تاریخ انتشار: شنبه 1393/05/25 - 11:57
کد خبر: 139021

ما که چیزی ندیدیم!

کدام دفاع تاریخی؟!

کدام دفاع تاریخی؟!

مروز که تیتر روزنامه های اصلاح طلب را نگاه کردم، عباراتی متعجبم می کرد. لحظاتی ایستادم و به جرات دوستان اصلاح طلب در اغراق و شجاعتشان در غیرواقعی نشان دادن واقعیات احسنت گفتم. واقعا وزیر علوم در روز استیضاح چه خواهد گفت که پیش قراولان لشکرهای قلمی اینطور غلوّ می کنند.

خبرنامه دانشجویان ایران:امروز که تیتر روزنامه های اصلاح طلب را نگاه کردم، عباراتی متعجبم می کرد. لحظاتی ایستادم و به جرات دوستان اصلاح طلب در اغراق و شجاعتشان در غیرواقعی نشان دادن واقعیات احسنت گفتم.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در جلسه ای که همراه دانشجویان دیگر به وزارت علوم رفته بودیم، خیلی چیزها دستمان آمد. اینکه در مدیریت وزارت علوم تنها فرجی دانا تصمیم گیرنده نیست. اگرچه خودش زیر بار این حرف نمی رفت و با تمام توان می گفت:«هرکس فرجی دانا را بشناسد می داند که وزارت علوم در سایه ای وجود ندارد»، اما بچه ها تا آخر جلسه به آقایان ظ، ت، م، خ اشاره می کردند؛ کسانی که در انتصاب روسای دانشگاهها و اعمال سیاست های افراطی در بخشهایی از وزارت علوم نقش مستقیم داشتند.

امروز که تیتر روزنامه های اصلاح طلب را نگاه کردم، عباراتی متعجبم می کرد. لحظاتی ایستادم و به جرات دوستان اصلاح طلب در اغراق و شجاعتشان در غیرواقعی نشان دادن واقعیات احسنت گفتم.

روزنامه ها نوشته بودند: چهارشنبه تاریخی، دفاع تاریخی فرجی دانا، دفاعیات فرجی دانا در تاریخ ثبت خواهد شد، روز استیضاح پرده ها می افتد و ...

من که چهره واقعی تری از وزیر محترم علوم، می شناختم دلم برای اندکی که شاید این تیترها را باور کنند، می سوخت.

فرجی دانا در جلسه سه ساعته دانشجویان با وزیر علوم تنها بیست دقیقه حاضر به صحبت شد تا پاسخ سوالات گسترده دانشجویان را بدهد و ناگفته نماند که در همین بیست دقیقه هم بارها همراهان او که در سمت راست و چپ فرجی دانا نشسته بودند، برگه نشانش می دادند و کمکش می کردند.

با این همه دانشجویان که قانع نشدند هیچ، از فرجی دانا و توانایی و داشته و نداشته اش در اقناع و توجیه نیز رونمایی شد. به قول آرتیست های اصلاح طلب در تیترسالاری «پرده ها افتاد».

سر سفره افطار هم همراهان از خوف اینکه نکند دانشجویان بیش از اندازه وزیر را به چالش بکشند، تنهایش نگذاشتند.

با همه این اطلاعات از عملکرد و نوع مواجهه آقای وزیر با چند دانشجوی منتقد، شاید خنده دار باشد که فکر می کنم؛ واقعا وزیر علوم در روز استیضاح چه خواهد گفت که پیش قراولان لشکرهای قلمی اینطور غلوّ می کنند.

من که می دانم چه خبر است، پیش خودم می گویم نکند واقعا «خبری باشد»، چه رسد به چند بی اطلاع و بی خبری که این تیترها را می بینند.

حالا البته کاشف به عمل آمده است که روحانی نیز در «روز دفاعیات تاریخی» تهران نیست که از وزیر علوم دفاع کند. رییس جمهور در برنامه ای از پیش تعیین شده در سفر اردبیل به سر می برند.

روحانی  که حتی در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی خود به عملکرد فرجی دانا انتقاد کرده بود، به مجلس خواهد رفت یا خیر؟ مشخص نیست! اما آنچه مشخص است این است که دولت یازدهم که بارها تهدید به افشاگری علیه منتقدان و نشان دادن شناسنامه آنها کرده است، بدش نمی آید برخی سوء تدبیری های یکسال گذشته را با به مسلخ استیضاح فرستادن فرجی دانا جبران کند.

نمایش سیاسی استیضاح وزیر علوم و آن را انتقام یکساله بازندگان انتخابات جلوه دادن، شاید راهبردی است که دولت و سیاه لشکرهای قلمی مستقر در دژهای پولادین  پیش، حین و پس از استیضاح در پیش گرفته و خواهند گرفت.

حال آنکه ظلم به به بیش از 2500 نفر بورس شده قانونی و قربانی کردن شخصیت آنان، عدم توجه به پیشرفت علمی که تذکرات چندباره رهبری در یکسال گذشته را موجب شده است و انتصابات کاملا افراطی در برخی دانشگاهها و بازگرداندان مجرمان امنیتی کشور به دانشگاهها به اسم دانشجوی ستاره دار کافی است تا استیضاح کنندگان دلایل قاطعی برای توضیح خواستن از وزیر علوم داشته باشند.

چه آنکه شیخوخیت یک ماهه هیئت رییسه مجلس هم چیزی را تغییر نداد و استیضاح کنندگان چهارشنبه تکلیف وزارتخانه سیاسی علوم را مشخص خواهند کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
علی
1393/05/26 - 08:16

سلام
احسنت
همین است که می گوید
تورهای مسافرتی آفری
مربع مدعیان صعود به لیگ برتر+جدول لیگ
پیام خداحافظی خطیر: برای ۵ فینال باقی مانده هم قسم شویم
تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب آغاز شد
اقدام ویژه وزارت علوم برای جذب دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
اعلام آمادگی دانشگاه علامه برای آموزش زبان فارسی و بورسیه دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
پیدا شدن ماهواره‌ای که ۲۵ سال گم شده‌ بود
برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور با حضور رئیسی
سردار شیرازی: عملیات وعده صادق شکافی بزرگ بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کرد
ادای احترام تکاوران تیپ ۲۵ ارتش به معلمان +فیلم
گفت‌و‌گوی هنیه با وزیر خارجه قطر و رئیس سازمان اطلاعات مصر در خصوص آتش‌بس
آب پاکی بایدن روی دست معترضان: در سیاست‌ها تجدیدنظر نمی‌کنیم
سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
جزئیات لحظه پیدا شدن یسنا توسط امدادگر کایت سوار هلال احمر +فیلم
وحشت‌آفرینی شرور سابقه‌دار در غرب تهران
اوسمار نمی‌تواند بازیکنان را کنترل کند چون...
اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
نمی‌توانیم بگوییم «یسنا » ربوده شده یا نه !
دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
«یسنا» دختر ۴ساله کلاله‌ای زنده پیدا شد
لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top