیاری از افراد از ورود به این حوزه واهمه داشته باشند.

تولید محتوا، شغل روتین یا قابل یادگیری در یک روز نیست. دانشگاهی برای آن وجود ندارد اما فرصتی طلایی برای کسانی است که مشتاق یادگیری و دارای ذهنی خلاق‌ هستند. بدون تردید، در ایران، با توجه به رشد روز افزون مشاغل آنلاین، این حوزه یک بازار بکر و رو به‌ رشد به شمار می‌رود و آینده‌ روشنی دارد. تمام تلاش ما از نگارش این مقاله، ارائه تصویری واقعی و کاربردی از تولید محتوای متنی به دور از تعاریف خشک و تکراری بود. دوست عزیز، اگر شما هم تجربه‌ای، نظری یا دیدگاهی درباره تولید محتوای متنی دارید، خوشحال می‌شویم آن را در بخش نظرات با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

برای سفارش انواع تولید محتوا می توانید به وب سایت خدمات تولید محتوا فراز کانتنت از طریق لینک زیر مراجعه کنید.

https://farazcontent.com/content-production-order/

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
معرفی کسب و کارها
یک زنِ دیگر به بانوان دولت اضافه شد
خانواده؛ یک شبکه اجتماعی بدون نیاز به اینترنت!
بیانیه هشدارآمیز حماس نسبت به ساخت شهرک صهیونیستی جدید در قدس اشغالی
تاکید بیانیه پایانی تظاهرات مردم یمن بر مخالفت با توافق گازی مصر با رژیم صهیونیستی
تماس تلفنی وزیر خارجه قبرس با عراقچی
طالبان: هرگونه تجاوز به افغانستان با پاسخ قاطع روبه‌رو می‌شود
سقوط یک پهپاد ناشناس در ازمیت ترکیه
سوئد سفیر ایران را احضار کرد
بقائی: آمریکا عدالت‌خواهان را تحریم و نسل‌کش‌ها را آزاد گذاشت
ترامپ احتمال جنگ با ونزوئلا را رد نکرد
ایران ریاکاری آمریکا در «دلسوزی برای مردم ایران» را محکوم کرد
تحلیل رسانه عبری: افشاگری هکرها می‌تواند به زندگی سیاسی "بنت" پایان دهد
پوتین: توقیف دارایی‌های روسیه عواقب جدی برای «دزدها» به همراه خواهد داشت
پاکستان: هیچ تصمیمی برای اعزام نیرو به غزه گرفته نشده است
هند صدور محدود ویزا برای شهروندان افغانستان را از سر گرفت
بودجه نظامی آمریکا رکورد زد
ادعای محافل صهیونیست: مرد روسی بعد از مدت‌ها جاسوسی از بنادر اسرائیل دستگیر شد
فیلم | جمله‌ای که شهید مطهری درباره شهید مفتح به رهبر انقلاب گفت
افق‌های جدید برای مدیران فرهنگی
دلیل عدم حضور جبهه پایداری در جلسه احزاب با پزشکیان چه بود؟
استاد دانشگاه: ابتلا به سرطان در ایران یک‌سوم متوسط جهانی است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر و شکست سنگین از ایران، چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟





مشاهده نتایج
go to top