تاریخ انتشار: 25 مرداد 1388 - 00:00:00
کد خبر: 1315

اگر هات برد صدا وسیما را حذف کنند، باید با بلندگو برای کشور تبلیغ کنیم

حسن عابدینی مدیر کل اخبار خارجی صدا و سیما در نشست سراسری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل که در دانشگاه شهیدبهشتی برگزار شد،با اشاره به محورهای مورد نظر دنیای غرب در قرن بیستم گفت: سه محور از سوی غرب برای جهان در قرن بیستم تدارک دیده شده، محور نظامی گری مبتنی بر بمب اتم، محور اقتصاد مبتنی بر بازار آزاد، محور فرهنگ مبتنی بر لیبرال دموکراسی.

خبرنامه دانشجویان ایران:مدیر کل اخبار خارجی صدا و سیما گفت: دانش ما درحوزه رسانه کم است و نیروی اضافی تربیت نکردیم. در دوران انتخابات دیدیم هجمه رسانه های خارجی چه تاثیری داشت؟با تربیت نیروی انسانی، افشای شگردهای دشمن و بحث سرمایه گذاری در رسانه های فراگیر باید خود را تقویت کنیم.اگر الان هات برد صدا و سیما را حذف کنند باید با بلندگو برای کشور تبلیغ کنیم،به همین دلیل مجلس باید ماهواره ملی را هر چه سریع‌تر راه اندازی کند.

به گزارش«خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از برنا، حسن عابدینی مدیر کل اخبار خارجی صدا و سیما در نشست سراسری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل که در دانشگاه شهیدبهشتی برگزار شد،با اشاره به محورهای مورد نظر دنیای غرب در قرن بیستم گفت: سه محور از سوی غرب برای جهان در قرن بیستم تدارک دیده شده، محور نظامی گری مبتنی بر بمب اتم، محور اقتصاد مبتنی بر بازار آزاد، محور فرهنگ مبتنی بر لیبرال دموکراسی.

وی افزود: در قرن بیست و یکم تفسیراتی اتفاق افتاد که سبب شد این سه محور حاکم بر جهان تغییر کند. دیانت مبتنی بر ارزش های انسان محور، توسعه پایدار مبتنی بر جهانی سازی، ارتباطات مبتنی بر رسانه های فراگیر محورهای عمده قرن بیست و یکم هستند.

عابدینی با بیان اینکه میزان سرمایه گذاری شبکه الجزیره یک میلیاد دلار بود، گفت: این در حالی است که صدا و سیما با 80 شبکه بودجه ای برابر با 550 میلیون دلار دارد و باید بررسی کرد که ما در کجای این معادلات قرار گرفته ایم.

وی با اشاره به اینکه جنگ سخت کشورها علیه ایران به جنگ نرم و هوشمند تبدیل شده گفت: در چارچوب عملیات نرم بحث، بحث ایران نیست خاستگاه اسلام انقلابی و خاستگاه تشیع، مکتب و نظام دینی هدف قرار گرفته ، که با انتشار کتاب سلمان رشدی شروع شد  در کتاب خود نوشت که خطوط گسل بین تمدن ها الان بین اسلام و تمدن غرب است.

مدیر کل اخبار خارجی صدا وسیما ادامه داد: دور دوم حملات نرم بعد از 11 سپتامبر در سال 2001 شکل گرفت که گفتند تنها اسلام است که غرب را تهدید می کند و این مباحث نشان می دهد که بحث جنگ نرم زاییده اوهام نیست و اساسا واژه تروریسم واژه‌ای است که برای مسلمانان ساخته شده است.

وی ادامه داد: تا یک سال پیش بحثی تغییر رژیم و حکومت مطرح بود ولی از یک سال پیش دشمنان به این نتیجه رسیدند که تغییر رژیم و حکومت با این ساختاری که دارد میسر نیست. بنابراین راه فلج کردن رژیم را در پیش گرفتند تا بتوانند با استفاده از پرونده های متعددی که مقابل حکومت پی در پی ایجاد می کنند حکومت را ناکارآمد کنند مثل پرونده بمب هسته ای ، پرونده حقوق بشر و ..
عابدینی با اشاره به اینکه چهار گروه در مقابل ایران وجود دارد، گفت: این چهار گروه در این نقطه مشترکند که باید رژیم ایران براندازی شود فقط شیوه هایشان تفاوت می کند اما حال 70 -60 درصد به این تفاهم رسیده اند که از طریق رسانه و بحث نرم و قدرت هوشمند باید استفاده کنند.

وی تصریح کرد:رسانه های غربی برای رسیدن به اهداف خود از روش های مختلفی استفاده می کنند.نقل خبر از منابع ناشناخته انتقال بخشی از حقیقت سکوت و بی توجهی مبالغ ترکیب خبر و نظریه ، تعریف جنجال آفرین ، ترکیب چند جزوه درس با یک خبر غلط، پیچیده کردن خبر، کنار هم گذاشتن هر خبر صحیح با نتیجه گیری غلط ، فوریت بخشی ساختگی ، کتمان از طریق حذف، حمله کردن وتخریب هدف، برچسب زنی های بازدارنده مخابره ظاهر امر، کنترل دادن محتوا ، توازن دروغین ، عدم اشاره به چرایی موضوعات از روش‌هایی است که رسانه های غربی خبر رسانی خود استفاده می کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر قدرت رسانه داخلی در مقابل رسانه های خارجی گفت: دانش ما در این زمینه کم است و نیروی اضافی تربیت نکرده ایم و در دوران انتخابات شاهد بودیم که هجمه رسانه های خارجی چه تاثیراتی داشت؟با تربیت نیروی انسانی افشای شگردهای دشمن و بحث سرمایه گذاری در رسانه های فراگیر باید در این زمینه خود را تقویت کنیم.اگر الان هات برد صدا و سیما را حذف کنند باید با بلندگو برای کشور تبلیغ کنیم. مجلس باید ماهواره ملی را سریعتر راه اندازی کند و مهم‌ترین مساله تولید فکر در حوزه دانشگاه است.

وی در خصوص میزان تاثیر گذاری رسانه مختلف گفت: تلویزیون بیشتر تاثیر و نفوذ را در جامعه دارد چون هم صدا و هم تفسیر و هم متن دارد.عملیات روانی در دانشگاه ها به صورت پیچیده تر و حرفه ای تر خواهد بود. یکی از کانون های مورد توجه عملیات روانی دانشگاه ها هستند و تلاش این است که دایما حالت التهاب ایجاد شود و از شگردهای ایجاد اختلاف درگیری نیروهای مختلف و به تعطیلی کشاندن کلاس ها برای طرح موضوعات حاشیه ای.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
ورود سامانه بارشی جدید به کشور
آیفون در مراکز نظامی کره‌جنوبی ممنوع شد
کنکور سراسری ۱۴۰۳ با آرامش برگزار شد
تقلب در کنکور سراسری صفر است
آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل برگزار می شود
رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ آغاز شد
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top