تاریخ انتشار: 19 اسفند 1392 - 15:53:53
کد خبر: 122988

حراست دانشگاه یاسوج: در دانشگاه تجمع نکنید، شهر را به آشوب بکشید!

خبرنامه دانشجویان ایران: چندی پیش حاشیه هایی از برگزاری یک شب شعر در دانشگاه یاسوج خبر ساز شد.(اینجا)

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این اقدامات تا جائی بود که دستگاه قضایی ناچار شد به مسئله ورود و ماجرای فردی که اظهاراتش موجبات اعتراض دانشجویان را فراهم کرده بود را بررسی کند.

اما در دو روز گذشته حدود 50 نفر در اعتراض به اجرای حکم قضایی «ح.م» دانشجوی تعلیقی ورودی سال 88 این دانشگاه به برپایی تجمع می پردازند.

«ح.م» شامگاه یکشنبه 27 بهمن ماه در مراسمی با عنوان «شب شعر انقلاب» از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه یاسوج در سالن شهید چمران دانشکده علوم پایه این دانشگاه برگزار گردید؛ اقدام به قرائت دکلمه ای ساختار شکنانه کرد و در حالی که دانشجویان به این مسئله معترض شدند اما سکوت مطلق مسئولان دانشگاه تا پایان سخنان وی در جای خود قابل تأمل بود.

سخنان این دانشجوی تعلیقی آن قدر توهین آمیز بود که باعث گردید دکتر «سید فردین تقی زاده» (معاون اداری و مالی دانشگاه) به عنوان تنها مسئول حاضر در مراسم در حالیکه سرپرست دانشگاه و دیگر مسئولین فرهنگی نیز در مراسم حاضر بودند، ضمن اعتراض به این سخنان هتاکانه، خواستار جلوگیری از ادامه این برنامه می شود که این اعتراضات باعث مجادله لفظی میان وی و دکتر «یوسف نیکروز» (معاون فرهنگی دانشگاه) در سالن برگزاری مراسم گردید. و حتی تعدادی از دانشجویان که دیدند مراسم شب شعر انقلاب به محفل ضدانقلاب تبدیل شده است با حضور در اتاق فرمان سالن اقدام به قطع سیستم صوتی برای مدت کوتاهی کنند که با اخراج آنها از سالن، برگزاری مراسم ادامه می یابد.

اما حال که فرد مذکور به دلیل این اهانت ها در روز سه شنبه 13 اسفندماه دستگیر گردیده، کمتر از 50 نفر قصد دارند تا نظرشان را بر جمعیت گسترده دانشجویان این دانشگاه غالب کرده و با تجمع در محوطه دانشگاه مانع از تنبیه فرد هتاک شوند.

از نکات قابل توجه در اولین روز این تجمع، حضور «باقری» (سرپرست حراست دانشگاه یاسوج) در جمع تعداد محدود تجمع کنندگان است و اعلام می کند که به نمایندگی از سرپرست دانشگاه آمده است.

وی با بیان اینکه تجمع شما به ضرر سرپرست جدید دانشگاه تمام خواهد شد؛ گفت: "این تجمع باعث سوء استفاده عده ای خواهد شد که با مدیریت ایشان مخالف هستند و برای این افراد خوراک تبلیغاتی مناسبی ایجاد می کند. ایشان با شما همراه و همسو است؛ این تجمع زمانی معنادار است که ریاست با شما هماهنگی نداشته باشد؛ حال آنکه مدیریت، مسائل شما را درک می کند پس برای اظهار نظر و طرح دیدگاه های خود بهتر است به سوی مراجع دیگری همچون استانداری و جای دیگر رفته و در صورت لزوم آنجا تجمع کنید".

این سخنان مسئول حراست دانشگاه باعث می گردد تا اغتشاش گران با هدایت فردی به نام «ب.ج» در دومین روز از تجمع پلاکاردهایی با مضامینی همچون: «جناب آقای دکتر رمضانی ریاست محترم دانشگاه، از تلاش های بی منت و بی وقفه شما برای آزادی ح سپاسگزاریم.» در دست گرفته و خواستار آزادی دوستشان شوند.

این نحوه اعتراض حمایت گونه! باعث شد تعدادی از دانشجویان تجمع کننده نسبت به حاشیه رفتن موضوع اصلی تجمع از اعتراض به دستگیری «ح م» به حمایت از مسئولین دانشگاه علی الخصوص سرپرست دانشگاه توسط سخنرانان تجمع اعتراض کرده و اعلام می کردند: "قدری هم به خود دانشجوی دستگیر شده بپردازید".

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مجری مشهور صداوسیما کفن‌پوش شد +فیلم
غرفه یمن در نمایشگاه کتاب تهران افتتاح شد
باغ فتح آباد +عکس
عیادت خنده‌دار از استاد قرائتی +فیلم
انتخابات در ۸ حوزه الکترونیک برگزار می‌شود+فیلم
موتورسواری نوجوانان قانونی شد؟
خاطره جالب یکی از مدیران سابق بهشت زهرا +فیلم
باشگاه استقلال محکوم شد
تولید یک داروی مهم برای نخستین بار در کشور +جزئیات
پنتاگون هم توقف ارسال تسلیحات به تل‌آویو را تایید کرد
شعار «مرگ بر اسراییل» به زبان فارسی اسم رمز جهانی شد
بیانیه جبهه پایداری انقلاب اسلامی جهت دعوت مردم در دومین دوره انتخابات مجلس
تحویل ۲۴۰ هزار واحد باقی‌مانده مسکن مهر
۲۰۰ ماموریت جاسوسی بر فراز غزه توسط انگلیسی‌ها
کاهش صادرات گاز در سال گذشته
هدف قرار گرفتن سه کشتی اسرائیلی
دور جدید مذاکرات ایران و آمریکا در راه است؟
واگذاری بیش از ۷۰۰۰ مسکن و زمین به مردم قم
توقیف شناورهای حامل سوخت قاچاق در سواحل مکران
خط قرمز سازمان غذا و دارو در محصولات غذایی
بانوی ایرانی ناظر دیدار فینال جام باشگاه‌های فوتبال آسیا شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top