تاریخ انتشار: یکشنبه 1393/04/15 - 16:34
کد خبر: 134939

آیا برخی نمایندگان در مجلس مانع رأی اکثریت می شوند

آخرین خبر از استیضاح «فرجی دانا»: «لاریجانی» تهدید شد

آخرین خبر از استیضاح «فرجی دانا»: «لاریجانی» تهدید شد

اگر چه لاریجانی همه تلاش خود را برای جلوگیری از استیضاح انجام داده است، اما در این میان معدود نمایندگان مخالف استیضاح که عمدتا از ابتدا به عنوان حامیان دولت شناخته می شدند، رییس مجلس را تهدید کرده اند. عابد فتاحی در خصوص موضوع استیضاح وزیر علوم گفته است: انتظار داریم رئیس مجلس با استیضاح کنندگان صحبت کرده و آنها را منصرف کند

خبرنامه دانشجویان ایران: استیضاح وزیر علوم فرجی دانا قرار بود امروز اعلام وصول شود، اما گویا وساطت رییس مجلس و نوابش فعلا برای جلسه ای میان استیضاح کنندگان و فرجی دانا جواب داده است و همه چیز به جلسه علنی روز سه شنبه موکول شده است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با همه این تلاش ها که از سوی ابوترابی فرد و لاریجانی در مجلس صورت می گیرد، استیضاح کنندگان اصرار دارند که فرجی دانا را به دلیل عدم توجه به رویکردهای علمی در دانشگاه استیضاح کنند.

اگرچه لاریجانی همه تلاش خود را برای جلوگیری از استیضاح انجام داده است، اما در این میان معدود نمایندگان مخالف استیضاح که عمدتا از ابتدا به عنوان حامیان دولت شناخته می شدند، رییس مجلس را تهدید کرده اند.

عابد فتاحی درخصوص موضوع استیضاح وزیر علوم گفته است: انتظار داریم رئیس مجلس با استیضاح کنندگان صحبت کرده و آنها را منصرف کند در غیر این صورت با اعلام وصول استیضاح لاریجانی باید تلاش کند تا وزیر با قدرت از مجلس خارج شده و استیضاحش به تصویب نرسد.

وی در ادامه لاریجانی را به انشعاب از فراکسیون رهروان و تشکیل فراکسیون سوم تهدید کرده و گفته: آقای لاریجانی اگر به استیضاح کننده ها چراغ سبز نشان دهند حقانیت ما در جدا شدن از فراکسیون رهروان ثابت می شود و همه باید این امر را قبول کنند.

این نماینده مجلس که به جای دفاع از حقوق ذاتی نمایندگان در سوال و استیضاح وزرا خود را حامی دولت معرفی کرده است و خواستار تشکیل فراکسیون حامیان دولت در مجلس شده در ادامه سخنانش هیچ حقی را برای نمایندگان جهت استیضاح قائل نمی شود و می گوید: «از لاریجانی انتظار داریم که کاری کند که فراکسیون رهروان با تمامی قوا و اعضا به نفع وزیر با استیضاح مخالفت کند تا بعد از این مجلس جولانگاه سوال و استیضاح نباشد.»

گفته می شود فرجی دانا مترصد است با صحبت هایی که با برخی نمایندگان مجلس داشته و دارد از اعلام وصول استیضاح جلوگیری کند. قاسم جعفری عضو کمیسیون آموزش در این باره گفته است: فشار و لابی‌ها زیاد و فراوان است اما در حال حاضر برداشت من از فضای مجلس این است که استیضاح با توجه به دغدغه نمایندگان نسبت به روند رشد علمی و حاشیه‌های دیگری که در این وزارتخانه ایجاد شده است رای می‌آورد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وحشت‌آفرینی شرور سابقه‌دار در غرب تهران
اوسمار نمی‌تواند بازیکنان را کنترل کند چون...
اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
نمی‌توانیم بگوییم «یسنا » ربوده شده یا نه !
دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
«یسنا» دختر ۴ساله کلاله‌ای زنده پیدا شد
لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد
وزارت بهداشت از مدیران خود خبر دارد؟/ چرا مسئولی برای اتفاقات یک مهمانی غیرقانونی پیام تسلیت صادر می‌کند؟
چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
خلق یک جام با حذف استقلال و پرسپولیس!
پزشک سپاهان بیشتر از بازیکنان این تیم دوید!
واکنش عجیب خطیر بعد از شنیدن خبر برکناری‌اش
آمار شهدای غزه به ۳۴۵۹۶ هزار نفر افزایش یافت
آخرین جزئیات از تولید فیلم سلمان فارسی
جابجایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر فوتبال با مترو
۲۴کشته در اثر ریزش بزرگراه
دستگیری ۳ قاتل فراری در ۳ عملیات ضربتی
سرقت های سریالی قهرمان کشتی در تهران
بهترین تبلیغات برای لباس فروشی (روش‌های رایگان و زود بازده)
لیست فیلم‌هایی که کاش حافظه‌ام پاک میشد تا دوباره میدیدم!
اسکای دایوینگ، تجربه ای متفاوت و هیجان انگیز در دبی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top