تاریخ انتشار: پنجشنبه 1348/10/11 - 03:30
کد خبر: 6679

تحیر انگلیسی ها از انتخابات عراق

صبح روز گذشته مردم سراسر عراق با وجود حملات بمب‌گذاری، خمپاره‌ای و موشکی در سراسر این کشور که از جانب بعثی‌ها و با هدف ایجاد اخلال در انتخابات این کشور صورت گرفته‌ بود، ترس را کنار گذاشتند و با حضور گسترده خود در این انتخابات حیرت غرب و رسانه‌های غربی را برانگیختند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» ، برخلاف انتظار غرب که گمان می‌برد حضور مردم عراق در انتخابات پارلمانی‌ روز گذشته عراق ناچیز باشد، حضور پرشور و گسترده مردم این کشور در انتخابات حیرت غرب و رسانه‌های غربی را برانگیخت.

این حضور گسترده مردم عراق در انتخابات پارلمانی کشورشان، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های انگلیس داشت که از آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

* روزنامه انگلیسی "تایمز " در گزارشی به حضور گسترده مردم عراق در انتخابات پارلمانی این کشور اشاره کرد و عنوان کرد که میلیون‌ها عراقی در مقابل حملات بمب‌گذاری و موشکی مقاومت کردند تا رأی دهند.

تایمز در گزارش خود به خشونت‌های روز گذشته که با هدف ایجاد اخلال در انتخابات پارلمانی عراق در سراسر این کشور به وقوع پیوست اشاره کرد و اینگونه نوشت که علیرغم یک سری انفجار‌هایی که منجر به کشته شدن 38 نفر شد، صف‌های طویلی از مردم عراق در حوزه‌های اخذ رأی این کشور تشکیل شد و حتی این صف‌های طولانی در روستاهای سنی‌نشین عراق که انتخابات پارلمانی 2005 عراق را تحریم کرده بودند نیز مشاهده می‌شد.

این روزنامه انگلیسی به تصور غرب از این انتخابات اشاره کرد و تصریح کرد که غرب در حالی انتخابات عراق را به عنوان یک موفقیت تحسین می‌کند که پیشتر این مقامات نگران مشارکت محدود مردم عراق و عدم توانایی دولت جدید عراق برای تأمین امنیت کافی برای این کشور، بودند. نظامیان آمریکایی عراق را در کمتر از 6 ماه دیگر ترک خواهند کرد.

تایمز پس از مصاحبه با مردم عراق اینگونه نوشت که بیشتر مردم عراق که در انتخابات شرکت کرده بودند تأکید کردند که از حملات بمب‌گذاری و خمپاره‌ای واهمه‌ای ندارند.

*فایننشال تایمز نیز در گزارشی این طور به حضور گسترده مردم اشاره کرد که رأی‌دهندگان عراقی در انتخابات مهم، مقابل بمب‌گذاران ایستادند و مقاومت کردند.

این روزنامه انگلیسی سپس به بمب‌گذاری‌های روز گذشته عراق اشاره کرد و نوشت که انفجار‌های روز گذشته عراق که منجر به کشته شدن حداقل 36 نفر شد در روز مهم انتخابات پارلمانی عراق به وقوع پیوست.

فایننشال تایمز در بخشی از گزارش خود به حضور گسترده مردم عراق اشاره کرد و نوشت که انتخابات روز گذشته، امتحان مهمی برای عراق بود که ثابت کند می‌تواند دستاوردهای امنیتی به وجود آورد و زخم‌های عمیق مردم خود را بهبود بخشد و مشخص کند که پس از عقب نشینی نظامیان آمریکایی چه کسی دولت عراق را اداره خواهد کرد.

* روزنامه ایندیپندنت نیز در تحلیل حضور گسترده مردم عراق در انتخابات پارلمانی، اینگونه نوشت که یکبار دیگر ، یک ملت در میان آتش قدم گذاشت تا دموکراسی خود را به غرب نمایش دهد.

این روزنامه انگلیسی سپس با حضور اضافی غرب در عراق اینگونه نوشت که دموکراسی، زمانی‌که کشورها توسط نظامیان غربی اشغال می‌شوند، به نظر کارساز نمی‌آید.

ایندیپندنت اینگونه ادامه داد: در سال 2005، مردم عراق از میان توفان بمب‌گذاران انتحاری گذشتند و در انتخابات شرکت کردند. روز گذشته نیز مردم عراق از میان توفانی از خمپاره‌ها عبور کردند تا در انتخابات شرکت کنند و بار دیگر به اثبات برسانند که عراق یک کشور دموکرات است. اینبار سنی‌ها نیز در انتخابات شرکت کردند.

*روزنامه انگلیسی گاردین نیز حضور گسترده مردم عراق را اینگونه انعکاس داد که مردم عراق در مقابل حملات ایستادگی کردند تا حضور گسترده‌ای در انتخابات پارلمانی این کشور داشته باشند و تلاش کنند تا فرایند سیاسی را احیا کنند.

این روزنامه اینگونه نوشت که شبه‌نظامیان متعهد شده‌ بودند تا در انتخابات اخلال ایجاد کنند اما حکومت نظامی و تدابیر امنیتی از حملات بمب‌گذاران احتمالی انتحاری جلوگیری کرد.

گاردین، حضور مردم عراق در انتخابات را گسترده دانست و نوشت که علیرغم حملات خمپاره‌ای و انتظارات پایین، مردم عراق به طور گسترده در انتخابات ملی عراق شرکت کردند.

*روزنامه انگلیسی دیلی‌تلگراف نیز اینگونه عنوان کرد که رهبران جهان پس از انتخابات عراق، شجاعت مردم این کشور را تحسین کردند.

این روزنامه انگلیسی اینگونه نوشت که مردم عراق، بمب‌گذاری‌ها و موجی از حملات خمپاره‌ای این کشور را به چالش کشیدند تا این انتخابات رقابتی در تاریخ ملت خود را تکمیل کنند.

دیلی‌تلگراف به تهدید‌های شبه‌نظامیان قبل از انتخابات اشاره کرد و گزارش داد که القاعده هشدار داده بود تا انتخابات را تحریم کنند و مانع از مشارکت مردم در این انتخابات شوند و تأکید کرده بودند که آنهایی که در انتخابات شرکت کنند با سلاح‌های مجاهدین روبرو خواهند شد اما رأی‌دهندگان سنی و شیعه عراقی حضور گسترده‌ای در انتخابات عراقی داشتند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
رسانه‌های عربی: رکورد‌شکنی تولید نفت ایران با وجود تحریم‌‌‌ها ادامه دارد
وزیر ورزش: "خادم‌الرضا" یکی از بهترین‌ نام‌ها برای کاروان المپیک است
بستری شدن ۴ زائر ایرانی در بیمارستان سعودی
آخرین دستور رئیس‌جمهور شهید به وزیر فرهنگ چه بود؟ +فیلم
افزایش ۸۰۰ درصدی وام ودیعه مسکن دانشجویان
احیای بیش از ۸ هزار کارخانه راکد و نیمه‌راکد توسط آیت الله رئیسی
طحان‌ نظیف: تمام مراحل ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری حضوری است
قطعی شدن کاندیداتوری سعید جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری
تعداد شهدای غزه به ۳۵ هزار و ۹۸۴ نفر رسید
بزرگترین عرضه زعفران در بورس فردا سه شنبه انجام می‌شود
بخش صنعت در ۹ ماه سال قبل رشد رشد ۴.۲ درصدی داشت
تامین ۱۰.۱ میلیارد دلار برای واردات در سال جاری
بهرامی : در سال‌های آینده در دروس عمومی چیزی به نام کنکور نداریم
بررسی نامگذاری معبری به نام آیت الله رئیسی
تصمیم خنده آور وزارت بهداشت برای مهار قلیان!
دامنه عمل مردم در جمهوری اسلامی
عراقچی: تهدید هسته‌ای اسرائیل تغییر عقیده ایران در موضوع هسته‌ای را در پی خواهد داشت
مسکن ملی آزادشهر افتتاح شد
سینمای آمریکا هجدهمین نخل طلا را از کن گرفت
خانلری سرپرست دپارتمان پزشکی فدراسیون فوتبال شد
عضو شورای شهر: پرداختن به کار مردم به دور از اختلافات
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top