تاریخ انتشار: دوشنبه 1393/05/06 - 11:27
کد خبر: 137298

بازی دو سر باخت در شرکت های «رتبه بندی مدارک» دانشجویان مهندسی

بازی دو سر باخت در شرکت های «رتبه بندی مدارک» دانشجویان مهندسی

دانشجویان رشته های فنی و مهندسی پس از فارغ التحصیلی مدارک تحصیلی خود را به برخی از شرکت ها ارائه می دهند تا مدارکشان رتبه بندی شود و شاید از این طریق بتوانند برای خود کاری فراهم آورند، اما این روال همیشه پایان خوبی ندارد و اکنون برای برخی از دانشجویان مشکلات جدی بوجود آمده است.

خبرنامه دانشجویان ایران:  «رتبه بندی مدارک» اقدامی که برای برخی از دانشجویان دردسر ساز شده است.

به گزارش خبرنگار صنفی- آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشجویان رشته های فنی و مهندسی پس از فارغ التحصیلی مدارک تحصیلی خود را به برخی از شرکت ها ارائه می دهند تا مدارکشان رتبه بندی شود و شاید از این طریق بتوانند برای خود کاری فراهم آورند، اما این روال همیشه پایان خوبی ندارد و اکنون برای برخی از دانشجویان مشکلات جدی بوجود آمده است.

فارغ التحصیلان رشته های مهندسی و ... از آنجایی که در پایان تحصیل، سابق کار ندارند بنابراین نمی توانند جذب بازار شوند.

شرکت هایی تحت عنوان شرکت های رتبه بندی مدارک وجود دارد که به نوعی این خلا را برای دانشجویان پر می کند اما در برخی موارد از مدارک دانشجویان سوءاستفاده می شود.

این شرکت ها با وعده حقوق میلیونی به دانشجویان با اخذ مدارک تحصیلی، بدون اطلاع دانشجویان آنان را عضو هیئت مدیره یا مدیرعامل شرکت هایی می کنند و از این طریق به سودهای کلانی دست می یابند اما...

اگر شرکت های مذکور دچار سود کلان شوند، مالیات هایی مترتب آن است که می بایست از سوی هیئت مدیره (یعنی دانشجویانی که بی اطلاع از این مسئولیت در این دام افتاده اند) پرداخت شود و عموما چون رقم این مالیات نجومی است دانشجویان دچار مشکل می شوند.

بدتر این است که این شرکت ها ورشکست شوند؛ باز هم قانون سراغ هیئت مدیره ای خواهد آمد که خود نمی داند تنها برای ارتقای مدرک در چه دامی افتاده است.

بنابراین اگر تصمیم به ارائه ی مدرک جهت رتبه بندی به شرکتی گرفتید (که پیشنهاد می شود نگیرید) حتما در پائین ترین سطح مسئولیتی (عضو هیئت مدیره )این مسئولیت را قبول کنید.

بدترین حالت هم قبول عنوان مدیرعامل است که در این صورت حتی اگر در اساسنامه هم از خود سلب مسئولیت کنید باز هم مشکلات خود از قبیل اینکه اگر شرکتی که مدرک گذاشته اید مالیات ندهد ممنوع الخروج می شوید و… را دارد.

برخی شرکت ها مدعی هستند با امضای گواهی خروج محضری، از خود سلب مسئولیت کرده اید اما چنین چیزی در دادگاه فاقد هرگونه ارزش قانونی است .

در واقع با اینکه دانشجویان مهندسی در آن شرکت کار نمی کنند و فقط مدرک خود را ارائه دادند اما از نظر قانون شریک آن شرکت بوده و در صورتی که در پرو‍ژه های آن شرکت مشکل و نقصی وجود داشته باشد، آنها هم مقصر شناخته خواهند شد که حتی می تواند منجر به لغو مدرک دانشگاهی و هم چنین عدم اجازه صدور پروانه نظام مهندسی را به دنبال داشته باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
ناشناس
1393/12/17 - 00:42

سلام.
ای کاش در مورد این موضوع بیشتر اطلاع رسانی و هشدار داده بشه. برای من هم مشکلی اینچنین ایجاد شد. در حال حاضر بعد از گذشت 4 سال هنوز مدرک من آزاد نشده و دست من به هیچ جا بند نیست!!
ای کاش نظارتی به آگهی های روزنامه ها می شد...ای کاش به آگهی روزنامه اعتماد نمی کردم.
داغ دیده
1393/12/19 - 08:22

دوستان واقعا توجه کنید بنده یکی از افرادی هستم که از این کارا داغ دیدم . به هیچ وجه مدارکتون رو به کسی نفروشید کاملا پای شما گیر است اصلا به قیمتش نمیارزه ارزش خودتون هم پایین آوردین بعد یه آدم بیسواد میاد و سرتون کلاه میزاره و بدبخت میشید . ... هرگز سراغ اینکارا نرید
پوریا
1394/02/08 - 11:12

مرسی از اطلاع رسینوتیون
سامان
1394/05/13 - 12:45

سلام
دوستان لطفا به خودتون رحم کنید، منم سه سال پیش به پول احتیاج داشتم و این حماقت رو کردم و با امضای وکالت نامه ای و دریافت مبلغی، حق امتیاز استفاده از مدرک تحصیلیم رو به یکی ازاین دلالین واگذار کردم، که در شرکتی در یاسوج از اون استفاده میکنه، حالا با گذشت یکسال از ابطال وکالت نامه، بدون رضایت من، و بدون پرداخت مبلغ این زمان اضافی،همچنان از مدرک سواستفاده میشود، حتی با تنظیم اظهارنامه قانونی، مراجعه به معاونت راهبردی و نیز استانداری تهران، هم چنان موفق نشدم از شر کلاهبرداری این شیادین خلاص بشم و طی چند روز آینده مجبورم برای ارائه دادخواست قانونی به شهرستان بروم و علاوه بر مشکلات فوق، حالا باید و قت و هزینه و اعصاب داغون رو هم برای این موضوع تلف کنم.
گول این کلاهبرداران رو نخورید، حتی اگه در شرایطی مثل من به پول احتیاج داشتین، از طریق این واسطه های دزد و شیاد و نآشنا و آگهی های روزنامه اقدام نکنید.
عطا
1394/12/11 - 08:17

سلام, سامان جان من هم مشکل شما را دارم, اگه کسی میتونه راهکار بگه ممنون میشم
مهران
1395/01/22 - 14:09

باسلام. من هم مثل بقیه، مدرکم در یاسوج استفاده شد و مجبور شدم 4 سال صبر کنم. تازه آخرش فهمیدم که شانس آوردم که اون شرکتی که قرار بود 2 سال از مدرکم استفاده کنه ( ولی شد 4 سال) ورشکست نشده و کلاهبرداری نکرده.
در آخر پیشنهاد میکنم که اگر مجبورید که مدرکتان را در اختیار شرکتی قابل اعتماد بگذارید، حداقل آن شرکت در یاسوج نباشد. چون هم اکنون که فروردین 95 می باشد، بنده اطلاع دارم که قوانین موجود در یاسوج برای شرکت ها بسیار آسانتر از سایر استان های دیگر می باشد و این مساله دست شرکت ها را برای کلاهبرداری باز میگذارد.
حسن
1395/03/24 - 13:03

سلام من پول لازم دارم میخام برم مدرکمو بدم پول بگیرم آخه این مدرک به درد این کارم نخوره به درد چی میخوره این که میگن توی محضر از شما سلب مسئولیت میشه چیه راسته یا اینم کلکه دوستان تورو خدا راهنمایی کنید نظراتونو بفرستید.
محمد
1395/05/07 - 00:19

با سلام
من قبل از مشاوره گرفتن رفتم مدارکمو دادم به یکی از این مراکز رتبه بندی ولی پای قرارداد را امضاء نکردم
در واقع بعد از مشاوره گرفتن از افراد مطلع از این کار منصرف شدم
آیا امکان سوء استفاده از مدارک من که توسط اون مرکز اسکن شده وجود داره؟
با تشکر
حسن
1395/08/18 - 19:47

سلام به دوستان عزیز
من حدود ۲ سال و سه ماه پیش مدرکم رو در این خصوص به یه شرکت رتبه بندی دادم و الان بعد از تقریبا سه ماه که از مدت وکالت ۲ ساله میگذره هنوز کماکان مدرکم درگیره و وقتی هم که با پیمانکاری که با مدرکم کار میکنه تماس گرفتم گفت دارم کارای انحلال شرکت رو انجام میدم و یه مدت طول میکشه بعد مدرکت آزاد میشه. الان کاملاً بلاتکلیفم و نمیدونم باید چیکار کنم. دوستان اگر اطلاعاتی در این خصوص دارند که چطور میتونم خودم پیگیر این ماجرا باشم تا زودتر به نتیجه برسم لطفاً راهنمایی کنید.
1395/10/08 - 10:29

دوستان سلام
من از کسانی هستم که مدرکم رو 4 سال قبل برای گرید به یه شرکتی دادم و وکالت خروج هم گرفتم که سر دو سال منو خارج کنه این شرکت بدون اجازه من، منو مدیر عامل شرکتی گذاشت و شرکت رو فروخت. از اون زمان تا حالا هر کاری می کنم نمی تونم از اون شرکت خارج بشم حتی بعد از 2 سال منو دوباره مدیر عامل گذاشتن. و شرکت دیگه به هیچ عنوان جواب تلفنای منو نمیده.
دوستان تمامی شرکتهایی که مدرکتون رو می خوان برای امتیاز مدرکتون می خوان و در بیش از 95 درصد مواقع شما رو مدیر عامل می زارن ممکنه حتی روحتون هم خبر نداشته باشه و مث من درگیر فرار مالیاتی شرکت چیزی بالای 100 میلیون تومان می شین و مث من ممنوع الخروج میشین. به والله ارزش این همه بدبختی رو نداره. بازم تکرار میکنم این شرکتا از عدم آگاهی ما مهندسا در مورد قوانین حقوقی سوءاستفاده می کنن و ما رو مستقیم درگیر مسایلی می کنن که هم عمرمون تلف میشه هم هزینه می کنیم و هم اعصابمون داغون میشه.
بازم تکرار می کنم اصلاً اصلاً این کارو نکنبن در مقابل ایتهمه مصیبت اصلاً نمی ارزه. وکالت خروج کشکه. قرارداد با اون شرکت واسطه کشکه. تعهد مبنی بر خروج بعد از 2 سال کشکه. همه چی علیه ما و امثال ما تموم میشه. من تازه با یه آدم که دکترای حقوق داشت قدم به قدم میرفتم جلو غافل از عدم اطلاع ایشون از مکر و حیله شرکتهای واسطه ای مث قانونمداران یکتا.
عاجزانه خواهش می کنم نکنین این کارو نکنین برادر و خواهر عزیز
علی
1396/05/08 - 22:21

از کجا میشه فهمید که مدرک تحصیلی توسط شرکتی داره استفاده میشه یا نه ؟ ممنون می شوم کمکم کنید در این زمینه
فروزان
1396/05/14 - 15:31

من سر اين مدرك بدبخت شدم شوهرم مدركش را گذاشت مدير عاملش كردن ٢٠٠ ميليون ماليات برايش تعيين كردن تمام حسابهايش را مسدود كردن بدبخت شدم
محمد
1396/07/05 - 18:10

سلام دوستان
من سال ۸۹ مدرکم رو دادم به یک شرکت ساختمانی و سال ۹۱ مجدد باهاشون تمدید کردم
سال ۹۳ شرکت از بانک وام گرفت و چون باز پرداخت نکرد حسابهای من مسدود شد از اون به بعد هرچی تلاش کردم برای خروج از شرکت نتونستم کاری بکنم و سال ۹۴ بانک توسط دادگاه حکم جلب برای اعضا هیئت مدیره شرکت گرفت متاسفانه اون آقایون فراری بودن و فقط من آدرس واقعی داده بودم به ثبت شرکتها و تنهایی توی دادگاه حاضر شدم و در نهایت طبق حکم دادگاه ۲۴۰ میلیون تومن بابت اصل و سود و دیرکرد وام محکوم شدم
تحت هیچ شرایطی مدرک اجاره ندید حتی اگه از گرسنگی به مرگ رسیدید
مجتبی یوسفی
1398/05/15 - 12:12

آیا میشه بدون اجازه از مدرک ما استفاده کزد؟ از کجا میشه فهمید؟
تورهای مسافرتی آفری
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است
کاهش قیمت جهانی طلا
حمایت از صنایع پیشران برای رشد تولید
قطع ارائه خدمات دولتی به صاحبان مجوز فاقد شناسه یکتا
افزایش امنیت با توسعه هوشمندسازی در طرح‌های پلیسی
ارائه رایگان خدمات سلامت روان در مراکز جامع خدمات سلامت کشور
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
آخرین وضعیت سیل سیستان و بلوچستان
شلیک وعده صادق‌ به دستگاه اطلاعاتی اسرائیل
آمریکا درحال آماده‌سازی بسته کمکی یک میلیارد دلاری برای اوکراین
آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس
چگونه چهره ما به کمک هوش مصنوعی تغییر می‌کند؟ +معرفی اپلیکیشن
پیام تشکر بیت آیت‌الله امامی کاشانی از رهبر انقلاب و آحاد مردم
۱۶ کشته و ۲۸ مفقود درپی واژگونی قایق پناهجویان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
حرکت دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم(ع) به سمت حرم +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top