تاریخ انتشار: 24 مرداد 1388 - 00:00:00
کد خبر: 1289

جریمه سنگین بازیکنان متخلف فوتبال

در مورد برخورد ناشایستی که بازیکنان ملی‌پوش از جمله مهرزاد معدنچی در دیدار تدارکاتی با بوسنی انجام دادند، عنوان کرد: دوستان مطبوعاتی مکررا این سئوال را از بنده می‌پرسند اما باید بگویم به دلیل وجود خلاء در آیین‌نامه انضباطی ما به عنوان فدراسیون ملی اجازه ورود در تخلفات بازیکنان در مسابقات تیم ملی را نداریم. این مسابقات یا تحت نظر AFC و یا فیفا برگزار می‌شود و با توجه به استعلامی که کردم کمیته انضباطی نمی‌تواند به مباحث انضباطی مسابقات ملی در پس قاره‌ای یا جهانی ورود کند.

خبرنامه دانشجویان ایران:رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از محرومیت 6 ماهه تا 3 ساله برای ملی‌پوشان متخلف خبر داد.

مجتبی شریفی در گفت‌وگو با«خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل ازفارس، در مورد برخورد ناشایستی که بازیکنان ملی‌پوش از جمله مهرزاد معدنچی در دیدار تدارکاتی با بوسنی انجام دادند، عنوان کرد: دوستان مطبوعاتی مکررا این سئوال را از بنده می‌پرسند اما باید بگویم به دلیل وجود خلاء در آیین‌نامه انضباطی ما به عنوان فدراسیون ملی اجازه ورود در تخلفات بازیکنان در مسابقات تیم ملی را نداریم. این مسابقات یا تحت نظر AFC و یا فیفا برگزار می‌شود و با توجه به استعلامی که کردم کمیته انضباطی نمی‌تواند به مباحث انضباطی مسابقات ملی در پس قاره‌ای یا جهانی ورود کند.

وی ادامه داد: در مسابقات بین‌المللی هر نهادی که برای مسابقات ناظر می‌فرستد همان ساختار یا نهاد هم در مورد مسائل انضباطی تصمیم‌گیری می‌کند. یعنی در مسابقات قاره‌ای، کنفدراسیون فوتبال آسیا( AFC) و در رقابت‌های جهانی، فیفا به این مسائل ورود می‌‌کند.

رئیس کمیته انضباطی تصریح کرد: برای حل این معضل و اینکه کمیته انضباطی نیز حق ورود و تصمیم‌گیری در این مسائل را داشته باشد و در حقیقت موضع سکوت و انفعال کمیته انضباطی را بشکنیم در آیین‌نامه انضباطی جدید مواردی را لحاظ کردیم. این موارد به عنوان تخلف حرفه‌ای بازیکنان در بازی‌های ملی عنوان شده است.

شریفی یادآور شد: تخلف حرفه‌ای به این معنا است که اگر بازیکنان در دیدارهای ملی، شأن فوتبال، تیم ملی و حیثیت ورزشی کشور را خدشه‌دار کند تخلف از اخلاق حرفه‌ای محسوب شده و با بازیکن، سرپرست و یا مربی که چنین رفتاری را انجام دهد بعد از تصویب آیین‌نامه جدید برخورد می‌کند.

وی تأکید کرد: در مسابقات ملی که در سطح قاره‌ای و جهانی برگزار می‌شود باز هم AFC و فیفا مسائل انضباطی را پیگیری می‌کند اما کمیته انضباطی از بعد تخلف حرفه‌ای حق ورود به مسائل انضباطی ملی‌پوشان را پیدا می‌کند. بر این اساس بین 6 ماه تا 3 سال محرومیت برای ملی‌پوش متخلف در نظر خواهیم گرفت که البته در مورد ملی‌پوشان متخلف اشد مجازات (3 سال) در نظر گرفته خواهد شد.

رئیس کمیته انضباطی در تعریف اخلاق حرفه‌ای اظهار داشت: بازیکن، مربی،‌ سرپرست و دست‌اندرکاران در زندگی اجتماعی و غیر فوتبالی هم اگر مرتکب اعمالی شوند که با شأن ورزشکار حرفه‌ای منافات داشته باشد و موجب بدبینی به تیم، نهادهای مرتبط، سازمان فوتبال و فدراسیون فوتبال شود یعنی آنکه اخلاق حرفه‌ای را رعایت نکرده و توبیخ و جریمه که همان محرومیت 6 ماه تا 3 سال برای متخلفین است برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top