تاریخ انتشار: پنجشنبه 1348/10/11 - 03:30
کد خبر: 5759

قطعنامه پایانی راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه

قطعنامه‌ راهپیمایی سراسری مردم ایران اسلامی در یوم‌الله بیست و دوم بهمن ماه ‌۱۳۸۸ قرائت شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» ،

متن این قطعنامه که با الله‌اکبر‌های خیل عظیم راهپیمایان تایید شد، به این شرح است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم»

«و لقد کتبنا فی‌الزبور من بعد الذکر ان الارض یرثها عبادی الصالحون» (انبیاء / ‌١٠٥)

ملت مومن و انقلابی ایران، در سی و یکمین فجر انقلاب اسلامی با خلق حماسه‌ای لبریز از شور و شکوه در سراسر این سرزمین سرافراز، بار دیگر نشان داد که سی و یک سال توطئه، تهدید، تحریم، بمباران تبلیغاتی و خباثت استکبار جهانی، بر عزم و اراده‌ی استوار این مردم بزرگ، اثری نداشته است و این ملت متحد و آگاه، همچنان مقتدر و نستوه، با صلابت تمام از اسلام ناب‌ محمدی (صلی الله علیه و آله و سلم) اندیشه‌ها و آرای گرانقدر خمینی کبیر، آرمان‌های شهیدان و رهنمودهای خلف صالح روح خدا، رهبر فرزانه انقلاب، حضرت آیت‌العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، پاسداری و تبعیت می‌کند. راهپیمایی آگاهی‌بخش، دشمن‌شکن و کم‌نظیر این ملت بی‌نظیر در یوم‌الله بیست و دوم بهمن ‌١٣٨٨، این حقیقت ناب را بار دیگر متجلی ساخت که مردم هوشیار و پر بصیرت ایران اسلامی، تمامی توطئه‌های پیچیده و فتنه‌افروزی‌های نظام استبداد بین‌الملل را با کیاست و درایت، تحت نظر دارند و هر گاه احساس ضرورت کنند همچون امروز، در پشت سر رهبر فرزانه‌ انقلاب و ولی فقیه زمان، پاسخی کوبنده، قاطع و تاریخی به دشمنان اسلام، انقلاب و ایران خواهند داد.

اکنون در پایان راهپیمایی کم‌نظیری که با ایام ارتحال پیامبر اعظم حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) و فرزندان رسول خاتم، امام حسن مجتبی و امام رضا (علیهم‌السلام) مقارن شده است، با ندای توحیدی الله‌اکبر، مواضع خود را در اوضاع حساس کنونی به جهانیان اعلام می‌داریم:

‌١) ملت ایران بار دیگر بر پیمان ناگسستنی خود با امام به عرش سفرکرده خود، بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (رحمه‌الله علیه)، آرمان‌های شهیدان و بیعت دشمن‌شکن خود با رهبر فرزانه‌ انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی)، تاکید نموده و به تاسی از امام بزرگوار حفظ نظام را بزرگ‌ترین واجب و حمایت از ولایت فقیه را که نماد اسلامیت و جمهوریت و ضامن سلامت همیشگی نظام اسلامی است، فصل‌الخطاب نهایی و محور وحدت ملت در همه زمینه‌ها می‌داند.

‌٢) ملت ایران، انگیزه‌ی الهی، وحدت، همدلی، اعتماد به نفس و انسجام ملی را سرمایه‌ بزرگ پیروزی و سرافرازی خود می‌داند و مخدوش کردن وحدت کلمه ملت را از سوی هر کس و با هر شعار لفظی و عملی، خدمت به بیگانگان و خیانت به آرمان‌های امام (رحمه‌الله علیه)، ملت و مملکت برمی‌شمارد و بر ضرورت حفظ وحدت و اتحاد حول محور ولایت و رهبری تاکید می‌کند.

‌٣) ملت ایران ضمن تجلیل و تکریم مقام شامخ ایثارگران والامقام و تقدیر از تلاش‌های مومنانه و خالصانه دانشمندان جوان و نخبگان علمی در عرصه‌های مختلف از جمله هسته‌ای، لیزر، نانو و دیگر زمینه‌ها، دستیابی ایران به فناوری نوین هسته‌ای برای مصارف صلح‌آمیز را حق مسلم خود می‌داند و با محکوم کردن توطئه‌های بیگانگان برای مقابله با حقوق مسلم ملت ایران صریحا اعلام می‌دارد که بر اساس رهنمودهای حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در هیچ شرایطی از حقوق کامل خود، کوتاه نخواهد آمد.

‌٤) راهپیمایی ده‌ها میلیونی نهم دی ماه ‌١٣٨٨ و حضور بی‌نظیر و چهل میلیونی مردم شریف ایران در انتخابات شکوهمند بیست و دوم خرداد ‌١٣٨٨ با مشارکت هشتاد و پنج درصدی، نماد روشنی از مردم‌سالاری، آزادی، حق رای و انجام تکلیف دینی است. ملت آزاده ایران اسلامی ضمن محکوم نمودن زیر سوال بردن سلامت انتخابات و ایجاد اغتشاش و فتنه‌گری، از فریب‌خوردگان می‌خواهد حق رای اکثریت را به رسمیت شناخته و با اظهار ندامت و پوزش به دامن مردم و رهبری برگردند.

‌٥) ما از برخی خواص که از حیثیت انقلاب و نظام کسب وجاهت کرده‌اند می‌خواهیم به تبعیت از مقام معظم رهبری به جای اتخاذ مواضع غیرشفاف و دوپهلو به صفوف فشرده ملت پیوسته و با صراحت صف‌شکنان و اغتشاشگران را محکوم کرده، دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کنند.

‌٦) ما از قوه محترم قضائیه انتظار داریم با کمال قاطعیت به جرم سنگین فتنه‌گرانی که با وارد کردن خسارات فراوان جانی و مالی به مردم، اتلاف اموال عمومی، سلب امنیت و هتک مقدسات، دشمنان را شاد کرده و بهانه به دست آنها داده‌اند قاطعانه رسیدگی کند و حکم عادلانه‌ی اسلام را بدون پروا در حق آنها اجرا و ریشه فساد را برای همیشه بخشکاند.

‌٧) ملت ایران حمایت خود را از مسوولان و خادمان کشور در قوای سه‌گانه، به ویژه دولت خدمتگزار برای اجرای عدالت و عملی کردن طرح هدفمند کردن یارانه‌ها که یکی از راه‌های نجات اقتصاد کشور است، اعلام نموده و خواهان افزایش هر چه بیشتر همدلی قوا و تفاهم مسوولان برای ارتقاء کارآمدی نظام و تسهیل در امر پیشرفت و آبادانی کشور و تامین رفاه عمومی مردم است.

‌٨) انقلاب اسلامی، حامی مستضعفان و مظلومان جهان و انقلابی علیه سلطه‌طلبی، زورگویی، استبداد و خوی استکباری است؛ لذا، تا مادامی که آمریکا حقوق ملت ایران را به رسمیت نشناسد و همچنان با لشکرکشی، تجاوز، نادیده انگاشتن حقوق ملت‌ها و دولت‌های مستقل، مداخله در امور داخلی و برنامه‌ریزی برای انجام کودتاهای مخملی، تخصیص بودجه و اعتبار برای سرنگونی رژیم‌های مردمی، مبارزه با اسلام سیاسی و حمایت از جنایات رژیم اشغالگر قدس تنها به شعار دروغین تغییر اکتفا نماید، هرگونه سخن از مذاکره و رابطه با آمریکا محکوم به شکست بوده و با مخالفت سرسختانه‌ی ملت بزرگ ایران روبه‌رو خواهد شد.

‌٩) ملت آزاده و ظلم‌ستیز ایران اسلامی، آزادی قدس شریف و فلسطین اشغالی را تکلیف الهی و راهبرد استراتژیک و دائمی امام و جمهوری اسلامی می‌داند و با اعلام حمایت از قدس و گروه‌های جهادی چون حزب‌الله، حماس و جهاد اسلامی تاکید می‌کند که قدس پاره تن اسلام و رژیم غاصب صهیونیستی، رژیمی جنایتکار، ضدبشر، حامی تروریسم بین‌المللی و عامل ناامنی منطقه و کشورهای اسلامی است.

‌١٠) ملت بزرگ ایران با امید به آینده‌ای روشن، بر تلاش بیشتر و مستمر برای عملی کردن سند چشم‌انداز بیست ساله تاکید می‌کند و خواستار بسیج همگانی و عزم ملی برای تحقق پیشرفت و عدالت به عنوان گفتمان مسلط دهه‌ چهارم حیات طیبه انقلاب اسلامی است. ما ادامه راه پرعزت و افتخار خود را در سایه‌ اسلام و حکومت ولایی و مردم‌سالاری برخاسته از اندیشه‌ی اسلامی ممکن می‌دانیم و این راه پرافتخار را با همدلی و اتحاد ملی، هوشیاری و اقتدار، دنبال خواهیم کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top