تاریخ انتشار: دوشنبه 1393/02/22 - 16:32
کد خبر: 129027

در دانشگاه شهید چمران اهواز رخ داد؛

تجمع اعتراضی دانشجویان پس از لغو مجوز اکران «من روحانی هستم» +عکس و فیلم

تجمع اعتراضی دانشجویان پس از لغو مجوز اکران «من روحانی هستم» +عکس و فیلم

در حالی که بر اساس آیین نامه حقوق دانشجویی و قوانین مربوط می‌بایست برنامه امروز اکران در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شد ولی در یک اقدام غیرقانونی این برنامه لغو شد و لغو مجوز برنامه اکران مستند من روحانی هستم در دانشگاه شهید چمران اهواز با اعتراض دانشجویی همراه شد.

خبرنامه دانشجویان ایران: لغو مجوز برنامه اکران مستند من روحانی هستم در دانشگاه شهید چمران اهواز با اعتراض  دانشجویی همراه شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در حالی که بر اساس آیین نامه حقوق دانشجویی و  قوانین مربوط می‌بایست برنامه امروز اکران در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شد  ولی در یک اقدام غیرقانونی این برنامه لغو شد.

امروز علی رغم  مراحل قانونی برای اکران مستند من روحانی هستم  در دانشگاه شهید چمران اهواز  توسط بسیج دانشجویی این دانشگاه در یک اقدام تکراری و سابقه دار  از در اختیار قرار دادن سالن نمایش به این برنامه  از طر یق سرپرست دانشگاه خودداری به عمل آمد.

لازم به ذکر است  که طبق ماده ۳ بند  3و ۴ و5 در آیین نامه تشکلهای اسلامی نحوه صدور  مجوز فعالیت های تشکل های دانشجویی ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ آمده است که در صورت  عدم موافقت هیئت نظارت دانشگاه با درخواست کتبی تشکل ضروریست  دلایل عدم  موافقت  به صورت مکتوب و مستدل  در مهلت تعیین شده به تشکل اسلامی ابلاغ شود.

ماده ی3:نحوه ی صدور مجوز فعالیت ها:
3-3: حداکثر مهلت پاسخگویی و ارا  ئه ی  مجوز توسط هیات نظارت دانشگاه در مورد فعالیت ها از تاریخ ثبت درخواست کتبی در دبیر خانه ی هیئت، هفت روز کاری و در مورد تجمع و راهپیمایی چهار روز کاری می باشد.

3-4: هیات نظارت در دانشگاه موظف است در مهلت قانونی تعیین شده در بند(3-3)نسبت به تشکیل جلسه ی رسمی٬بررسی مدارک٬اخذ تصمیم و اعلام کتبی آن اقدام نمایند. رئیس هیات مسئول این امر می باشد و عدم پاسخگویی در مهلت مقرر به منزله تایید تلقی می گردد.

5-3:در صورت عدم موافقت هیات نظارت دانشگاه با در خواست کتبی تشکل٬ضروریست دلایل عدم موافقت به صورت مکتوب و مستدل در مهلت تعیین شده در بند 3-3به تشکل اسلامی ابلاغ شود.

علی رغم حضور گسترده دانشجویان جهت دیدن این مستند با بسته بودن درب سالن اکران موجه می شوند و جمعیت 200نفره دانشجویان با تجمع مقابل درب سالن منتظر اعلام نظر مسولین دانشگاه  می مانند که هیچ پاسخی از مسولین دانشگاه دریافت نمی کنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه در برنامه گفت: کسی نمی تواند خود را فرای قانون بداند و قانون را تفسیر کند غلط می کند کسی  که خود را فرای قانون بداند  و همه باید مقید به قانون باشیم.
مداحی افزود چون آیین نامه نظارت تغییر نکرده است دانشگاه حق ندارد آن را به نفع خود تفسیر کند و اقدامات غیرقانونی در دانشگاه انجام دهد.

گفتنی است این گونه اقدامات  غیر قانونی که برای چندمین بار ،  از روی کار آمدن تیم جدید هیئت رییسه دانشگاه اتفاق افتاد از جمله موراد مشابه می توان به لغو مجوز اکران برنامه تبیین اقتصاد مقاومتی در 24فروردین، عدم  برگزاری  جلسات شورای فرهنگی دانشگاه و ابلاغ مجوز برنامه های غیرقانونی در دانشگاه نموده است.


download

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
محمد
1393/02/22 - 18:14

انقلابی سکوت نمی کند .ایول بچه ها
محمدرضا
1393/02/22 - 18:15

روحانی مچکریم
بابا
1393/02/22 - 18:20

مگه ما مردیم کسی بخواد تو داتنشگاه ما فتنه کنه. غلط می کنند فتنه کنند.
جبران
1393/02/22 - 18:21

ما هم هستیم
مجتبی
1393/02/22 - 18:22

قانون فصل الخطابل است فتنه گر
متذکر
1393/02/23 - 10:28

متاسفم برای شما که اینقدر درگیر مسائل سیاسی شدید که تا همین ساعت هنوز ولادت حضرت امیر المومنین یعسوب الدین را تبریک نگفتین!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تورهای مسافرتی آفری
رویداد ملی مجازی آرمان ما تمدید شد + جزئیات
ایران پرچمدار تحریم اسرائیل در المپیک
قرارداد مهاجم استقلال ۲ سال تمدید شد
جزئیات مصاحبه دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اعلام شد
همکاری وزارت نیرو با وزارت صمت‌ برای عبور از پیک مصرف برق
بازار آرام خودرو چطور با واکنش خودروسازان متلاطم شد
رشد بهای دلار و کاهش قیمت سکه در معاملات امروز
ایران‌خودرو دوباره گران کرد‌
عضو شورای راهبری: فهرست وزرا تا ۳ روز آینده تقدیم رئیس‌جمهور می‌شود
مخبر: برای پشتیبانی از دولت جدید آمادگی داریم
جبهه انقلاب و دولت پزشکیان
ترکیب هیئت‌ رئیسه سه کمیسیون مجلس خبرگان مشخص شد
آغاز به کار رسمی دولت چهاردهم از فردا +جزئیات مراسم تنفیذ
زاکانی: وظیفه همه ما کمک و همکاری با دولت است
راز ممنوعه خربزه و عسل: افسانه یا واقعیت؟
پیشنهادات مجمع دانشگاهیان به پزشکیان برای انتخاب کابینه
معرفی برترین و بهترین برند های تولید کننده سالت نیکوتین
چطور یک صفحه html بدون کدنویسی بسازم؟
معرفی شرکت نهاد سیویل (سازنده قطعات پیش ساخته بتنی)
نحوه ساخت پروفیل قوطی
آقای پزشکیان، پای حرف تشکل های دانشجویی بیایید!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top