تاریخ انتشار: پنجشنبه 1393/02/18 - 14:30
کد خبر: 131832

کتابخانه دانشجویان ایران

کتابخانه دانشجویان ایران

یک کتابِ خوبِ فراموش‌شده؛ تا جایی که ناشر هم انگیزه‌ای برای توزیع و تجدید چاپش ندارد. سه‌گانه‌ی «پیامبری» نوشته‌ی آقای جلال‌الدین فارسی. با خواندن مجموعه‌ی سه‌جلدی «پیامبری» با یک تیر، سه هدف مهم زده‌اید؛

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب صدویکم
:کتابی که «برای تاریخ» نوشته شد/ 18تیر به روایت رییس پلیس وقت تهران
بعد از فراز و نشیب‌هایی که حوادث تلخ 18 تیر سال 78 در کوی دانشگاه به همراه داشت، فرهاد نظری، فرماندهی وقت نیروی انتظامی تهران بزرگ، در کتابی با عنوان «برای تاریخ» به تشریح این حوادث پرداخت.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب صد
 «ماه عسل مجردها» کتابی برای فصل اردوهای جهادی
کتاب”ماه عسل مجردها” یکی از کامل ترین کتاب های خاطرات اردوهای جهادی به شمار می رود و از این نظر قابل اهمیت است که  خاطرات ارائه شده در این کتاببه صورت ساده و البته کامل با بیان نکات مهم و شیرین آورده شده است.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب نود ونهم
 «تنهایی دسته جمعی» کتابی برای 30 روز مناجات با خدا
در میان شاعرن آئینی کشور و همچنین اهالی شعر و ادب و علاقه مندان به ادبیات معاصر کمتر کسی است با مهدی رحیمی  شاعر اهل دلیجان استان مرکزی آشنا نباشد.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب نود وهشتم
  از فیض بوک ناصرفیض تا با کاروان حوله امید مهدی نژاد
زندگی سراسر یک لطیفه است و من همه چیز را خنده دار می‌بینم، اما این را بدانید که من به هیچ وجه برای تفریح و خنده شما آن‌ها را نمی‌گویم. این لطیفه‌ها فقط یک وسیله هستند که دهانتان را می‌گشایند و من می‌توانم چیزی را درون آن بیندازم!

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب نود وهفتم
  روایت زندگی زنانی که بدقولی های همسران شان را به عشق خوش قولی به امام(ره) تحمل کردند
"کمی بعد با پنج تا بچه قد و نیم قد نشسته بودم سر خاکش. باورم نمی شد صمد آن زیر باشد؛ زیر یک خروار خاک. هر کاری کردم بگذارند کمی کنارش بنشینم، نگذاشتند. دستم را گرفتند و سوار ماشین کردند.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب نود وششم
  کار علمی، جهاد با نفس است «توقف ممنوع»
"جهاد یعنی حضور در میدان با مجاهدت، با تلاش، با هدف و با ایمان؛ این می شود جهاد. «جاهدوا بااموالکم و انفسکم فی سبیل الله»؛ جهاد با نفس، جهاد با مال. جهاد با نفس کجاست؟

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب نود وپنجم
  این کتاب را بخوانید تا بفهمید چرا «فرزند بیشتر زندگی شادتر» + نسخه pdf
از او که دانشجوی سال سوم رشته برق یکی از دانشگاه های معتبر تهران و موافق شعار "فرزند بیشتر زندگی بهتر" است وقتی می پرسم دلیل و منطقت برای این شعار چیست؟ تنها شعارهایش را ادامه می دهد"!

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب نود وچهارم
  قبل از خرید آپارتمان این رمان را بخوانید!
یکی از دغدغه های مهم مردم ایران داشتن خانه و خرید خانه است. در شرایط نا بسامان اقتصادی که باراز مسکن دم به دم دچار تحولات بزرگی می شود و هر بار بر قیمت خاک افزوده می گردد خریدن و داشتن خانه یکی از آروزهای دست نیافتنی بسیاری از خانواده های ایرانی است.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب نود وسوم
  پیشنهادی برای مطالعه سیره اهل بیت(ع)
گفتن این‌که تاریخ ۲۵۰ ساله‌ی اهل بیت(ع) حکایت درخشش نوری واحد است، به زبان،  ساده است اما نشان‌دادن آن با جزئیات و در قالب بیش از چهار هزار صفحه کتاب و ذیل سرفصل‌های مختلف و با بهره‌گیری از منابع متعدد، کار دشواری است که مجموعه‌ی ۱۴ جلدی اعلام‌الهدایة از عهده‌ی آن برآمده است.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب نود ودوم
  `گزارشی مستند از کربلا` مقتل به زبان دانشجویی
"بدون تردید زیباتر از شب عاشورا در میان شب های این جهان به ثبت نرسیده است، شبی به شکوه و جلالت آن شب نبود و شاید بعد از این هم نباشد، شبی به بزرگی تمام شب ها و روزهای این جهان، شبی به عظمت تمام روشنی ها و نورها، شبی زیباتر از همه رو زها.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب نود ویکم
  وقتی `یزید` در بیابان عاشق یک زن می شود!
در میان نویسندگان معاصر در ادبیات آیینی فارسی شاید شناخته ترین و کم نظیر ترین چهره سید مهدی شجاعی باشد که آثارش از لحاظ محتوا، فرم نوشتاری، زاویه دید، نوع نگاه و نوع پرداختن به موضوع از دیگر نویسندگان متمایز و کم نظیر می باشد.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب نود
  فلسفه `سلام` های پی در پی زیارت عاشورا
زیارت عاشورا تعلیم الهی است. و به همین جهت مخصوص اهل تقوی است : ((اتقوالله و یعلمکم الله)) . زیارت عاشورا مال مَحم ها و خصو صی هاست.عمومی نیست.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هشتاد ونهم
  امپـــراطـــوری مــرگ
نظم نوین جهانی در دوران بوش پدر، دکترین هژمونی خیرخواهانه در دوران بیل کیلینتون، مبارزه با تروریسم و رسالت پاکسازی جهان از نیروهای شر در دوران جرج دبیلو بوش از مشخصه های تفکر یک جانبه گرایی است. یکی از عواملی که تفکر تهاجمی نومحافظه کاران را نشان می دهد این است .....

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هشتاد وهشتم
  سه کتاب؛ سه روایت و 8 سال دفاع جانانه
"پایی که جا ماند" یادداشت های روزانه سید ناصر حسینی پور از زندان های مخفی عراق است.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هشتاد وهفتم
  `نظریه های رسانه، اندیشه های رایج و دیدگاه های انتقادی` کتابی برای فهم ساده رسانه
"برای شناخت رسانه و نظریه های پیرامون آن کتاب «نظریه‌های رسانه،‌ اندیشه‌های رایج و دیدگاه‌های انتقادی» که دکتر سید محمد مهدی زاده نوشته و انتشارات همشهری منتشر کرده است؛ پیشنهاد خوبی می تواند باشد.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هشتاد وششم
  بیایید یک بار هم شده؛ «بی حجاب» به مسئله «حجاب» بپردازید!
"حجاب بی حجاب" شاید بی­‌پروا ترین نوشته ای باشد که تا کنون در رابطه با حجاب خوانده ایم. نویسنده در این کتاب به گفته­‌ی خودش متمایل است "بی حجاب از حجاب" سخن بگوید – که خود این ظرافت در انتخاب نام کتاب شایسته­‌ی تحسین است-.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هشتاد وپنجم
  این کتاب را در ماه خــــــدا بخوانید
دلدادگان حضرت دوست چه شبها و روزها با کلماتی که از قافله‌سالاران راه عشق آموخته‌اند، خدا را خوانده‌اند و صدا زده‌اند. از جمله این کلمات ناب، دعاهای کوتاه و آسمانی روزهای ماه مبارک رمضان است که از ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) صادر شده است.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هشتاد وچهارم
  دعا از منظر مقام معظم رهبری + دریافت کتاب

ارزش و اهمیت دعا در سراسر این اثر 150 صفحه‌ای به مخاطبان یادآوری می‌شود و نویسنده براساس سخنان رهبر فرزانه انقلاب، روش‌ها و شیوه‌های دعا و تقاضا از خدا را به خوانندگان می‌آموزد.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هشتاد وسوم
  دو کتاب حاوی نصایح و اندرزهای قابل تامل برگرفته از تجربیات

آشنایی با فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، از مقوله‌هایی است که نه تنها در سال‌های اخیر که از ابتدای پیدایش خط و ارتباط‌گیری انسان‌ها با یکدیگر، مورد اهمیت بوده است.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هشتاد ودوم
  لشکـــری از خـوبـان عـالـم/کتابِ توصیه شده ای از سوی رهبر انقلاب

شاید همه‌ی اینها دست به دست هم داد تا رهبر انقلاب در حاشیه یکی از دیدارهای‌شان بفرمایند:این کتاب "لشکرخوبان" پر است از اعجاب و عظمت ناگفته‌ی رزمندگان غواص و اطلاعات عملیات جنگ.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هشتاد ویکم
  عبور از هفتاد و هشت پلاک برای رسیدن به خانه باران

"حسن کوچک، پا به پای تو می آید و علی همین نزدیکی است. عمر رو در روی تو ظاهر شده است : «از کجا می آیی، فاطمه ؟!» چنان خشمناک و غضب آلود به تو خیره می شود که حسن چادرت را محکم تر از پیش در دست می فشارد.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هشتاد
  درباره قمری که در آسمان بنی هاشم می درخشد

" امروز وقتی چهره زیبای عباس را با آن لبهای خشک و ترک خورده، بر بلندای نیزه دیدم، گریان و بر سرزنان، بی اعتنا به تازیانه سواران پیش رفتم و با صدایی بریده و سوخته عرض کردم: « خوش آمدید مولای من... » آن گاه در حالی که بغض و گریه گلویم را می فشرد، نالیدم که:.......

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هفتادونهم
  `من قاتل پسرتان هستم`

"من قاتل پسرتان هستم" به قلم احمد دهقان یکی از این دست روایت گری ها از هشت سال دفاع مقدس است. روایتی از مظلومیت ها و سختی های بازماندگان جنگ که گاهی تلخی های سرنوشت آدم های پس از آن، کام خواننده را هم به تلخی می کشاند.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هفتادوهشتم
  عظمت مکتب اسلام درعظمت زهرای اطهر (س)

"درباره ی حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) هرچه بگوییم، کم گفته ایم و حقیقتا نمی دانیم که چه باید بگوییم و چه باید بیندیشیم؛ به قدری ابعاد وجود این انسیّه ی حوراء، این روح مجرد و این خلاصه ی نبوت و ولایت برای ما پهناور و بی پایان و درک ناشدنی است که حقیقتا متحیّر می مانیم.”

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هفتادوهفتم
  `ده شاعر انقلاب اسلامی` در آستانه پیروزی انقلاب

همان‌طور که صدای هر کس به زیر و بمی، تند و کندی و آهنگ حرف زدن او شناخته می‌شود، لحن هر شخصیت هم به دایره واژگان و ساختار جمله‌ها و در یک کلمه ادبیات ویژه هر شخصیت شناخته می‌شود.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هفتادوششم
  یک روایت معتبر درباره «سه گزارش کوتاه»

همان‌طور که صدای هر کس به زیر و بمی، تند و کندی و آهنگ حرف زدن او شناخته می‌شود، لحن هر شخصیت هم به دایره واژگان و ساختار جمله‌ها و در یک کلمه ادبیات ویژه هر شخصیت شناخته می‌شود.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هفتادوپنجم
  در قالب کتابی دیدنی؛ 1400عکس انقلاب اسلامی ایران اوج می گیرد

کتاب «سال سی» که حاصل تلاش پنج ساله بیش از 300 هنرمند عکاس در فاصله سال های 1357 تا 1387 است، حدود 1400 عکس جذاب و دیدنی دارد که بیننده را به متن رخدادهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی این سال ها می برد.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هفتادوسوم
  مادر زمان شنیدن خبر شهادتش گفت: افسوس که نشناختمت!

"جذبه انگشتر و قیافه خندان محمود، صورت مادر را به سمت دست همدانی نزدیک تر کرد. لبخندی آمیخته با اشک صورت او را پر کرد. احساس کرد که نباید به اندازه یک پلک زدن هم از لذت دیدار محمود محروم بماند. نزدیک تر شد.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب شصت ونهم
  آوینی درباره «خمینی و خامنه‌ای» چه می‌گوید/ دهه شصت دهه امام خمینی بود

داغ های همه تاریخ را ما به یکباره دیدیم، چرا که ما امّت آخرالزمانیم، و خمینی، این ماه بنی هاشم، میراث دار همه صاحبان عهد بود در شب یلدای تاریخ. در عصر ادبار عقل و فلک زدگی بشر، در زمانه غربت حق، در عصری که دیگر هیچ پیامبری مبعوث نمی شد و هیچ منذری نمی آمد، خمینی میراث دار همه انبیا و اسباط ایشان بود و داغ او بر دل ما، داغ همه اعصار؛ داغ بی تسلی.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب شصت وهشتم
  «72 سخن عاشورایی» رهبری در شناخت آنچه که لازم است

" ماجرای عاشورا هم درس است؛ درس اقدام و نهراسیدن از خطرات و وارد شدن در میدان های بزرگ. آن تجربه با آن خصوصیات و با آن دشواری، از عهده ی حسین بن علی (ع) بر می آمد؛ لیکن در دامنه این قله ی بلند و رفیع، کارهای زیاد و نقش های گوناگونی هست که من و شما می توانیم انجام بدهیم.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب شصت وهفتم
  جان من سپر آن زاده ی پاک مصطفی

  "عباس بن علی" روانه شریعه فرات می شود نه به فرات که به  میدان کارزار می رود، یک تنه در مقابل خیل عظیم دشمنان و در حالی که زمین زیر پای او می لرزد، با خود زمزمه می کند:

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب شصت وششم
  چه کسی تاب دارد که تو شرح سیلی خوردن ناموس خدا را بدهی؟

"عمر می آید، شعله ی آتش را به هیزم می گذارد، آتش شعله می کشد. درخانه نیم سوخته می شود. عمر جلو می آید و لگد محکمی به در می زند. خدای من فاطمه (س) پشت در ایستاده است؛ فاطمه (س) بین در و دیوار قرار می گیرد، صدای ناله اش بلند می شود. میخ در که از آتش داغ شده است در سینه ی فاطمه (س) فرو می  رود و ای قلم، خاموش شو! کدام دل طاقت دارد؟

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب شصت وپنجم
  برای آشنایی با تاریخچه پرونده هسته ای، این کتاب ها را بخوانید

پرونده هسته‌ای ایران به عنوان یکی از با اهمیت‌ترین پرونده‌های سیاسی، حقوقی و فنی بین المللی شناخته می‌شود. اکنون پس از عقد توافقنامه ژنو میان ایران و گروه ۱+۵ این پرونده در شرایط بسیار حساسی قرار گرفته.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب شصت وچهارم
  خدا فاطمه را از نور خودش آفرید، پیش از آنکه آدم را خلق کند

"فاطمه زهرا (سلام الله علیها) تنها زن معصوم امت اسلامی است که نقش رهبری دارد و به عنوان «حجت» و «اسوه» برای مردم معرفی و اطاعتش نیز واجب می باشد.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب شصت وسوم
  مردی که حسین بن علی (ع) مشتاق دیدار اوست

چه رابطه ای است میان او و امام، که امام، نیامده از آمدنش سخن می گوید؟ رایتی را پیشاپیش برای او می افرازد و به استقبالش می شتابد؟!

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب شصت ودوم
  بوم غلتانی که گور دسته جمعی شهیدان را پیدا می کند!

"کوچه خلوت بود. زنی با زنبیل قرمز از قاب کوچه بن بست می گذشت. نگاه به چنار کرد. برگی رها، پیچ و تاب خورد و افتاد آن ور دیوار. تجسم کرد آن ور را؛ هزار رنگ. کلید انداخت به در. تردی برگ ها را زیر پا حس کرد.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب شصت ویکم
  بستنی ها و اجساد، هر دو از یک دستگاه خنک کننده تغذیه می کردند!

"به: کلیه یگان های مستقر در مناطق تحت محاصره آبادان و خرمشهر؛ از: قرارگاه مرکزی منطقه عملیاتی جنوب؛ موضوع: استقرار رادار؛ بنا به اطلاعات واصله، دشمن یک دستگاه رادار فرانسوی سامبلین را در آن مناطق عملیاتی مستقر نموده است.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب شصت
  روی دفترچه نوشت: اگر مرد نیستی فکری به حال نامردی خودت بکن

"برخورد گلوله ی تانک را با دپو با تمام وجود احساس کردم. لرزش زمین مثل ماشینی با آخرین سرعت ممکن از درونم عبور کرد. بعد خود را به همان حالت خوابیده روی هوا دیدم.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب پنجاه وهشتم
  شناسایی یهود به عنوان دشمن مسلمانان

"دنیا عرصه کارزار حق و باطل است و در این میان، شناخت دشمن و آگاهی از جایگاه و قدرت او از ضروریات عقلی است. همانگونه که رهبر معظم انقلاب می فرمایند: " امروز در دنیای اسلام، مکلفیم دشمن شناسی و تکلیف شناسی را در حد اعلا برای جهان اسلام و مردم ایران تدارک ببینیم."

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب پنجاه وهفتم
  دوست دارم با خون گلوم اسم مقدس مادرم رو بنویسم

"یک بار بین بچه ها گفت: دوست دارم با خون گلوم اسم مقدس مادرم رو بنویسم.... در عملیات والفجر یک تیر خورده بود به گلویش. اما چون آخرین حدود بردگلوله و از فاصله دوری شلیک شده بود شهید نشده بود.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب پنجاه وششم
 `ساعت سه آقا دیدار خصوصی دارند با سران قبائل و طوائف`

همیشه دقیق شدن در زندگی افراد خاص، جذابیت ویژه خود را دارد. اما در این بین افرادی هستند که به علت تمایز و برتری های ویژه شان، دقت در رفتار آنها، علاوه بر جذابیت، تعجب و حیرت آدمی را نیز بر می انگیزد.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب پنجاه وپنجم
  معرفی کتاب «مکارم اخلاق» سید مهدی شجاعی/ شیرین و شاعرانه مثل دعا

انتشارات کتاب نیستان به تازگی ترجمه‌ سید مهدی شجاعی از دعای مکارم اخلاق اکتاب صحیفه سجادیه را روانه بازار کتاب کرده است که در آن شجاعی با بیانی شاعرانه دست به ترجمه متن این دعا زده است.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب پنجاه وچهارم
  حکایت جوانی که دل دختـران مکه را بـرده بـود‬

کابوس مصعب: "مردی که چهره او دیده نمی شد؛ با خشونت دخترکی را در میان گودالی کوچک و قبر مانند قرار داد و بی معطلی شروع به خاک ریختن بر روی دخترک کرد. دختر شروع به فریاد زدن کرد.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب پنجاه وسوم
  بیست گفت و گو در شناخت تشیـع علـوی

می گفت بسیار آخوند دیده است که هیچ کدامشان ارزش لحظاتی بودن با آنان را نداشته و... به او گفتم که حقیقت چیز دیگری است و آن اینکه بیش از بیست سال، آنقدر آخوند ناب و نازنین دیده ام که لحظاتی بودن با آنان، دنیایی از دانستنی های شگفت را پیش رویت می گشاید.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب پنجاه ودوم
  روایت یک سیاه پوست از حقوق بشر آمریکایی: کف دست سیاهان را به دیوار میخ می کردند و مجبورشان می کردند گوش های بریده ی خود را بخورند

کتابی که رهبر انقلا ب درباره ان می فرمایند:
این کتاب "لشکرخوبان" پر است از اعجاب و عظمت ناگفته‌ی رزمندگان غواص و اطلاعات عملیات جنگ. در ایامی که این کتاب را می‌خواندم بارها و بارها متاثر شدم.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب پنجاه ویکم
  رازهای جالب آمریکایی ها در پیدایش تروریسم تکفیری +دانلود ترجمه کتاب «خوابیدن با شیطان»

یکی از افسران عملیاتی سابق دستگاه جاسوسی آمریکا، در کتابی به موضوع جنجالی نحوه پیدایش تروریسم تکفیری در منطقه خاورمیانه پرداخته و پرده از رازهای جالب آمریکایی‌‌ها در این «تولد شوم» برداشته است.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب پنجاه
  مطالعه ی این کتاب، گویی یک بار ختم قرآن کرده اید

یک کتابِ خوبِ فراموش‌شده؛ تا جایی که ناشر هم انگیزه‌ای برای توزیع و تجدید چاپش ندارد. سه‌گانه‌ی «پیامبری» نوشته‌ی آقای جلال‌الدین فارسی. با خواندن مجموعه‌ی سه‌جلدی «پیامبری» با یک تیر، سه هدف مهم زده‌اید؛ هم یک دوره تاریخ صدر اسلام را مرور کرده‌اید.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب چهل ونهم
  خاطرات زنی که برای گفتگو با گورباچف نماینده ایران شد

"هرگز به ذهنم نمی رسید روزی بیاید و من بخواهم همه ی کارها و عملکردهای خود را که جز برای رضای حق و احقاق حقوق مردم مستضعفِ مملکت و اسلام عزیز انجام داده ام، به روی کاغذ آورده و به ملت عزیز ارائه دهم،

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب چهل وهفتم
  معرفی 10 کتاب درباره سبک زندگی

"خوب زندگی نمی کنم!" گزاره ای است که شاید برای هر کسی بارها تکرار شده باشد و اهل علم برای این گزاره و راه حل علاج آن درمانی به نام سبک زندگی پیدا کرده اند.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب چهل وششم
  حکایت کتابی که زندگی یک کشیش را متحول ساخت

کتاب را ورق زد. با اینکه در بین دیگران به خریدار کتب قدیمی معروف بود اما تا به حال کتابی با این قدمت تاریخی ندیده بود. آن هم کتابی با دست خط کوفی.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب چهل وپنجم
  پیشنهاد آیت الله خامنه ای برای ترجمه یک کتاب

این ترجمه‌ى کتاب قانون ابن سینا یک کار پیچیده و مرکب و بسیار ارزشمند است. هزار سال این کتاب که به زبان عربى به وسیله‌ى یک ایرانى نوشته شده و در طول قرن‌ها در دانشگاه‌هاى بزرگ پزشکى عالم مورد استفاده قرار گرفته،

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب چهل وچهارم
  `تو می خوای با این ازدواج کنی؟ این آدم اخموی بداخلاق`!

هم کفو هم بودیم. تو اون جلسه، ویژگی های برجسته‌ی مصطفی رو سادگی دیدم. تقوا دیدم. از همون جا برای من مسجل شد که مهربونه. صداقت داره. هیچ نقطه ضعفی رو مخفی نمی‌کرد. خوب، دانشجو بود. کار نداشت.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب چهل وسوم
  بعد از جنگ اگر این بچه ها تبدیل به آدم های ناشناس و گمنام شدند، مقصر تویی و امثال تو!

جنگ تحمیلی بین ایران و دنیا. بعضی‌ها ممکن است مانند ما از پدران و برادران خود شنیده باشند و به گونه‌ای روایتش کنند اما بعضی دیگر افرادی اند که خود را در میدان نبرد و هشت سال دفاع مقدس به نظاره نشسته‌اند و آن را برای دیگران بازگو می‌کنند.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب چهل ودوم
  کتاب هایی برای نسل سوم و چهارمی ها

یکی از موضوعات اساسی و بنیادین در پایگذاری جمهوری اسلامی ایران و مدل حکومت الهی مسئله ولایت فقیه است که به همین سبب همیشه نوک پیکان آماج و حملات دشمنان قرار گرفته است.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب چهل ویکم
  خــــون، عشــــق، شــیلان

نمیدانم چقدر گذشته بود که شفیعی با قمقمه های پرآب از راه رسید. از اینکه بعد طی این مسافت طولانی، توانسته بود سالم برگردد، واقعا خوشحال شدیم.قمقمه‌ها را تحویل داد و به شوخی گفت: بفرمایین! میل کنین و کیف کنین و کوفت کنین! به سرعت دور شد تا به بقیه بچه ها آب برساند.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب چهلم
  پول تو جیبی تو از حقوق ماهیانه ی او بیشتر است!

مادرش میگفت: آدم نظامی مرد زندگی نیست، ....پدرش وعده ی فرستادنش به انگلیس برای ادامه تحصیل را مطرح کرد.....انگار همه میخواستند به قول خودشان آینده اش خراب نشود...حتی خانواده ی خود مصطفی هم آینده اش را مانند آیینه گرفته بودند پیش رویش...مصطفی که آمد، به دل همه نشست.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب سی ونهم
  مروری کوتاه بر کتاب های منتشرشده باموضوع مهدویت در سالی که گذشت

ازکتابهای قابل توجه در موضوع مهدویت، میتوان به کتاب «مهدی (عج)، ده انقلاب در یک انقلاب» اثر حسن رحیمپور ازغدی اشاره کرد که در سه بخش «دولت عاشقی و عدل جهانی»، «مهدی؛ نیمی شرقی، نیمی غربی» و «جهانی شدن، پایان تاریخ و مهدویت» تنظیم شده است.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب سی وهشتم
  تقویم مذهبی ما دکتر شهریاری و ورک شاپ های ما همش هسته ای بود

دکتر صالحی وزیر امور خارجی دولت دهم و استاد شهید شهریاری تعریف می کند: "یکی از مسئولین نظام می گفت رهبر انقلاب از من پرسیدند: ایشان چه جور آدمی بود؟ گفتم: اگر به ایشان در علم هسته ای کشور نمره صد بدهیم، به بهترین نفر بعد از ایشان به زحمت می توانیم پنجاه بدهیم.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب سی وهفتم
  کتابی که در کمتر از سه ماه به چاپ نوزدهم رسید

عراقی ها او را به‌عنوان پیک شهید سردار علی هاشمی معرفی کرده بودند و این یعنی آغاز شکنجه های دردآور برای به‌دست آوردن اطلاعات؛ آن هم روی نوجوان 16 ساله ای که یک پایش هم قطع شده بود. بعد او یک ماه در بیمارستان بستری کردند تا حالش بهتر شود و سپس به پادگان صلاح‌الدین بردند،

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب سی وششم
  یاد باد آن روزگاران، یاد باد!/دشت های بی دشت بان

ناصر برای خودش مردی شده بود. بهتر است بگویم سختی های جنگ او را مرد بار آورده بود. اما هنوز نوجوانی بیش نبود. نوجوانی که اهل قصر شیرین است و پدر و پدربزرگش دشتبان بوده اند. جنس سختی های جنگ چه بود که هرکس آن را می چشید مرد می شد؟

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب سی وپنجم
  حاج امین فقط گفته است: `منو با این زنیکه بدکاره روبرو نکنید`

حاج امین، تا آنجا که یادش می‌آید، فقط گفته است: "منو با این زنیکه بدکاره روبرو نکنید" و زمانی که مهندس سیف توضیح داده که: "این حرفها مربوط به گذشته است" حاج امین گفته: "از کجا معلوم؟!" تا اینجا را حاج امین مطمئن است،  ولی این که نشسته باشد و پشت سر زینت خانم چیزی بافته باشد، یادش نمی‌آید.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب سی وچهارم
  خاطرات یک جاسوس انگلیسی که وهابیت را به وجود آورد

دو هدف مد نظر حکومت بریتانیا بود. آنها بر این باور بودند که 1-در مناطقی که دست اندازی کرده ایم حاکمیت خود را حفظ کنیم. 2-بخش هایی که هنوز زیر سلطه ما نیستند به مستعمرات خود بیفزاییم. بنابراین برای رسیدن به این اهداف باید کارگروه هایی تشکیل داده و افراد مربوطه را مشخص کنیم.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب سی وسوم
  یک جلد قرآن کریم و یک کلت کمری! مهریه عروس خانم

صفیه می دانست مهدی برایش نمی ماند. این را از همان روز اول که او را دید و حرف زدند، فهمید و در زندگی باور کرد؛ همان چهار سال. اما چرا باز وقتی خبرش را شنید جا خورد؟ خودش هم نمی داند.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب سی ودوم
  داستان مردی که بعد از مسیح(ع) عشق را به اوج رساند

"من مذهبی نیستم و وقتم را مدام در کلیسا و برای عبادت و اعتراف نمی گذرانم اما انجیل را مو به مو حفظم و هر روز سعی می‌کنم چند جمله اش را بخوانم و به آنها عمل کنم...

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب سی ویکم
  مولا ما آماده ایم اما لطفا کمی دیرتر بیا!

"بارها در طول نوشتن این رمان دچار تردید و دودلی شدم. یک دلم می‌گفت: بیا و از خیر این کار بگذر و برای خودت دشمن تراشی نکن. عقل هم چیز خوبی است!

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب سی ام
  تو عراق خیلی ها منتظر پیروزی شما هستند!

خوب به خاطر دارم لحظه هایی رسید که مرگ سایه اش را بر سرم انداخت و این سایه آنقدر نزدیک بود که ذکرهای شهادت را گفتم و آماده قبض روح شدم. خودم را در یک فضای نورانی دیدم که زیبایی اش چشم را خیره می کرد. طولی نکشید که دیدم چند خانم اطرافم را گرفته اند.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب بیست ونهم
  روایتی خواندنی از استعمار انگلیس در دوران ناصرالدین شاه

وقتی از یک داستان صحبت می‌کنیم، باید اول ازهمه انتظارمان از داستان را مشخص کنیم. دشت‌های سوزان از منظر ادبی یک رمان حادثه‌ای واقعیت‌گراست که پس زمینه‌ای تاریخی دارد. در کارهایی از این دست، تطبیق زمان و زبان قصه اهمیت بالایی دارد و این موضوع در کار کرمیار در اوج است.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب بیست وهشتم
  اگر دغدغه فرهنگ ندارید هم، این کتاب را بخوانید

"دغدغه‌های فرهنگی"، از آن دست کتاب‌هایی‌ست که باید خواندشان. باید زیر برخی خطوطشان خط کشید. باید نشست و در مورد برخی تکه‌هایشان مدت‌ها فکر کرد و تأمل کرد و گفت‌وگو کرد.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب بیست وهفتم
  داستان مدیر مدرسه ای با معاون و دبیران فاسد

وقتی حمید مهران از اداره فرهنگ بیرون آمد، برگه ابلاغ او امضا و بعد از دو سال مدیر مدرسه شد. مدرسه راهنمایی نفیسه پزشکیان در جنوب غرب تهران است.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب بیست ششم
  ســــــندی که خـــــــدا به نام انســـــان زد

از مهمترین مسائل و دغدغه‌هایی که همواره ذهن و فکر انسان کاوشگر را به خود مشغول می‌کند، بحث توحید و خداشناسی و یافتن معرفت عمیق نسبت به ذات باری تعالی است که مسأله‌ای سهل الممتنع است. یعنی در عین سادگی ممکن است بسیار هم مشکل و پیچیده باشد.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب بیست وپنجم
  شنوندگان عزیز! من از سلول انفرادی خود واقع در بغداد با شما صحبت می کنم

دوران هشت سال دفاع مقدس از معدود دوران هایی است که بسیاری با به جان خریدن مشکلات و سختی‌ها، نسل‌های بعد را به شاگردی پذیرفته و به آنها الفبای صبر و استقامت آموختند. افرادی که با داشتن روحیه‌ای توصیف ناپذیر در دوران اسارت، پنجره‌ای جدید برای تشنگان راه بندگی باز کردند.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب بیست وچهارم
  ماجرای سفر مردی که حافظ برای دیدنش چشم انتظار بود

نوشتن سفرنامه وبیان جزئیات ووقایع درطول سفر، بارها توسط نویسندگان مختلف به رشته تحریر درآمده است.ازگذشته های دور، نویسندگان سعی داشتند با نوشته هایشان مخاطبان خود را درسفر همراهی و آنها را از کم وکیف قضایا مطلع سازند.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب بیست وسوم
  روایت پیوستن مرتضی به خیل عاشوراییان

"بگو مناظره میان عقل و عشق را! اکنون بنگر حیرت عقل را و جرات عشق را! بگذار عاقلان ما را به ماندن بخوانند ... راحلان طریق عشق می دانند که ماندن نیز در رفتن است. جاودانه ماندن در جوار رفیق اعلی و این اوست که ما را کش کشانه به خویش می خواند ..."

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب بیست و دوم
  کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود

کتاب " آفتاب در حجاب " کتابی است زیبا و مقتل گون، در وصف حال حضرت زینب سلام الله علیها – آن آفتاب بی بدیل در حجاب – در صحرای کربلا و اسارت حرم امام حسین (ع)، که سید مهدی شجاعی با قلم توانایش و با استمداد همیشگی اش از اهل بیت علیهم السلام  به رشته تحریر در آورده است.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب بیست و یکم
  داستانی که هرگز آن را نشنیده اید!

شاید کم پیدا شود کسی که بتواند این واژه های مست و غریب سید مهدی شجاعی را تا آخر بخواند. مکث هایش ... اشک هایش را ... و من اما سنگ دل بودم که این عاشقانه را تا آخر توانستم بخوانم

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب بیستم
  داستان مردی که روی مردانگی را سفید کرد

" چه هما همت و بلند آشیان است عباس که با دو بال عشق و ادب ، به سوی آسمان هفتم دَنی فتدلّی پر کشید و در مقام قرب حسین ، به منزلی بی بدیل رسید و در قابی از قوس بازوان حسین ، مأوا گرفت. وقاب قوسین أو أدنی... "

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب نوزدهم 
  وقتی که کوه گم شد

"سلام امید زندگی ام. این صد و بیست و چهارمین نامه ای است که برایت می نویسم و تو هنوز حتی یک کلمه به من پاسخ نداده ای. فقط بی هیچ کلامی نامه هایم را برمی داری و با نگاه زیبا اما ساکتت به من می نگری و می روی.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هجدهم
  `کرشمه خسروانی` فیلمنامه ای با بازی یزید، معاویه، امام حسین(ع) و همسر حاکم عراق

کتاب کرشمه خسروانی یا مخالف بیداد به طرز همایونی یکی از متون فاخر نمایشنامه ای از یک داستان حقیقی معنوی حول بزرگواری و کرامت امام حسین علیه السلام است که توسط سید مهدی شجاعی به رشته تحریر در آمده است.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هفدهم
  پرواز بدون پا در ارتفاع چندهزار پایی

" ازبه" داستان خلبان جانبازی است که هر دو پایش از بالای زانو در یک عملیات جنگی برای بمباران یک کارخانه تولید گاز شیمیایی قطع شده است.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب شانزدهم
  در بحران های انقلاب، رهبری چه نقشی داشت؟

  تاریخ جمهوری اسلامی در دوران زعامت مقام معظم رهبری، آکنده از حوادث بزرگ و رویدادهای بسیار مهم و سرنوشت‌ساز بوده است، حوادث و بحران‌هایی که هر یک از آنها به تنهایی قادر بود یک نظام مستقر با ریشه‌های بسیار عمیق را از جای برکند و آن را به موزه تاریخ بسپرد

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب پانزدهم
  ماجرای جوانی که به خاطر عشق، مذهبش را تغییر داد

ابوراجح گفت: "دخترم ریحانه یک سال پیش خوابی دید. در خواب دید که من شفا یافتم و جوانی کنار من بوده که من او را شوهر آینده اش معرفی کردم و گفته ام که تا یک سال دیگر شریک زندگی هم خواهید بود."

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب چهاردم
  نامه های فهیمه به یک دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف

دوران جنگ، دورانی است که در آن می توان ره صد ساله را یک شبه طی کرد. دورانی است که هر فردی می تواند از فرصت استفاده کرده و خود را به اوج برساند.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب دوازدهم
  عاشقانه لیلا و هاتف و امام رضا(ع)

هاتف و لیلا. فرزند خوانده های دو برادر به نام های فتاح صحاف و ابوالقاسم کاتب که آنها را در ویرانه‌های شوش دانیال پس از دیدار با امام کاظم (ع) در پی کشتاری که عباسیان برای تاراج پارسیان انجام داده‌اند می‌یابند و آنها را از بدو طفولیت در وصیتی مکتوب به نام هم می‌خوانند.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب یازدهم
  مَن عَشَقَ وَ فعَفَّ ثُمَّ مات، ماتَ شَهیدا

  کتاب «من او» داستان بلوغ فکری و دینی و معرفتی کودکی است به نام علی فتاح که فرزند یک تاجر ثروتمند است و درجنوب شهر زندگى مى‏کنند. خانواده فتاح ها به نسبت ثروتمند، دیندار و دارای قوانین خاصی برای زندگی هستند.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب دهم
  الشهداء الشمرون افضل من شهداء التهرون!

  ابوالفضل کاظمی متولد سال ۱۳۳۵ در تهران و از خانواده‌ای سنتی و پدر محور بوده که هنگام مصاحبه با لحنی ساده و صمیمی و به تعبیری ادبیات پهلوانی صحبت کرده است.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب نهم
  مردی که با زیرشلواری به خواستگاری رفت!

برای دل خودش هم می نوشت ولی هیچ وقت آنها را به شهلا نشان نداد تا زمانی که شهلا جای آنها را بعد از شهادتش پیدا کرد. نوشته بود: "تا آخرین طلوع و غروب خورشید حیات، چشمانم جست و جوگر و دستانم نیازمند دستان تو خواهد بود.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هشتم
  شهید زین الدین موقع انتقاد مادرزنش چه می گفت؟!

زندگی با مهدی برای او یک خواب بود. خوابی کوتاه و شیرین در بعد از ظهر بلند تابستان جنگ. فقط خاطره هایش، آن چیزهایی که آدم ها بعدا یادش می افتند و حسرتش را می خورند باقی مانده بود.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هفتم
  برای آنهایی که عزم فرهنگی دارند ولی سوژه ندارند

کتاب «ایده‌پردازی برای فرهنگ‌سازی» در قالب طرح خاطرات تنظیم شده است و به ظاهر نظم معمول یک کتاب کلاسیک را ندارد، با این حال خواندن آن برای تحریک ذهنی علاقه‌مندان به فیلمنامه‌نویسی به‌ویژه برای جوانان بسیار جذاب خواهد بود.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب ششم
28 گام برای داشتن زندگی موفق

داشتن زندگی موفق یکی از اهدافی است که آدمی برای دست یابی به آن در طول تاریخ بسیار تلاش کرده و ضرورت پرداختن به این امر در زندگی امروزه ما از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب پنجم
  ماجرای پدری که دخترش را در تلویزیون دید

داستان این کتاب را با اتکا به نقطه‌نظرات راوی‌های بیان کننده اتفاقات داستانی‌اش خلق کرده و دیدگاه‌های آنان را درباره جنگ میان آمریکا و عراق به چالش کشیده است.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب سوم
  وقتی جاهلیت لباس مدرن بر تن می کند

آن روز که خواندیم و شنیدیم که اعراب جاهلی به خاطر ننگ دختر داشتن یا فقر، دختران خود را زنده به گور می‌کردند، در حیرت و تعجّب، آن عصر را عصر جاهلی و اعراب را مبتلای جاهلیّت خواندیم.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب اول
 روی ماه خدا بوسیدنی است

"روی ماه خداوند را ببوس" به زعم بسیاری از فعالان حوزه ادبیات داستانی، تاکنون موفقترین کار مستور است. کاری که هم توانست مخاطب عام را جذب کند و هم مخاطبان خاص را با خود همراه سازد.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب صدویکم
:کتابی که «برای تاریخ» نوشته شد/ 18تیر به روایت رییس پلیس وقت تهران
بعد از فراز و نشیب‌هایی که حوادث تلخ 18 تیر سال 78 در کوی دانشگاه به همراه داشت، فرهاد نظری، فرماندهی وقت نیروی انتظامی تهران بزرگ، در کتابی با عنوان «برای تاریخ» به تشریح این حوادث پرداخت.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب صد
 «ماه عسل مجردها» کتابی برای فصل اردوهای جهادی
کتاب”ماه عسل مجردها” یکی از کامل ترین کتاب های خاطرات اردوهای جهادی به شمار می رود و از این نظر قابل اهمیت است که  خاطرات ارائه شده در این کتاببه صورت ساده و البته کامل با بیان نکات مهم و شیرین آورده شده است.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب نود ونهم
 «تنهایی دسته جمعی» کتابی برای 30 روز مناجات با خدا
در میان شاعرن آئینی کشور و همچنین اهالی شعر و ادب و علاقه مندان به ادبیات معاصر کمتر کسی است با مهدی رحیمی  شاعر اهل دلیجان استان مرکزی آشنا نباشد.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب نود وهشتم
  از فیض بوک ناصرفیض تا با کاروان حوله امید مهدی نژاد
زندگی سراسر یک لطیفه است و من همه چیز را خنده دار می‌بینم، اما این را بدانید که من به هیچ وجه برای تفریح و خنده شما آن‌ها را نمی‌گویم. این لطیفه‌ها فقط یک وسیله هستند که دهانتان را می‌گشایند و من می‌توانم چیزی را درون آن بیندازم!

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب نود وهفتم
  روایت زندگی زنانی که بدقولی های همسران شان را به عشق خوش قولی به امام(ره) تحمل کردند
"کمی بعد با پنج تا بچه قد و نیم قد نشسته بودم سر خاکش. باورم نمی شد صمد آن زیر باشد؛ زیر یک خروار خاک. هر کاری کردم بگذارند کمی کنارش بنشینم، نگذاشتند. دستم را گرفتند و سوار ماشین کردند.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب نود وششم
  کار علمی، جهاد با نفس است «توقف ممنوع»
"جهاد یعنی حضور در میدان با مجاهدت، با تلاش، با هدف و با ایمان؛ این می شود جهاد. «جاهدوا بااموالکم و انفسکم فی سبیل الله»؛ جهاد با نفس، جهاد با مال. جهاد با نفس کجاست؟

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب نود وپنجم
  این کتاب را بخوانید تا بفهمید چرا «فرزند بیشتر زندگی شادتر» + نسخه pdf
از او که دانشجوی سال سوم رشته برق یکی از دانشگاه های معتبر تهران و موافق شعار "فرزند بیشتر زندگی بهتر" است وقتی می پرسم دلیل و منطقت برای این شعار چیست؟ تنها شعارهایش را ادامه می دهد"!

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب نود وچهارم
  قبل از خرید آپارتمان این رمان را بخوانید!
یکی از دغدغه های مهم مردم ایران داشتن خانه و خرید خانه است. در شرایط نا بسامان اقتصادی که باراز مسکن دم به دم دچار تحولات بزرگی می شود و هر بار بر قیمت خاک افزوده می گردد خریدن و داشتن خانه یکی از آروزهای دست نیافتنی بسیاری از خانواده های ایرانی است.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب نود وسوم
  پیشنهادی برای مطالعه سیره اهل بیت(ع)
گفتن این‌که تاریخ ۲۵۰ ساله‌ی اهل بیت(ع) حکایت درخشش نوری واحد است، به زبان،  ساده است اما نشان‌دادن آن با جزئیات و در قالب بیش از چهار هزار صفحه کتاب و ذیل سرفصل‌های مختلف و با بهره‌گیری از منابع متعدد، کار دشواری است که مجموعه‌ی ۱۴ جلدی اعلام‌الهدایة از عهده‌ی آن برآمده است.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب نود ودوم
  `گزارشی مستند از کربلا` مقتل به زبان دانشجویی
"بدون تردید زیباتر از شب عاشورا در میان شب های این جهان به ثبت نرسیده است، شبی به شکوه و جلالت آن شب نبود و شاید بعد از این هم نباشد، شبی به بزرگی تمام شب ها و روزهای این جهان، شبی به عظمت تمام روشنی ها و نورها، شبی زیباتر از همه رو زها.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب نود ویکم
  وقتی `یزید` در بیابان عاشق یک زن می شود!
در میان نویسندگان معاصر در ادبیات آیینی فارسی شاید شناخته ترین و کم نظیر ترین چهره سید مهدی شجاعی باشد که آثارش از لحاظ محتوا، فرم نوشتاری، زاویه دید، نوع نگاه و نوع پرداختن به موضوع از دیگر نویسندگان متمایز و کم نظیر می باشد.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب نود
  فلسفه `سلام` های پی در پی زیارت عاشورا
زیارت عاشورا تعلیم الهی است. و به همین جهت مخصوص اهل تقوی است : ((اتقوالله و یعلمکم الله)) . زیارت عاشورا مال مَحم ها و خصو صی هاست.عمومی نیست.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هشتاد ونهم
  امپـــراطـــوری مــرگ
نظم نوین جهانی در دوران بوش پدر، دکترین هژمونی خیرخواهانه در دوران بیل کیلینتون، مبارزه با تروریسم و رسالت پاکسازی جهان از نیروهای شر در دوران جرج دبیلو بوش از مشخصه های تفکر یک جانبه گرایی است. یکی از عواملی که تفکر تهاجمی نومحافظه کاران را نشان می دهد این است .....

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هشتاد وهشتم
  سه کتاب؛ سه روایت و 8 سال دفاع جانانه
"پایی که جا ماند" یادداشت های روزانه سید ناصر حسینی پور از زندان های مخفی عراق است.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هشتاد وهفتم
  `نظریه های رسانه، اندیشه های رایج و دیدگاه های انتقادی` کتابی برای فهم ساده رسانه
"برای شناخت رسانه و نظریه های پیرامون آن کتاب «نظریه‌های رسانه،‌ اندیشه‌های رایج و دیدگاه‌های انتقادی» که دکتر سید محمد مهدی زاده نوشته و انتشارات همشهری منتشر کرده است؛ پیشنهاد خوبی می تواند باشد.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هشتاد وششم
  بیایید یک بار هم شده؛ «بی حجاب» به مسئله «حجاب» بپردازید!
"حجاب بی حجاب" شاید بی­‌پروا ترین نوشته ای باشد که تا کنون در رابطه با حجاب خوانده ایم. نویسنده در این کتاب به گفته­‌ی خودش متمایل است "بی حجاب از حجاب" سخن بگوید – که خود این ظرافت در انتخاب نام کتاب شایسته­‌ی تحسین است-.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هشتاد وپنجم
  این کتاب را در ماه خــــــدا بخوانید
دلدادگان حضرت دوست چه شبها و روزها با کلماتی که از قافله‌سالاران راه عشق آموخته‌اند، خدا را خوانده‌اند و صدا زده‌اند. از جمله این کلمات ناب، دعاهای کوتاه و آسمانی روزهای ماه مبارک رمضان است که از ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) صادر شده است.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هشتاد وچهارم
  دعا از منظر مقام معظم رهبری + دریافت کتاب

ارزش و اهمیت دعا در سراسر این اثر 150 صفحه‌ای به مخاطبان یادآوری می‌شود و نویسنده براساس سخنان رهبر فرزانه انقلاب، روش‌ها و شیوه‌های دعا و تقاضا از خدا را به خوانندگان می‌آموزد.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هشتاد وسوم
  دو کتاب حاوی نصایح و اندرزهای قابل تامل برگرفته از تجربیات

آشنایی با فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، از مقوله‌هایی است که نه تنها در سال‌های اخیر که از ابتدای پیدایش خط و ارتباط‌گیری انسان‌ها با یکدیگر، مورد اهمیت بوده است.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هشتاد ودوم
  لشکـــری از خـوبـان عـالـم/کتابِ توصیه شده ای از سوی رهبر انقلاب

شاید همه‌ی اینها دست به دست هم داد تا رهبر انقلاب در حاشیه یکی از دیدارهای‌شان بفرمایند:این کتاب "لشکرخوبان" پر است از اعجاب و عظمت ناگفته‌ی رزمندگان غواص و اطلاعات عملیات جنگ.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هشتاد ویکم
  عبور از هفتاد و هشت پلاک برای رسیدن به خانه باران

"حسن کوچک، پا به پای تو می آید و علی همین نزدیکی است. عمر رو در روی تو ظاهر شده است : «از کجا می آیی، فاطمه ؟!» چنان خشمناک و غضب آلود به تو خیره می شود که حسن چادرت را محکم تر از پیش در دست می فشارد.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هشتاد
  درباره قمری که در آسمان بنی هاشم می درخشد

" امروز وقتی چهره زیبای عباس را با آن لبهای خشک و ترک خورده، بر بلندای نیزه دیدم، گریان و بر سرزنان، بی اعتنا به تازیانه سواران پیش رفتم و با صدایی بریده و سوخته عرض کردم: « خوش آمدید مولای من... » آن گاه در حالی که بغض و گریه گلویم را می فشرد، نالیدم که:.......

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هفتادونهم
  `من قاتل پسرتان هستم`

"من قاتل پسرتان هستم" به قلم احمد دهقان یکی از این دست روایت گری ها از هشت سال دفاع مقدس است. روایتی از مظلومیت ها و سختی های بازماندگان جنگ که گاهی تلخی های سرنوشت آدم های پس از آن، کام خواننده را هم به تلخی می کشاند.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هفتادوهشتم
  عظمت مکتب اسلام درعظمت زهرای اطهر (س)

"درباره ی حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) هرچه بگوییم، کم گفته ایم و حقیقتا نمی دانیم که چه باید بگوییم و چه باید بیندیشیم؛ به قدری ابعاد وجود این انسیّه ی حوراء، این روح مجرد و این خلاصه ی نبوت و ولایت برای ما پهناور و بی پایان و درک ناشدنی است که حقیقتا متحیّر می مانیم.”

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هفتادوهفتم
  `ده شاعر انقلاب اسلامی` در آستانه پیروزی انقلاب

همان‌طور که صدای هر کس به زیر و بمی، تند و کندی و آهنگ حرف زدن او شناخته می‌شود، لحن هر شخصیت هم به دایره واژگان و ساختار جمله‌ها و در یک کلمه ادبیات ویژه هر شخصیت شناخته می‌شود.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هفتادوششم
  یک روایت معتبر درباره «سه گزارش کوتاه»

همان‌طور که صدای هر کس به زیر و بمی، تند و کندی و آهنگ حرف زدن او شناخته می‌شود، لحن هر شخصیت هم به دایره واژگان و ساختار جمله‌ها و در یک کلمه ادبیات ویژه هر شخصیت شناخته می‌شود.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هفتادوپنجم
  در قالب کتابی دیدنی؛ 1400عکس انقلاب اسلامی ایران اوج می گیرد

کتاب «سال سی» که حاصل تلاش پنج ساله بیش از 300 هنرمند عکاس در فاصله سال های 1357 تا 1387 است، حدود 1400 عکس جذاب و دیدنی دارد که بیننده را به متن رخدادهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی این سال ها می برد.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هفتادوسوم
  مادر زمان شنیدن خبر شهادتش گفت: افسوس که نشناختمت!

"جذبه انگشتر و قیافه خندان محمود، صورت مادر را به سمت دست همدانی نزدیک تر کرد. لبخندی آمیخته با اشک صورت او را پر کرد. احساس کرد که نباید به اندازه یک پلک زدن هم از لذت دیدار محمود محروم بماند. نزدیک تر شد.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب شصت ونهم
  آوینی درباره «خمینی و خامنه‌ای» چه می‌گوید/ دهه شصت دهه امام خمینی بود

داغ های همه تاریخ را ما به یکباره دیدیم، چرا که ما امّت آخرالزمانیم، و خمینی، این ماه بنی هاشم، میراث دار همه صاحبان عهد بود در شب یلدای تاریخ. در عصر ادبار عقل و فلک زدگی بشر، در زمانه غربت حق، در عصری که دیگر هیچ پیامبری مبعوث نمی شد و هیچ منذری نمی آمد، خمینی میراث دار همه انبیا و اسباط ایشان بود و داغ او بر دل ما، داغ همه اعصار؛ داغ بی تسلی.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب شصت وهشتم
  «72 سخن عاشورایی» رهبری در شناخت آنچه که لازم است

" ماجرای عاشورا هم درس است؛ درس اقدام و نهراسیدن از خطرات و وارد شدن در میدان های بزرگ. آن تجربه با آن خصوصیات و با آن دشواری، از عهده ی حسین بن علی (ع) بر می آمد؛ لیکن در دامنه این قله ی بلند و رفیع، کارهای زیاد و نقش های گوناگونی هست که من و شما می توانیم انجام بدهیم.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب شصت وهفتم
  جان من سپر آن زاده ی پاک مصطفی

  "عباس بن علی" روانه شریعه فرات می شود نه به فرات که به  میدان کارزار می رود، یک تنه در مقابل خیل عظیم دشمنان و در حالی که زمین زیر پای او می لرزد، با خود زمزمه می کند:

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب شصت وششم
  چه کسی تاب دارد که تو شرح سیلی خوردن ناموس خدا را بدهی؟

"عمر می آید، شعله ی آتش را به هیزم می گذارد، آتش شعله می کشد. درخانه نیم سوخته می شود. عمر جلو می آید و لگد محکمی به در می زند. خدای من فاطمه (س) پشت در ایستاده است؛ فاطمه (س) بین در و دیوار قرار می گیرد، صدای ناله اش بلند می شود. میخ در که از آتش داغ شده است در سینه ی فاطمه (س) فرو می  رود و ای قلم، خاموش شو! کدام دل طاقت دارد؟

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب شصت وپنجم
  برای آشنایی با تاریخچه پرونده هسته ای، این کتاب ها را بخوانید

پرونده هسته‌ای ایران به عنوان یکی از با اهمیت‌ترین پرونده‌های سیاسی، حقوقی و فنی بین المللی شناخته می‌شود. اکنون پس از عقد توافقنامه ژنو میان ایران و گروه ۱+۵ این پرونده در شرایط بسیار حساسی قرار گرفته.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب شصت وچهارم
  خدا فاطمه را از نور خودش آفرید، پیش از آنکه آدم را خلق کند

"فاطمه زهرا (سلام الله علیها) تنها زن معصوم امت اسلامی است که نقش رهبری دارد و به عنوان «حجت» و «اسوه» برای مردم معرفی و اطاعتش نیز واجب می باشد.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب شصت وسوم
  مردی که حسین بن علی (ع) مشتاق دیدار اوست

چه رابطه ای است میان او و امام، که امام، نیامده از آمدنش سخن می گوید؟ رایتی را پیشاپیش برای او می افرازد و به استقبالش می شتابد؟!

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب شصت ودوم
  بوم غلتانی که گور دسته جمعی شهیدان را پیدا می کند!

"کوچه خلوت بود. زنی با زنبیل قرمز از قاب کوچه بن بست می گذشت. نگاه به چنار کرد. برگی رها، پیچ و تاب خورد و افتاد آن ور دیوار. تجسم کرد آن ور را؛ هزار رنگ. کلید انداخت به در. تردی برگ ها را زیر پا حس کرد.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب شصت ویکم
  بستنی ها و اجساد، هر دو از یک دستگاه خنک کننده تغذیه می کردند!

"به: کلیه یگان های مستقر در مناطق تحت محاصره آبادان و خرمشهر؛ از: قرارگاه مرکزی منطقه عملیاتی جنوب؛ موضوع: استقرار رادار؛ بنا به اطلاعات واصله، دشمن یک دستگاه رادار فرانسوی سامبلین را در آن مناطق عملیاتی مستقر نموده است.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب شصت
  روی دفترچه نوشت: اگر مرد نیستی فکری به حال نامردی خودت بکن

"برخورد گلوله ی تانک را با دپو با تمام وجود احساس کردم. لرزش زمین مثل ماشینی با آخرین سرعت ممکن از درونم عبور کرد. بعد خود را به همان حالت خوابیده روی هوا دیدم.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب پنجاه وهشتم
  شناسایی یهود به عنوان دشمن مسلمانان

"دنیا عرصه کارزار حق و باطل است و در این میان، شناخت دشمن و آگاهی از جایگاه و قدرت او از ضروریات عقلی است. همانگونه که رهبر معظم انقلاب می فرمایند: " امروز در دنیای اسلام، مکلفیم دشمن شناسی و تکلیف شناسی را در حد اعلا برای جهان اسلام و مردم ایران تدارک ببینیم."

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب پنجاه وهفتم
  دوست دارم با خون گلوم اسم مقدس مادرم رو بنویسم

"یک بار بین بچه ها گفت: دوست دارم با خون گلوم اسم مقدس مادرم رو بنویسم.... در عملیات والفجر یک تیر خورده بود به گلویش. اما چون آخرین حدود بردگلوله و از فاصله دوری شلیک شده بود شهید نشده بود.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب پنجاه وششم
 `ساعت سه آقا دیدار خصوصی دارند با سران قبائل و طوائف`

همیشه دقیق شدن در زندگی افراد خاص، جذابیت ویژه خود را دارد. اما در این بین افرادی هستند که به علت تمایز و برتری های ویژه شان، دقت در رفتار آنها، علاوه بر جذابیت، تعجب و حیرت آدمی را نیز بر می انگیزد.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب پنجاه وپنجم
  معرفی کتاب «مکارم اخلاق» سید مهدی شجاعی/ شیرین و شاعرانه مثل دعا

انتشارات کتاب نیستان به تازگی ترجمه‌ سید مهدی شجاعی از دعای مکارم اخلاق اکتاب صحیفه سجادیه را روانه بازار کتاب کرده است که در آن شجاعی با بیانی شاعرانه دست به ترجمه متن این دعا زده است.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب پنجاه وچهارم
  حکایت جوانی که دل دختـران مکه را بـرده بـود‬

کابوس مصعب: "مردی که چهره او دیده نمی شد؛ با خشونت دخترکی را در میان گودالی کوچک و قبر مانند قرار داد و بی معطلی شروع به خاک ریختن بر روی دخترک کرد. دختر شروع به فریاد زدن کرد.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب پنجاه وسوم
  بیست گفت و گو در شناخت تشیـع علـوی

می گفت بسیار آخوند دیده است که هیچ کدامشان ارزش لحظاتی بودن با آنان را نداشته و... به او گفتم که حقیقت چیز دیگری است و آن اینکه بیش از بیست سال، آنقدر آخوند ناب و نازنین دیده ام که لحظاتی بودن با آنان، دنیایی از دانستنی های شگفت را پیش رویت می گشاید.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب پنجاه ودوم
  روایت یک سیاه پوست از حقوق بشر آمریکایی: کف دست سیاهان را به دیوار میخ می کردند و مجبورشان می کردند گوش های بریده ی خود را بخورند

کتابی که رهبر انقلا ب درباره ان می فرمایند:
این کتاب "لشکرخوبان" پر است از اعجاب و عظمت ناگفته‌ی رزمندگان غواص و اطلاعات عملیات جنگ. در ایامی که این کتاب را می‌خواندم بارها و بارها متاثر شدم.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب پنجاه ویکم
  رازهای جالب آمریکایی ها در پیدایش تروریسم تکفیری +دانلود ترجمه کتاب «خوابیدن با شیطان»

یکی از افسران عملیاتی سابق دستگاه جاسوسی آمریکا، در کتابی به موضوع جنجالی نحوه پیدایش تروریسم تکفیری در منطقه خاورمیانه پرداخته و پرده از رازهای جالب آمریکایی‌‌ها در این «تولد شوم» برداشته است.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب پنجاه
  مطالعه ی این کتاب، گویی یک بار ختم قرآن کرده اید

یک کتابِ خوبِ فراموش‌شده؛ تا جایی که ناشر هم انگیزه‌ای برای توزیع و تجدید چاپش ندارد. سه‌گانه‌ی «پیامبری» نوشته‌ی آقای جلال‌الدین فارسی. با خواندن مجموعه‌ی سه‌جلدی «پیامبری» با یک تیر، سه هدف مهم زده‌اید؛ هم یک دوره تاریخ صدر اسلام را مرور کرده‌اید.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب چهل ونهم
  خاطرات زنی که برای گفتگو با گورباچف نماینده ایران شد

"هرگز به ذهنم نمی رسید روزی بیاید و من بخواهم همه ی کارها و عملکردهای خود را که جز برای رضای حق و احقاق حقوق مردم مستضعفِ مملکت و اسلام عزیز انجام داده ام، به روی کاغذ آورده و به ملت عزیز ارائه دهم،

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب چهل وهفتم
  معرفی 10 کتاب درباره سبک زندگی

"خوب زندگی نمی کنم!" گزاره ای است که شاید برای هر کسی بارها تکرار شده باشد و اهل علم برای این گزاره و راه حل علاج آن درمانی به نام سبک زندگی پیدا کرده اند.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب چهل وششم
  حکایت کتابی که زندگی یک کشیش را متحول ساخت

کتاب را ورق زد. با اینکه در بین دیگران به خریدار کتب قدیمی معروف بود اما تا به حال کتابی با این قدمت تاریخی ندیده بود. آن هم کتابی با دست خط کوفی.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب چهل وپنجم
  پیشنهاد آیت الله خامنه ای برای ترجمه یک کتاب

این ترجمه‌ى کتاب قانون ابن سینا یک کار پیچیده و مرکب و بسیار ارزشمند است. هزار سال این کتاب که به زبان عربى به وسیله‌ى یک ایرانى نوشته شده و در طول قرن‌ها در دانشگاه‌هاى بزرگ پزشکى عالم مورد استفاده قرار گرفته،

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب چهل وچهارم
  `تو می خوای با این ازدواج کنی؟ این آدم اخموی بداخلاق`!

هم کفو هم بودیم. تو اون جلسه، ویژگی های برجسته‌ی مصطفی رو سادگی دیدم. تقوا دیدم. از همون جا برای من مسجل شد که مهربونه. صداقت داره. هیچ نقطه ضعفی رو مخفی نمی‌کرد. خوب، دانشجو بود. کار نداشت.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب چهل وسوم
  بعد از جنگ اگر این بچه ها تبدیل به آدم های ناشناس و گمنام شدند، مقصر تویی و امثال تو!

جنگ تحمیلی بین ایران و دنیا. بعضی‌ها ممکن است مانند ما از پدران و برادران خود شنیده باشند و به گونه‌ای روایتش کنند اما بعضی دیگر افرادی اند که خود را در میدان نبرد و هشت سال دفاع مقدس به نظاره نشسته‌اند و آن را برای دیگران بازگو می‌کنند.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب چهل ودوم
  کتاب هایی برای نسل سوم و چهارمی ها

یکی از موضوعات اساسی و بنیادین در پایگذاری جمهوری اسلامی ایران و مدل حکومت الهی مسئله ولایت فقیه است که به همین سبب همیشه نوک پیکان آماج و حملات دشمنان قرار گرفته است.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب چهل ویکم
  خــــون، عشــــق، شــیلان

نمیدانم چقدر گذشته بود که شفیعی با قمقمه های پرآب از راه رسید. از اینکه بعد طی این مسافت طولانی، توانسته بود سالم برگردد، واقعا خوشحال شدیم.قمقمه‌ها را تحویل داد و به شوخی گفت: بفرمایین! میل کنین و کیف کنین و کوفت کنین! به سرعت دور شد تا به بقیه بچه ها آب برساند.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب چهلم
  پول تو جیبی تو از حقوق ماهیانه ی او بیشتر است!

مادرش میگفت: آدم نظامی مرد زندگی نیست، ....پدرش وعده ی فرستادنش به انگلیس برای ادامه تحصیل را مطرح کرد.....انگار همه میخواستند به قول خودشان آینده اش خراب نشود...حتی خانواده ی خود مصطفی هم آینده اش را مانند آیینه گرفته بودند پیش رویش...مصطفی که آمد، به دل همه نشست.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب سی ونهم
  مروری کوتاه بر کتاب های منتشرشده باموضوع مهدویت در سالی که گذشت

ازکتابهای قابل توجه در موضوع مهدویت، میتوان به کتاب «مهدی (عج)، ده انقلاب در یک انقلاب» اثر حسن رحیمپور ازغدی اشاره کرد که در سه بخش «دولت عاشقی و عدل جهانی»، «مهدی؛ نیمی شرقی، نیمی غربی» و «جهانی شدن، پایان تاریخ و مهدویت» تنظیم شده است.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب سی وهشتم
  تقویم مذهبی ما دکتر شهریاری و ورک شاپ های ما همش هسته ای بود

دکتر صالحی وزیر امور خارجی دولت دهم و استاد شهید شهریاری تعریف می کند: "یکی از مسئولین نظام می گفت رهبر انقلاب از من پرسیدند: ایشان چه جور آدمی بود؟ گفتم: اگر به ایشان در علم هسته ای کشور نمره صد بدهیم، به بهترین نفر بعد از ایشان به زحمت می توانیم پنجاه بدهیم.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب سی وهفتم
  کتابی که در کمتر از سه ماه به چاپ نوزدهم رسید

عراقی ها او را به‌عنوان پیک شهید سردار علی هاشمی معرفی کرده بودند و این یعنی آغاز شکنجه های دردآور برای به‌دست آوردن اطلاعات؛ آن هم روی نوجوان 16 ساله ای که یک پایش هم قطع شده بود. بعد او یک ماه در بیمارستان بستری کردند تا حالش بهتر شود و سپس به پادگان صلاح‌الدین بردند،

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب سی وششم
  یاد باد آن روزگاران، یاد باد!/دشت های بی دشت بان

ناصر برای خودش مردی شده بود. بهتر است بگویم سختی های جنگ او را مرد بار آورده بود. اما هنوز نوجوانی بیش نبود. نوجوانی که اهل قصر شیرین است و پدر و پدربزرگش دشتبان بوده اند. جنس سختی های جنگ چه بود که هرکس آن را می چشید مرد می شد؟

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب سی وپنجم
  حاج امین فقط گفته است: `منو با این زنیکه بدکاره روبرو نکنید`

حاج امین، تا آنجا که یادش می‌آید، فقط گفته است: "منو با این زنیکه بدکاره روبرو نکنید" و زمانی که مهندس سیف توضیح داده که: "این حرفها مربوط به گذشته است" حاج امین گفته: "از کجا معلوم؟!" تا اینجا را حاج امین مطمئن است،  ولی این که نشسته باشد و پشت سر زینت خانم چیزی بافته باشد، یادش نمی‌آید.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب سی وچهارم
  خاطرات یک جاسوس انگلیسی که وهابیت را به وجود آورد

دو هدف مد نظر حکومت بریتانیا بود. آنها بر این باور بودند که 1-در مناطقی که دست اندازی کرده ایم حاکمیت خود را حفظ کنیم. 2-بخش هایی که هنوز زیر سلطه ما نیستند به مستعمرات خود بیفزاییم. بنابراین برای رسیدن به این اهداف باید کارگروه هایی تشکیل داده و افراد مربوطه را مشخص کنیم.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب سی وسوم
  یک جلد قرآن کریم و یک کلت کمری! مهریه عروس خانم

صفیه می دانست مهدی برایش نمی ماند. این را از همان روز اول که او را دید و حرف زدند، فهمید و در زندگی باور کرد؛ همان چهار سال. اما چرا باز وقتی خبرش را شنید جا خورد؟ خودش هم نمی داند.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب سی ودوم
  داستان مردی که بعد از مسیح(ع) عشق را به اوج رساند

"من مذهبی نیستم و وقتم را مدام در کلیسا و برای عبادت و اعتراف نمی گذرانم اما انجیل را مو به مو حفظم و هر روز سعی می‌کنم چند جمله اش را بخوانم و به آنها عمل کنم...

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب سی ویکم
  مولا ما آماده ایم اما لطفا کمی دیرتر بیا!

"بارها در طول نوشتن این رمان دچار تردید و دودلی شدم. یک دلم می‌گفت: بیا و از خیر این کار بگذر و برای خودت دشمن تراشی نکن. عقل هم چیز خوبی است!

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب سی ام
  تو عراق خیلی ها منتظر پیروزی شما هستند!

خوب به خاطر دارم لحظه هایی رسید که مرگ سایه اش را بر سرم انداخت و این سایه آنقدر نزدیک بود که ذکرهای شهادت را گفتم و آماده قبض روح شدم. خودم را در یک فضای نورانی دیدم که زیبایی اش چشم را خیره می کرد. طولی نکشید که دیدم چند خانم اطرافم را گرفته اند.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب بیست ونهم
  روایتی خواندنی از استعمار انگلیس در دوران ناصرالدین شاه

وقتی از یک داستان صحبت می‌کنیم، باید اول ازهمه انتظارمان از داستان را مشخص کنیم. دشت‌های سوزان از منظر ادبی یک رمان حادثه‌ای واقعیت‌گراست که پس زمینه‌ای تاریخی دارد. در کارهایی از این دست، تطبیق زمان و زبان قصه اهمیت بالایی دارد و این موضوع در کار کرمیار در اوج است.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب بیست وهشتم
  اگر دغدغه فرهنگ ندارید هم، این کتاب را بخوانید

"دغدغه‌های فرهنگی"، از آن دست کتاب‌هایی‌ست که باید خواندشان. باید زیر برخی خطوطشان خط کشید. باید نشست و در مورد برخی تکه‌هایشان مدت‌ها فکر کرد و تأمل کرد و گفت‌وگو کرد.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب بیست وهفتم
  داستان مدیر مدرسه ای با معاون و دبیران فاسد

وقتی حمید مهران از اداره فرهنگ بیرون آمد، برگه ابلاغ او امضا و بعد از دو سال مدیر مدرسه شد. مدرسه راهنمایی نفیسه پزشکیان در جنوب غرب تهران است.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب بیست ششم
  ســــــندی که خـــــــدا به نام انســـــان زد

از مهمترین مسائل و دغدغه‌هایی که همواره ذهن و فکر انسان کاوشگر را به خود مشغول می‌کند، بحث توحید و خداشناسی و یافتن معرفت عمیق نسبت به ذات باری تعالی است که مسأله‌ای سهل الممتنع است. یعنی در عین سادگی ممکن است بسیار هم مشکل و پیچیده باشد.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب بیست وپنجم
  شنوندگان عزیز! من از سلول انفرادی خود واقع در بغداد با شما صحبت می کنم

دوران هشت سال دفاع مقدس از معدود دوران هایی است که بسیاری با به جان خریدن مشکلات و سختی‌ها، نسل‌های بعد را به شاگردی پذیرفته و به آنها الفبای صبر و استقامت آموختند. افرادی که با داشتن روحیه‌ای توصیف ناپذیر در دوران اسارت، پنجره‌ای جدید برای تشنگان راه بندگی باز کردند.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب بیست وچهارم
  ماجرای سفر مردی که حافظ برای دیدنش چشم انتظار بود

نوشتن سفرنامه وبیان جزئیات ووقایع درطول سفر، بارها توسط نویسندگان مختلف به رشته تحریر درآمده است.ازگذشته های دور، نویسندگان سعی داشتند با نوشته هایشان مخاطبان خود را درسفر همراهی و آنها را از کم وکیف قضایا مطلع سازند.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب بیست وسوم
  روایت پیوستن مرتضی به خیل عاشوراییان

"بگو مناظره میان عقل و عشق را! اکنون بنگر حیرت عقل را و جرات عشق را! بگذار عاقلان ما را به ماندن بخوانند ... راحلان طریق عشق می دانند که ماندن نیز در رفتن است. جاودانه ماندن در جوار رفیق اعلی و این اوست که ما را کش کشانه به خویش می خواند ..."

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب بیست و دوم
  کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود

کتاب " آفتاب در حجاب " کتابی است زیبا و مقتل گون، در وصف حال حضرت زینب سلام الله علیها – آن آفتاب بی بدیل در حجاب – در صحرای کربلا و اسارت حرم امام حسین (ع)، که سید مهدی شجاعی با قلم توانایش و با استمداد همیشگی اش از اهل بیت علیهم السلام  به رشته تحریر در آورده است.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب بیست و یکم
  داستانی که هرگز آن را نشنیده اید!

شاید کم پیدا شود کسی که بتواند این واژه های مست و غریب سید مهدی شجاعی را تا آخر بخواند. مکث هایش ... اشک هایش را ... و من اما سنگ دل بودم که این عاشقانه را تا آخر توانستم بخوانم

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب بیستم
  داستان مردی که روی مردانگی را سفید کرد

" چه هما همت و بلند آشیان است عباس که با دو بال عشق و ادب ، به سوی آسمان هفتم دَنی فتدلّی پر کشید و در مقام قرب حسین ، به منزلی بی بدیل رسید و در قابی از قوس بازوان حسین ، مأوا گرفت. وقاب قوسین أو أدنی... "

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب نوزدهم 
  وقتی که کوه گم شد

"سلام امید زندگی ام. این صد و بیست و چهارمین نامه ای است که برایت می نویسم و تو هنوز حتی یک کلمه به من پاسخ نداده ای. فقط بی هیچ کلامی نامه هایم را برمی داری و با نگاه زیبا اما ساکتت به من می نگری و می روی.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هجدهم
  `کرشمه خسروانی` فیلمنامه ای با بازی یزید، معاویه، امام حسین(ع) و همسر حاکم عراق

کتاب کرشمه خسروانی یا مخالف بیداد به طرز همایونی یکی از متون فاخر نمایشنامه ای از یک داستان حقیقی معنوی حول بزرگواری و کرامت امام حسین علیه السلام است که توسط سید مهدی شجاعی به رشته تحریر در آمده است.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هفدهم
  پرواز بدون پا در ارتفاع چندهزار پایی

" ازبه" داستان خلبان جانبازی است که هر دو پایش از بالای زانو در یک عملیات جنگی برای بمباران یک کارخانه تولید گاز شیمیایی قطع شده است.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب شانزدهم
  در بحران های انقلاب، رهبری چه نقشی داشت؟

  تاریخ جمهوری اسلامی در دوران زعامت مقام معظم رهبری، آکنده از حوادث بزرگ و رویدادهای بسیار مهم و سرنوشت‌ساز بوده است، حوادث و بحران‌هایی که هر یک از آنها به تنهایی قادر بود یک نظام مستقر با ریشه‌های بسیار عمیق را از جای برکند و آن را به موزه تاریخ بسپرد

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب پانزدهم
  ماجرای جوانی که به خاطر عشق، مذهبش را تغییر داد

ابوراجح گفت: "دخترم ریحانه یک سال پیش خوابی دید. در خواب دید که من شفا یافتم و جوانی کنار من بوده که من او را شوهر آینده اش معرفی کردم و گفته ام که تا یک سال دیگر شریک زندگی هم خواهید بود."

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب چهاردم
  نامه های فهیمه به یک دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف

دوران جنگ، دورانی است که در آن می توان ره صد ساله را یک شبه طی کرد. دورانی است که هر فردی می تواند از فرصت استفاده کرده و خود را به اوج برساند.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب دوازدهم
  عاشقانه لیلا و هاتف و امام رضا(ع)

هاتف و لیلا. فرزند خوانده های دو برادر به نام های فتاح صحاف و ابوالقاسم کاتب که آنها را در ویرانه‌های شوش دانیال پس از دیدار با امام کاظم (ع) در پی کشتاری که عباسیان برای تاراج پارسیان انجام داده‌اند می‌یابند و آنها را از بدو طفولیت در وصیتی مکتوب به نام هم می‌خوانند.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب یازدهم
  مَن عَشَقَ وَ فعَفَّ ثُمَّ مات، ماتَ شَهیدا

  کتاب «من او» داستان بلوغ فکری و دینی و معرفتی کودکی است به نام علی فتاح که فرزند یک تاجر ثروتمند است و درجنوب شهر زندگى مى‏کنند. خانواده فتاح ها به نسبت ثروتمند، دیندار و دارای قوانین خاصی برای زندگی هستند.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب دهم
  الشهداء الشمرون افضل من شهداء التهرون!

  ابوالفضل کاظمی متولد سال ۱۳۳۵ در تهران و از خانواده‌ای سنتی و پدر محور بوده که هنگام مصاحبه با لحنی ساده و صمیمی و به تعبیری ادبیات پهلوانی صحبت کرده است.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب نهم
  مردی که با زیرشلواری به خواستگاری رفت!

برای دل خودش هم می نوشت ولی هیچ وقت آنها را به شهلا نشان نداد تا زمانی که شهلا جای آنها را بعد از شهادتش پیدا کرد. نوشته بود: "تا آخرین طلوع و غروب خورشید حیات، چشمانم جست و جوگر و دستانم نیازمند دستان تو خواهد بود.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هشتم
  شهید زین الدین موقع انتقاد مادرزنش چه می گفت؟!

زندگی با مهدی برای او یک خواب بود. خوابی کوتاه و شیرین در بعد از ظهر بلند تابستان جنگ. فقط خاطره هایش، آن چیزهایی که آدم ها بعدا یادش می افتند و حسرتش را می خورند باقی مانده بود.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هفتم
  برای آنهایی که عزم فرهنگی دارند ولی سوژه ندارند

کتاب «ایده‌پردازی برای فرهنگ‌سازی» در قالب طرح خاطرات تنظیم شده است و به ظاهر نظم معمول یک کتاب کلاسیک را ندارد، با این حال خواندن آن برای تحریک ذهنی علاقه‌مندان به فیلمنامه‌نویسی به‌ویژه برای جوانان بسیار جذاب خواهد بود.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب ششم
28 گام برای داشتن زندگی موفق

داشتن زندگی موفق یکی از اهدافی است که آدمی برای دست یابی به آن در طول تاریخ بسیار تلاش کرده و ضرورت پرداختن به این امر در زندگی امروزه ما از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب پنجم
  ماجرای پدری که دخترش را در تلویزیون دید

داستان این کتاب را با اتکا به نقطه‌نظرات راوی‌های بیان کننده اتفاقات داستانی‌اش خلق کرده و دیدگاه‌های آنان را درباره جنگ میان آمریکا و عراق به چالش کشیده است.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب سوم
  وقتی جاهلیت لباس مدرن بر تن می کند

آن روز که خواندیم و شنیدیم که اعراب جاهلی به خاطر ننگ دختر داشتن یا فقر، دختران خود را زنده به گور می‌کردند، در حیرت و تعجّب، آن عصر را عصر جاهلی و اعراب را مبتلای جاهلیّت خواندیم.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب اول
 روی ماه خدا بوسیدنی است

"روی ماه خداوند را ببوس" به زعم بسیاری از فعالان حوزه ادبیات داستانی، تاکنون موفقترین کار مستور است. کاری که هم توانست مخاطب عام را جذب کند و هم مخاطبان خاص را با خود همراه سازد.

 

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب صدویکم
:کتابی که «برای تاریخ» نوشته شد/ 18تیر به روایت رییس پلیس وقت تهران
بعد از فراز و نشیب‌هایی که حوادث تلخ 18 تیر سال 78 در کوی دانشگاه به همراه داشت، فرهاد نظری، فرماندهی وقت نیروی انتظامی تهران بزرگ، در کتابی با عنوان «برای تاریخ» به تشریح این حوادث پرداخت.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب صد
 «ماه عسل مجردها» کتابی برای فصل اردوهای جهادی
کتاب”ماه عسل مجردها” یکی از کامل ترین کتاب های خاطرات اردوهای جهادی به شمار می رود و از این نظر قابل اهمیت است که  خاطرات ارائه شده در این کتاببه صورت ساده و البته کامل با بیان نکات مهم و شیرین آورده شده است.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب نود ونهم
 «تنهایی دسته جمعی» کتابی برای 30 روز مناجات با خدا
در میان شاعرن آئینی کشور و همچنین اهالی شعر و ادب و علاقه مندان به ادبیات معاصر کمتر کسی است با مهدی رحیمی  شاعر اهل دلیجان استان مرکزی آشنا نباشد.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب نود وهشتم
  از فیض بوک ناصرفیض تا با کاروان حوله امید مهدی نژاد
زندگی سراسر یک لطیفه است و من همه چیز را خنده دار می‌بینم، اما این را بدانید که من به هیچ وجه برای تفریح و خنده شما آن‌ها را نمی‌گویم. این لطیفه‌ها فقط یک وسیله هستند که دهانتان را می‌گشایند و من می‌توانم چیزی را درون آن بیندازم!

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب نود وهفتم
  روایت زندگی زنانی که بدقولی های همسران شان را به عشق خوش قولی به امام(ره) تحمل کردند
"کمی بعد با پنج تا بچه قد و نیم قد نشسته بودم سر خاکش. باورم نمی شد صمد آن زیر باشد؛ زیر یک خروار خاک. هر کاری کردم بگذارند کمی کنارش بنشینم، نگذاشتند. دستم را گرفتند و سوار ماشین کردند.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب نود وششم
  کار علمی، جهاد با نفس است «توقف ممنوع»
"جهاد یعنی حضور در میدان با مجاهدت، با تلاش، با هدف و با ایمان؛ این می شود جهاد. «جاهدوا بااموالکم و انفسکم فی سبیل الله»؛ جهاد با نفس، جهاد با مال. جهاد با نفس کجاست؟

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب نود وپنجم
  این کتاب را بخوانید تا بفهمید چرا «فرزند بیشتر زندگی شادتر» + نسخه pdf
از او که دانشجوی سال سوم رشته برق یکی از دانشگاه های معتبر تهران و موافق شعار "فرزند بیشتر زندگی بهتر" است وقتی می پرسم دلیل و منطقت برای این شعار چیست؟ تنها شعارهایش را ادامه می دهد"!

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب نود وچهارم
  قبل از خرید آپارتمان این رمان را بخوانید!
یکی از دغدغه های مهم مردم ایران داشتن خانه و خرید خانه است. در شرایط نا بسامان اقتصادی که باراز مسکن دم به دم دچار تحولات بزرگی می شود و هر بار بر قیمت خاک افزوده می گردد خریدن و داشتن خانه یکی از آروزهای دست نیافتنی بسیاری از خانواده های ایرانی است.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب نود وسوم
  پیشنهادی برای مطالعه سیره اهل بیت(ع)
گفتن این‌که تاریخ ۲۵۰ ساله‌ی اهل بیت(ع) حکایت درخشش نوری واحد است، به زبان،  ساده است اما نشان‌دادن آن با جزئیات و در قالب بیش از چهار هزار صفحه کتاب و ذیل سرفصل‌های مختلف و با بهره‌گیری از منابع متعدد، کار دشواری است که مجموعه‌ی ۱۴ جلدی اعلام‌الهدایة از عهده‌ی آن برآمده است.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب نود ودوم
  `گزارشی مستند از کربلا` مقتل به زبان دانشجویی
"بدون تردید زیباتر از شب عاشورا در میان شب های این جهان به ثبت نرسیده است، شبی به شکوه و جلالت آن شب نبود و شاید بعد از این هم نباشد، شبی به بزرگی تمام شب ها و روزهای این جهان، شبی به عظمت تمام روشنی ها و نورها، شبی زیباتر از همه رو زها.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب نود ویکم
  وقتی `یزید` در بیابان عاشق یک زن می شود!
در میان نویسندگان معاصر در ادبیات آیینی فارسی شاید شناخته ترین و کم نظیر ترین چهره سید مهدی شجاعی باشد که آثارش از لحاظ محتوا، فرم نوشتاری، زاویه دید، نوع نگاه و نوع پرداختن به موضوع از دیگر نویسندگان متمایز و کم نظیر می باشد.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب نود
  فلسفه `سلام` های پی در پی زیارت عاشورا
زیارت عاشورا تعلیم الهی است. و به همین جهت مخصوص اهل تقوی است : ((اتقوالله و یعلمکم الله)) . زیارت عاشورا مال مَحم ها و خصو صی هاست.عمومی نیست.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هشتاد ونهم
  امپـــراطـــوری مــرگ
نظم نوین جهانی در دوران بوش پدر، دکترین هژمونی خیرخواهانه در دوران بیل کیلینتون، مبارزه با تروریسم و رسالت پاکسازی جهان از نیروهای شر در دوران جرج دبیلو بوش از مشخصه های تفکر یک جانبه گرایی است. یکی از عواملی که تفکر تهاجمی نومحافظه کاران را نشان می دهد این است .....

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هشتاد وهشتم
  سه کتاب؛ سه روایت و 8 سال دفاع جانانه
"پایی که جا ماند" یادداشت های روزانه سید ناصر حسینی پور از زندان های مخفی عراق است.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هشتاد وهفتم
  `نظریه های رسانه، اندیشه های رایج و دیدگاه های انتقادی` کتابی برای فهم ساده رسانه
"برای شناخت رسانه و نظریه های پیرامون آن کتاب «نظریه‌های رسانه،‌ اندیشه‌های رایج و دیدگاه‌های انتقادی» که دکتر سید محمد مهدی زاده نوشته و انتشارات همشهری منتشر کرده است؛ پیشنهاد خوبی می تواند باشد.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هشتاد وششم
  بیایید یک بار هم شده؛ «بی حجاب» به مسئله «حجاب» بپردازید!
"حجاب بی حجاب" شاید بی­‌پروا ترین نوشته ای باشد که تا کنون در رابطه با حجاب خوانده ایم. نویسنده در این کتاب به گفته­‌ی خودش متمایل است "بی حجاب از حجاب" سخن بگوید – که خود این ظرافت در انتخاب نام کتاب شایسته­‌ی تحسین است-.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هشتاد وپنجم
  این کتاب را در ماه خــــــدا بخوانید
دلدادگان حضرت دوست چه شبها و روزها با کلماتی که از قافله‌سالاران راه عشق آموخته‌اند، خدا را خوانده‌اند و صدا زده‌اند. از جمله این کلمات ناب، دعاهای کوتاه و آسمانی روزهای ماه مبارک رمضان است که از ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) صادر شده است.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هشتاد وچهارم
  دعا از منظر مقام معظم رهبری + دریافت کتاب

ارزش و اهمیت دعا در سراسر این اثر 150 صفحه‌ای به مخاطبان یادآوری می‌شود و نویسنده براساس سخنان رهبر فرزانه انقلاب، روش‌ها و شیوه‌های دعا و تقاضا از خدا را به خوانندگان می‌آموزد.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هشتاد وسوم
  دو کتاب حاوی نصایح و اندرزهای قابل تامل برگرفته از تجربیات

آشنایی با فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، از مقوله‌هایی است که نه تنها در سال‌های اخیر که از ابتدای پیدایش خط و ارتباط‌گیری انسان‌ها با یکدیگر، مورد اهمیت بوده است.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هشتاد ودوم
  لشکـــری از خـوبـان عـالـم/کتابِ توصیه شده ای از سوی رهبر انقلاب

شاید همه‌ی اینها دست به دست هم داد تا رهبر انقلاب در حاشیه یکی از دیدارهای‌شان بفرمایند:این کتاب "لشکرخوبان" پر است از اعجاب و عظمت ناگفته‌ی رزمندگان غواص و اطلاعات عملیات جنگ.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هشتاد ویکم
  عبور از هفتاد و هشت پلاک برای رسیدن به خانه باران

"حسن کوچک، پا به پای تو می آید و علی همین نزدیکی است. عمر رو در روی تو ظاهر شده است : «از کجا می آیی، فاطمه ؟!» چنان خشمناک و غضب آلود به تو خیره می شود که حسن چادرت را محکم تر از پیش در دست می فشارد.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هشتاد
  درباره قمری که در آسمان بنی هاشم می درخشد

" امروز وقتی چهره زیبای عباس را با آن لبهای خشک و ترک خورده، بر بلندای نیزه دیدم، گریان و بر سرزنان، بی اعتنا به تازیانه سواران پیش رفتم و با صدایی بریده و سوخته عرض کردم: « خوش آمدید مولای من... » آن گاه در حالی که بغض و گریه گلویم را می فشرد، نالیدم که:.......

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هفتادونهم
  `من قاتل پسرتان هستم`

"من قاتل پسرتان هستم" به قلم احمد دهقان یکی از این دست روایت گری ها از هشت سال دفاع مقدس است. روایتی از مظلومیت ها و سختی های بازماندگان جنگ که گاهی تلخی های سرنوشت آدم های پس از آن، کام خواننده را هم به تلخی می کشاند.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هفتادوهشتم
  عظمت مکتب اسلام درعظمت زهرای اطهر (س)

"درباره ی حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) هرچه بگوییم، کم گفته ایم و حقیقتا نمی دانیم که چه باید بگوییم و چه باید بیندیشیم؛ به قدری ابعاد وجود این انسیّه ی حوراء، این روح مجرد و این خلاصه ی نبوت و ولایت برای ما پهناور و بی پایان و درک ناشدنی است که حقیقتا متحیّر می مانیم.”

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هفتادوهفتم
  `ده شاعر انقلاب اسلامی` در آستانه پیروزی انقلاب

همان‌طور که صدای هر کس به زیر و بمی، تند و کندی و آهنگ حرف زدن او شناخته می‌شود، لحن هر شخصیت هم به دایره واژگان و ساختار جمله‌ها و در یک کلمه ادبیات ویژه هر شخصیت شناخته می‌شود.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هفتادوششم
  یک روایت معتبر درباره «سه گزارش کوتاه»

همان‌طور که صدای هر کس به زیر و بمی، تند و کندی و آهنگ حرف زدن او شناخته می‌شود، لحن هر شخصیت هم به دایره واژگان و ساختار جمله‌ها و در یک کلمه ادبیات ویژه هر شخصیت شناخته می‌شود.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هفتادوپنجم
  در قالب کتابی دیدنی؛ 1400عکس انقلاب اسلامی ایران اوج می گیرد

کتاب «سال سی» که حاصل تلاش پنج ساله بیش از 300 هنرمند عکاس در فاصله سال های 1357 تا 1387 است، حدود 1400 عکس جذاب و دیدنی دارد که بیننده را به متن رخدادهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی این سال ها می برد.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هفتادوسوم
  مادر زمان شنیدن خبر شهادتش گفت: افسوس که نشناختمت!

"جذبه انگشتر و قیافه خندان محمود، صورت مادر را به سمت دست همدانی نزدیک تر کرد. لبخندی آمیخته با اشک صورت او را پر کرد. احساس کرد که نباید به اندازه یک پلک زدن هم از لذت دیدار محمود محروم بماند. نزدیک تر شد.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب شصت ونهم
  آوینی درباره «خمینی و خامنه‌ای» چه می‌گوید/ دهه شصت دهه امام خمینی بود

داغ های همه تاریخ را ما به یکباره دیدیم، چرا که ما امّت آخرالزمانیم، و خمینی، این ماه بنی هاشم، میراث دار همه صاحبان عهد بود در شب یلدای تاریخ. در عصر ادبار عقل و فلک زدگی بشر، در زمانه غربت حق، در عصری که دیگر هیچ پیامبری مبعوث نمی شد و هیچ منذری نمی آمد، خمینی میراث دار همه انبیا و اسباط ایشان بود و داغ او بر دل ما، داغ همه اعصار؛ داغ بی تسلی.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب شصت وهشتم
  «72 سخن عاشورایی» رهبری در شناخت آنچه که لازم است

" ماجرای عاشورا هم درس است؛ درس اقدام و نهراسیدن از خطرات و وارد شدن در میدان های بزرگ. آن تجربه با آن خصوصیات و با آن دشواری، از عهده ی حسین بن علی (ع) بر می آمد؛ لیکن در دامنه این قله ی بلند و رفیع، کارهای زیاد و نقش های گوناگونی هست که من و شما می توانیم انجام بدهیم.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب شصت وهفتم
  جان من سپر آن زاده ی پاک مصطفی

  "عباس بن علی" روانه شریعه فرات می شود نه به فرات که به  میدان کارزار می رود، یک تنه در مقابل خیل عظیم دشمنان و در حالی که زمین زیر پای او می لرزد، با خود زمزمه می کند:

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب شصت وششم
  چه کسی تاب دارد که تو شرح سیلی خوردن ناموس خدا را بدهی؟

"عمر می آید، شعله ی آتش را به هیزم می گذارد، آتش شعله می کشد. درخانه نیم سوخته می شود. عمر جلو می آید و لگد محکمی به در می زند. خدای من فاطمه (س) پشت در ایستاده است؛ فاطمه (س) بین در و دیوار قرار می گیرد، صدای ناله اش بلند می شود. میخ در که از آتش داغ شده است در سینه ی فاطمه (س) فرو می  رود و ای قلم، خاموش شو! کدام دل طاقت دارد؟

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب شصت وپنجم
  برای آشنایی با تاریخچه پرونده هسته ای، این کتاب ها را بخوانید

پرونده هسته‌ای ایران به عنوان یکی از با اهمیت‌ترین پرونده‌های سیاسی، حقوقی و فنی بین المللی شناخته می‌شود. اکنون پس از عقد توافقنامه ژنو میان ایران و گروه ۱+۵ این پرونده در شرایط بسیار حساسی قرار گرفته.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب شصت وچهارم
  خدا فاطمه را از نور خودش آفرید، پیش از آنکه آدم را خلق کند

"فاطمه زهرا (سلام الله علیها) تنها زن معصوم امت اسلامی است که نقش رهبری دارد و به عنوان «حجت» و «اسوه» برای مردم معرفی و اطاعتش نیز واجب می باشد.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب شصت وسوم
  مردی که حسین بن علی (ع) مشتاق دیدار اوست

چه رابطه ای است میان او و امام، که امام، نیامده از آمدنش سخن می گوید؟ رایتی را پیشاپیش برای او می افرازد و به استقبالش می شتابد؟!

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب شصت ودوم
  بوم غلتانی که گور دسته جمعی شهیدان را پیدا می کند!

"کوچه خلوت بود. زنی با زنبیل قرمز از قاب کوچه بن بست می گذشت. نگاه به چنار کرد. برگی رها، پیچ و تاب خورد و افتاد آن ور دیوار. تجسم کرد آن ور را؛ هزار رنگ. کلید انداخت به در. تردی برگ ها را زیر پا حس کرد.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب شصت ویکم
  بستنی ها و اجساد، هر دو از یک دستگاه خنک کننده تغذیه می کردند!

"به: کلیه یگان های مستقر در مناطق تحت محاصره آبادان و خرمشهر؛ از: قرارگاه مرکزی منطقه عملیاتی جنوب؛ موضوع: استقرار رادار؛ بنا به اطلاعات واصله، دشمن یک دستگاه رادار فرانسوی سامبلین را در آن مناطق عملیاتی مستقر نموده است.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب شصت
  روی دفترچه نوشت: اگر مرد نیستی فکری به حال نامردی خودت بکن

"برخورد گلوله ی تانک را با دپو با تمام وجود احساس کردم. لرزش زمین مثل ماشینی با آخرین سرعت ممکن از درونم عبور کرد. بعد خود را به همان حالت خوابیده روی هوا دیدم.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب پنجاه وهشتم
  شناسایی یهود به عنوان دشمن مسلمانان

"دنیا عرصه کارزار حق و باطل است و در این میان، شناخت دشمن و آگاهی از جایگاه و قدرت او از ضروریات عقلی است. همانگونه که رهبر معظم انقلاب می فرمایند: " امروز در دنیای اسلام، مکلفیم دشمن شناسی و تکلیف شناسی را در حد اعلا برای جهان اسلام و مردم ایران تدارک ببینیم."

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب پنجاه وهفتم
  دوست دارم با خون گلوم اسم مقدس مادرم رو بنویسم

"یک بار بین بچه ها گفت: دوست دارم با خون گلوم اسم مقدس مادرم رو بنویسم.... در عملیات والفجر یک تیر خورده بود به گلویش. اما چون آخرین حدود بردگلوله و از فاصله دوری شلیک شده بود شهید نشده بود.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب پنجاه وششم
 `ساعت سه آقا دیدار خصوصی دارند با سران قبائل و طوائف`

همیشه دقیق شدن در زندگی افراد خاص، جذابیت ویژه خود را دارد. اما در این بین افرادی هستند که به علت تمایز و برتری های ویژه شان، دقت در رفتار آنها، علاوه بر جذابیت، تعجب و حیرت آدمی را نیز بر می انگیزد.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب پنجاه وپنجم
  معرفی کتاب «مکارم اخلاق» سید مهدی شجاعی/ شیرین و شاعرانه مثل دعا

انتشارات کتاب نیستان به تازگی ترجمه‌ سید مهدی شجاعی از دعای مکارم اخلاق اکتاب صحیفه سجادیه را روانه بازار کتاب کرده است که در آن شجاعی با بیانی شاعرانه دست به ترجمه متن این دعا زده است.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب پنجاه وچهارم
  حکایت جوانی که دل دختـران مکه را بـرده بـود‬

کابوس مصعب: "مردی که چهره او دیده نمی شد؛ با خشونت دخترکی را در میان گودالی کوچک و قبر مانند قرار داد و بی معطلی شروع به خاک ریختن بر روی دخترک کرد. دختر شروع به فریاد زدن کرد.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب پنجاه وسوم
  بیست گفت و گو در شناخت تشیـع علـوی

می گفت بسیار آخوند دیده است که هیچ کدامشان ارزش لحظاتی بودن با آنان را نداشته و... به او گفتم که حقیقت چیز دیگری است و آن اینکه بیش از بیست سال، آنقدر آخوند ناب و نازنین دیده ام که لحظاتی بودن با آنان، دنیایی از دانستنی های شگفت را پیش رویت می گشاید.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب پنجاه ودوم
  روایت یک سیاه پوست از حقوق بشر آمریکایی: کف دست سیاهان را به دیوار میخ می کردند و مجبورشان می کردند گوش های بریده ی خود را بخورند

کتابی که رهبر انقلا ب درباره ان می فرمایند:
این کتاب "لشکرخوبان" پر است از اعجاب و عظمت ناگفته‌ی رزمندگان غواص و اطلاعات عملیات جنگ. در ایامی که این کتاب را می‌خواندم بارها و بارها متاثر شدم.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب پنجاه ویکم
  رازهای جالب آمریکایی ها در پیدایش تروریسم تکفیری +دانلود ترجمه کتاب «خوابیدن با شیطان»

یکی از افسران عملیاتی سابق دستگاه جاسوسی آمریکا، در کتابی به موضوع جنجالی نحوه پیدایش تروریسم تکفیری در منطقه خاورمیانه پرداخته و پرده از رازهای جالب آمریکایی‌‌ها در این «تولد شوم» برداشته است.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب پنجاه
  مطالعه ی این کتاب، گویی یک بار ختم قرآن کرده اید

یک کتابِ خوبِ فراموش‌شده؛ تا جایی که ناشر هم انگیزه‌ای برای توزیع و تجدید چاپش ندارد. سه‌گانه‌ی «پیامبری» نوشته‌ی آقای جلال‌الدین فارسی. با خواندن مجموعه‌ی سه‌جلدی «پیامبری» با یک تیر، سه هدف مهم زده‌اید؛ هم یک دوره تاریخ صدر اسلام را مرور کرده‌اید.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب چهل ونهم
  خاطرات زنی که برای گفتگو با گورباچف نماینده ایران شد

"هرگز به ذهنم نمی رسید روزی بیاید و من بخواهم همه ی کارها و عملکردهای خود را که جز برای رضای حق و احقاق حقوق مردم مستضعفِ مملکت و اسلام عزیز انجام داده ام، به روی کاغذ آورده و به ملت عزیز ارائه دهم،

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب چهل وهفتم
  معرفی 10 کتاب درباره سبک زندگی

"خوب زندگی نمی کنم!" گزاره ای است که شاید برای هر کسی بارها تکرار شده باشد و اهل علم برای این گزاره و راه حل علاج آن درمانی به نام سبک زندگی پیدا کرده اند.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب چهل وششم
  حکایت کتابی که زندگی یک کشیش را متحول ساخت

کتاب را ورق زد. با اینکه در بین دیگران به خریدار کتب قدیمی معروف بود اما تا به حال کتابی با این قدمت تاریخی ندیده بود. آن هم کتابی با دست خط کوفی.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب چهل وپنجم
  پیشنهاد آیت الله خامنه ای برای ترجمه یک کتاب

این ترجمه‌ى کتاب قانون ابن سینا یک کار پیچیده و مرکب و بسیار ارزشمند است. هزار سال این کتاب که به زبان عربى به وسیله‌ى یک ایرانى نوشته شده و در طول قرن‌ها در دانشگاه‌هاى بزرگ پزشکى عالم مورد استفاده قرار گرفته،

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب چهل وچهارم
  `تو می خوای با این ازدواج کنی؟ این آدم اخموی بداخلاق`!

هم کفو هم بودیم. تو اون جلسه، ویژگی های برجسته‌ی مصطفی رو سادگی دیدم. تقوا دیدم. از همون جا برای من مسجل شد که مهربونه. صداقت داره. هیچ نقطه ضعفی رو مخفی نمی‌کرد. خوب، دانشجو بود. کار نداشت.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب چهل وسوم
  بعد از جنگ اگر این بچه ها تبدیل به آدم های ناشناس و گمنام شدند، مقصر تویی و امثال تو!

جنگ تحمیلی بین ایران و دنیا. بعضی‌ها ممکن است مانند ما از پدران و برادران خود شنیده باشند و به گونه‌ای روایتش کنند اما بعضی دیگر افرادی اند که خود را در میدان نبرد و هشت سال دفاع مقدس به نظاره نشسته‌اند و آن را برای دیگران بازگو می‌کنند.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب چهل ودوم
  کتاب هایی برای نسل سوم و چهارمی ها

یکی از موضوعات اساسی و بنیادین در پایگذاری جمهوری اسلامی ایران و مدل حکومت الهی مسئله ولایت فقیه است که به همین سبب همیشه نوک پیکان آماج و حملات دشمنان قرار گرفته است.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب چهل ویکم
  خــــون، عشــــق، شــیلان

نمیدانم چقدر گذشته بود که شفیعی با قمقمه های پرآب از راه رسید. از اینکه بعد طی این مسافت طولانی، توانسته بود سالم برگردد، واقعا خوشحال شدیم.قمقمه‌ها را تحویل داد و به شوخی گفت: بفرمایین! میل کنین و کیف کنین و کوفت کنین! به سرعت دور شد تا به بقیه بچه ها آب برساند.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب چهلم
  پول تو جیبی تو از حقوق ماهیانه ی او بیشتر است!

مادرش میگفت: آدم نظامی مرد زندگی نیست، ....پدرش وعده ی فرستادنش به انگلیس برای ادامه تحصیل را مطرح کرد.....انگار همه میخواستند به قول خودشان آینده اش خراب نشود...حتی خانواده ی خود مصطفی هم آینده اش را مانند آیینه گرفته بودند پیش رویش...مصطفی که آمد، به دل همه نشست.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب سی ونهم
  مروری کوتاه بر کتاب های منتشرشده باموضوع مهدویت در سالی که گذشت

ازکتابهای قابل توجه در موضوع مهدویت، میتوان به کتاب «مهدی (عج)، ده انقلاب در یک انقلاب» اثر حسن رحیمپور ازغدی اشاره کرد که در سه بخش «دولت عاشقی و عدل جهانی»، «مهدی؛ نیمی شرقی، نیمی غربی» و «جهانی شدن، پایان تاریخ و مهدویت» تنظیم شده است.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب سی وهشتم
  تقویم مذهبی ما دکتر شهریاری و ورک شاپ های ما همش هسته ای بود

دکتر صالحی وزیر امور خارجی دولت دهم و استاد شهید شهریاری تعریف می کند: "یکی از مسئولین نظام می گفت رهبر انقلاب از من پرسیدند: ایشان چه جور آدمی بود؟ گفتم: اگر به ایشان در علم هسته ای کشور نمره صد بدهیم، به بهترین نفر بعد از ایشان به زحمت می توانیم پنجاه بدهیم.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب سی وهفتم
  کتابی که در کمتر از سه ماه به چاپ نوزدهم رسید

عراقی ها او را به‌عنوان پیک شهید سردار علی هاشمی معرفی کرده بودند و این یعنی آغاز شکنجه های دردآور برای به‌دست آوردن اطلاعات؛ آن هم روی نوجوان 16 ساله ای که یک پایش هم قطع شده بود. بعد او یک ماه در بیمارستان بستری کردند تا حالش بهتر شود و سپس به پادگان صلاح‌الدین بردند،

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب سی وششم
  یاد باد آن روزگاران، یاد باد!/دشت های بی دشت بان

ناصر برای خودش مردی شده بود. بهتر است بگویم سختی های جنگ او را مرد بار آورده بود. اما هنوز نوجوانی بیش نبود. نوجوانی که اهل قصر شیرین است و پدر و پدربزرگش دشتبان بوده اند. جنس سختی های جنگ چه بود که هرکس آن را می چشید مرد می شد؟

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب سی وپنجم
  حاج امین فقط گفته است: `منو با این زنیکه بدکاره روبرو نکنید`

حاج امین، تا آنجا که یادش می‌آید، فقط گفته است: "منو با این زنیکه بدکاره روبرو نکنید" و زمانی که مهندس سیف توضیح داده که: "این حرفها مربوط به گذشته است" حاج امین گفته: "از کجا معلوم؟!" تا اینجا را حاج امین مطمئن است،  ولی این که نشسته باشد و پشت سر زینت خانم چیزی بافته باشد، یادش نمی‌آید.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب سی وچهارم
  خاطرات یک جاسوس انگلیسی که وهابیت را به وجود آورد

دو هدف مد نظر حکومت بریتانیا بود. آنها بر این باور بودند که 1-در مناطقی که دست اندازی کرده ایم حاکمیت خود را حفظ کنیم. 2-بخش هایی که هنوز زیر سلطه ما نیستند به مستعمرات خود بیفزاییم. بنابراین برای رسیدن به این اهداف باید کارگروه هایی تشکیل داده و افراد مربوطه را مشخص کنیم.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب سی وسوم
  یک جلد قرآن کریم و یک کلت کمری! مهریه عروس خانم

صفیه می دانست مهدی برایش نمی ماند. این را از همان روز اول که او را دید و حرف زدند، فهمید و در زندگی باور کرد؛ همان چهار سال. اما چرا باز وقتی خبرش را شنید جا خورد؟ خودش هم نمی داند.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب سی ودوم
  داستان مردی که بعد از مسیح(ع) عشق را به اوج رساند

"من مذهبی نیستم و وقتم را مدام در کلیسا و برای عبادت و اعتراف نمی گذرانم اما انجیل را مو به مو حفظم و هر روز سعی می‌کنم چند جمله اش را بخوانم و به آنها عمل کنم...

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب سی ویکم
  مولا ما آماده ایم اما لطفا کمی دیرتر بیا!

"بارها در طول نوشتن این رمان دچار تردید و دودلی شدم. یک دلم می‌گفت: بیا و از خیر این کار بگذر و برای خودت دشمن تراشی نکن. عقل هم چیز خوبی است!

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب سی ام
  تو عراق خیلی ها منتظر پیروزی شما هستند!

خوب به خاطر دارم لحظه هایی رسید که مرگ سایه اش را بر سرم انداخت و این سایه آنقدر نزدیک بود که ذکرهای شهادت را گفتم و آماده قبض روح شدم. خودم را در یک فضای نورانی دیدم که زیبایی اش چشم را خیره می کرد. طولی نکشید که دیدم چند خانم اطرافم را گرفته اند.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب بیست ونهم
  روایتی خواندنی از استعمار انگلیس در دوران ناصرالدین شاه

وقتی از یک داستان صحبت می‌کنیم، باید اول ازهمه انتظارمان از داستان را مشخص کنیم. دشت‌های سوزان از منظر ادبی یک رمان حادثه‌ای واقعیت‌گراست که پس زمینه‌ای تاریخی دارد. در کارهایی از این دست، تطبیق زمان و زبان قصه اهمیت بالایی دارد و این موضوع در کار کرمیار در اوج است.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب بیست وهشتم
  اگر دغدغه فرهنگ ندارید هم، این کتاب را بخوانید

"دغدغه‌های فرهنگی"، از آن دست کتاب‌هایی‌ست که باید خواندشان. باید زیر برخی خطوطشان خط کشید. باید نشست و در مورد برخی تکه‌هایشان مدت‌ها فکر کرد و تأمل کرد و گفت‌وگو کرد.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب بیست وهفتم
  داستان مدیر مدرسه ای با معاون و دبیران فاسد

وقتی حمید مهران از اداره فرهنگ بیرون آمد، برگه ابلاغ او امضا و بعد از دو سال مدیر مدرسه شد. مدرسه راهنمایی نفیسه پزشکیان در جنوب غرب تهران است.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب بیست ششم
  ســــــندی که خـــــــدا به نام انســـــان زد

از مهمترین مسائل و دغدغه‌هایی که همواره ذهن و فکر انسان کاوشگر را به خود مشغول می‌کند، بحث توحید و خداشناسی و یافتن معرفت عمیق نسبت به ذات باری تعالی است که مسأله‌ای سهل الممتنع است. یعنی در عین سادگی ممکن است بسیار هم مشکل و پیچیده باشد.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب بیست وپنجم
  شنوندگان عزیز! من از سلول انفرادی خود واقع در بغداد با شما صحبت می کنم

دوران هشت سال دفاع مقدس از معدود دوران هایی است که بسیاری با به جان خریدن مشکلات و سختی‌ها، نسل‌های بعد را به شاگردی پذیرفته و به آنها الفبای صبر و استقامت آموختند. افرادی که با داشتن روحیه‌ای توصیف ناپذیر در دوران اسارت، پنجره‌ای جدید برای تشنگان راه بندگی باز کردند.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب بیست وچهارم
  ماجرای سفر مردی که حافظ برای دیدنش چشم انتظار بود

نوشتن سفرنامه وبیان جزئیات ووقایع درطول سفر، بارها توسط نویسندگان مختلف به رشته تحریر درآمده است.ازگذشته های دور، نویسندگان سعی داشتند با نوشته هایشان مخاطبان خود را درسفر همراهی و آنها را از کم وکیف قضایا مطلع سازند.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب بیست وسوم
  روایت پیوستن مرتضی به خیل عاشوراییان

"بگو مناظره میان عقل و عشق را! اکنون بنگر حیرت عقل را و جرات عشق را! بگذار عاقلان ما را به ماندن بخوانند ... راحلان طریق عشق می دانند که ماندن نیز در رفتن است. جاودانه ماندن در جوار رفیق اعلی و این اوست که ما را کش کشانه به خویش می خواند ..."

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب بیست و دوم
  کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود

کتاب " آفتاب در حجاب " کتابی است زیبا و مقتل گون، در وصف حال حضرت زینب سلام الله علیها – آن آفتاب بی بدیل در حجاب – در صحرای کربلا و اسارت حرم امام حسین (ع)، که سید مهدی شجاعی با قلم توانایش و با استمداد همیشگی اش از اهل بیت علیهم السلام  به رشته تحریر در آورده است.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب بیست و یکم
  داستانی که هرگز آن را نشنیده اید!

شاید کم پیدا شود کسی که بتواند این واژه های مست و غریب سید مهدی شجاعی را تا آخر بخواند. مکث هایش ... اشک هایش را ... و من اما سنگ دل بودم که این عاشقانه را تا آخر توانستم بخوانم

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب بیستم
  داستان مردی که روی مردانگی را سفید کرد

" چه هما همت و بلند آشیان است عباس که با دو بال عشق و ادب ، به سوی آسمان هفتم دَنی فتدلّی پر کشید و در مقام قرب حسین ، به منزلی بی بدیل رسید و در قابی از قوس بازوان حسین ، مأوا گرفت. وقاب قوسین أو أدنی... "

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب نوزدهم 
  وقتی که کوه گم شد

"سلام امید زندگی ام. این صد و بیست و چهارمین نامه ای است که برایت می نویسم و تو هنوز حتی یک کلمه به من پاسخ نداده ای. فقط بی هیچ کلامی نامه هایم را برمی داری و با نگاه زیبا اما ساکتت به من می نگری و می روی.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هجدهم
  `کرشمه خسروانی` فیلمنامه ای با بازی یزید، معاویه، امام حسین(ع) و همسر حاکم عراق

کتاب کرشمه خسروانی یا مخالف بیداد به طرز همایونی یکی از متون فاخر نمایشنامه ای از یک داستان حقیقی معنوی حول بزرگواری و کرامت امام حسین علیه السلام است که توسط سید مهدی شجاعی به رشته تحریر در آمده است.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هفدهم
  پرواز بدون پا در ارتفاع چندهزار پایی

" ازبه" داستان خلبان جانبازی است که هر دو پایش از بالای زانو در یک عملیات جنگی برای بمباران یک کارخانه تولید گاز شیمیایی قطع شده است.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب شانزدهم
  در بحران های انقلاب، رهبری چه نقشی داشت؟

  تاریخ جمهوری اسلامی در دوران زعامت مقام معظم رهبری، آکنده از حوادث بزرگ و رویدادهای بسیار مهم و سرنوشت‌ساز بوده است، حوادث و بحران‌هایی که هر یک از آنها به تنهایی قادر بود یک نظام مستقر با ریشه‌های بسیار عمیق را از جای برکند و آن را به موزه تاریخ بسپرد

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب پانزدهم
  ماجرای جوانی که به خاطر عشق، مذهبش را تغییر داد

ابوراجح گفت: "دخترم ریحانه یک سال پیش خوابی دید. در خواب دید که من شفا یافتم و جوانی کنار من بوده که من او را شوهر آینده اش معرفی کردم و گفته ام که تا یک سال دیگر شریک زندگی هم خواهید بود."

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب چهاردم
  نامه های فهیمه به یک دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف

دوران جنگ، دورانی است که در آن می توان ره صد ساله را یک شبه طی کرد. دورانی است که هر فردی می تواند از فرصت استفاده کرده و خود را به اوج برساند.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب دوازدهم
  عاشقانه لیلا و هاتف و امام رضا(ع)

هاتف و لیلا. فرزند خوانده های دو برادر به نام های فتاح صحاف و ابوالقاسم کاتب که آنها را در ویرانه‌های شوش دانیال پس از دیدار با امام کاظم (ع) در پی کشتاری که عباسیان برای تاراج پارسیان انجام داده‌اند می‌یابند و آنها را از بدو طفولیت در وصیتی مکتوب به نام هم می‌خوانند.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب یازدهم
  مَن عَشَقَ وَ فعَفَّ ثُمَّ مات، ماتَ شَهیدا

  کتاب «من او» داستان بلوغ فکری و دینی و معرفتی کودکی است به نام علی فتاح که فرزند یک تاجر ثروتمند است و درجنوب شهر زندگى مى‏کنند. خانواده فتاح ها به نسبت ثروتمند، دیندار و دارای قوانین خاصی برای زندگی هستند.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب دهم
  الشهداء الشمرون افضل من شهداء التهرون!

  ابوالفضل کاظمی متولد سال ۱۳۳۵ در تهران و از خانواده‌ای سنتی و پدر محور بوده که هنگام مصاحبه با لحنی ساده و صمیمی و به تعبیری ادبیات پهلوانی صحبت کرده است.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب نهم
  مردی که با زیرشلواری به خواستگاری رفت!

برای دل خودش هم می نوشت ولی هیچ وقت آنها را به شهلا نشان نداد تا زمانی که شهلا جای آنها را بعد از شهادتش پیدا کرد. نوشته بود: "تا آخرین طلوع و غروب خورشید حیات، چشمانم جست و جوگر و دستانم نیازمند دستان تو خواهد بود.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هشتم
  شهید زین الدین موقع انتقاد مادرزنش چه می گفت؟!

زندگی با مهدی برای او یک خواب بود. خوابی کوتاه و شیرین در بعد از ظهر بلند تابستان جنگ. فقط خاطره هایش، آن چیزهایی که آدم ها بعدا یادش می افتند و حسرتش را می خورند باقی مانده بود.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب هفتم
  برای آنهایی که عزم فرهنگی دارند ولی سوژه ندارند

کتاب «ایده‌پردازی برای فرهنگ‌سازی» در قالب طرح خاطرات تنظیم شده است و به ظاهر نظم معمول یک کتاب کلاسیک را ندارد، با این حال خواندن آن برای تحریک ذهنی علاقه‌مندان به فیلمنامه‌نویسی به‌ویژه برای جوانان بسیار جذاب خواهد بود.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب ششم
28 گام برای داشتن زندگی موفق

داشتن زندگی موفق یکی از اهدافی است که آدمی برای دست یابی به آن در طول تاریخ بسیار تلاش کرده و ضرورت پرداختن به این امر در زندگی امروزه ما از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب پنجم
  ماجرای پدری که دخترش را در تلویزیون دید

داستان این کتاب را با اتکا به نقطه‌نظرات راوی‌های بیان کننده اتفاقات داستانی‌اش خلق کرده و دیدگاه‌های آنان را درباره جنگ میان آمریکا و عراق به چالش کشیده است.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب سوم
  وقتی جاهلیت لباس مدرن بر تن می کند

آن روز که خواندیم و شنیدیم که اعراب جاهلی به خاطر ننگ دختر داشتن یا فقر، دختران خود را زنده به گور می‌کردند، در حیرت و تعجّب، آن عصر را عصر جاهلی و اعراب را مبتلای جاهلیّت خواندیم.

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب اول
 روی ماه خدا بوسیدنی است

"روی ماه خداوند را ببوس" به زعم بسیاری از فعالان حوزه ادبیات داستانی، تاکنون موفقترین کار مستور است. کاری که هم توانست مخاطب عام را جذب کند و هم مخاطبان خاص را با خود همراه سازد.

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با الگوی جدیدی با دشمن روبرو خواهیم شد
فیلم/ انفجار و آتش سوزی یک موتور برقی در بیروت
فیلم/ انفجار گوشی‌ها در یک مغازه موبایل فروشی در لبنان
۳ شهید و بیش از ۲۰ زخمی در انفجارهای جدید لبنان
عکس/ آیفون منفجر شده در بیروت
تصویری از انفجار دستگاه حضور و غیاب!
آتش بازی سردار آزمون و سعید عزت اللهی در آسیا
چه کسانی باید واکسن آنفلونزا بزنند؟
مشهد میزبان بازی‌ آسیایی پرسپولیس شد
ستاره‌ی ملی پوش پرسپولیس غایب قطعی دربی
ببینید | ابراز همدردی مردم تهران با مردم لبنان بعد از حادثه تروریستی
دور جدید انفجارها در لبنان؛ پنل‌های خورشیدی منفجر شدند!
عکس | تصویری از وضعیت فاجعه‌بار یک خودروی سواری پس از انفجار امروز در لبنان
اولین پیام سفیر ایران پس از جراحت در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی
چند نفر دیگر کشته شوند که حکام عرب ارتباط با اسرائیل را قطع کنند؟!
وجه مشترک بی‌سیم‌ها و پیجرهای منفجره افشا شد!
حزب‌الله سرزمین‌های اشغالی را به آتش کشید
ادامه انفجارها در لبنان؛ اینبار بی‌سیم‌ها منفجر شدند!
خبر خوش برای مستاجران
قصد ایران برای برگزاری نشست ۴جانبه با چین، پاکستان و روسیه
ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top