تاریخ انتشار: یکشنبه 1393/05/19 - 10:03
کد خبر: 138447

جزئیات سقوط هواپیمای مسافربری «ایران 140» + عکس

جزئیات سقوط هواپیمای مسافربری «ایران 140» + عکس

یک فروند هواپیمای مسافربری سپاهان که از مهرآباد به سمت طبس در حال پرواز بود در شمال فرودگاه مهرآباد سقود کرد و احتمالاً همه مسافران آن کشته شدند تاکنون از تعداد تلفات خبری در دست نیست.

خبرنامه دانشجویان ایران: یک فروند هواپیمای مسافربری سپاهان که از مهرآباد به سمت طبس در حال پرواز بود در شمال فرودگاه مهرآباد سقود کرد و مسافران آن کشته شدند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، یک فروند هواپیمای مسافربری سپاهان که از مهرآباد به سمت طبس در حال پرواز بود در شهرک فرهیختگان (جاده مخصوص کرج) و احتمالاً همه مسافران آن کشته شدند.

یکی از خدمه فرودگاه مهرآباد در گفتگو با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مدل این هواپیما را "ایران 140" با تعداد سرنشین 48 نفر عنوان کرد و گفت: این هواپیما تاکنون چندین مورد سقوط داشته است.

بنا به گزارش رسانه ها، ظاهراً خلبان این هواپیما اوکراینی بوده است.

هواپیمای سانحه دیده دو موتوره بوده و به شماره پرواز 5915 ساعت 9 و 18 دقیقه از فرودگاه مهرآباد به مقصد طبس پرواز کرده و حدود 9 و 45 دقیقه سقوط می کند.

به گزارش مهر، معاون وزیر راه و شهرسازی جزئیات بیشتری از هواپیمای سقوط کرده در شهرک آزادی تهران اعلام کرد.

احمد مجیدی درباره هواپیمای سقوط کرده در حوالی شهرک آزادی تهران گفت: این هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی ساها بوده که ساعت 9 و 18 دقیقه امروز از فرودگاه مهرآباد بلند شد ولی پس از دقایقی بنا به دلایلی، سقوط کرد.

وی افزود: این هواپیما 40 مسافر عادی داشته که سه نفر زیر 3 سال و 3 نفر زیر 12 سال بوده است.

مجیدی اعلام کرد: هواپیمای سقوط کرده، ایران 140 بوده و تعداد دقیق کشته شدگان هنوز مشخص نیست.

وی گفت: کارشناسان سازمان هواپیمایی بررسی‌‎های خود درباره دلایل این سقوط را آغاز کرده‌اند.

در همین حال، یک مقام آگاه در این باره گفت: در حال حاضر نیروهای امدادی و آتش نشانی راهی محل حادثه شده و هنوز نوع هواپیما و میزان خسارات و تلفات مشخص نشده است.

در حال حاضر ماموران انتظامی اجازه ورود خبرنگاران به محل حادثه را نمی‌دهند. تاکنون 6 جنازه از میان لاشه های هواپیما بیرون کشیده شده است. آتش سوزی در محل حادثه مهار شده و نیروهای امدادی در حال جستجو برای یافتن کشته ها و مجروحان این حادثه هستند.

در حال حاضر بالگردهای امدادی هلال احمر در محل حادثه حضور دارند و امداد رسانی به مجروحان حادثه را آغاز کرده اند.

رئیس پلیس راهور تهران نیز گفت: مسیر عبور خودروهای امدادی در محل سانحه هوایی در غرب تهران باز بوده و امدادرسانی به سانحه دیدگان ادامه دارد.

به گفته سرهنگ تیمور حسینی، پس از وقوع سانحه هوایی در حوالی فرودگاه مهرآباد بلافاصله ماموران پلیس راهور در محل حادثه مستقر شده و مسیر عبور خودروهای امدادی و آتش نشانی باز شد.

وی افزود: در حال حاضر هیچ مشکل ترافیکی در محل حادثه وجود ندارد و نیروهای  امدادی در حال کمک رسانی به سانحه دیدگان هستند.

امین صابری نیا رئیس اورژانس کشور نیز به مهر گفت: پس از اعلام این سانحه کدهای زمینی و هوایی اورژانس تهران راهی محل سقوط هواپیما در شهرک آزادی شدند و در همان لحظات اولیه 5 مصدوم برای درمان به بیمارستان امام خمینی منتقل شدند.

جهانگیریان: هواپیمای سانحه دیده از مسیر منحرف شده بود/ 9 مجروج به بیمارستان اعزام شدند
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که هواپیمای سانحه دیده سپاهان حامل 40 نفر مسافر به همراه 8 نفر کرو پروازی بوده است، گفت: 9 نفر از مجروحان این حادثه به بیمارستان اعزام شدند.

علیرضا جهانگیریان در گفت‌وگو با تسنیم، افزود: صبح امروز یک فروند هواپیمای آنتونوف 140 پس از برخاستن از فرودگاه مهرآباد دچار سانحه شد.

وی تصریح کرد: این هواپیما حامل 40 نفر مسافر و 8 نفر کرو و خدمه پرواز بوده که 9 نفر از مصدومان سانحه به بیمارستان اعزام شده‌اند.

وی با بیان این‌که این هواپیما به دلیل انحراف از مسیر دچار سانحه شده است، بیان کرد: تیم بازرسی سازمان هواپیمایی کشوری هم‌اکنون در محل سانحه هستند که پس از بررسی‌های لازم دلیل وقوع این حادثه اعلام می‌شود.

سوختگی وسیع 3 مصدوم حادثه؛ انتقال به بیمارستان مطهری در صورت لزوم
* دکتر داورانی رئیس بخش بیمارستان امام خمینی نیز گفت: 3 مصدومی که به این بیمارستان منتقل شدند دارای سوختگی وسیع هستند، اقدامات اولیه درمانی در حال انجام است. اگر حال آنها وخیم‌تر شود به بیمارستان مطهری منتقل می‌شوند. البته یکی از آنها وسعت سوختگی کمتری نسبت به بقیه ولی شکستگی بیشتری دارد.

رئیس سازمان امداد نجات کشور در گفت‌وگو با تسنیم گفت: تاکنون 35 جسد محل سقوط هواپیما خارج شده است؛ براساس گزارش‌های 5 مصدوم به بیمارستان پیامبران منتقل شده‌اند.

برخی از مصدومانی که به بیمارستان منتقل شده‌اند از مسافران هواپیما نیستند
حسین درخشان سخنگوی سازمان امداد و نجات نیز گفت: مصدومانی که به بیمارستان منتقل می‌شوند کسانی هستند که جزو مسافران هواپیما نبوده اند. بیشتر اقدمات فعلی برای رهاسازی کسانی است که در دماغه هواپیما گیر افتاده‌اند. 20 امدادگر در حال فعالیت هستند و نیروهای پشتیبات در حال اعزام هستند. احتمالا اقدامات امداد و نجات تا یک ساعت دیگر ادامه یابد.

جعبه سیاه هواپیما برای بررسی علت سقوط خارج شد
معاون مدیریت بحران، امور دولت و مسئول هماهنگی امور استان‌ها از خروج جعبه سیاه هواپیما برای بررسی علت سقوط هواپیمای آنتونوف ۱۴۰ سپاهان خبر داد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
درخواست سخنگوی دولت که از سوی رهبر انقلاب اجابت شد +فیلم
سومین عرضه اولیه امسال بورس امروز انجام می‌شود
دور جدید ثبت نام خودروهای وارداتی آغاز شد؛ جزئیات و شرایط ثبت نام
پیشنهاد ۹۰ میلیاردی به مدیران پرسپولیس برای انتقال یک بازیکن
پیش فروش بلیت سفرهای جاده‌ای اربعین برای اولین بار
آقای پزشکیان! در انتخاب جملات خود دقت کنید
روضه‌ آذری سوزناک مهدی رسولی در معلی +فیلم
تصاویر جدید از محل سقوط بالگرد حامل شهید رئیسی +فیلم
متقاضیان خرید شمش طلا بخوانند
فرار دختر ایرانی با پسر افغانستانی
شرط مجلس برای رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت مسعود پزشکیان
صعود دوباره بورس/ رشد محسوس معاملات خرد
بازگشت بیرانوند با حضور یک نفر در پرسپولیس جدی شد
یحیی نام یک استقلالی را در لیست خرید خود قرار داد
پیام تبریک رهبر کره شمالی به پزشکیان
گزینه جدی پرسپولیس تیمش را انتخاب کرد!
جزئیات حمله هوایی حزب الله به پایگاه فوق سری هرمون در جبل الشیخ
سمت ظریف در دولت پزشکیان مشخص شد؟
سن رؤسای جمهور ایران در زمان آغاز به کار +عکس
علت صدای انفجار در ساحل چابهار چه بود؟
اردوغان: پزشکیان یک ترک آذری الاصل و مسلط به سه زبان است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top