تاریخ انتشار: 28 تیر 1388 - 00:00:00
کد خبر: 724

نامه رئیس سازمان زندانها به مشایی

خانواده های زندانیان را بخشی از محرومترین و مظلومترین اقشار جامعه خواند و تصریح کرد: از دیدگاه ما ، فرزندان بی سرپرست و مادران آنان ، جزو قربانیان اصلی جرم هستند چراکه در پس به زندان افتادن سرپرست خود، تمامی بار و مسئولیت خانواده را به تنهایی بدوش می کشند.

خبرنامه دانشجویان ایران:رئیس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی گفت: طی نامه ای از ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خواسته ایم این سازمان نیز بر حسب توانایی و امکانات خود در جهت حمایت از قشر مظلوم خانواده های زندانیان وارد میدان گردد.

علی اکبر یساقی در گفتگو با «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل ازمهر، خانواده های زندانیان را بخشی از محرومترین و مظلومترین اقشار جامعه خواند و تصریح کرد: از دیدگاه ما ، فرزندان بی سرپرست و مادران آنان ، جزو قربانیان اصلی جرم هستند چراکه در پس به زندان افتادن سرپرست خود، تمامی بار و مسئولیت خانواده را به تنهایی بدوش می کشند.

بر اساس قانون برنامه چهارم توسعه، سازمان زندانها مکلف شده تا از طریق انجمنهای حمایت از زندانیان و سایر موسسات و تشکلهای مردمی ، کلیه خانواده های زندانیان نیازمند و همچنین معدومین را تحت پوشش قرار دهد.

در برنامه سوم توسعه و در راستای حمایت از خانواده زندانیان پیش بینی شده تا 100 درصد خانواده های زندانیان نیازمند تحت پوشش حمایتی قرار گیرند. این در حالی است که تا کنون این امر فقط برای 23 الی 25 درصد محقق شده است.

این در حالی است که بررسی وضعیت خانوادگی و اقتصادی زندانیان نشان می دهد از 145 هزار زندانی که در زندانهای کشور بسر می برند در حدود 30 هزار نفر از نظر اقتصادی ضعیف و نیازمند هستند.

رئیس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی در ادامه گفتگو با«خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از مهر، با تاکید بر حمایت قاطع و جدی از خانواده های زندانیان اظهار داشت : خانواده های زندانیان به عنوان اقشاری مظلوم و ضعیف از یک سو از جامعه طرد می شوند و از سوی دیگر انگ خانواده زندانی بودن بر آنها می چسبانند و در چنین وضعیتی است که این خانواده ها دچار فروپاشی می شوند و می طلبد آنان را در چنین شرایطی مورد حمایت جدی قرار دهیم.

یساقی، عدم حمایت جدی از خانواده های زندانیان را عاملی در جهت پناه بردن این قشر به دامن جرم و مجرمان حرفه ای عنوان کرد و افزود : پناه بردن این قشر به جرم و جنایت ، فاجعه ای بزرگی است که متاسفانه در جامعه ما در حال رخ دادن است.

طی نامه ای از ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خواسته ایم این سازمان نیز بر حسب توانایی و امکانات خود در جهت حمایت از قشر مظلوم خانواده های زندانیان وارد عمل شوند|
ساقی

رئیس سازمان زندانها، حفظ کرامت و تکریم خانواده های زندانیان را مهم توصیف کرد و افزود : حرمت گذاری به این قشر و حفظ کرامت آنها می تواند عقده های فرو خودره را بگشاید و ریشه کینه و انتقام جویی و بدبینی به نظام جمهوری اسلامی را در آنان بخشکاند و به جای آن همبستگی اجتماعی ، مهر ، عطوفت ، همدلی و وفاداری به جمهوری اسلامی را بنشاند.

یساقی در ادامه گفت : طی نامه ای از ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خواسته ایم این سازمان نیز بر حسب توانایی و امکانات خود در جهت حمایت از قشر مظلوم خانواده های زندانیان وارد میدان گردد.

رئیس سازمان زندانها، خاطر نشان کرد: از سازمان میراث فرهنگی درخواست شده با ارائه کارت رایگان ، زمینه بازدید خانواده های زندانیان از موزه ها فراهم شود تا قدمی در راستای توجه به این قشر باشد.

به گفته یساقی، عزت و شخصیت همسران و فرزندان کسانی که به هر دلیلی راهی زندان شده اند نباید مخشدوش گردد چراکه این امر بدور از ارزشهای انسانی و اسلامی است.

رئیس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی تاکید کرد: بروز احساسات و عواطف روسای دستگاهها و مردم به طور حتم موجب آرامش روحی و روانی زندانیان و خانواده های آنان خواهد شد بنابراین می طلبد در این اقدام خیر همه وارد عمل شویم و این وظیفه نظام اسلامی است که از این قشر حمایت و پشتبانی کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top