تاریخ انتشار: 01 اردیبهشت 1393 - 13:35:45
کد خبر: 126944

توسط افراطیون در دانشگاه های چمران اهواز و بوعلی همدان رخ داد؛

اهانت به آیات عظام مکارم شیرازی، مصباح یزدی و موج جدید توهین به علما

خبرنامه دانشجویان ایران: از هنگام روی کار آمدن دولت جدید، نگرانی هایی مبنی بر حضور افراطی ها در دانشگاه به گوش می رسید که قصد دارند با استفاده از فضای جدید به وجود آمده، مقاصد سیاسی خود را دنبال کنند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این نگرانی ها ابتدا به سبب انتخاب مدیرانی بود که سابقه عملکردشان، چنین فضایی را نوید می داد اما اکنون پس از گذشت چند ماه از شروع کار دولت، نشانه های رفتارهای افراطی و ساختار شکن در دانشگاه ها ظهور و بروز کرده است.

هنوز زمان زیادی از طرح شعارهای حمایتی از فتنه گران در مراسم هایی چون 16 آذر امسال در برخی دانشگاه ها نمی گذرد که نمایشی زننده از حامیان فتنه در مراسم جشن هسته ای دانشگاه امیرکبیر و سخنرانی دکتر عارف در دانشگاه فردوسی اجرا شد.

از سوی دیگر باب اهانت و توهین به برخی مراجع عظام و علمای دینی نیز در برخی نشریات سیاسی در دانشگاه ها دیده شده است.

خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کسب اطلاع کرد اخیرا نشریه ای که چندی پیش یکی از اعضای منتسب به آن، به گروهک تروریستی کومله پیوست(اینجا) در اقدامی تامل برانگیز که یادآور هتک حرمت علما در نشریات زنجیره ای ایام اصلاحات است، به علامه مصباح توهین کرد.

گردانندگان نشریه "امروز" در دانشگاه بوعلی همدان، که بعضا مواضع ساختار شکنانه شان را در قالب این نشریه به ظهور و بروز می رسانند این بار به علامه مصباح حمله کرده و وی را تئوریسین افراط و خشونت(!) نامیدند.

نویسنده این یادداشت موهن مدعی شد: یاران و همراهان امام کنار رفته اند و کسانی که هیچ وقت اما را درک نکرده اند مفسر انقلاب شده اند... چه شده است که دلسوزان انقلاب که بهترین سالهای خود را صرف مبارزه کرده اند و به زندان رفته اند، به حاشیه و حصر رانده شده و عده ای متحجر و مقدس نما صاحب انقلاب شده اند... و تفکرات جاهلان صدر اسلام را تبلیغ می کنند و مردم سالاری را که از اصول غیرقابل انکار انقلاب است را انکار می کنند.

همچنین یادداشت دیگری در این نشریه می نویسد: آیت الله مصباح یزدی به احتمال زیاد به جمهوری اسلامی نیز اعتقادی ندارد!

حمله به ساحت علما البته در ماه های اخیر مسبوق به سابقه است.

به نظر می رسد جریان مذکور پس از صحبتهای عضو سازمان منحله مشارکت، سعید رضوی فقیه جان گرفته است.

سعید رضوی فقیه مدتی پیش در نشست فصلی اصلاح طلبان گفته بود:  "این حکومت علوی، امروز میثم تمارش بابک زنجانی و مالک اشترش هم سعید مرتضوی است، پس اگر ما حکومت اموی تأسیس می‌کردیم قرار بود با چه کسانی مواجه بشویم!؟"

اظهارات سعید رضوی فقیه عضو سابق دفتر تحکیم وحدت و سخنگوی ستاد مهدی کروبی در انتخابات ریاست جمهوری دهم که در آن با توهین به مقامات عالی رتبه نظام، جمهوری اسلامی را حکومت فردی و دیکتاتوری نامیده بود، التهاباتی را در همدان به وجود آورد.

چندی پیش نیز دبیر انجمن مدرسین دانشگاه شهید چمران اهواز که اخیراً به سبب حضور سرپرست جدید، به سمت مدیر حوزه ریاست دانشگاه منصوب شده است در نامه ای به آیت الله مکارم شیرازی معترض رفتار وی در عدم دیدار با وزیر علوم شده بود.(اینجا)

وی گفته بود: چه بسا رفتار شما با وزیر محترم علوم موجب تصمیمی شود که پس از این، وزیران و مسئولان عالی رتبه را از مراجعه به منازل و بیوت مراجع بازدارد. بالاخره یک روز همه باید بفهمند... برای هر مقصود و دریافت هر رهنمودی نباید مزاحم مراجع شد.

دکتر دادخواه پس از اعتراض آیت الله مکارم شیرازی به وزیر علوم در نامه ای به ایشان با بیان اینکه شما از تشخیص مصلحت نظام ناتوانید و تشخیص شما نادرست است و به مصلحت آن نیست گفته بود: ما با شما حوزویان در مسائل بنیادی علمی و دانشگاهی اختلاف نظر اساسی داریم و هیچ گاه به وحدت و یگانگی نمی رسیم.در دیدگاه ما دانشگاهیان حامی دولت تدبیر و امید، سیاست ها و برنامه های وزیر کنونی علوم عین مصلحت نظام مقدس جمهوری اسلامی است و می تواند موجب قوام آن گردد.

این موج اهانت ها در حالی است که دکتر رضا فرجی دانا وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفته بود: وزارت علوم در دولت یازدهم بنا دارد که اعتدال را خط‌مشی خود قرار دهد و افراط و تفریط را از عرصه دانشگاهی دور کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان
جدول لیگ برتر/ تداوم صدرنشینی استقلال
تداوم تساوی های بدون گل/ توقف پرسپولیس مقابل سپاهان
تساوی بدون گل دو تیم استقلال و تراکتور
ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی؛ فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران
زارع‌پور: به زودی سایتی برای نمایش سرعت اینترنت اپراتورها رونمایی می‌شود
سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملو از کودک بود
اصابت موشک‌های حزب‌الله به ۲ سازه در شمال فلسطین اشغالی
۹۰ درصد مردم غزه زیر خط فقر قرار گرفتند
میانگین مالیات طلافروشان کمتر از کارمندان شد
کاهش نرخ تورم چرا هنوز به نقطه مورد انتظار دولت نرسیده است؟
تجمع دانشگاهیان در حمایت از دانشجویان آمریکا و اروپا
فریب مردم با درج "بدون کلسترول" روی روغن‌های نباتی
بررسی آخرین وضعیت ایجاد حساب واحد خزانه توسط دستگاه‌ها در کمیسیون اصل نود
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر معظم انقلاب +عکس
ثبت دانشکده تاریخی «سه‌گوش» اهواز به نام دانشگاه
بازداشت حداقل ۱۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا
برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست
آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید
استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top