تاریخ انتشار: یکشنبه 1393/06/09 - 20:18
کد خبر: 140627

سطل آب یخ حقیقی، در جهان مجازی

سطل آب یخ حقیقی، در جهان مجازی

اگـر در شبکـه‌های اجتماعـی عضـو هستید حتما در عرض چند روز گذشته با ماجرای عجیبی مواجـه شده‌اید که در حین عجیب بودن تا حدودی هم جالب و جذاب است.

خبرنامه دانشجویان ایران: اگـر در شبکـه‌های اجتماعـی عضـو هستید حتما در عرض چند روز گذشته با ماجرای عجیبی مواجـه شده‌اید که در حین عجیب بودن تا حدودی هم جالب و جذاب است.

ماجرای سطل آب یخی که افـراد مشهـور روی سر خـود می‌ریـزند و کمپینـی می‌باشد که بر این اسـاس تشکیـل شـده است تا بتوانند با جمع‌آوری مبلغ 100 دلار به ازای هر نفر به افرادی که به بیماری اسکلروز جانبی آمپوتروفیک مبتلا هستند، کمک کنند.

این بیماری یک بیماری دستگاه عصبی است و در این کمپین قرار بر این شده است هر کسی که به این گروه دعوت می‌شود در عرض 24 ساعت یک سطل آب یخ روی سر خود خالی کند یا این که 100 دلار به حساب بنیادی که برای مبارزه با این بیماری تشکیل شده، کمک مالی کند.

هدف از این کار آگاه کردن مردم در مورد این بیماری و همچنین جمع‌آوری پول به منظور انجام تحقیقات بیشتر در مورد آن است.

افرادی که به این کمپین یا در حقیقـت کارزار دعوت می‌شوند، در برابر دوربین بر سر خود آب یخ می‌ریـزند و در دنبالـه ماجرا، سه نفر دیگر را هم به این کمپین دعوت می‌کنند.

این جریان در میان چهره‌های مشهور و شناخته شده جهان از بازیگران و ورزشکاران گرفته تا بزرگان جهان فناوری، سر و صدای زیادی را به پا کرده است و از جمله افراد مشهوری که تا به حال در جریان این کمپین بر سر خود آب یخ ریخته و در کنار آن کمک مالی هم کرده‌اند می‌توان به مارک زوکربرگ موسس فیس‌بوک، بیل گیتس، استیو بالمر، تیم کوک، فیل شیلر، جف بزوس و دکتر "دره" اشاره کرد که تمامی این افراد ویدئوهای خود را در یوتیوب یا فیس‌بوک منتشر کرده‌اند.

مارک زوکربرگ بعـد از ایـن که خـودش ایـن کـار را انجـام داد بیل گیتس را به این کمپیـن دعوت کرد و او هـم در کـم‌تر از چنـد ساعت ویدئوی خود را در یوتیوب منتشر کرد.

از میان ورزشکارانی که این کار را انجام داده‌اند هم می‌توان به افرادی چون رونالدو، مارسلو، نیمار، لبرون جیمز، جرارد، مسی و پیکه اشاره کرد.

در این میان اخباری مبنی بر این منتشر شده است که از اوباما هم درخواستی در این زمینـه به عمل آمده که او تنها به کمک کردن مالی قناعت کرده و سراغ سطل آب یخ و دعوت کردن دیگران نرفته است اما از میان دیگر شخصیت‌های سیاسی معروفی که باعث تبدیل شدن این ماجرا به یک موج خبری شده‌اند باید به جرج بوش اشاره کرد. او تا به این جای کار به عنوان جنجالی‌ترین فرد خیس خورده شناخته شده است.

از میـان شخصیـت‌های ایرانی که درگیر این ماجرا شده‌اند هم می‌توان از علی کریمی به عنوان اولین فرد فعال و در ادامه از علی دایی، رضا صادقی و رضا عطاران نام برد.

به هر حال راه افتادن این موج در کم‌تر از یک هفته نشان‌دهنده نقش مهم شبکه‌های اجتماعی و تاثیرگذاری بیش از حد آن‌ها در به راه افتادن یک جریان است.

افراد مشهور هدف خود را از شرکت کردن در این جریان، تشویق مردم و انجام اقدامی در جهت افزایش آگاهی مردم در مورد بیماری "ای‌ال‌اس" دانسته‌اند. البته مبالغی که برای این کار جمع‌آوری می‌شود هم به انجام تحقیقات پزشکی بیشتر در مورد این بیماری کمک خواهد کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top