تاریخ انتشار: 24 اسفند 1392 - 10:23:09
کد خبر: 123514

عضو شورای موسوم به احیای انجمن های اسلامی پناهنده کومله شد

یکی از دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان ضمن خروج غیرقانونی از مرزهای غربی کشور به کمپ گروهک تروریستی «کومله» در کردستان عراق پناهنده شده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: یکی از اعضای شورای احیای انجمن های اسلامی دانشجویان به کمپ گروهک "کومله" پناهنده شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یکی از دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان ضمن خروج غیرقانونی از مرزهای غربی کشور به کمپ گروهک تروریستی «کومله» در کردستان عراق پناهنده شده است.

«الف.ب» (دانشجوی رشته علوم اجتماعی ورودی 91) به همراه سه نفر از دیگر دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان طی نیمسال تحصیلی گذشته ضمن ارتباط با دو تن از فارغ التحصیلان همسو با طیف علامه دانشگاه به نام های «س. ح» و «الف.ن» قصد احیای انجمن اسلامی جعلی دانشجویان را داشتند. این افراد در حالی از مدعیان شورای احیای انجمن اسلامی در این دانشگاه بودند که دانشگاه بوعلی سینا همدان دارای تشکل "انجمن اسلامی دانشجویان" می باشد.

این گروه گردانندگان نشریه "امروز" در دانشگاه بوعلی سینا همدان هستند، که بعضاً مواضع ساختار شکنانه شان را در قالب این نشریه به ظهور و بروز می رسانند.

این نشریه دانشجویی اخیراً در مطلبی با عنوان «پیش به سوی دموکراتیزاسیون» با انتشار یادداشتی در خصوص تاریخچه دفتر تحکیم وحدت طی سال های 76 به بعد، ضمن تحریف تاریخچه تحکیم، با طرفداری از طیف تندرو و رادیکال علامه، بدون اشاره به انحرافات مذهبی و سیاسی مجموعه مذکور، خواهان احیای این جریان در دولت یازدهم در دانشگاه شده بود.

این جریان پس ازصحبتهای عضو سازمان منحله مشارکت، سعید رضوی فقیه اگرچه در موضع انفعال قرار گرفته بود، اما نتوانست رابطه قبلی خود با این عضو افراطی سازمان منحله مشارکت را منکر شود.

سعید رضوی فقیه مدتی پیش در نشست فصلی اصلاح طلبان گفته بود: "این حکومت علوی، امروز میثم تمارش بابک زنجانی و مالک اشترش هم سعید مرتضوی است، پس اگر ما حکومت اموی تأسیس می‌کردیم قرار بود با چه کسانی مواجه بشویم!؟"

آقاجری- رضوی فقیه

اظهارات اخیر سعید رضوی فقیه عضو سابق دفتر تحکیم وحدت و سخنگوی ستاد مهدی کروبی در انتخابات ریاست جمهوری دهم که در آن با توهین به مقامات عالی رتبه نظام، جمهوری اسلامی را حکومت فردی و دیکتاتوری نامیده بود، التهاباتی را در همدان به وجود آورد. پس از این اظهارات مردم همدان در اجتماعی عظیم در آستانه امام زاده عبدالله همدان گردهم آمده و این سخنان را محکوم کردند. (ایـنـجـا)

پس از این واکنش ها و از جمله موضع آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید که گفته بود؛ "این مسئله از آقاجری هم بزرگتر است"، دادستانی همدان علیه رضوی فقیه اعلام جرم کرد. پیش از اعلام جرم دادستان، دانشجویان در مطالبه ای از دادستانی خواسته بودند که به این قضیه رسیدگی کند. (ایـنـجـا)

اما همکاری های مستمر اعضای شورای جعلی احیای انجمن های اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی با گردانندگان اصلی این مجموعه که از اعضای سابق طیف علامه انجمن های اسلامی بودند و اکثرشان فارغ التحصیل شده اند، به گونه ای است که در سلسله جلسات اعضای این گروه با حلقه اصلاح طلبانی چون هادی خامنه ای، عبدالله نوری، محسن آرمین، موسوی لاری و چهره هایی چون سیدمحمد خاتمی و اکبر هاشمی رفسنجانی شرکت می کردند. بر اساس برخی گزارش ها سعید رضوی فقیه تا پیش از دستگیری از برنامه ریزان و مشورت دهندگان به این شورا بوده است.

اگرچه برخی اخبار رسیده از درگیری های شدید درونی در شورای جعلی احیای انجمن های اسلامی حکایت دارد، اما این گروه همچنان مورد حمایت برخی از مسوولین فعلی وزارت علوم است. شنیده شده است، در یکی از جلسات این شورا که در ساختمان میدان آرژانتین برگزار شده است، طیف نزدیک به حزب منحله مشارکت، از برخی رفتارهای دولت به شدت انتقاد کرده و آنها را منافی با آرمانهای اصلاحات تلقی می کنند. این جریان روحانی را پلی برای رسیدن به اهداف خویش می بیند و هیچگونه تعلق گفتمانی با وی احساس نمی کند. چنانچه اصغرزاده و پورنجاتی از فعالین اصلاح طلب در اظهار نظرهای جداگانه دولت روحانی را "رحم اجاره ای اصلاح طلبان" و " فاقد هرگونه پایگاه اجتماعی" قلمداد کرده بودند.

با همه جلساتی که پدرخوانده های شورای احیا با اعضای فعلی آن برگزار می کنند، اما دودستگی های درون این مجموعه که فاقد بدنه اجتماعی در دانشگاه هاست، همچنان ادامه دارد. این مجموعه عملا غیر قانونی است اما همچنان با حمایت برخی از اصلاح طلبان که به واسطه تغییرات جدید در وزارت علوم، در آنجا سمت گرفته اند، جلساتی را برگزار می کنند.

رفتارهای اخیر وزارت علوم در حمایت از چهره های تندرو و انتصاب برخی از آنها به عنوان رییس دانشگاه و انتصاب در برخی معاونت ها در حالی صورت می گیرد که با انتقاد و اعلام نگرانی مراجع همراه بوده است. چنانچه در سفر اخیر فرجی دانا به قم، که از آن به "سفر ناکام" تعبیر می کنند، مراجعی چون آیت الله مکارم شیرازی، سبحانی و نوری همدانی  حاضر به دیدار با وی نشدند. (ایـنـجـا)

آیت الله مکارم درباره رضایت ندادن به دیدار با فرجی دانا گفت: "دیدار با وزیر به معنای تایید عزل و نصب‌‌ها بود و به همین دلیل ‏در پیشگاه خداوند مسئول می‌بودم به همین دلیل دیدار را نپذیرفتم."

پیش از این فرجی دانا از مجلس به خاطر برخی انتصابات و مسائل دیگر کارت زرد گرفته بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
عالمی، یک امضا تا سرپرستی استقلال
نسل طلایی و رایگان رئال!
روسای برتر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی معرفی شدند
تامین ۱۴۷ میلیارد تومان بودجه حمایت از دانشجویان خارجی
افزایش تسهیلات ‌دهی به تواید در گرو نظارت مستمر بر بانک‌ها
اعلام زمان نتایج قرعه‌کشی خودروهای وارداتی
کناره‌گیری بایدن از انتخابات قیمت نفت را بالا برد
نرخ بیکاری با ۲.۵ میلیون اشتغال کاهش یافت
سلیمی: قانون نظارت بر رفتار نمایندگان باید هر چه سریع‌تر اصلاح شود
هشدار جدی به مشترکان پرمصرف برق
۳ نکته در مورد انصراف بایدن از رقابت‌های انتخاباتی
نتیجه نهایی آزمون حوزه‌های علمیه خواهران شهریور اعلام می‌شود
تصمیم کارگروه علمی ویژه اعتراضات آزمون دستیاری پزشکی اعلام شد
تکلیفی به نام «وحدت»
واکنش زاکانی به تهدید اعضای شورای شهر +فیلم
طحان‌نظیف: با تنفیذ حکم ریاست‌ جمهوری اقدامات او اعتبار شرعی و قانونی پیدا می‌کند
برنامه‌ریزی نتانیاهو برای دیدار با ترامپ
دیدار با رهبری پس از ۱۳ سال +فیلم
قدردانی دانشجویان کشور از اقدام شجاعانه یمنی‌ها علیه رژیم صهیونیستی
نگاهداری: بیانات رهبر انقلاب دمی دیگر بر کالبد مرکز پژوهش‌های مجلس است
اینفوگرافیک/ جزئیات زمان فروش ارز اربعین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top