تاریخ انتشار: سه شنبه 1393/06/11 - 14:45
کد خبر: 140869

با وجود مخالفت روحانی با اظهارات یونسی درباره شیرخورشید

خبرگزاری دولتی: «شیر و خورشید» طاغوتی نیست بلکه کاملا شیعی است!

خبرگزاری دولتی: «شیر و خورشید» طاغوتی نیست بلکه کاملا شیعی است!

به نظر رفتار عجیب و غریب جریان انحرافی در دولت دهم در خصوص مساله چادر و نشریه خاتون در دولت یازدهم بر سر مسائل پیش پا افتاده تری مانند شیر و خورشید دنبال می شود. جالب آنکه نماد شیر و خورشیدی که آقای یونسی و ایسنا سنگ آن را به سینه می زنند در حال حاضر نماد مشترک سلطنت طلب ها است.

خبرنامه دانشجویان ایران: اظهار نظر علی یونسی مشاور رئیس جمهور درباره شیر و خورشید آنقدر شاذ بود که به گفته خود یونسی، حسن روحانی هم مخالفت خود را با آن اعلام کرد. اما مخالفت رئیس جمهور دلیلی نشده تا جریان رسانه ای و فرهنگی حاضر در خبرگزاری دولتی ایسنا از این موضع کوتاه بیاید.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ایسنا در مطلبی تحت عنوان "چرا «شیر و خورشید» را نباید طاغوتی بدانیم؟" با اشاره به فصل‌نامه‌ی پژوهشی تحلیلی «پژوهش هنر»، دنباله روی اظهارت عجیب مشاور رئیس جمهور است.

در این مطلب سعی شده تا حرف های علی یونسی را درباره نماد شیر خورشید به صورت علمی اثبات کند و به مخاطب القا کند که شیر خورشید نه تنها طاغوتی نیست بلکه کاملا بر مبنای اعتقادات شیعی است!

علی یونسی - دستیار ویژه رییس‌جمهور - در یک سخنرانی گفته بود: «...عده‌ای خیال می‌کردند نماد شیر و خورشید یک نماد سلطنتی است اما این‌گونه نیست. شیر نماد حضرت علی(ع) و خورشید نماد حضرت محمد(ص) است و تنها تاجش مربوط به شاه بود. اگر به من باشد، هلال احمر را تغییر می‌دهم و شیر و خورشید را جایگزین آن می‌کنم؛ البته برای هلال احمر هم احترام قائلم».

واکنش ها به این اظهار نظر یونسی تا حد رئیس جمهور هم رفت. یونسی در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود بعد از حاشیه‌ساز شدن صحبت‌های شما درباره نماد شیر و خورشید، رئیس‌جمهور به شما تذکر داده‌اند و بر همین اساس شما چند صباحی است سکوت کرده‌اید، آیا این خبر درست است؟ می گوید: آقای رئیس جمهور تذکر ندادند، بلکه نظر خود را گفتند. آقای رئیس جمهور نظرشان این بود که نماد هلال احمر برای وحدت مسلمین نماد بهتری از شیر خورشید است.

ایسنا که این روزها در موجه سازی رفتارهای فرهنگی دولت از خبرگزاری رسمی دولت ایرنا هم جلو زده به دنبال اثبات درستی حرفهای علی یونسی است.حرفهایی که سابقه مخالفت امام خمینی (ره)با این نماد را می توان به راحتی یافت. ایشان در فاصله کمتر از یک ماه پس از پیروزی انقلاب یعنی اسفندماه 57 در مدرسه فیضیه قم و در جواب به افرادی که خواهان ماندگاری نمادهای سلطنتی در کشور هستند، می‌فرمایند:«غرب ما را خوار کرد؛ غرب روحیات ما را از بین برد. ما را غربزده کردند؛ ما این غربزدگی را می‏‌زداییم. ما با ملت ایران، با همراهی ملت ایران، با پشتیبانی ملت ایران، تمام آثار غرب را ـ تمام آثار فاسده، نه آثاری که تمدن است ـ تمام اخلاق فاسدۀ غربی را، تمام نَغَمات باطلۀ غربی را خواهیم زدایید. ما یک «مملکتِ محمدی» ایجاد می‏‌کنیم. بیرق ایران نباید بیرق شاهنشاهی باشد، آرم‌های ایران نباید آرم‌های شاهنشاهی باشد؛ باید آرم‌های اسلامی باشد. از همۀ وزارتخانه‌‏ها، از همۀ ادارات، باید این "شیر و خورشید" منحوس قطع بشود؛ عَلَم اسلام باید باشد. آثار طاغوت باید برود. اینها آثار طاغوت است؛ این تاج آثار طاغوت است؛ آثار اسلام باید باشد.»

مرتضی اشراقی، نوه حضرت امام هم با ارجاع به خاطرات پدرش پاکسازی ادارات از نماد طاغوتی شیر و خورشید را دستور و ماموریت امام به آیت الله شهاب الدین اشراقی اعلام می کند.

حال سئوال اینجاست در حالی که امام راحل صراحتا شیر و خورشید را نماد طاغوت می دانند اصرار جریان رسانه ای فرهنگی ایسنا برای شیعی نشان دادن این نماد چرا انجام می شود؟

به نظر رفتار عجیب و غریب جریان انحرافی در دولت دهم در خصوص مساله چادر و نشریه خاتون در دولت یازدهم بر سر مسائل پیش پا افتاده تری مانند شیر و خورشید دنبال می شود. جالب آنکه نماد شیر و خورشیدی که آقای یونسی و ایسنا سنگ آن را به سینه می زنند در حال حاضر نماد مشترک سلطنت طلب ها است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
فرشاد فروزش
1393/06/12 - 18:11

نماد شیر و خورشید 500 سال پرچم ایران بوده است و در جنگهای ایران و عثمانی پرچم ایران بوده است و هیچ ارتباطی با محمد رضا شاه یا حکومت پهلوی ندارد
محمدعلی
1393/06/14 - 16:26

الحمدلله همه مشکلات مملکت حل شده و فقط همین کم بود که مشکل شیر و خورشید حل شود. چرا بعضی ها دوست دارند بی دلیل جو را متشنج کنند!
تورهای مسافرتی آفری
از ییل تا هاروارد یک‌صدا برعلیه اسرائیل
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top