تاریخ انتشار: پنجشنبه 1348/10/11 - 03:30
کد خبر: 5916

تامین اجتماعی برای وزارت رفاه

وزیر رفاه و تامین اجتماعی گفت: با تعاملی که بین دولت و مجلس وجود دارد بزودی سازمان تامین اجتماعی به این وزارتخانه می پیوندد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» ، بحث اساسنامه سازمان تامین اجتماعی به این صورت بود که پس از ابلاغ ماده 13 قانون خدمات کشوری، دولت بر مبنای مواد قانونی ، اساسنامه ای را تنظیم کرد که این اساسنامه مورد اعتراض مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

وی افزود: برای حل این مشکل، مساله به دیوان عدالت اداری ارجاع شد و دیوان به جز یک تبصره ، به نفع دولت رای داد که پس از آن دولت ، اساسنامه را ابلاغ کرد.

محصولی اضافه کرد: سپس مجلس یک ماده واحده را گذراند مبنی بر اینکه دیوان عدالت اداری حق ندارد بعد از اظهار نظر رییس مجلس شورای اسلامی نسبت به قانون ، حکم صادر کند.

وزیر رفاه و تامین اجتماعی تاکید کرد: اینکه این موضوع عطف به ماسبق می شود یا نه ، اطلاع ندارم که در این باره باید حقوقدانان نظر بدهند.

وی تصریح کرد: زمانی که می خواستم متصدی پست وزارت رفاه و تامین اجتماعی شوم، از رییس جمهور خواستم که سازمان تامین اجتماعی زیر نظر این وزارتخانه برگردد که ایشان نیز قبول داشتند.

محصولی با بیان اینکه اخیرا نیز رییس جمهور گفته که نظرش تغییر نکرده و سازمان تامین اجتماعی باید زیر نظر وزارت رفاه برگردد، اظهار داشت: متاسفانه برخی اوقات کارها را سیاسی می کنند و به همین دلیل، بجای اینکه بهره ببریم لطمه می خوریم.

وی تاکید کرد: اکنون این قضیه در حال طی کردن مسیر طبیعی خود است.

وزیر رفاه و تامین اجتماعی در پاسخ به این سووال که چرا در مدت گذشته در این مورد صحبتی نکرده است؟ ، گفت: متاسفانه حاشیه پردازی روی این موضوع زیاد است و بیشتر موارد حاشیه ای مطرح می شود اما متن قضیه همان است که گفتم.

محصولی در رابطه با راهکار های حل این مشکل، افزود: مدل های مختلفی برای حل این موضوع مطرح است که یک راهکار این است که اساسنامه مصوب دولت تغییر نکند اما رییس جمهور به عنوان رییس شورای تامین اجتماعی اختیارات خود را به وزیر رفاه تفویض کند.

وی اضافه کرد: راه حل دوم تغییر اساسنامه است به این صورت که مواد مورد اشکال مجلس شورای اسلامی در اساسنامه مصوب دولت اصلاح شود.

وی همچنین در باره بدهی بیمه های تامین اجتماعی، گفت: متاسفانه سازمان تامین اجتماعی به رغم اینکه دارایی های زیادی دارد اما به لحاظ نقدینگی با مشکل رو برو است و این دلیل تامین اجتماعی بدهی بیمه ای دارد .

محصولی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی برای تهیه نقدینگی یا باید از دولت کمک بگیرد و یا تسهیلات دریافت کند، یادآور شد: در لایحه بودجه سال 89 نیز، بودجه سازمان تامین اجتماعی دو هزار و 500 میلیارد تومان لحاظ شده است .

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد
اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران؛ باید تأمل کرد
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top