تاریخ انتشار: پنجشنبه 1348/10/11 - 03:30
کد خبر: 6696

گواهینامه تخصصی ازدواج اجباری می شود

محسن زنگنه با اشاره به افتتاح سامانه الکترونیک ازدواج با عنوان «ساج» در هفته آینده گفت: با راه‌اندازی سامانه الکترونیکی ازدواج، به جوانانی که این دوره‌ها را با موفقیت طی کنند، گواهینامه تخصصی «ازدواج» اعطا‌ می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» ،رئیس سازمان جوانان استان تهران از صدور گواهینامه تخصصی «ازدواج» برای خواستگاری خبر داد.

وی متذکر شد: به دنبال این هستیم که تا 2 سال آینده اگر پسری به خواستگاری دختری رفت، دخترخانم «به شرطی» جواب بدهد که خواستگار این دوره‌ها را گذرانده باشد.

وی با بیان این‌که این گواهینامه به این‌ معناست که جوانان الفبای زندگی را می‌دانند و درک متقابل از یکدیگر دارند، اظهار داشت: با توجه به برگزاری جشنواره مطلع عشق و فعالان ازدواج در آذر سال گذشته براساس پیشنهاد تعدادی از اساتید به رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه در حوزه ازدواج جوانان نیاز به آموزش وجود دارد‌ و با توجه به اینکه طلاق‌هایی که صورت می‌گیرد و سازمانی نیز متولی امر ازدواج نیست، این نیاز دیده شد.

زنگنه در ادامه افزود: جوانان با اطلاعات بسیار اندک ازدواج می‌کنند و آموزش‌های لازم را نمی‌بینند بنابراین رئیس‌جمهور پیشنهاد داد که همه دستگاه‌ها و سازمان ملی جوانان متولی این امر شوند؛ به این ترتیب جرقه این کار زده شد.

وی با اشاره به اینکه 40 نفر از اساتید برجسته کشور در حوزه مشاوره به عنوان اعضای هیئت علمی این سامانه انتخاب شده‌اند، گفت: 5/24 میلیون جوان در کشور وجود دارد که حدود 13 میلیون جوان در سن ازدواج در کشور وجود دارد و با این حجم جمعیتی ناگزیر شدیم تا از طریق آموزش‌های از راه دور برنامه‌هایی را آغاز کنیم.

زنگنه تصریح کرد: از این تعداد همه می‌توانند در این سامانه که شبیه دانشگاه مجازی اقدام می‌کند، ثبت‌نام کنند.

وی همچنین تصریح کرد: این سامانه آموزشی دارای سه دوره مختلف آموزشی قبل از ازدواج، مهارت‌های حین ازدواج و پس از ازدواج را شامل می‌شود.

زنگنه با اشاره به اینکه درصد طلاق‌هایی که در دو سال اول زندگی صورت می‌گیرد قابل ملاحظه هستند، تصریح کرد: این دوره‌ها می‌تواند بسیار کارساز باشد و محدودیتی برای شرکت افراد در این دوره‌ها وجود ندارد.

وی همچنین اظهار داشت: در پایان هر هفته آزمونی از متقاضیان گرفته می‌شود و سپس پس از پایان دوره که حدود 3 ماه است، کسانی که موفق شوند گواهینامه معتبر دریافت می‌کنند.

رئیس سازمان جوانان استان تهران تأکید کرد: به دنبال مدرک‌گرایی نیستیم با توجه به اینکه در حال حاضر رشته‌های در زمینه خانواده در قالب دوره‌های پودمانی ارائه می‌شود و افراد بعضاً ‌به دنبال کسب مدرک هستند.

وی ادامه داد: با ارائه این دوره‌ها به دنبال افزایش سطح اطلاعات جوانان در زمینه ازدواج هستیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top