تاریخ انتشار: شنبه 1393/02/27 - 12:52
کد خبر: 129397

پس از جوابیه روابط عمومی دانشگاه اهواز مطرح شد؛

توضیحات بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران پیرامون لغو اکران «من روحانی هستم»

توضیحات بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران پیرامون لغو اکران «من روحانی هستم»

بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز ضمن ارائه توضیحاتی متذکر شد: شاید این اقدامات غیرقانونی به دلیل عدم اطلاع دقیق سرپرست و دبیرخانه هیئت نظارت دانشگاه از قوانین و مقررات است که به هیچ وجه رافع مسئولیت نخواهد بود.

خبرنامه دانشجویان ایران: هفته گذشته روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز جوابیه ای در خصوص لغو مجوز اکران مستند «من روحانی هستم» صادر کرد که این جوابیه با واکنش دانشجویان مواجه شد(اینجـــا)

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز ضمن ارائه توضیحاتی متذکر شد: شاید این اقدامات غیرقانونی و  موارد دیگری که در صورت لزوم به آن اشاره خواهد شد را عدم اطلاع دقیق سرپرست و دبیرخانه هیئت نظارت دانشگاه از قوانین و مقررات دانست که به هیچ وجه رافع مسئولیت نخواهد بود یا دلایل دیگری دارد که از گفتن آن امتناع می شود.

متن اطلاعیه بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز به شرح ذیل است:

دانشگاه ها به تحقیق یکی از ارکان موثر در حرکت انقلاب و تنویر افکار مردم محسوب می شوند و اهمیت آگاهی دانشگاهیان به عنوان نخبگان جامعه در مراحل مختلف پیروزی انقلاب ، تثبیت نظام و دفاع از آن انکار ناپذیر است. از این روی ، رعایت قانون که همواره به عنوان یکی از محورهای اصلی در کلام امام خمینی(ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) مورد عنایت خاص بوده است از طرف همه افراد لازم وضروری است که این امر در دانشگاه ها اهمیت دو چندان دارد. مقابله با بی نظمی ، هنجارشکنی و نادیده گرفتن قانون اهدافی مهم اند که بسیج دانشجویی همواره به آن اصرار دارد و رعایت دقیق و بدون کاست آن از طرف همه گروه ها و ارگان ها را خواستار است.

روز 24/2/93 جوابیه ای دیر هنگام از سوی روابط عمومی دانشگاه در مورد لغو برنامه بسیج دانشجویی دانشگاه  منتشر گردید که در مقام بیان دلایل لغو برنامه مذکور بود؛ لذا بسیج دانشجویی ضمن تشکر و قدردانی از جوابیه مذکور، نکات زیر را جهت تنویر افکار عمومی اعلام می دارد:

بسیج دانشجویی دانشگاه در تاریخ 6/2/93درخواست مجوز برنامه اکران مستند "من روحانی هستم " را  به دبیر خانه شورای  نظارت برتشکلها تقدیم نموده است - که در پیوست  دو آمده است - و دانشگاه طبق ماده 3 بند3 دستور العمل اجرایی آیین نامه تشکلهای اسلامی دانشگاهیان موظف بود از تاریخ ثبت درخواست کتبی در دبیرخانه هیأت، ظرف مدت 7 روز کاری اعلام نظر کند. لکن علی رغم گذشت مهلت مقرر هیچ نظری از دانشگاه اعلام نشده و طبق ماده3 بند 4 دستورالعمل مذکور بسیج دانشجویی عدم پاسخگویی در مهلت مقرر از سوی دانشگاه را به معنای تأیید تلقی کرد و بنا به حق قانونی اقدام به انجام تبلیغات نمود ولی متاسفانه روز قبل از برنامه شاهد جمع آوری تبلیغات برنامه بوده است، لذا جهت بررسی دلیل جمع آوری تبلیغات علی رغم بارها تماس تلفنی و پیامکی با مسئولین دانشگاه حتی مسئولین مربوطه کوچکترین  جوابی مبنی بر  لغو برنامه یا دلایل آن ارائه نکردند در صورتی که قانون صراحتا در ماده3 بند 5 اعلام می دارد که هیئت نظارت باید طی 7 روز کاری بعد از درخواست مجوز دلایل  خود را به صورت مکتوب و مستدل به تشکل دانشجویی ارائه کنند یا مدارک مورد نیاز برای ارائه مجوز را درخواست نمایند.

در هرصورت بنا به همکاری بیشتر بسیج  دانشجویی با سرپرست محترم دانشگاه طی  نامه به تاریخ 22/2/93 - نامه مذکور نیز پیوست سه می باشد- موراد لازم یادآوری و تذکر داده شد که متاسفانه بازهم جوابی مکتوب ومستدل بنا به صراحت قانون از سوی دانشگاه مبنی بر لغو برنامه یا دلیل لغو برنامه ارائه نشد.

روز برنامه دانشجویان زیادی که جهت تماشای فیلم مستند به سمت سالن های پیش بینی شده رفته بودند با درب های بسته سالن رو به رو شدند که علی رغم ازدحام به وجودآمده درب سالن بازهم مسئولین دانشگاه ، خود را ملزم به حضور و جوابگویی به دانشجویان ندانسته و با وساطت مسئول بسیج دانشجویی  اجتماع  دانشجویان درب سالن خاتمه یافت که شاید می توانست اتفاقات ناگواری را به همراه داشته باشد.

هرچند دلیل لغو برنامه بسیج دانشجویی در 24/1/93 با موضوع کرسی نظریه پردازی اسلامی سازی علوم  که درخواست مجوز آن درطی درخواست شماره 6158/301/21/543/زم  به تاریخ 11/12/92 تقدیم دبیرخانه هیئت  نظارت شده بود هنوز مشخص نشده است شاهد لغو دومین برنامه بسیج  دانشجویی بوده ایم.

شاید این اقدامات غیرقانونی و  موارد دیگری که در صورت لزوم به آن اشاره خواهد شد را عدم اطلاع دقیق سرپرست و دبیرخانه هیئت نظارت دانشگاه از قوانین و مقررات دانست که به هیچ وجه رافع مسئولیت نخواهد بود یا دلایل دیگری دارد که از گفتن آن امتناع می شود.

در پایان بسیج دانشجویی همانند گذشته  ضمن آرزوی موفقیت برای سرپرست دانشگاه و  کمال همکاری با هیئت رییسه دانشگاه ، این حق را برای خود محفوظ می داند که موارد خلاف قانون را از مجاری ذیصلاح دنبال کند و امیدوار است با رعایت قوانین و مقررات از سوی همه افراد، ارگان ها و نهادها شاهد پویایی دانشگاه در عرصه های فرهنگی و اجتماعی باشد.
                                             روابط عمومی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز

پیوست یک دستورالعمل اجرایی آیین نامه تشکلهای اسلامی دانشگاهیان:
«دستور العمل اجرایی آیین نامه تشکلهای اسلامی دانشگاهیان» در ماده3 بند2، 3 ، 4 و 5 راجع به نحوه صدور مجوز آمده است:
2-3- تشکلهای اسلامی متقاضی صدور مجوز فعالیت بایستی برگ درخواست مجوز فعالیت ( پیوست دستورالعمل اجرایی ) را تکمیل و برای ثبت و تشکیل پرونده به دبیرخانه هیأت نظارت تحویل نمایند.
3-3- حداکثر مهلت پاسخگویی و ارایه مجوز توسط هیأت نظارت دانشگاه در مورد فعالیت ها از تاریخ ثبت درخواست کتبی در دبیرخانه هیأت، هفت روز کاری و در مورد تجمع و راهپیمایی چهار روز کاری می باشد.
4-3- هیأت نظارت دانشگاه موظف است در مهلت قانونی تعیین شده در بند (3-3 ) نسبت به تشکیل جلسه رسمی، بررسی مدارک، اخذ تصمیم و اعلام کتبی آن اقدام نمایند. رئیس هیأت مسئول این امر می باشد و عدم پاسخگویی در مهلت مقرر به منزله تأیید تلقی می شود.
5-3- در صورت عدم موافقت هیأت نظارت دانشگاه با درخواست کتبی تشکل، ضروریست دلایل عدم موافقت به صورت مکتوب و مستدل در مهلت تعیین شده در بند 3-3 به تشکل اسلامی ابلاغ شود.

پیوست دو (درخواست مجوز برنامه):

پیوست سه (نامه پیگیری  درخواست  مجوز و دراختیار قراردادن سالن):


 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
عادل.ج
1393/02/27 - 13:09

ضمن قدردانی از فعالیت های بسیج دانشحویی و هیئت ریسه دانشگاه شهید چمران یـــــــــــــــــک نکته قابل تذکراست: دوستان سعی کنند مسائل درون دانشگاه را خودمانی حل کنند.
حاجی
1393/02/27 - 23:17

حرکت بسیج دانشجویی بسیار فکورانه بود.
تورهای مسافرتی آفری
رویداد ملی مجازی آرمان ما تمدید شد + جزئیات
ایران پرچمدار تحریم اسرائیل در المپیک
قرارداد مهاجم استقلال ۲ سال تمدید شد
جزئیات مصاحبه دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اعلام شد
همکاری وزارت نیرو با وزارت صمت‌ برای عبور از پیک مصرف برق
بازار آرام خودرو چطور با واکنش خودروسازان متلاطم شد
رشد بهای دلار و کاهش قیمت سکه در معاملات امروز
ایران‌خودرو دوباره گران کرد‌
عضو شورای راهبری: فهرست وزرا تا ۳ روز آینده تقدیم رئیس‌جمهور می‌شود
مخبر: برای پشتیبانی از دولت جدید آمادگی داریم
جبهه انقلاب و دولت پزشکیان
ترکیب هیئت‌ رئیسه سه کمیسیون مجلس خبرگان مشخص شد
آغاز به کار رسمی دولت چهاردهم از فردا +جزئیات مراسم تنفیذ
زاکانی: وظیفه همه ما کمک و همکاری با دولت است
راز ممنوعه خربزه و عسل: افسانه یا واقعیت؟
پیشنهادات مجمع دانشگاهیان به پزشکیان برای انتخاب کابینه
معرفی برترین و بهترین برند های تولید کننده سالت نیکوتین
چطور یک صفحه html بدون کدنویسی بسازم؟
معرفی شرکت نهاد سیویل (سازنده قطعات پیش ساخته بتنی)
نحوه ساخت پروفیل قوطی
آقای پزشکیان، پای حرف تشکل های دانشجویی بیایید!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top