تاریخ انتشار: 00 00 0000 - 00:00:00
کد خبر: 860

براساس یک نظر سنجی 90 در صد داوطلبان با بومی گزینی موافقند

ابراهیم خدایی در نشست مطبوعاتی که صبح امروز (چهارشنبه) در محل سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران تصریح کرد: آزمون کنکور سراسری امسال در امنیت کامل برگزار شد و یک میلیون و 399 هزار نفر متقاضی کنکور سراسری بودند که از این تعداد یک میلیون و 227 هزار نفر در جلسه حاضر شدند.

خبرنامه دانشجویان ایران:معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد : براساس یک نظر سنجی که توسط سازمان سنجش برگزارشد و یک میلیون و 200 هزار نفر در آن شرکت کردند، 90 درصد داوطلبان موافق بودند که رشته مورد علاقه شان را در محل اقامت خود ادامه دهند.

به گزارش«خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل ازبرنا،ابراهیم خدایی در نشست مطبوعاتی که صبح امروز (چهارشنبه) در محل سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران تصریح کرد: آزمون کنکور سراسری امسال در امنیت کامل برگزار شد و یک میلیون و 399 هزار نفر متقاضی کنکور سراسری بودند که از این تعداد یک میلیون و 227 هزار نفر در جلسه حاضر شدند.

وی با بیان این مطلب 996 هزار و 722 نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند تصریح کرد : 248 هزار نفر در گروه آزمایشی علوم ریاضی ، 350 هزار نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی ، 367 هزارنفر در گروه آزمایشی علوم انسانی، 39 هزار نفر در گروه آزمایشی هنر و 93 هزار نفر در گروه آزمایشی زبان خارجی مجاز به انتخاب رشته شدند.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش و آموزش کشور تصریح کرد: از تعداد 996 هزار و 722 نفر که مجاز به انتخاب رشته شده اند، 620 هزار نفر خانم و 375 هزار نفر آقا هستند .

وی تصریح کرد: بعد از اعلام نتایج با فاصله یک یا دو روز که برای مطالعه کارنامه در نظر گرفته شده است سیستم انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش فعال می شود، 250 کد رشته محل در این سیستم به داوطلبان پیشنهاد شده است، این سیستم دقیق ترین از نوع خود در کشور است و با استفاده از تمام اطلاعات راهنمایی بیشتری نسبت به سال گذشته ارائه می کند.

خدایی تصریح کرد : امسال تمهیداتی ایجاد شده تا اگر داوطلبان علاقمند هستند دوره های روزانه یا شبانه رشته ها را ببیند رشته های دوره روزانه برای آنان تنظیم شده است، داوطلبان اگر علاقمند هستند بر اساس استان انتخاب رشته کنند تا سه استان داوطلب می تواند رشته های مورد علاقه خود را مشاهده کند و داوطلب تا 5 بار می تواند وارد سیستم شود.

وی ادامه داد:سیستم بومی گزینی امسال بر اساس آخرین مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به دو صورت در سیستم آمده است، اول مصوبات در خصوص 13 رشته پر متقاضی و دوم ضوابطی که برای سایر رشته ها لحاظ شده است .و برای هر دو مدل مثال هایی آورده شده است .

معاون فنی و آماتری سازمان سنجش آموزش کشور به نتایج نظر سنجی که در زمان کنکور انجام گرفته اشاره کرد و گفت : در این نظر سنجی یک میلیون و 200 هزار نفر شرکت کردند، سوال اول این نظرسنجی این بود که کیفیت اطلاع رسانی سازمان سنجش را چگونه ارزیابی می کنید که 95 درصد آن را خوب و خیلی خوب ارزیابی کردند .

وی تصریح کرد : سوال دوم این بود که چگونه انتخاب رشته کردند، 21 درصد از منزل ، 3/16 از مراکز پستی ، 5/55 از کافی نت ها و 7 درصد از سایر مراکز و فرهنگ سراها استفاده کرده بودند.

خدایی تصریح کرد : براساس این نظر سنجی 87 درصد از کیفیت حوزه ها اظهار رضایت کرده و 90 درصد نیز موافقت خود را برای تحصیل در رشته مورد علاقه و در محل اقامت خود اعلام کردند همچنین، 75 درصد نیز موافق بودندکه کل آزمون های آزاد، پیام نور، سراسری، فراگیر، علمی کاربردی به صورت متمرکز برگزار شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top