تاریخ انتشار: 23 اردیبهشت 1388 - 00:00:00
کد خبر: 56

تغییر نام دانشگاه تربیت معلم

بیش از 15 سال علی رغم اینکه دانشگاه تربیت معلم هدفش تربیت معلم بوده است به علت رفع نیاز آموزش و پرورش درصد بسیار پایینی در حد 2 درصد رشته‌های دبیری داشته است، بر این اساس بهتر است که وزارت علوم در جهت تغییر نام این دانشگاه اقدام کنند.

خبرنامه دانشجویان ایران: رییس دانشگاه تربیت معلم تهران با اشاره به ضرورت تغییر نام این دانشگاه و هماهنگی آن با کارکرد دانشگاه، گفت: تغییر نام دانشگاه تربیت معلم به فرهنگیان مطرح نیست و عدم تغییر نام دانشگاه ظلمی به مجموعه دانشگاهیان است.

دکتر عبدالجواد طاهری زاده در گفت‌وگو ایسنا، با اشاره به تغییر نام دانشگاه تربیت معلم گفت: دلایل دانشگاه برای این تغییر نام متعدد است.

وی افزود: بیش از 15 سال علی رغم اینکه دانشگاه تربیت معلم هدفش تربیت معلم بوده است به علت رفع نیاز آموزش و پرورش درصد بسیار پایینی در حد 2 درصد رشته‌های دبیری داشته است، بر این اساس بهتر است که وزارت علوم در جهت تغییر نام این دانشگاه اقدام کنند.

دلائل دانشگاه برای تغییر نام از «تربیت معلم»
وی در خصوص دلائل دانشگاه مبنی بر تغییر نام از «تربیت معلم»، اظهار کرد: کسانی که این دانشگاه را به عنوان دانشجو انتخاب می‌کنند انتظار دارند که در آینده در آموزش و پرورش به کار گرفته شوند حال اینکه آموزش و پرورش اینکار را نمی‌کند.

مشکلات دانشگاه برای همکاری با سایر دستگاهها و سازمانها
وی افزود: وقتی ما به عنوان دانشگاه می‌خواهیم با دستگاه‌ها و یا سازمانهای دیگر برای کارهای پژوهشی ارتباط برقرار کنیم دید آنها این است که چون اینجا دانشگاه تربیت معلم است حتما در کارهای پژوهشی تبحر و مهارت کافی ندارد و کمتر حاضر هستند با دانشگاه قرارداد ببندند در حالی که دانشگاه توانایی‌های بسیاری دارند و در بعضی از رشته‌ها به عنوان قطب مطرح بوده ولی این برخورد باعث می‌شود که اساتید و مجموعه دانشگاه از این زمینه متضرر شوند.

رییس دانشگاه تربیت معلم تصریح کرد: متاسفانه در جامعه اینگونه تصور می‌شود که چون دانشجوی تربیت معلم تعدادی دروس دبیری می‌گذراند میزان گذراندن درس‌های تخصصی وی کمتر است، بنابراین از نظر علمی از دیگر دانشجویان پایین‌تر است که هیچ وقت اینگونه نبوده است.

کلیه دانشگاهیان خواستار تغییر نام تربیت معلم بودند
می‌خواهیم نام دانشگاه با کارکرد دانشگاه هماهنگ شوددکتر طاهری نژاد با بیان اینکه کلیه دانشگاهیان خواستار تغییر نام تربیت معلم بودند، اظهار کرد: می‌خواهیم نام دانشگاه با کارکرد دانشگاه هماهنگ شود چون در حال حاضر دانشگاه جامع هستیم و تمام رشته‌های فنی مهندسی، علوم انسانی،‌علوم تجربی و تربیت بدنی را داریم.

عدم تغییر نام دانشگاه ظلمی است به مجموعه دانشگاهیان
وی با تاکید بر اینکه اگر نام دانشگاه تغییر نکند ظلمی است به مجموعه دانشگاهیان، خاطر نشان کرد: همچنین مشکلات دانشگاه از نظر بودجه، وضعیت تحصیلی دانشجو، بکارگیری دانشجو و ... همچنان باقی می‌ماند و علاقه و رغبت اعضای هیات‌ علمی و مجموع دانشگاهیان تحت الشعاع قرار می‌گیرد.

تغییر نام دانشگاه در شورای گسترش تصویب شده است
و
ی افزود: از سال 77 تغییر نام دانشگاه در وزارت علوم مطرح شد و استدلالی که دانشگاه در وزارتخانه عنوان کرد در هیات امنا پذیرفته شد و حتی در سال 81 تغییر نام دانشگاه به نام دانشگاه خوارزمی در شورای گسترش وزارت علوم تصویب شد، اما شورای عالی انقلاب فرهنگی به دلیل اهمیت موضوع اعلام کرد که این تغییر نام باید در شورا تصویب شود و مدتی بعد از آن موضوع مسکوت ماند و در دوره جدید باز این موضوع را پیگیری کردیم.

با تاسیس دانشگاه فرهنگیان زمینه برای تغییر نام این دانشگاه فراهم است
وی با بیان اینکه در میان پیشنهاد تغییر نام بحث تاسیس دانشگاه پیامبر اعظم (ص) و فرهنگیان مطرح شد، خاطر نشان کرد: در آخرین جلسه‌ای که وزرای آموزش و پرورش، علوم و تعدادی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور داشتند، بحث دانشگاه فرهنگیان مطرح شد که با تاسیس دانشگاه فرهنگیان زمینه برای تغییر نام این دانشگاه فراهم است.
تغییر نام دانشگاه تربیت معلم به فرهنگیان مطرح نیست
وی به تصویب کلیات تاسیس دانشگاه فرهنگیان تحت نظارت وزارت علوم اشاره کرد و افزود: البته همچنان بحث تغییر نام دانشگاه ما نیز مطرح است، چون دانشگاه فرهنگیان دانشگاه دیگری است که با کارکرد متفاوت تصویب شده است و اصلا تغییر نام دانشگاه تربیت معلم به فرهنگیان مطرح نیست.

وی افزود: به همان دلائلی که با عنوان تربیت معلم مخالف هستیم به تغییر نام دانشگاه به فرهنگیان نیز مخالفیم چون با این نامگذاری هیچ مشکلی از مشکلات دانشگاه رفع نمی‌شود.

طاهری زاده در خاتمه با بیان اینکه با توجه به تجربه‌ای که داریم فکر می‌کنیم نام فرهنگیان مشکل دانشگاه را حل نمی‌کند، اظهار کرد: شاید حتی نام تربیت معلم بهتر از نام فرهنگیان باشد، اما در حال حاضر دانشگاه ما دانشگاه جامعی است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top