تاریخ انتشار: چهارشنبه 1393/06/05 - 11:49
کد خبر: 140210

«العـــــزه للغـــــزه»

زیباترین تصویر از 52 روز مقاومت

زیباترین تصویر از 52 روز مقاومت

اما بنا به آمارهای موثق تعداد شهدای ایران در 8 سال دفاع مقدس بین 190000تا 250000 نفر برآورد شده است یعنی بین 3000 تا 4000 شهید در هر بازه‌ی 50 روزه! جالب است نه یعنی تعداد شهدای جنگ تحمیلی به طور متوسط 1/5 تا 2 برابر شهدای جنگ غزه است.

خبرنامه دانشجویان ایران: «العـــــزه للغـــــزه» شاید این زیباترین عنوانی باشد که بتوان برای 52 روز مقاومت مردم فلسطین در برابر حملات رژیم صهیونیستی انتخاب کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شب گذشته رسانه های خبری اعلام کردند، این آتش بس در قاهره پایتخت مصر بدست آمده و از ساعت 16 به وقت گرینویچ و 20/30 به وقت تهران به اجرا گذاشته شده است.

در این باره گفتنی های بسیاری وجود دارد که به برخی از آن اشاره می شود::

1- جنگ فرسایشی و این بار 52 روزه‌ی مقاومت فلسطین و صهیونیست ها به پایان رسید و آن گونه که منابع نزدیک به مقاومت می گویند، شروط مقاومت مانند  رفع حصر غزه از جمله موارد توافقی برای پایان مقاومت  است.

بر اساس توافق صورت گرفته، دو گذرگاه اصلی میان غزه و فلسطین اشغالی فورا برای انتقال محموله‌های امدادی و اقلام ساختمانی گشوده می‌شوند. روند انتقال محموله‌های پزشکی، مواد غذایی و مصالح ساختمانی مورد نیاز برای بازسازی زیرساخت‌ها، شبکه‌های آب، برق و تلفن تسهیل می‌شود.این توافق همچنین محدودیت‌های اعمال‌شده بر فعالیت ماهیگیران غزه را کاهش می‌دهد. بر این اساس، محدوده مجاز ماهگیری در ساحل غزه، از شعاع ۶ میل دریایی، دو برابر شده و به ۱۲ میل افزایش می‌یابد.

بر اساس توافق صورت گرفته، قرار است طرفین به زودی مذاکرات در مورد آزادی اسرای فلسطینی را آغاز کنند. در نتیجه مذاکرات آینده، قرار است گروهی از اسرای فلسطینی در مقابل جسد دو نظامی صهیونیست که در جریان عملیات زمینی در نوار غزه کشته شدند، آزاد شوند.

هنوز تعداد اسرایی که بر این اساس آزاد می‌شوند، مشخص نیست. اما طرف فلسطینی اعلام کرده است که صدها تن از اسرا از جمله ده‌ها نفری که سه ماه قبل در پی گم شدن سه اسرائیلی در کرانه باختری بازداشت شده‌اند و همچنین ۶۰ نفری که در جریان مبادله اسرای سال ۲۰۱۱ آزاد و سپس دوباره بازداشت شدند، باید آزاد شوند. رژیم‌صهیونیستی برای مذاکره در مورد بازگشایی بندر غزه و ساخت فرودگاه در این منطقه اعلام آمادگی کرده است. قرار است این مذاکرات از ماه آینده در قاهره برگزار شود.

2- جنگ اخیر علی رغم همه ی تلخی ها با حدود 2000 شهید و البته  با عنایت به تصویر ارائه شده از این جنگ  توانست همگرایی خوبی میان حامیان مقاومت در سطح منطقه و حتی در میان گروه های سیاسی و بخش های مختلف حاکمیتی و مردمی در داخل ایران ایجاد کند.

در پی اعلام آتش بس در غزه و پیروزی مقاومت در برابر تجاوزگری رژیم صهیونیستی حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای این پیروزی را به ملت و گروه های مقاومت تبریک گفت.

در این بیانیه آمده است: حزب الله این پیروزی بزرگ را به ملت شجاع فلسطین، گروه های مقاومت، خانواده های شهدا و اسیران تبریک می گوید. این پیروزی با تحمیل شروط مقاومت برای اعلام آتش بس بر دشمن و وادار کردن آن به پذیرش خواسته های رهبران ملت فلسطین تحقق یافت. این پیروزی در نتیجه عملکرد، اراده، ایستادگی و پایداری مقاومت به دست آمد و بهای شکیبایی ملت فلسطین در روزهای سخت تجاوزرگری رژیم صهیونیستی است.

همچنین، ناصر ابو شریف، رئیس دفتر جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران در بیانیه ای مطبوعاتی که بر روی سایت ندای قدس این نمایندگی در تهران منتشر شد از اقدامات وفعالیت های ملل اسلامی در حمایت از ملت فلسطین وبه ویژه از اقدامات ملت ودولت جمهوری اسلامی ایران ودر راس آنها رهبر معظم انقلاب اسلامی ولی امر مسلمین آیت الله خامنه ای در حمایت همه جانیه از مبارزات ملت مظلوم فلسطین ومقاومت در غزه تشکر وقدر دانی کرد.

3-در حملات ۵۰ روزه اسرائیل به غزه بیش از ۲ هزار و صد فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۱ هزار نفر مجروح شدند، اما رژیم اشغالگر قدس نتوانست به اهداف خود در از بین بردن زیربناهای دفاعی وموشکی گروههای مقاومت و تضعیف روحیه مردم دست یابد. نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی دو ماه قبل عملیات موسوم به «صخره سخت» را با هدف خلع سلاح مقاومت آغاز کرد و حتی صحبت‌هایی از تلاش برای ریشه‌کن کردن گروه‌های مقاومت فلسطینی نیز مطرح کرد. با این حال، عملیات در نوار غزه به مرگ دستکم 64 نظامی صهیونیست و مجروحین صدها تن دیگر منجر شد. نهایتا عملیات در غزه در حالی به پایان رسید که نه تنها نیروهای مقاومت خلع سلاح نشدند، بلکه تل‌آویو مجبور به واگذار کردن امتیازاتی به طرف فلسطینی نیز شد.

اما بنا به آمارهای موثق تعداد شهدای ایران در 8 سال دفاع مقدس بین 190000 تا 250000 نفر برآورد شده است یعنی بین 3000 تا 4000 شهید در هر بازه‌ی 50 روزه! جالب است نه یعنی تعداد شهدای جنگ تحمیلی به طور متوسط  1/5 تا 2 برابر شهدای جنگ غزه است خوب است نسل ما و نسل بعد ما که جنگ را درک نکرده به این اعداد و ارقام توجه کنند...

4- تعداد شهدای ترور که عموماً توسط گروهک ها خصوصا منافقین صورت گرفته حدود 17 هزار نفر است - یعنی 8/5 برابر غزه!- که بیشتر آنها در بازه ی سال های 58 تا 60 به وقوع پیوست یعنی در اوج جنگ تحمیلی...

5- امروز رسانه توانسته است با 2000 شهید غزه- که البته کم هم نیست - چنان کند که ما نتوانستیم در این سی و پنج سال  با 200000شهید جنگ و 17000 شهید ترور انجام دهیم!

6- و اما زیبا ترین عکس جنگ غزه همین عکس است. ترس، شیطنت کودکانه و امید به آینده همه در یک قاب! و نسل آینده ی غزه هم چنان چشم نگران و امیدوار به مقاومت دارد و صهیونیست ها از همین می ترسند...

سخنگوی حماس، "سامی ابوزهری" سه شنبه شب پس از اعلام توافقنامه آتش بس گروههای مقاومت و رژیم صهیونیستی در گفت و گو با خبرنگاران تاکید کرد: یکی از دلایل پیروزی ما آن است که برای اولین بار بطور رسمی از شهرک نشینان خواسته شد شهرک های پیرامون غزه را تخلیه کنند.

وی افزود: ارزش این پیروزی به خاطر آن است که زمینه ساز آزادی قدس است و نه فقط گشایش گذرگاه ها ، این مقاومت قادر است در مراحل آتی عازم قدس شود.

سخنگوی حماس گفت: اکثر خواسته های (اهداف) کوتاه مدت خود را در این نبرد عملی کردیم و امروز به [آزادسازی] قدس نزدیک تر شدیم.

همچنین رمضان عبدالله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با بیان اینکه اراده و ایمان ملت بزرگ فلسطین دو عنصر تغییر موازنه درجنگ بود، افزود: همه کسانی که به صلح و همزیستی با دشمن دل بسته بودند امروز دانستند که تنها زبان برای تفاهم با دشمن زبان آتش (سلاح) و قدرت است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با الگوی جدیدی با دشمن روبرو خواهیم شد
فیلم/ انفجار و آتش سوزی یک موتور برقی در بیروت
فیلم/ انفجار گوشی‌ها در یک مغازه موبایل فروشی در لبنان
۳ شهید و بیش از ۲۰ زخمی در انفجارهای جدید لبنان
عکس/ آیفون منفجر شده در بیروت
تصویری از انفجار دستگاه حضور و غیاب!
آتش بازی سردار آزمون و سعید عزت اللهی در آسیا
چه کسانی باید واکسن آنفلونزا بزنند؟
مشهد میزبان بازی‌ آسیایی پرسپولیس شد
ستاره‌ی ملی پوش پرسپولیس غایب قطعی دربی
ببینید | ابراز همدردی مردم تهران با مردم لبنان بعد از حادثه تروریستی
دور جدید انفجارها در لبنان؛ پنل‌های خورشیدی منفجر شدند!
عکس | تصویری از وضعیت فاجعه‌بار یک خودروی سواری پس از انفجار امروز در لبنان
اولین پیام سفیر ایران پس از جراحت در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی
چند نفر دیگر کشته شوند که حکام عرب ارتباط با اسرائیل را قطع کنند؟!
وجه مشترک بی‌سیم‌ها و پیجرهای منفجره افشا شد!
حزب‌الله سرزمین‌های اشغالی را به آتش کشید
ادامه انفجارها در لبنان؛ اینبار بی‌سیم‌ها منفجر شدند!
خبر خوش برای مستاجران
قصد ایران برای برگزاری نشست ۴جانبه با چین، پاکستان و روسیه
ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top