تاریخ انتشار: 14 بهمن 1388 - 00:00:00
کد خبر: 5471

دیپلمات آلمانی نماد سبز پخش می کرد

نماینده دادستان در ادامه تصریح کرد: متهم به صراحت در مورد حضور در تجمعات غیرقانونی، تشویق دیگران برای حضور در این تجمعات و ارسال ایمیل‌ها و پیامک های تخریبی اعتراف و با توجه به گزارش وزارت اطلاعات، اعترافات وی در سایر قرائن وجود اتهامات وی را مستند به ماده 610 و مواد دیگر قانون مجازات اسلامی می‌باشد لذا طبق مقررات از دادگاه خواستار مجازات وی را دارم.

به گزارش « خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس،متهم پرونده چهارم گفت: یک کیسه دستبند سبز توسط یکی از دیپلمات‌های آلمانی بین افراد توزیع می‌شد که روی آن به زبان انگلیسی نوشته شده بود که « من ندا هستم» و مشخص بود که آنها را در ایران تهیه نکردند.

در ادامه جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان اغتشاشات روز عاشورا دادگاه به اتهامات متهم پرونده چهارم نیز رسیدگی کرد.

در ابتدا نماینده دادستان کیفر خواست انفرادی این متهم را قرائت کرد که در بخش‌هایی از این کیفر خواست آمده است که موضوع پرونده متهم ارتباط با سفارت آلمان در تهران و مسایل اخلاقی می‌باشد.

وی افزود: اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور، فعالیت تبلیغی علیه نظام و استفاده از وسایل دریافت برنامه‌های ماهواره اتهامات وی می‌باشد.

وی خاطر نشان کرد: اتهامات ارتباط مشکوک با دیپلمات‌ها، جاسوسی برای سفارت‌خانه و ارتباط نامشروع برای این متهم همچنان مفتوح است.

در ادامه این جلسه متهم در بیان دفاع از خود طی سخنانی گفت: تا دو ماه قبل از انتخابات اصلا از برگزاری انتخابات در ایران اطلاع نداشتم ولی پس از مدتی توسط یکی از اساتید این خبر به دستم رسید.

وی افزود: یک هفته قبل از انتخابات مشاهده کردم روی ماشین‌ها نوارهای سبزی بسته شده است و چند روز بعد هم پس از مدتها عکس میرحسین موسوی را دیدم و فهمیدم که وی 20 سال پیش در ایران نخست‌وزیر بوده است.

این متهم ادامه داد: شب اول پس از برگزاری انتخابات استاد دانشگاهی با بنده تماس گرفته و گفت که خوشحال باش که موسوی پیروز انتخابات شده است البته بعد از ساعاتی یکی دیگر از متهمانی که در حال حاضر از دادگاه حضور دارد به بنده گفت که احمدی‌نژاد پیروز شده است.

وی خاطر نشان کرد: زمانی که بحث تقلب در انتخابات تازه شروع بود بنده شبکه‌های تلویزیونی BBC و CNN را نگاه می‌کردم در این شبکه‌ها تصاویری از آتش‌زدن اموال پخش می‌شد.

این متهم شرکت در اغتشاشات روز عاشورا ادامه داد: در راهپیمایی‌های متعددی از جمله راهپیمایی‌های انقلاب تا آزادی شرکت می‌کردم البته شعار نمی‌دادم چون راهپیمایی‌ها به صورت سکوت برگزار می‌شد.

وی با اشاره به حضور خود در تجمع جماران نیز اظهار داشت: در تجمع جماران هم حضور داشته‌ام ولی هیچ وقت شعار نمی‌دادم و وقتی که شنیدم رهبر انقلاب گفته‌اند در راهپیمایی‌ها شرکت نکنید من هم دیگر در این تجمعات شرکت نمی‌کردم. به دلیل اینکه اعتقاد داشتم.

این متهم در ادامه بیان دفاعیات خود تاکید کرد: شعارهای معترضان پس از مدتی از بحث تقلب به موضوع اعدام کشیده شد از این رو من هم دیگر مسائل را رها کرده و دیگر سمت آنها نرفتم.

وی با اشاره به آشنایی خود و همکاری با دیپلمات‌های سفارت آلمان و تهران گفت: دو سال پیش در رستوران با یکی از دیپلمات‌ها به دلیل اینکه زبان انگلیسی را خوب بلد بودم آشنا شده و بعد هم کم کم با وی ارتباط برقرار کرده و در جشن‌های آنها شرکت می‌کردم. البته قبول دارم که در این جشن‌ها حدود اسلامی اصلا رعایت نمی‌شد.

این متهم در ادامه اظهار داشت: در این مراسمات حضور داشتم ولی در کار ارتباط خاصی با هیچ کس به غیر از دو نفر که با آنها آشنا بودم، نداشتم و تا سه ماه پیش هم ارتباط ما فقط در حد گردش و تفریح با دیپلمات‌ها بود البته بعدها یک ایمیل از سوی فردی برایم آمد که در آن ایمیل آدرس شخصی که ادعا شده بود شکنجه‌گر است پیدا شده و خواسته شده بود که مردم به خانه فرد ریخته و وی را کتک بزنند.

البته بعدها مردم به خانه این فرد ریخته و به نحو شدیدی آن فرد را کتک زده‌اند ولی بعد پس از این اتفاق مشخص شد که این فرد شکنجه‌گر نبوده، من فقط همین ایمیل را به دیپلمات آلمانی ارسال کردم. که البته مرتکب اشتباه شده‌ام.

وی افزود: پس از ارسال آن ایمیل به دیپلمات آلمانی وی به من در ایمیلی پاسخ داد که تو چقدر عقب هستی این خبرها را ما از مدتها قبل داشتیم.

متهم پرونده چهارم در دادگاه امروز خاطر نشان کرد: یک کیسه دستبند سبز توسط یکی از دیپلمات‌های آلمانی بین افراد توزیع می‌شد ولی من اصلا توجه به این اقدامات دیپلمات‌ها نداشتم. البته این را هم بگویم که روی دستبند‌ها به زبان انگلیسی نوشته شده بود که « من ندا هستم» لذا مشخص بود که آنها را در ایران تهیه نکردند.

وی با بیان اینکه ما همراه با سران سبز در جریان جنبش سبز قرار داشتیم، تصریح کرد: ما حتی برای بسیجی‌ها هم گریه می‌کردیم و با اینکه با سفرا در ارتباط بودم ولی اصلا به سفارت‌خانه‌های آنها نمی‌رفتم.

وی در ادامه با اشاره به رفتار کارشناسان پرونده خود با وی اظهار داشت: به خاطر رفتار اسلامی که با من در زندان شد امروز با اسلام بیشتر اشنا شده‌ام؛ ما شنیدیم، اعتماد کردیم و جلو رفته‌ایم لذا همه آنهایی که امروز در هیاهوی هستند به فکر 22 بهمن می‌باشند، به آنها توصیه می‌کنم به جای اینکه BBC و CNN را نگاه کنند به سخنان ما گوش بدهند.

وی با اشاره به ارتباط خود با برخی دیپلماتهای آلمانی اظهار داشت: از طریق ایمیل با دیپلماتها در ارتباط بوده‌ام البته این ارتباط سیاسی نبود و فقط برای آگاهی صورت می‌گرفت چرا که من دوست زیادی ندارم.

وی با بیان اینکه در پارتی‌های شبانه دیپلمات‌های آلمانی شرکت می‌کردم اظهار داشت: پس از خروج برخی دیپلماتها از ایران همچنان با آنها در ارتباط بوده‌ام ولی این ارتباط فقط در حد احوال‌پرسی بود.

در ادامه جلسه این وکیل مدافع این متهم گفت: همانطور که موکلم هم بیان کرد: موکلم صرف نظر از ندامت اگر دقتی در تحقیقاتی به عمل آمده از وی صورت گیرد مشخص می‌شود که موکل ناآگاهانه و اینکه به اظهارات برخی خواص و سیاسیون اعتماد کرده است در راهپیمایی‌ها حضور یافته و از طرفی هم با اشنایی با دو دیپلمات آلمانی در این راهپیمایی‌ها شرکت کرده است.

وی افزود: موکلم بازیچه دو دیپلمات آلمانی شده و البته در تحقیقات هم مشخص شد که آنها با شیطنت و سوء استفاده از جوانان قصد تبلیغ علیه نظام را داشته‌اند. لذا موکلم از آنها نیز شکایت دارد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
در سفر رافائل گروسی به تهران موارد
انتقاد یک امام جمعه از مشروب‌خوری برخی پزشکان ایرانی
فوت دردناک نخبه کنکوری به همراه پدرش +جزِئیات
زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس(پزشکان) با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنند
بارش‌های باورنکردنی باران در یک استان غربی
شیعه جعفری
مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف / اعتراض دانشجویان شریف / جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
مرکز تولید مشروبات الکلی در رژیم‌ صهیونیستی هک شد
لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد
طرز تهیه خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده
شگفت‌زدگی فعال اقتصادی چینی از پیشرفت‌ دانش‌بنیان‌ها در حوزه انرژی خورشیدی
بیش از ۴۰ درصد رای‌دهندگان آمریکایی جنگ داخلی را محتمل می‌دانند
شهادت ۳ شهروند ترکیه‌ای از سوی رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر
پیام اعتراض دانشجویان آمریکا، پایان دادن به جنایت در غزه است
تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه بدلیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین
تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو
۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
یورش اشغالگران به مناطق مختلف کرانه باختری/ شهادت ۱۸ فلسطینی
بمباران بامدادی رفح در جنوب نوار غزه/ شهادت شماری از فلسطینیان
دانشگاه «ساینس‌پو» فرانسه به دلیل اعتراضات تعطیل شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top