تاریخ انتشار: 02 مرداد 1388 - 00:00:00
کد خبر: 797

تمیز اما کثیف

در مورد سفرهای خارجی نمایندگان، معمولاً مسوولان مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران اطلاعات نمی‌دهند و سفر اخیر تعدادی از نمایندگان به آفریقای جنوبی به عنوان مهمان شرکت ایرانسل نیز پس از پیگیری و سماجت یک خبرنگار جسور، افشا و به رسانه‌ها کشده شد و چه بسا برخی از سفرهای خارجی که به دعوت شرکت‌هایی دیگر انجام می‌شود که هیچگاه افکار عمومی از انجام آن و فواید آنها برای مجلس و کشور مطلع نشده و نمی‌شوند.

خبرنامه دانشجویان ایران:الف/  در تعطیلات اخیر مجلس شورای اسلامی تعدادی از نمایندگان به هزینه شرکت نیمه دولتی ایرانسل به آفریقای جنوبی سفر کردند تا از زیرساخت‌های مخابراتی آن کشور بازدید کنند.

در مورد سفرهای خارجی نمایندگان، معمولاً مسوولان مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران اطلاعات نمی‌دهند و سفر اخیر تعدادی از نمایندگان به آفریقای جنوبی به عنوان مهمان شرکت ایرانسل نیز پس از پیگیری و سماجت یک خبرنگار جسور، افشا و به رسانه‌ها کشده شد و چه بسا برخی از سفرهای خارجی که به دعوت شرکت‌هایی دیگر انجام می‌شود که هیچگاه افکار عمومی از انجام آن و فواید آنها برای مجلس و کشور مطلع نشده و نمی‌شوند.

هر چند شان بسیاری از نمایندگان بالاتر از این است که در این قبیل سفرها نمک‌گیر میزبان خود شوند و بخواهند بعدها در رای‌گیری‌ها و تصمیمات قانون‌گذاری و نظارت جبران کنند اما شواهد متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد برخی مسوولان دولتی و حتی افراد پولدار بخش خصوصی تلاش داشته‌اند تا با پرداخت وجوه به نمایندگان، رای آنها را به نفع خود تصاحب کنند. اقدام معاونت حقوقی و مجلس رییس جمهور در اهدای چک‌های 5 میلیونی به برخی نمایندگان به بهانه تعمیر مساجد حوزه‌های انتخابیه (!) در ایام قبل از استیضاح آقای کردان در سال 87 و یا پرداخت وجه نقد به رییس‌ مجلس ششم و بردن تعدادی از نمایندگان آن دوره به سفر دبی و تقدیم هدایا در آن سفر از سوی شهرام جزایری و متعاقب آن مصوبه مجلس ششم در تکلیف به بانک‌ها برای پرداخت راحت‌تر تسهیلات به متقاضیان مثل شهرام جزایری، نمونه‌های مشهوری از تلاش برخی دولتمردان و ثروتمندان پرنفوذ برای تحت نفوذ درآوردن نمایندگان مجلس است.

چهار سال پیش تعدادی از نمایندگان مجلس هفتم برای پیشگیری و منع دولتمردان و ثروتمندان در تطمیع نمایندگان، طرح «حفظ منزلت مجلس» را تهیه و تقدیم کردند. اگر این طرح قانونی به تصویب می‌رسید، نمایندگان دیگر اجازه نداشتند در سفرهای کاری یا تفریحی مهمان شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی شوند و حق دریافت هیچ‌گونه هدیه به هیچ عنوان و بهانه‌ای هم نداشتند. ضمناً هیات رییسه مجلس هم مکلف بود کلیه هزینه‌های انجام صحیح و کامل وظایف نمایندگی (از جمله هزینه‌های سفر نمایندگان) را پرداخت کند.

طرح حفظ منزلت مجلس در دوره هفتم تقدیم و اعلام وصول شد اما به دلیل مخالفت تعدادی از چهره‌های پرنفوذ هیچگاه مطرح نشد و در دوره هشتم هم به دلیل افزایش قدرت همان افراد پرنفوذ، حتی تقدیم هم نشده است.

تلاش برخی دولتمردان و ثروتمندان برای اعمال نفوذ در نمایندگان واقعیتی تلخ است که «واقعیت» دارد. این تلاش‌ها هر چند همیشه در پوشش و ظاهری تمیز و بعضاً‌ مذهبی (مانند کمک به مساجد یا کمک به ایتام) انجام می‌شود اما باطنی به شدت کثیف، آلوده و مشمئز کننده دارد و تلاش مرتکبان آن در توجیه ردوبدل شدن این پولها هدیه‌‌ها و هزینه‌های سفرها معمولاً برای افکار عمومی اقناع کننده نبوده و نیست.

در مورد سفر اخیر برخی نمایندگان عضو کمیته مخابرات مجلس به آفریقای جنوبی برای بازدید از امکانات و تاسیسات مخابراتی آن کشور، شرکت میزبان (ایرانسل) در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که این سفر به درخواست معاونت مجلس وزارت ارتباطات انجام پذیرفته است که در این صورت باید گفت چشم ما روشن! و عذر بدتر از گناه.

وزارت ارتباطات که باید ناظر بر عملکرد و خدمات ایرانسل باشد، از این شرکت خواسته تا نمایندگان مجلس را که باید ناظر بر عملکرد وزارت ارتباطات باشند، به سفر خارجی ببرد! چشم ملت روشن.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
افزایش رای نظرسنجی توییتر
آموزش تکمیل فرم DS-۲۶۰ برای برندگان لاتاری
انهدام باند خواهر و برادری سرقت در تهران
مزایا و راهنمای خرید باربیکیو ذغالی +نکات مهم خرید
پشت پرده حمایت رسانه‌ای از جنایات صهیونیست‌ها
تقویت روابط تجاری ایران و کره جنوبی
گاردین: هدف نتانیاهو اساسا غیرواقعی است
آستین: ده‌ها میلیارد دلار به اسرائیل کمک کردیم
فریاد صهیونیست‌های کودک کش از آدم کشی آمریکا بلند شد!
فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور» بازداشت شد
برنامه‌های مختلف رادیو در جشن میلاد حضرت معصومه (س)
ون‌های مسافربر نمایشگاه کتاب نونوار شدند
اسامی ۱۴ بازیکن تیم ملی والیبال جوانان در لیگ ملت‌های آسیای مرکزی اعلام شد
ستاره والیبال ایران همه را سورپرایز کرد!
وزیر ارتباطات: گوشی ایرانی باید توانایی رقابت با نمونه خارجی را داشته باشد
رونمایی از ۴ عنوان کتاب جدید ارتش
اسامی ۲۲ حوزه‌ برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس
سازمان جهانی بهداشت: بیش از ۱ میلیون فلسطینی در خطر هستند
نگاهی که میخواهد زن را از نقش آفرینی در جامعه جدا کند قبول نداریم
سقوط جت اف-۱۶ آمریکایی نوسازی شده در فرودگاه سنگاپور
معاون وزیر خارجه تاجیکستان خواستار افزایش حجم مبادلات اقتصادی با ایران شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top