تاریخ انتشار: شنبه 1393/05/18 - 08:35
کد خبر: 138334

واکنش اساتید دانشگاه چمران و رامین در خصوص حضور فتنه گران در دانشگاه

خبرنامه دانشجویان ایران: انتصاب های وزیر علوم به وضوح نشان داد که جهت گیری سیاسی بیشتر از توانمندی و شایستگی افراد در انتصابات مورد نظر بوده است به طوری که اسامی برخی از فتنه گران سال ۸۸ و اصلاح طلبان تندرو از جمله دکتر عطاءالله سیادت و دکتر محمدرعایایی (یکی دیگر از حامیان فتنه ۸۸) در بین روسای دانشگاه به چشم می خوردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  متن بیانیه جمعی از اساتید دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین (ملاثانی) خوزستان و شهید چمران اهواز در این خصوص به شرح زیر می باشد:

بسمه تعالی

“در جریان انتخابات و نیز پس از آن متاسفانه شرایطی پیش آمد که از هر نظر با این زمینه و باور متفاوت بود و مردم با نتیجه ای رو به رو شدند …. مردم در برابر درخواست روشن و ساده خود آن هم از طریق راهپیمایی مسالمت آمیز میلیونی و سکوت اعتراض آمیز مدنی به مهندسی (مدیریت) انتخابات ۸۸ متاسفانه با پاسخ ضرب و جرح و حبس بی سابقه ای مواجه شدند …. مردم در برابر خواسته های مدنی خود در انتخابات و برخوردهای خشن پس از آن با فرزندان خود و دلسوزان انقلاب پرسش های اساسی دارند. پاسخ به این پرسش ها با تلاش برای به زور قرار دادن همه وقایع و حقایق دور و نزدیک سیاسی در قالب مدعای مدیریت کنندگان وضعیت فعلی به دست نمی آید. …. نظرهای انتقادی و راه حل های اصلاحی مراجع عظام، استادان دانشگاه ها و نخبگان کشور همچنین آقایان هاشمی رفسنجانی، سید محمد خاتمی، میرحسین موسوی و مهدی کروبی را باید به عنوان حاصل مدیریت عالی نظام در قوه مجریه و مقننه تا پیش از دولت نهم جدی، همه جانبه و دلسوزانه برای کشور و نظام قلمداد کرد. باید باور کنیم که به کمک همین تجربه ها و آگاهی ها باید راهی برای خروج از این بحران پیدا کرد”(۱) …..

این نامه ایست که در تمامی سایت های ضد انقلاب از جمله سایت صهیونیستی بالاترین، جنبش راه سبز (جرس)، روز آنلاین و … در مورخ ۲۲ مردادماه ۱۳۸۸ و ۲۳ روز پس از سخنرانی تاریخی امام خامنه ای در نماز جمعه تهران بازتاب وسیعی داشته است و نام عطاءالله سیادت سرپرست حال حاضر دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان (ملاثانی) در کنار نام هایی همچون جلیل سازگارنژاد (ضدانقلاب فراری) به عنوان امضاء کننده آن به چشم می خورد.

عطاءالله سیادت از اعضای حزب منحله مشارکت و انجمن مدرسین دانشگاههاست که با جعفر توفیقی بدلیل تحصیل هردو در کشور رومانی ارتباط نزدیکی دارند (۲) معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه شهید چمران در سال ۸۲ تا ۸۴ (۳) در زمان مدیریت عضو افراطی جبهه مشارکت خوزستان یعنی مسعود صفایی مقدم بود که جدیدا به همراه معاون فرهنگی دانشگاه شهید چمران و تعداد دیگری به دیدار یکی از فتنه گران سال ۸۸ رفته اند(۴) که این حرکت با واکنش شدید انجمن اسلامی دانشجویان شهید چمران و نمایندگان مجلس مواجه شد.

ایشان امضا کننده تمام نامه هایست که در حمایت از فتنه گران و حامیان فتنه و یا مخالفان جریان های ارزشی به چشم می خورد از جمله نامه حمایت از وزارت میلی منفرد (۵) (یکی از حامیان فتنه سال ۸۸) و نامه به رئیس مجلس در اعتراض به رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس(۶)

چه اتفاقاتی افتاده است و چه کسانی در این اتفاقات دخیل بودند تا عطالله سیادت با این سابقه سرپرست دانشگاه شود آنهم در هفته آخر سال ۹۲ یعنی زمانی که دانشجویان در دانشگاه حضور ندارند و نمی توانند در مورد این تغییرات موضع گیری کنند و حرف خود را مستقیم با مسئولین در میان بگذارند؟ مگر نتایج بررسی آن هیئت ۳ نفره کذایی که به دانشگاه ها سرکشی می کردند یکی از ملاک های آن ها برای تغییرات نبود؟ آن هیات که می گفتند: “طوری که مشخص است با سرپرست دانشگاه مشکلی ندارید و موضوع فقط بر سر مسائل بودجه است” و حتی در سوالات کذایی آن هیات از اعضای هیات علمی درخصوص میزان محبوبیت چند گزینه پیشنهادی ایشان آخرین نفر از نظر جایگاه در بین هیات علمی ها بوده اند، حال چگونه شده است که این اتفاق رخ داده است و آن هم با این سرعت و با این شتابزدگی؟(۷)

آیا غیر از نگاه سیاسی هیات سه نفره و تصمیم گیران واقعی وزارت یعنی آقای جعفر توفیقی و میلی منفرد (۲) تحت فشار کاذب آقایان حسن دادخواه (دبیر انجمن افراطی مدرسین دانشگاههای خوزستان) مسعود صفایی مقدم (عضو انجمن افراطی مدرسین و عضو افراطی حزب منحله مشارکت) و مهدی قمیشی (عضو انجمن افراطی مدرسین و رئیس سازمان غیرقانونی مجاهدین انقلاب) و مرتضی ممویی (عضو انجمن افراطی مدرسین و عضو افراطی حزب منحله مشارکت) این تصمیم غلط و کاملا سیاسی را گرفته اند(۸ و ۹).

همانطور که پیش بینی می شد سرپرست دانشگاه بلافاصله پس از انتصاب خود، گویی دانشگاه را با حزب خود اشتباه گرفته اند و به دنبال بودن هستند، آن هم به هر نحوی!

سیاسی کاری دکتر سیادت چیزی نیست که از چشمان آگاه و با بصیرت اعضای هیات علمی و دانشجویان پنهان باشد و در همان روز انتصاب خود تمامی معاونین را عزل کرد تا رکورد سریعترین عزل و نصب های دانشگاههای کشور به نام ایشان ثبت شود تصمیمات عجولانه و نداشتن نگاه مدیریتی، ایشان را در زمره ضعیفترین مدیران آموزش عالی قرار داد بطور نمونه در فاصله دو تاریخ ۲۴/۱۲/۹۲ تا ۱۶/۲/۹۳ سه معاون برای معاونت آموزشی و پژوهشی عزل و نصب و جابجا نموده است که خود نشان بارز تزلزل مدیریتی این چهره سیاسی (نه علمی) است. (۳)

مقام معظم رهبری امام خامنه ای در دیدار اخیر خود با مسئولان نظام در تاریخ ۱۶ تیرماه ۹۳ فرمودند:

“سفارشى که من میکنم این است که مراقب باشید جریانهاى مؤمن را با شعار اعتدال کنار نزنند؛ بعضى‌ها این کارها را دارند میکنند، من میبینم در صحنه‌ى سیاسى کشور؛ با شعار اعتدال، با شعار پرهیز از افراط، سعى میکنند جریان مؤمن را که در خطرها آن جریان است که زودتر از همه سینه سپر میکند، آن جریان است که دولتها را در مشکلات واقعى به معناى حقیقى کلمه حمایت میکند، کنار بزنند؛ مراقب باشید. اسلام، مظهر اعتدال است.”

دکتر عطاالله سیادت دست به اخراج اساتید ارزشی در دانشگاه رامین هم می زند دکتر “ج” با وجود سابقه تدریس بالا و درخواست رئیس دانشکده علوم دامی و صنایع غذایی این دانشگاه مبنی بر نیاز به وی مستقیما به دکتر “ج” اعلام می دارد که شما رفتنی هستید! ولی سایر دوستان و همفکران سیاسی دکتر عطاالله سیادت تمدید قرارداد می شود. و البته برخورد با نیروهای ارزشی محدود به این مورد نیست، عطاالله سیادت بلافاصله پس از انتصاب و در فاصله ۲۴ ساعت دکتر “ن” و مهندس “ه” که هر دو از نیروهای ارزشی دانشگاه رامین می باشند را نیز از سمت های خود عزل کرد(۱۰).

ایشان در آخرین حرکت سیاسی خود در برگزاری ضیافت افطاری جوانان اصلاح طلب خوزستان که سخنران اصلی آن دکتر محمدکیانوش راد عضو افراطی مجلس ششم و بازداشتی فتنه ۸۸ بود و عکس یکی از فتنه گران از اول مراسم تا آخر آن نمایش داده می شد، حضور فعال داشته است (۱۱)تا بدین ترتیب دانشگاه ملاثانی به باشگاه سیاسی ملاثانی تبدیل شود.

مقام معظم رهبری امام خامنه ای در تاریخ ۱۹ آذرماه سال ۹۲ فرمودند:

“یکى از چیزهایى که جلوی پیشرفت علمی را می گیرد، سیاسى شدن دانشگاه‌ها است. نگذارید دانشگاه جولانگاه حرکتهاى سیاسى بشود. نسل جوان موتور حرکت تحوّلات اجتماعى و سیاسى است؛ این غیر از این است که ما دانشگاه را محلّ جَوَلان گرایشهاى سیاسى‌اى که بعضى‌شان مخالف با اصل یا جهت‌گیرى‌هاى نظامند بکنیم”

در هر صورت انتصاب های وزیر علوم به وضوح نشان داد که جهت گیری سیاسی بیشتر از توانمندی و شایستگی افراد در انتصابات مورد نظر بوده است به طوری که اسامی برخی از فتنه گران سال ۸۸ و اصلاح طلبان تندرو از جمله دکتر عطاالله سیادت و دکتر محمدرعایایی (یکی دیگر از حامیان فتنه ۸۸) در بین روسای دانشگاه به چشم می خوردند. نگاه حزبی به جای نگاه علمی در انتصابات وزیر علوم دانشگاه را به پایگاهی برای اهداف سیاسی یک حزب خاص تبدیل کرده است.

توجه به این مسئله نیز حائز اهمیت است که اعضای محترم مجلس شورای اسلامی نمایندگان این ملت هستند و از جانب مردم جهت ایفای حقوق‌شان انتخاب شده‌اند و بر اساس وظیفه‌ای که بر دوش دارند موظفند بر اتفاقات و رویکردهای وزارتخانه مهمی مثل وزارت علوم توجه داشته و در مقابل موارد انحراف این چنینی اقدام کنند و خواستار عزل چنین مدیر سیاسی کاری شوند.

حال که مسئولین وزارت علوم به تذکرات و نصایح دلسوزانه نمایندگان ملت بی‌توجه هستند و بعضاً در جهت عکس آن حرکت می‌کنند نمایندگان موظفند از ابزار قانونی استیضاح در جهت توقف این روند انحراف و اصلاح آن در دانشگاه‌ها استفاده نموده تا در پیشگاه خداوند و ملت ایران سرافکنده نباشند.

 
۱) سایت ضد انقلاب روزآنلاین: نامه ۲۵۴ نفر از مدیران سه دهه اخیر؛ هشدار در مورد وضعیت کشور، پنجشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۸۸

۲) خبرنامه دانشجویان ایران: میزان پایبندی وزارت علوم به احکام روسای دانشگاه ها مشخص شد، ۲۸ اسفند ۱۳۹۲

۳) سایت دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان

۴) تسنیم: صفایی مقدم: تأیید دیدار جمعی از مدیران دانشگاه اهواز با یکی از عناصر فتنه ۸۸/ دیدار خصوصی بود. ۱۲ /مرداد/ ۱۳۹۳

۵) ایلنا: اعلام حمایت ۲۱۱۶ نفر از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ از دکتر میلی منفرد، ۱۳۹۲-۰۵-۲۱

۶) خبرآنلاین: نامه سرگشاده هزار استاد دانشگاه خطاب به لاریجانی درباره توهین رییس کمیسیون آموزش مجلس به وزیر علوم، دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲

۷) تحکیم نیوز: شاید زمان استیضاح فرا رسیده است!!! ۲۶ اسفند ۱۳۹۲

۸) اکسین پرس: شروع دوباره فعالیت انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه های خوزستان، ۲۲ آبان ۱۳۹۲

۹) سایت ضد انقلاب جرس: احضار تعدادی از فعالان خوزستانی توسط نهادهای امنیتی، ۰۹ بهمن ۱۳۹۱

۱۰) موج چهارم: اخراج اساتید ارزشی در دانشگاه رامین+ سند، ۵ خرداد ۱۳۹۳

۱۱) موج چهارم: گزارش تصویری ضیافت افطاری شورای هماهنگی جوانان احزاب اصلاح طلب خوزستان، چهارشنبه ۱ مرداد

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۱۰۰۰۰ زن در حملات اسرائیل به غزه کشته شده‌اند
پاسخ ایران به جنایت اسرائیل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود
واکنش مایلی‌کهن بعد از دادگاه تجدیدنظر قلعه‌نویی
پاسخ سفیر ایران به بازی تازه سفیر رژیم صهیونیستی در باکو
قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس اعلام شد+جزئیات
آغاز ثبت‌نام مجدد در نوبت دوم کنکور از فردا
اعمالز جدید آمریکا علیه ایران بعید استر
قیمت محصولات ایران‌خودرو +جدول
دلار بازار غیر رسمی در سراشیبی
ترمیم معضل بزرگ پرسپولیس توسط اوسمار
پایان اختلافات سرمربی و سرپرست استقلال
فیلم/ وضعیت جوی استادیوم هزاع بن زاید امارات
باشگاه پرسپولیس از اوسمار برای فصل آینده برنامه خواست
جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲+جدول
پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود
تکذیب مرگ یک دختر در وزرا + جزئیات
تمامی پدافندهای اسرائیل و آمریکا در رویارویی با حمله ایران شکست خوردند
احضار هافبک استقلال به کمیته انضباطی و اخلاق
خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود
هاشمی‌نسب ۵۰ میلیون تومان جریمه شد
لبنان رکنی مهم برای جریان مقاومت است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top