تاریخ انتشار: دوشنبه 1393/05/06 - 10:43
کد خبر: 137284

ادامه واکنش ها به بخشنامه حراست دانشگاه آزاد؛

معاون فرهنگی فرجی‌دانا: در وزارت علوم نیز همین نگاه حاکم است!

معاون فرهنگی فرجی‌دانا: در وزارت علوم نیز همین نگاه حاکم است!

آنچه مورد انتقاد واقع شده بود دستورالعمل عجیب مبنی بر عدم دخالت حراست حتی در صورت مشاهده موارد تخلف بود. در بخشنامه آمده است: در صورت مشاهده هر گونه دخالت بی‌مورد دفاتر حراست در موضوع صدرالاشاره طبق مقررات با افراد خاطی برخورد انضباطی خواهد شد

خبرنامه دانشجویان ایران: بخشنامه حراست دانشگاه آزاد پیرامون عدم دخالت حراست واحدها در موضوع عفاف و حجاب که چندی پیش منتشر شد، واکنش های بسیاری را در پی داشت.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در این بخشنامه از کلیه حراست واحدها خواسته شده بود در این زمینه ورودی نکنند و در صورت برخورد نیز با متخلفان این تخطی از بخشنامه برخورد خواهد شد.(اینجا)

دامنه واکنش ها به این بخشنامه همچنان ادامه دارد تا جائیکه روز گذشته معاون فرهنگی وزارت علوم نیز در دفاع از آن گفت: در مورد بخشنامه حراست دانشگاه آزاد سوءتعبیر شده است و این بخشنامه ناظر به این است که حراست فقط متولی حجاب در دانشگاه‌ها نیست و تمام بخش‌های دانشگاهی با محوریت معاونت فرهنگی باید به این مساله بپردازند.

دکتر سیدضیاءهاشمی به ایسنا گفت: آیین‌نامه حراست دانشگاه آزاد ناظر به این مساله است که حراست با هماهنگی معاون فرهنگی و مدیریت دانشگاه‌ها در این حوزه فعالیت کند. به عبارت دیگر جایگاه حجاب به عنوان یک آموزه و هنجار فرهنگی رفیع‌تر از آن است که بخواهیم یک برخورد کنترلی نسبت به آن داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه برخورد با حجاب باید تبلیغی و ترویجی باشد، اظهار کرد: البته باید نسبت به هنجارشکنان برخورد کنترلی داشت، اما به طور کلی نباید نگاه یک بعدی به قضایا داشته باشیم.

هاشمی در اظهار نظری تامل برانگیز گفت که  در وزارت علوم نیز همین نگاه حاکم است! (اینجــــا)

پیش از این رئیس دانشگاه آزاد در آخرین اظهارات خود و در واکنش به انتقادات صورت گرفته از «بخشنامه عدم برخورد با مصادیق بدحجابی در دانشگاه آزاد» منتقدین این بخشنامه را عده‌ای حاشیه‌ساز و فحاش خوانده بود

وی در واکنش به انتقادات صورت گرفته از «بخشنامه عدم برخورد با مصادیق بدحجابی در دانشگاه آزاد» اساتید دانشگاه، دانشجویان، تشکل‌های دانشجویی، نمایندگان مجلس و ائمه جمعه را که از منتقدین این بخشنامه بودند، این موضع را اتخاذ کرده بود و گفت: اگر انتقادها سازنده باشد، استقبال می‌کنیم اما به فردی که بخشنامه را نخوانده و فحاشی می‌کند، پاسخی نمی‌دهیم. ضمن اینکه اینگونه افراد سخنانشان بین مردم جایگاهی ندارد. پس لزومی ندارد برای حاشیه پردازان وقت بگذاریم.(اینجـــا)

حمید میرزاده رئیس دانشگاه ابتدا این بخشنامه را بر اساس آموزه های قرآنی دانسته و گفته بود: بخشنامه حراست دانشگاه که دستمایه انتقادات نادرست و مغرضانه برخی رسانه‌ها شده، براساس آموزه‌های قرآنی و توجه به مقوله فرهنگی عفاف و حجاب تدوین شده است و غوغاسالاران و جریان شارلاتانیسم خبری به دنبال بازداشتن مسئولان از پرداختن به وظایف اصلی‌شان است. (اینجا)

به دنبال آن طه هاشمی معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به بخشنامه صادر شده از سوی حراست دانشگاه آزاد گفت: از مدیر کل حراست دانشگاه به خاطر صدور این بخشنامه تشکر می کنم.(اینجــــا)

گفتنی است آنچه مورد انتقاد واقع شده بود دستورالعمل عجیب مبنی بر عدم دخالت حراست حتی در صورت مشاهده موارد تخلف بود.

در بخشنامه رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد آمده است: در صورت مشاهده هر گونه دخالت بی‌مورد دفاتر حراست در موضوع صدرالاشاره طبق مقررات با افراد خاطی برخورد انضباطی خواهد شد.

همچنین در این دستورالعمل تامل‌برانگیز خطاب به حراست واحدهای دانشگاهی آمده است: «در صورت تمایل ریاست واحد یا شورای فرهنگی جهت مداخله و یا مشارکت حراست در اجرای برنامه‌های مرتبط با مسئله حجاب و عفاف، می‌بایست موضوع به صورت مکتوب با ذکر حدود اختیارات و شرح وظایف خاص به حراست واحد ابلاغ و حراست نیز پس از انجام هرگونه اقدامی گزارش عملکرد خود را برای این مرکز ارسال نماید.»
 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top